Dzisiaj:
Niedziela, 24 listopada 2024 roku
Dobrosław, Emilia, Emma, Flora, Franciszek, Gerard, Gerarda, Gerhard, Jan, Mina, Pęcisław, Protazy

Sukces Związków: jest zgoda na strajk w szpitalu

31 sierpnia 2014 | komentarzy 39

To pierwszy taki sukces Związków Zawodowych Pielęgniarek i Położnych – mówią zgodnie wszystkie przedstawicielki komisji referendalnej. Pracownicy szpitala opowiedzieli się w referendum za przeprowadzeniem strajku.

Zwolennicy takiej formy przekonywania stanowili miażdżącą większość – na 291 osób głosujących, strajk (i tym samym postulaty Związków Zawodowych Pielęgniarek i Położnych) poparło 280. pracowników.

Referendum trwało trzy dni – od 27 do 29 sierpnia. Ale przygotowania do niego były o wiele dłuższe i przemyślane. Informacje o referendum – jak mówi przewodnicząca i wtóruje jej wiceprzewodnicząca – zostały przekazane do wszystkich jednostek szpitalnych. Odbyło się również zebranie z przedstawicielami Związków Zawodowych i pracowników. Ponadto z postulatami Związków można się było zapoznać także na ich oficjalnej stronie internetowej lub w prowizorycznym „lokalu do głosowania”, na pierwszym piętrze szpitala, obok Analityki.

Referendum jest konsekwencją negatywnego zakończenia sporu zbiorowego z dyrekcją. Spór zakończył się protokołem rozbieżności. Dwoma newralgicznymi punktami był regulamin pracy i płacy. Po nieudanych mediacjach, kolejnym krokiem, który mogły wykonać Związki Zawodowe było referendum, więc przedstawicielki pielęgniarek i położnych zdecydowały się na ten krok po przeanalizowaniu wszystkich „za” i „przeciw”.

I trochę matematyki: by referendum w szpitalu było ważne, musi wziąć w nim udział połowa plus jeden, z ogółu pracowników zatrudnionych na etatach, czyli z 550. wszystkich uprawnionych do głosowania, zagłosować musi 276. W referendum wzięło udział 291 osób (co stanowi 52, 9 % ogółu uprawnionych), czyli o 15 więcej, niż było to konieczne do ogłoszenia ważności głosowania. Za strajkiem opowiedziało się 280 osób (96, 2%). By go przeprowadzić, zgodnie z prawem, podobnie jak w przypadku referendum, musi poprzeć go połowa z głosujących plus 1 pracownik, czyli ponad 146 osób (146, 5). Za strajkiem opowiedziało się prawie dwa razy tyle pracowników, ile było wymagane do podjęcia takiej decyzji (dokładnie – o 134 osoby więcej). Swój sprzeciw wyraziło… 7. pracowników (2, 4%). Głosy nieważne oddały 4 osoby (na 287 ważnych głosów).

Związki Zawodowe Pielęgniarek i Położnych wiedziały, że nie wszyscy pracownicy i przedstawiciele Związków działających w szpitalu wezmą udział w głosowaniu. Niektórzy już wcześniej zapowiedzieli, że do referendum nie przystąpią.

Niektóre jednostki się wyłamały, a nawet zostały podjęte na oddziałach uchwały, że wyłączają się z tego – powiedziała nam Monika Kwarciak.

Jesteśmy niezmiernie wdzięczne pielęgniarkom, które wspaniale się zmobilizowały i postarały. Niektóre specjalnie przyjeżdżały zagłosować z urlopów. Jesteśmy wdzięczne wszystkim naszym koleżankom i kolegom, którzy wzięli udział w referendum; wszystkim grupom zawodowym, które poparły nasze postulaty. – podkreślała szczęśliwa wiceprzewodnicząca, znając już wyniki referendum.

Te trzy dni były stresujące zwłaszcza dla przedstawicielek Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych. Same zainteresowane podkreślają, że patrzyły z nadzieją na każdą pobraną kartę do głosowania. Liczyły rozpakowywane pakiety trzymając kciuki, by referendum się powiodło. A nie było to takie oczywiste.

Była chwila, że patrzyłyśmy na to ze zwątpieniem – przyznaje Monika KwarciakBo „na mieście” się mówiło, że jak przyjdzie z 10 % pracowników, to będzie dobrze.

Ale się nie poddały i ich wysiłki zostały nagrodzone.

Godzina 20. 00 ostatniego dnia referendum była sprawdzianem zwłaszcza dla Związków Zawodowych Pielęgniarek i Położnych. Gdy wybiła „godzina zero” „lokal wyborczy” mieszczący się w małej świetlicy na pierwszym piętrze, obok Analityki, został zamknięty. Zaklejona, i zamknięta na kłódkę, urna wyborcza została komisyjnie otwarta i przystąpiono do liczenia głosów.

Do komisji należeli: przewodnicząca Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych Bożena Kolarczyk i wiceprzewodnicząca Monika Kwarciak, Renata Minor i Jadwiga Wróbel, a z ramienia dyrektora szpitala głosowanie nadzorował Robert Małek. On również pomagał liczyć głosy, choć w sam proces liczenia włączyli się wszyscy. W ruch weszły długopisy, kartki i kalkulatory w telefonach komórkowych. W protokole po głosowaniu trzeba było podać nie tylko liczbę głosujących, ale także ich procentowy udział.

Po przeliczeniu głosów, ich ilość należało zweryfikować z listą osób, które odebrały karty do głosowania. Referendum przypominało zwykłe wybory samorządowe, parlamentarne czy prezydenckie. Napięcie rosło. Związki Zawodowe przez chwilę mogły się zresztą poczuć tak, jak dąbrowscy politycy poczują się już 16 listopada, z tą tylko różnicą, że samorządowcy mają więcej do stracenia, i stres w związku z tym będzie większy.

Wszystko przebiegło bez zastrzeżeń, z przestrzeganiem procedur.

Szacunek i to bardzo duży dla naszych koleżanek i kolegów; wszystkich którzy głosowali. Robimy to dla nich – mówiła zadowolona Monika Kwarciak tuż po przeliczeniu głosów. Ale dodała również: – Zarzut był, że tylko dwie panie chciały podwyżek, a resztę pracowników nie. A teraz się okazało, że wiele osób poparło referendum.

Związki Zawodowe Pielęgniarek i Położnych mogą ten dzień zaliczyć do udanych. Dla wszystkich przedstawicielek biorących udział w liczeniu głosów, wynik referendum był powodem do radości.

Od 1990 r. w szpitalu nie było, w Związkach Zawodowych Pielęgniarek i Położnych, takiej jedności jak teraz. Nic się nie udawało, nic się nie dało przeprowadzić wspólnie. To pierwszy taki sukces – mówiła po referendum pielęgniarka Renata Minor, należąca do Związków.

Oprócz tego, że postulaty Związków Zawodowych Pielęgniarek i Położnych powoli zyskują poparcie w szpitalu, a same związki – posłuch w swojej grupie zawodowej, wynik referendum to dla nich również symboliczne zwycięstwo, które może mieć znaczenie dla dalszej działalności.

Przedstawicielki Związków Zawodowych Pielęgniarek i Położnych powiedziały nam, że na razie nie wiedzą, jaki kształt przybierze strajk, który będą organizować, i jak to będzie wyglądać w praktyce. Nie wiadomo na razie też, kiedy dokładnie się odbędzie.

Ula Skórka

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 31 sierpnia 2014 o 13:29
    Anonim :
    W pełni popieram Pielęgniarki w tym co robią.Szkoda tylko,że muszą toczyć takie walki,aby zarobić tyle,ile w większości zakladów pracy się już od dawna zarabia.Choćby otrzymaly to czego żądają(800zł),to i tak przecież Ich zarobki nie będą wygórowane,lecz zupełnie "normalne".Co na to Starostwo?W innych miastach pielegniarka zarabia ok.3,4 tys,a w Dabrowie nie ma nawet 2 tys.Wstyd!Wcale nie dziwi mnie fakt,ze planuja strajk.Ja Im kibicuje!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 22)
  2. 31 sierpnia 2014 o 13:50
    pracownik :
    Serdecznie dziękuje związkom zawodowym pielęgniarek i położnych,za ich prace i "walkę"o poprawę sytuacji w naszym zakładzie pracy.W głosowaniu brały udział też pracownicy którzy nie ulegli presji i mimo "uchwał" mieli odwagę mieć swoje zdanie.Życzę dalszych wygranych mały "bitew"
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 23)
  3. 31 sierpnia 2014 o 15:53
    pytam po co ? :
    Po co strajk ? tu należny poczekać do wyborów , kiedy to TEAM Kwiatkowski/Panta przestaną być u władzy. Dopuścić opozycje i jak ta nie da podwyżek to wtedy strajk. Niestety kopczyńska na odchodne zaserwowała pracownikom ,, paskudy " regulamin pracy ( nagroda ).
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 18)
  4. 31 sierpnia 2014 o 17:00
    pacjent :
    Tak Trzymać.Brawo.Podziękowania dla pani Kolarczyk. Zgodnie z prawem i do przodu. Przestańcie się bać , za Waszą ciężką pracę należą się Wam godne płace. Może dyrekcja i starostwo w obliczu strajku zauważą ,też w szpitalu są pielęgniarki , nie tylko lekarze. POWODZENIA !
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 23)
  5. 31 sierpnia 2014 o 20:05
    Anonim :
    Nie wiadomo czy się śmiać czy płakać, czy pielęgniarki myślą, że podwyżek nie ma bo nikt nie chce im dać? Przyjdzie opozycja i da podwyżki hahaha a potem zamknie zakład za 6 miesięcy. rozwiązanie jest bardzo proste zlikwidować nierentowne oddziały lub je wynająć i wtedy dać podwyżki
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 22)
  6. 31 sierpnia 2014 o 20:22
    pacjent :
    Dobrze, że w końcu pielęgniarki działają stanowczo. Lekarze zarabiaja do 30 tysięcy miesięcznie, bo pracując w wielu gabinetach i na świetnych warunkach płacy wiedzą, że pielęgniarka w szpitalu troszczy sie o pacjenta.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 23)
  7. 1 września 2014 o 09:36
    wstyd :
    szkoda tylko że panie chodziły do ludzi i mówiły że jak nie pojdą zagłosować to nie uwzgędnią ich w siatce płac, czy to nie zalatuje lekkim szantażem? , TEGO JUZ NIKT nie napisze.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 29)
  8. 1 września 2014 o 13:03
    Kasa$$ :
    A może panie ze związku ( Przew/Zastępca) pochwalą się ile maja wynagrodzenia ? Bo koleżanki na oddziałach mają głodową pensje. To prawda że płace zżerają budżet szpitala , i prawda że na kontrakcie lekarz zarabia 20 tyś w wzwyż . Należy obniżyć stawkę lekarską. Ktoś powie że lekarze odejdą, i przestana pracować....nie , a kto ich przyjmie ?? Czy lekarz wyżył by za 1600 zł ? on mając 5000zł płakał by że nie ma za co wyżyć. W tym kraju nie jest normalnie że - prezes zarabia 100.000 zł przecież to jest chore!!A może Pan starosta i wice. zamiast 25 tyś, wezmą 1600 zł co ? Moża śmiało nazwać to co jest w szpitalu ( wynagrodzenie ) słowami Radosława Sikorskiego .... ,, to jest taka murzyńskość " to ja za tą murzyńskość podziękuje PSLiPO w Listopadzie. I mam nadzieję że każdy ,, normalny" mieszkaniec Dąbrowy T. zrobi to samo co ja.... ,, by żyło nam się lepiej "
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 7)
  9. 1 września 2014 o 13:48
    pracownik :
    Trudno wymagać aby ktoś kogoś reprezentował jak nie ma jego zgody.Jasno określiły się jednostki w szpitalu .Wiec jak upominać się o nich jak sobie nie życzą?Osoby głosowały solidaryzując się z innymi .Szkoda tylko że zabrakło jedności .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 12)
  10. 1 września 2014 o 20:30
    Do wstyd :
    Nie pisz bzdur!!!!!!!!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -9 (w sumie : 15)
  11. 1 września 2014 o 21:57
    obserwator :
    Referendum powinno być wypowiedzeniem się w danej sprawie bez przymusu. A nachodzenie pracowników i nawoływanie w piątek do głosowania przypominało wybory z lat PRLu. 'WSTYD" ma rację! Wymienianie komórek które nie wzięły udziału w referendum świadczy o pseudo demokracji /tak chwaliły się sukcesem pielęgniarki na swojej stronie w sobotę/. Pewnie niedługo będzie wywieszona lista imienna kto nie wziął udzialu w referendum to do rozstrzelania! Tak to jest WSTYD! Zmiencie doradcę albo zanim coś napiszecie to zastanowcie się - chyba wywiady na czerwonej sofie w głowie poprzewracaly. Wzielam udział w tym referendum ale teraz żałuję!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 20)
  12. 2 września 2014 o 09:04
    :) :
    pozdrawiamy Roberta :)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 14)
  13. 2 września 2014 o 09:56
    Anonim :
    a mi się podobają Panie z Kręconymi włosami i stojąca w kącie
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -5 (w sumie : 11)
  14. 2 września 2014 o 10:16
    Ciekawa :
    Jak trzeba było zrobić porządek z funduszem socjalnym to nikt nie miał nic przeciwko związkowi pielęgniarek i do kasy wszyscy pobiegną, nikt też nie miał nic przeciwko żeby pielęgniarki walczyły z niekorzystnymi zapisami regulaminu pracy, napisać List otwarty niech piszą pielęgniarki itd. itp. To co Obserwatorze i Wstydzie uważacie że pielęgniarki i położne nie miały prawa oczekiwać zwykłego solidaryzowania się z ich działaniami - a wbito nam nóż w plecy. Przecież z tego co słyszałam nikt nikomu nie może nakazać strajkować i nie o to chodziło w tym referendum. I chyba Obserwatorze nie czytałaś tego samego artykułu - jest tam napisane że już przed referendum było wiadomo że nie przyjdą więc nikt tu nie zdradza żadnych tajemnic. Mam pytanie czy pozostałe związki zrobiły jakieś zebranie swoich członków żeby ich zapytać o zdanie. Z tego co wiem to chyba nie - nawet nie byli zainteresowani spotkaniem przed referendum. A mieli okazję wyrazić swoją opinię w tej sprawie na tym spotkaniu tylko moim zdaniem nie mieli odwagi stanąć przed pielęgniarkami i położnymi żeby powiedzieć co im się nie podoba. Moim zdaniem ktoś coś im obiecał i grają za plecami naszej grupy zawodowej.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 18)
  15. 2 września 2014 o 10:22
    Pacjent :
    No brawwwooo!!!! Ale sukces. Skoro Panie ze związków zawodowych mają takie zdolności organizacyjne i prawie 100%-towe poparcie załogi, to może jedna z nich zostanie Dyrektorem. Przecież doskonale znają problemy ZOZ-u i na pewno mają pomysły na ich rozwiązanie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +18 (w sumie : 26)
  16. 2 września 2014 o 15:17
    mieszkaniec :
    I jak nie przyznać racji mieszkańcom Dąbrowy ze ten szpital to ...... Jeśli teraz czyta się artykuł i dalej komentarze to widać jak na dłoni jaka tam jest atmosfera.Jedni się cieszą dziękują i są wdzięczni.Reszta pełna złości i nienawiści .Jest to ośmieszanie własnego środowiska własnego miejsca pracy .Polacy to naród zawistny i taki małostkowy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 13)
  17. 2 września 2014 o 22:40
    obserwator :
    Tak tak już się pojawiły inicjały kto nie głosował. Wstyd!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 10)
  18. 3 września 2014 o 11:44
    Hipokrates :
    Wielki Szacunek i słowa uznania dla Pań Pielęgniarek. Bierzcie przykład z Pań pielęgniarek. Kobiety zabiegają o to aby w tym szpitalnym niesprawiedliwym środowisku za swoją ciężką i odpowiedzialna pracę otrzymywały godziwe wynagrodzenie jednocześnie myśląc o pozostałych pracownikach. A za to spotyka Je ze strony innych pracowników szyderstwo i kpina. Władza w/g bolszewickich praktyk skłóca pracowników żeby skuteczniej nimi manipulować. Wielu lekarzy zarabiających krocie przymyka oczy na to draństwo i kpi z postulatów mizernie zarabiających pielęgniarek.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 17)
  19. 3 września 2014 o 14:35
    Do mieszkaniec :
    Czy uważasz,że szpital i panująca w nim atmosfera to wyjątek?Przecież,tak jest w każdym zakładzie pracy.Wszędzie są pracownicy,którym jest dobrze,są zadowoleni,ale są również ci zawistni,ziejący nienawiścią.Choćby szkoły-tam się dopiero dzieje.Nauczyciele ośmieszają swoje środowisko na oczach młodzieży.Jeden drugiego utopił by w łyżce wody,dołki pod sobą kopią,donoszą,itp.Trudno więc oceniać atmosferę w szpitalu,bo taka sama panuje wszędzie.Nic nowego.Pozdrawiam.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 13)
  20. 3 września 2014 o 14:47
    do pacjenta :
    A druga niech zostanie księgową to kasa na podwyżki od razu się znajdzie
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 16)
  21. 3 września 2014 o 20:01
    te panie z ozzpip :
    Niech uczą się języka polskiego, bo śmiech na sali, no chyba ze czerwona kanapa dalej będzie podpowiadac i kombinować ,hehehe (poziom tego pana jest tragiczny)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 12)
  22. 4 września 2014 o 11:03
    Mateusz :
    Pozdrawiam Roberta
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 13)
  23. 4 września 2014 o 20:08
    xxx :
    Polityka,polityka,polityka-ale daliśćie się wkręcić.Radni partii opozycyjniej do starostwa zacierają ręce(Wiesław z Robertem osiągneli cel czyli-słodka zemsta za pikietę w starostwie za panowania W.K. i dodatkowe plusy przed wyborami)!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 10)
  24. 4 września 2014 o 23:28
    do xxx :
    Popieram ocenę sytuacji. Wiesław z Robertem sa w stanie zrobić wiele dla osiągnięcia celu. Dziwne, że ludzie dają sie zmanipulować.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 12)
  25. 5 września 2014 o 07:05
    do xxx :
    Chyba nie jesteś zbyt zorientowany. Związek w szpitalu walczy aktywnie od 2012 roku, spór zbiorowy zaczął się na początku tamtego roku. To ile można siedzieć cicho.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 9)
  26. 5 września 2014 o 09:54
    Mania :
    Już wkrótce bolszewickie metody zakończą swój żywot. 17 listopada do powiatu powróci normalność.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 10)
  27. 5 września 2014 o 10:56
    zuzia :
    widać właśnie jak całe zaszczyty są dla jednego związku pielegniarek i położnych , jakoś o innych grupach które brały udział w referendum nie ma ani słowa, tylko DZIEKUJEMY INNYM GRUPOM i to ma być współpraca ? a laury dla siebie? i to ma być NIBY wspólny problem i wspólne załatawianie sprawy? a te wpisy u siebie na stronie ze ten i tamten nie był i inicjały? to własnie pokazuje jakim te panie dysponują pokładem egoizmu. a co do tego namawiania ludzi i chodzenia to prawda więc niech nikt nie pisze ze to bzdury.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 12)
  28. 5 września 2014 o 10:58
    ............. :
    a ja na to wszystko powiem tylko tyle , że przed wyborami tonący pielęgniarek sie trzyma.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 11)
  29. 5 września 2014 o 14:04
    do zuzi :
    Referendum zorganizował nasz związek zawodowy i nikt do tej pory nie podjął się współpracy w tym temacie ani w sporze z dyrektorką - więc chyba słusznie zbiera "zaszczyty". Z tego co wiem to najwięcej pielęgniarek i położnych wzięło udział i zgodnie z informacjami które zostały przekazane to one będą strajkować więc dziękują innym za poparcie - to chyba ładnie z ich strony. A z tym chodzeniem i namawianiem to chyba normalna procedura że jeżeli komuś na czymś zależy to chodzi i namawia. Jakoś nie widziałam żeby ktoś był prowadzony do urny na postronku z batem na karku więc to była tylko i wyłącznie dobra wola tych co poszli i ja też im za to serdecznie dziękuję. A o walce o wspólne problemy to chyba już dawały nie raz przykłady - "Ciekawa" wyżej napisała o regulaminie i socjalnym.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 10)
  30. 5 września 2014 o 14:08
    Włodek :
    Zuziu, w temacie egoizmu bij si ę w swoje piersi. Nie cudze.Toż to czysty egoizm przemawia przez ciebie. Spokojnie. Krok po kroczku, na ciebie też przyjdzie kolej.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 11)
  31. 5 września 2014 o 18:56
    brawo ozzpip :
    Ciekawe czy strajkujacy pracownicy otrzymali informacje od związków że za strajk nie będą mieć wynagrodzenia
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 9)
  32. 5 września 2014 o 21:43
    Do brawo ozzpip :
    W obecnej sytuacji pielęgniarki mają niewiele do stracenia,w porównaniu z tym,ile mogą zyskać odchodząc od łóżek.Gdyby do tego doszło,to nie wiem kto tu będzie najbardziej stratny?Pielęgniarki nie wiedzą co znaczy WYNAGRODZENIE,bo dotychczas Ich praca nigdy nie była wynagradzana.Były natomiast przymuszane pod presją do godzenia się na wszystko,do zrzekania się wszystkiego,do podpisywania dokumentów,które jedynie Je pogrążały.Jeśli mają poczuć co znaczy WYNAGRODZENIE,to właśnie nadszedł ten moment.Najwyższa pora powiedzieć DOŚĆ!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 12)
  33. 6 września 2014 o 05:57
    memento :
    Jaka bedzie forma strajku ? Pielęgniarki odejdą od łóżek pacjenta ? Prawda jest ze podwyżki powinny mieć miejsce dla średniego personelu.Ale skąd wsiąść na to pieniade? Jeżeli lekarz zarabia od 20tys zł, jeżeli administracja dostaje od odchodzacej dyrektor po 500 zł, jeżeli kierowników jest tak wielu ze ciężko ich zliczyc,a i moze są tez fikcyjne stanowiska? Czy ktoś to spawdzil? Ktoś wie jaki jest budrzet szpitala ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 13)
  34. 6 września 2014 o 11:12
    jacram :
    Budżet matole
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 8)
  35. 6 września 2014 o 13:47
    jl.mm :
    Proszę przeczytać schemat organizacyjny ilu jest kierowników, raptem 3, ale lepiej bić pianę cymbaly
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 9)
  36. 6 września 2014 o 14:06
    111 :
    Po jakie 500 zł? skąd taka informacja? (oczywiście nieprawdziwa)te kwoty podwyżek (dla wybrańców) były wyższe.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 9)
  37. 6 września 2014 o 16:21
    do Kasa$$ :
    Ja nie mam nic do ukrycia. Moje wynagrodzenie było przedstawiane nie raz, w pismach do Starostwa, Dyrekcji i pokazałam na Radzie Społecznej. Jak ktoś uważa że jest inaczej to paski noszę ze sobą mogę je przedstawić zainteresowanej osobie w każdej chwili. Poza tym czy jakby było inaczej to walczyłybyśmy o każdą złotówkę dla siebie i innych.Czy myślisz że Pani Dyrektor Kopczyńska nagrodziła właśnie nas na pożegnanie za te wysiłki. Ostatnia rozmowa z Dyrekcją co prawda potwierdziła że podwyżki były nie tylko indywidualne ale również wynikające ze zmiany warunków pracy dla fizykoterapi i rentgena.Pani Dyrektor Kopczyńska potrafiła jednak być hojna,chociaż przez prawie półtora roku sporu zbiorowego udawadniała że nie ma ani złotówki dla pracowników.Cóż fajnie się wydaje publiczne pieniądze gdy ktoś inny za nie odpowiada.Myślę że przy okazji można liczyć w zamian na lojalność.Za takie pieniądze niejeden będzie pisał oszczerstwa w stosunku do osób które próbują wprowadzić uczciwe i jasne zasady funkcjonowania Szpitala.Pozdrawiam i zapraszam do porównania naszych dochodów.Na ostatnim spotkaniu w Dyrekcji dowiedziałyśmy się również że przymuszałyśmy niektóre osoby do udziału w referendum również zapraszam niech to potwierdzą przy nas a nie prowadzą płatnej propagandy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 11)
  38. 6 września 2014 o 16:53
    Anonim :
    Duzym nieporozumieniem jest to,że pielęgniarki nadal nazywa się ŚREDNIM personelem.Srednie wyksztalcenie zdobywa się już w chwili ukończenia szkoly średniej,a chcę podkreslić,że mnóstwo pielęgniarek i poloznych ma wyksztalcenie WYŻSZE.Jakos nikt tego nie chce zauwazyć.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 13)
  39. 6 września 2014 o 21:16
    Kamisia :
    My tez pozdrawiamy Roberta:)))
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 8)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)