Dzisiaj:
Sobota, 23 listopada 2024 roku
Adela, Erast, Felicyta, Klemens, Klementyn, Orestes, Przedwoj

Zmarł Władysław Bartoszewski

24 kwietnia 2015 | komentarzy 45

Nie żyje Władysław Bartoszewski. Polityk, historyk, pisarz, dziennikarz i działacz społeczny trafił po południu do szpitala MSW w Warszawie, gdzie zmarł. Miał 93 lata.

W przeszłości więzień obozu Auschwitz, żołnierz Armii Krajowej, działacz Polskiego Państwa Podziemnego oraz uczestnik Powstania Warszawskiego. Do ostatnich dni był aktywny w życiu społecznym i politycznym.

źródło: onet.pl

(fot. Wikipedia)


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 25 kwietnia 2015 o 22:35
    dąbrowianka :
    Oto Człowiek, który w tym zakłamanym świecie pozostał wierny sobie, przyzwoity. Cześć Jego pamięci. Oby Jego słowa i ideały pozostały wśród nas.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 34)
  2. 26 kwietnia 2015 o 14:27
    Gomuła :
    Przepraszam, ale jak można w ogóle mówić, cześć jego pamięci?! Przecież ten człowiek, wszędzie, gdzie tylko mógł oczerniał Naród Polski twierdząc, że Polacy w czasie II WŚ byli gorsi on Niemców (słynne zdanie, "W czasie wojny bardziej bałem się Polaków, niż Niemców"). Wypaczał historię, upowszechniając stereotyp Polaka antysemity, który dorobił się na krzywdzie żydów, nic nie wspominając na temat tego, że Polska podczas II WŚ była jedynym krajem, w którym za ukrywanie żydów, była jedna kara, dla całej rodziny... śmierć (daleko przykładu szukać nie trzeba), a jednocześnie, że to właśnie w Polsce, ze wszystkich europejskich krajów, ukrywano (ocalono) najwięcej Żydów. Wikipedia podaje, że był on wielkim zwolennikiem przyjaźni polskożydowskiej i polskoniemieckiej, a wyglądać miało to tak, że Polska przyjęłaby rolę chłopca do bicia. Ponad to przez lata posługiwał się tytułem Profesora, którego nigdy nie miał. Twierdził również, że walczył w Powstaniu Warszawskim i należał do AK, to też okazało się kłamstwem, ponieważ w PW był noszowym, później adiutantem, a jego przynależności do AK nie potwierdza ŻADEN dokument. Do tego ogromny zwolennik obecnej "jedynie słusznej opcji"... Wstyd mi, że w "wolnej" Polsce ludzie uważają takie osoby za autorytety i bohaterów... Znając życie, za jego poglądy, pochowają go na Powązkach, zaraz koło Jaruzelskiego...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 40)
  3. 26 kwietnia 2015 o 17:10
    dąbrowianin :
    Będzie nam Pana brak, Profesorze.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 32)
  4. 27 kwietnia 2015 o 11:35
    do Gomuła : :
    jestem za toba:)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 32)
  5. 27 kwietnia 2015 o 16:13
    do Gomuła :
    Przykro mi to pisać, ale jest Pani/Pan nie tylko głupcem, ale i zwykłym kłamcą. Wstyd mi, że osoba Pani/Pana pokroju w taki sposób korzysta z wolności, którą naszym pokoleniom wywalczyli właśnie tacy ludzie, jak Władysław Bartoszewski. Cześć Jego pamięci.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -7 (w sumie : 33)
  6. 27 kwietnia 2015 o 16:49
    baca :
    Popieram Cię Gomuła - czy Polska od okrągłego stołu jest w pełni demokratyczna? ,czy jest wolność słowa? czy ktoś był zwolniony z obozu Auschwitz (a był niewinny,czy pojmany przez pomyłkę jak twierdzi Profesor)? wszyscy wychodzili jedną drogą- kominem ,chyba że nadeszło wyzwolenie to -wszyscy byli wolni ,Profesor brał udział w obaleniu rządu Olszewskiego -może według inaczej myślących jestem głupi ale dużo czytam - to co podają media i piszą gazety to trzeba przesiać przez sito - jedna wielka propaganda pod dyktando :)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 28)
  7. 27 kwietnia 2015 o 17:34
    Rafał :
    Pan Bartoszewski nie był profesorem.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 22)
  8. 27 kwietnia 2015 o 18:41
    Magda :
    Był bohaterem w czasie wojny i po wojnie, w okresie komunistycznym. Ale nie oszukujmy się, odkąd zajął się polityką, szczególnie w ostatnich latach, zmienił sam swój obraz. Wielokrotnie słyszałem w jakich słowach wyrażał się o ludziach, którzy mają inne niż on i jego zaplecze polityczne poglądy. I nie były to miłe określenia. Nie mogłem zrozumieć tej sprzeczności, szczególnie w kontekście słów: "Warto być przyzwoitym". Czy o taką demokrację walczył? Chyba nie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 17)
  9. 27 kwietnia 2015 o 21:15
    mieszkaniec :
    Trudno czyta się teksty tak durne, jak te autorstwa Gomuły i jego zwolenników. Nie macie prawa zaprzeczać przyzwoitości pana Bartoszewskiego, skoro sami przyzwoici nie jesteście. Warto poczytać jak najwięcej o Nim, o historii polskiej i dopiero wyrażać opinie. Działacie, nieprzyzwoici panowie, jak nasza polska prawica i typowi chrześcijanie - rzucając kalumnie, opiniując na podstawie wiadomości przekazywanych przez innych bezmózgowców. Żal mi was, bo głupota dorosłych jest nieuleczalna, a robi wiele zła, szczególnie dobrym ludziom. Cześć pamięci profesora Władysława Bartoszewskiego.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 28)
  10. 27 kwietnia 2015 o 22:37
    o co chodzi? :
    mieszkaniec, może podaj jakieś racjonalne argumenty. Wtedy możemy dyskutować. Przeczytaj uważnie i krytycznie to, co napisałeś. Pełno w tym jadu i nieładnych słów. A ci, którzy wyrazili zdania przeciwne, lub co najwyżej wątpiące, mają do tego prawo i przynajmniej innych nie obrażają. Najłatwiej innych obrażać i wyzywać, jak się nie ma nic do powiedzenia. Szkoda, że redakcja publikuje takie wypowiedzi. Nie wynika z tego nic dobrego.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 14)
  11. 28 kwietnia 2015 o 00:05
    Gomuła :
    Leming lemingiem pozostanie, więc nawet nie chce mi się specjalnie dyskutować, jednak na jakie źródła się powołujecie, w swoich twierdzeniach, że "Bartoszewski wielkim człowiekiem był"? No na co? Na TV? Na książki Tomasza Grossa? Order Stresemanna, którego żadnemu Polakowi przyjmować się nie godzi? Czy może Order Orła Białego, który chętnie przyjął, a jednocześnie sam był bardzo przeciwny przyznaniu go Gen. Fieldorfowi Nilowi, czy Rotmistrzowi Pileckiemu? Czy chociaż jeden z was słyszał o Zofii Kossak, która była przełożoną Bartoszewskiego, a ten po jej śmierci przypisywał sobie jej zasługi w organizacji "Żegota"? A co do jego profesury, to miał on ledwo maturę, nie miał nawet magistra, ani tym bardziej profesora i koniec kropka. Osobiście radzę poczytać trochę jego biografię, której myślą przewodnią była maksyma Testis unus, testis nullus (jeden świadek, żaden świadek) oraz o jego "wybitnych" poczynaniach, na rzecz Polski i Polaków, a potem wyzywać od debili. Przy okazji serdecznie pozdrawiam ludzi ze sprawnymi synapsami i serdecznie nie pozdrawiam ludzi kryjącymi się pod numerami 1,3,5,8 i 9, Bronek bardzo się cieszy, że ma tak potulny i wierny elektorat...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 28)
  12. 28 kwietnia 2015 o 18:05
    obserwator :
    Czytam powyższe głosy w niby - dyskusji i dziwi mnie, że wrogowie Bartoszewskiego maja w sobie tak dużo jadu. Człowiek dopiero zmarł, a Wy tak okrutnie piszecie. Czy to postawa chrześcijańska, która mówi, że o zmarłym tylko dobrze lub wcale. A od oceniania osób publicznych jest czas, historia i fachowcy. Nigdy nie ocenia się tak szybko, nie krytykuje tak bezmyślnie i złośliwie. A bzdury o tym, jakoby profesor przypisywał sobie zasługi Kossak-Szczuckiej wyczytać można JEDYNIE w prawicowych gazetach, które nienawidzą profesora, bo im fałszywie nie schlebiał. Odpoczywaj w pokoju, profesorze.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 16)
  13. 28 kwietnia 2015 o 20:00
    Cyrankiewiczówna :
    Gomuła wiesz sporo, ale prezentujesz to zgodnie ze swoją tezą: Bartoszewski wielkim nie był.Dla jednych był, i tych nie zniechęcisz do niego, dla Tobie podobnych nie był, bo macie swoich wielkich.Obydwoje wiemy o Zofii Kossak-Szczuckiej, że jej udział w Żegocie był rodzajem pokuty za to, co pisała o Żydach przed wojną.Mgra nie miał, bo mu system, z którym walczył, nie pozwolił.Słowem, żyj i pozwól żyć i nie nawracaj myślących inaczej na Twoją jedynie słuszną teorię.Gdyby rzeczywiście ś.p Władysław miał się czego wstydzić, dawno Twoi przyjaciele od lustracji skazaliby go na publiczny niebyt jeszcze za życia. Ciszej nad tą trumną, proszę.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 18)
  14. 28 kwietnia 2015 o 20:54
    xxx :
    Gomuła masz całkowitą rację
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 20)
  15. 29 kwietnia 2015 o 22:30
    Gomuła :
    Obserwator, to poproś o przecięcie Cię na pół i prawicę swoją spal, zniszcz, zrównaj z ziemią, a lewicę rozkaż zakopać jak psa, skoro jesteś takim nie katolikiem i lewakiem... A co do oceny przez czas, wyczyny Bartoszewskiego, o których mowa wydarzyły się dość dawno, z resztą np. jego zachowanie w izraelskim parlamencie w 2000r mówi samo za siebie, kiedy do po fali oszczerstw i ataków ze strony izraelskich polityków, każdy szanujący się minister polskiego MSZ opuściłby salę na znak protestu i zerwał (a przynajmniej mocno ograniczył) stosunki dyplomatyczne z tym krajem, a tymczasem wasz "profesor" nie zrobił nic z tych rzeczy, a wręcz przyklaskiwał tym oszczerstwom, więc dzięki ludziom takim jak on i takim jak Ty, którzy bezwiednie powtarzają jego brednie, moje dzieci, najprawdopodobniej, w szkole będą się uczyć, że to nie Niemcy rozpoczęli II WŚ tylko Polacy... Cyrankiewiczówna, dyskusja tutaj jest jak moment "leczenia" głównego bohatera "1984" Orwella, ja mogę przytaczać jak najbardziej logiczne argumenty, ale i tak spotka się to z irracjonalnym wytłumaczeniem pochodzącym wprost z "wolnych mediów". Jednak spróbuję najkrócej jak się tylko da... Więc, dlaczego "przyjaciele" od lustracji się do niego nie dobrali, słowem kluczem jest "Aneks do raportu o WSI", chodzi w tym mniej więcej o to, że większość obecnych polityków w jakiś sposób jest powiązana z członkami WSI, a między nimi jest prosty układ jedni chronią drugich, każdy zarabia i wszystko ma być "OK". Tyle co mogę powiedzieć, po więcej szczegółów odsyłam do wykładów, wywiadów, prelekcji i książek Pana Wojciecha Sumlińskiego, który jest chyba jedną z najbardziej kompetentnych osób w tym temacie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 14)
  16. 30 kwietnia 2015 o 12:04
    Cyrankiewiczowna :
    Wobec Twego najczystszej wody obiektywizmu, Gomula pozostaje mi jedynie popiol i wlosienica.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 9)
  17. 30 kwietnia 2015 o 15:59
    Spychalska :
    Widzę w sporze po ś.p. W.B.dwie Polski, albo 2 tradycje. Jedna mówi, żeśmy bezgrzeszni, druga każe się bić w piersi za winy popełnione i niepopełnione.Dla mnie Profesor był tym, który w naszym imieniu podejmował niełatwy, choć konieczny dialog ze światem. I za to go cenię, martwiąc się, że jak takich braknie,to się udusimy w kompleksach i wzajemnych rozliczeniach. Świat zaś z nami, czy raczej bez nas, pójdzie naprzód.A tu władza dalej dla cichych, miernych i biernych.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 13)
  18. 30 kwietnia 2015 o 16:38
    obserwator :
    Gomuła, biedaku, nie ma sensu rozmawiać z Tobą. Jest w tobie tak wiele prawicowej, niestety, nienawiści i niewłaściwie interpretowanej wiedzy, że masz blokadę. Biedaku, pomodlę się za Ciebie, bo nie jestem ani lewakiem, ani niewierzącym, tylko SAMODZIELNIE MYŚLĄCYM człowiekiem. Pan Bartoszewski niech śpi w spokoju, Ty tego nie niszcz, żebyś mógł żyć w spokoju pamiętając, że nikt nie ma życia na wieczność.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 14)
  19. 30 kwietnia 2015 o 22:37
    do obserwatora :
    Zgadzam się z tobą, rozsądnie piszesz. A Gomułą nie przejmuj się, bo to zaprogramowany na nienawiść człowiek, a jego wiedza historyczna płynie ze stronniczych źródeł. Panie Bartoszewski, wielkie dzięki za życie i pracę dla naszego kraju.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 14)
  20. 1 maja 2015 o 13:36
    Gomuła :
    Jest kilka mądrych zdań które mówią m.in. "Żeby kogoś zniewolić wystarczy wmówić mu, że jest wolny", ludzie uważają, że myślą samodzielnie, a tymczasem zong bo okazuje się, że myślą tak jak rząd chce, żeby myśleli. W polityce, historii i wielu innych dziedzinach życia na większość zagadnień należy spojrzeć z pewnej (dużej) perspektywy, w tedy dopiero otrzymujemy prawidłowy obraz rzeczywistości. Dlatego ja opisałbym postrzeganie wielu problemów jako telebim, który składa się z modułów, a te moduły z pikseli (piksele zaś z trzech podstawowych kolorów). Skrajny przypadek to "widz pikselu", którego poglądy zmieniają się w zależności od tego, który kolor podstawowy świeci mocniej, kolejną osobą jest "widz modułu", który widzi tylko wybrany fragment tego co się dookoła dzieje i na tym kończy się jej światopogląd, ostatnią osobą jest "widz całościowy", który widzi "przypadkowe" zmiany kolorów pikseli jako pełen, logiczny, klarowny obraz. Dlatego też, taki dialog intelektu, jak się tu rozgrywa, jest z góry skazany na porażkę, bo ja widzę całokształt, a wy to co pokazują masmednia... PS. Jakie stronnicze źródła historii? Oto przykład typowego "widza pikselu", tańczy jak mu zagrają, a wszystko czego nie znajdzie w masmediach, jest stronnicze, faszystowskie, nacjonalistyczne i zbrodnicze... PPS. Bo najlepiej uprawiać politykę miłości, czyli "Świat podzieli wszystko równo, sobie wszystko Polsce..." każdy wie jak kończy się ta rymowanka. WOLNOŚĆ NIE JEST DANA RAZ NA ZAWSZE, TRZEBA O NIĄ DBAĆ I WALCZYĆ! Niestety w Polsce po 1989 większość odpuściła sobie jedno i drugie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 10)
  21. 1 maja 2015 o 18:53
    niestety :
    Szanowny Gomuło, tańczysz jak ci zagrają i masz świetne samopoczucie, bo nie zdajesz sobie z tego sprawy. Jeśli kilka osób mówi Ci, że jesteś brudny, to spójrz w lustro. Daj spokój ze swoimi wywodami, bo są żenujące.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 15)
  22. 2 maja 2015 o 00:19
    Gomuła :
    Parafrazując klasyka, to co dla jednego jest podłogą dla innego jest sufitem, więc za jakiś czas zobaczymy, komu samopoczucie się poprawi, a komu zepsuje. A co do lustra, to wciąż żyje stara prawda z czasów PRL, że im bardziej kogoś media szkalują tym bardziej ta osoba jest, że tak powiem szlachetna, natomiast im bardziej ją wychwalają, tym więcej rzeczy ma na sumieniu.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -5 (w sumie : 13)
  23. 2 maja 2015 o 03:56
    rogatadusza do niestety :
    Żenujące, to jest to twoje lustro . Ślepy pewno jesteś, inaczej byś dostrzegł, że masz brak argumentów. Czyść lustro przecieraj oczy i może coś zobaczysz.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -5 (w sumie : 13)
  24. 2 maja 2015 o 12:12
    Zez :
    Ale się Gomuła spiął w swoich wywodach. Jak zauważyłem, nie lubi mediów, zręcznie omijając najpotężniejszą w tym kraju instytucję kreującą wyobraźnię narodu i wskazującą na czających się na nas wszędzie wrogów.Największymi naszymi wrogami są szczujący nas na siebie nawzajem,podkopujący zaufanie do siebie/jego stopień w naszym kraju jest na poziomi państw 3 świata/.Zabawna jest ta zalecana"pewna"perspektywa, konieczna do obiektywnego spojrzenia."Pewna", czyli Gomyły. Chwała ogólnikom!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 13)
  25. 2 maja 2015 o 17:56
    szatan :
    Niewątpliwie wybitna osobowość.Niektóre jego wypowiedzi były dowcipne.Pasowały jednak do piwiarni.Przykład dam.Ostatnie wybory prezydenckie."Wolę ojca dzieciom niż hodowcę kotów"Bardzo dowcipne ale chamskie.Oczywiście w przypadku "wybitnej" osobistości.To tylko legenda stworzona przez Solidarność.Działacze solidarności cierpieli na barierę językową.Za granicą potrzebny był rzecznik.Gość był bardzo inteligentny znał język.Niemcy byli nim zachwyceni.W ten sposób w gazetach pojawił się profesor.Zresztą naprawdę było się czym zachwycać.Na koniec jak odbierzecie takie słowa.Wolę hodowcę kotów niż dziecioroba.Śmieszne czy prymitywne? Oczywiście chamskie,ale z tej samej beczki co wypowiedzi pana profesora
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 5)
  26. 2 maja 2015 o 18:06
    rogatadusza do zez :
    Chwała ogólnikom!!! Czyli jak "Zez " chwili sam swoje mądrości. Ale dostrzegł już, że ma zeza więc idzie postęp.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 8)
  27. 2 maja 2015 o 20:41
    rogataduszo :
    W szkole tez pewnie byłeś/aś rogata, bo nie wiesz, że nie można mieć braku argumentów, można jedynie nie mieć argumentów. I właśnie Gomuła ich nie ma, Ty też, skoro tylko atakujesz.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 10)
  28. 3 maja 2015 o 11:15
    oj,oj, oj... :
    Śmieszne te wpisy Gomuły i rogatejduszy. Wasz guru - o. Tadzio lub prezes J.K. są z Was dumni.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 12)
  29. 3 maja 2015 o 14:22
    rogatadusza :
    Jeżeli nie masz argumentów, a chcesz je mieć, to masz brak. ...... Tak? "Mistrzu.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 11)
  30. 4 maja 2015 o 01:24
    rogatadusza :
    Bliżej mi z moimi poglądami na politykę do Pawla Kukiza niż całej reszty, więc na niego będę głosował w najbliższych wyborach. Ale Ty Zezu , Oju (czy dwa w jednym ) znasz mnie lepiej . Pewno bym się tu wcale nie odzywał, bo tylko częściowo zgadzam się z Gomułą, gdyby nie ten slogan ; "Jeśli kilka osób mówi Ci, że jesteś brudny, to spójrz w lustro. " Dla mnie jest to chamski atak nic innego. Ja wam mówię, myślcie jak i co chcecie ,ale róbcie to indywidualne ,niezależnie .Bo wytwarzanie psychologii tłumu jest zwyczajną prostacką manipulacją.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 5)
  31. 4 maja 2015 o 13:45
    Gomuła :
    Moje biedne lemingi, już miałem się nie odzywać, ale co tam. Próba besztu na O. Tadzia, czy Prezesa "Dżej.Kej." coś Ci nie pykła, bo po pierwsze, moje poglądy są najbardziej po linii Pana Grzegorza Brauna (aczkolwiek też będę głosował na Kukiza bo ma znacznie większe szanse na przebicie się), po drugie "Radyjka" zdarzało mi się podsłuchiwać, głównie ze względu na niegdysiejsze audycje "Minął miesiąc" Prof. Nowaka, ale odkąd bardziej rozpowszechnił się w internetach wolę słuchać jego wypowiedzi na YT zamiast urywanych myśli, co jakiś czas przeplatanych jakimś nawiedzonym proPISowskim słuchaczem.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 4)
  32. 4 maja 2015 o 19:05
    obiektywny :
    dziś na pogrzebie w Warszawie nawet biskupi mówili z szacunkiem o Nim "Profesor", przypominali Jego zasługi - czy to dla prawych i sprawiedliwych jeszcze mało?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 7)
  33. 5 maja 2015 o 13:49
    Gomuła :
    Teraz tylko czekać, aż Tusk, Bronek albo jakaś inna "zasłużona" szycha z PO kopnie w kalendarz, a na pogrzebie jakiś biskup stwierdzi "byli wielkimi patriotami, a wszystko co robili robili dla dobra Polski", a idioci to "łykną" no bo jak biskup mówi to tak musi być... Flaki mi się przewracają, skoro lokalnemu klerowi "obiektywni" odbierają wszelaki autorytet, a jakiegoś praktycznie nieznajomego biskupa uważają za osobę bardziej nie omylną niż sam papież. Takie rzeczy tylko w Dąbrowie Tarnowskiej... Może mi jeszcze powiesz, że na prawdę wierzysz w to, że wprowadzenie stanu wojennego przez Jaruzelskiego obroniło nas przed interwencją ze strony towarzyszy z ZSRR, a jego pochówek na Powązkach ze wszelkimi honorami wojskowymi był jak najbardziej zasłużony?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 5)
  34. 5 maja 2015 o 15:55
    rogatadusza :
    Zanurzony w Twoją obiektywność cieszyłbym się nią razem z Tobą . Gdyby nie mocno uzasadniona obawa, że mi się od tego zez zrobi .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 4)
  35. 5 maja 2015 o 19:16
    złóżmy hołd :
    W osobie pana Bartoszewskiego odszedł jeden z ostatnich już, niestety, autorytetów i mocnych charakterów. Taka sama smutna czystka dotyczy świata kultury. Niedługo będą tylko programy o tańcu, gotowaniu, w polityce i życiu społecznym jedynie miernota, trwające radyjko i klakierzy tego badziewia. Panie profesorze, wielkie wyrazy podziwu i szacunku oraz wielki "dziękuję" za wzór życia w przyzwoitości.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 6)
  36. 5 maja 2015 o 20:36
    szatan :
    Niewątpliwie wybitna osobowość.Niektóre jego wypowiedzi były dowcipne.Pasowały jednak do ......Przykład dam.Ostatnie wybory prezydenckie."Wolę ojca dzieciom niż hodowcę kotów"Bardzo dowcipne ale .....Oczywiście w przypadku "wybitnej" osobistości.To tylko legenda stworzona przez Solidarność.Działacze solidarności cierpieli na barierę językową.Za granicą potrzebny był rzecznik.Gość był bardzo inteligentny znał język.Niemcy byli nim zachwyceni.W ten sposób w gazetach pojawił się profesor.Zresztą naprawdę było się czym zachwycać.Na koniec jak odbierzecie takie słowa.Wolę hodowcę kotów niż dziecioroba.Śmieszne czy ...?Oczywiście .....,ale z tej samej beczki co wypowiedzi pana profesora.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 10)
  37. 6 maja 2015 o 18:10
    anioł :
    Szatanie, czyżbyś miał kompleks na tle dzieci? Wyrwałeś jakąś wypowiedź, nie wiadomo, w jakim kontekście padły te słowa. Piszesz jak ktoś, kto nie ma wiedzy, powtarza wyrywkowe informacje, a najlepiej czuje się jako krytykant innych, bo widocznie ma problem ze sobą. Ja tez szanuję zasługi pana Bartoszewskiego i łączę się z tymi, którzy szczerze składają Mu hołd.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 8)
  38. 7 maja 2015 o 21:21
    szatan :
    To nie jest wyrwane z kontekstu.Słowa te padły przed drugą turą poprzednich wyborów prezydenckich.Padły jako konkretna pojedyncza wypowiedż legendy.W naszym kraju mamy manię tworzenia autorytetów.W XXI wieku coś takiego nie istnieje.A jeśli chodzi o kompleksy, tak mam jeden.Jestem łysy i gruby.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 7)
  39. 7 maja 2015 o 21:25
    szatan :
    To było do anioła z PO
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  40. 8 maja 2015 o 20:03
    do szatana :
    To, że jesteś łysy i gruby, jest zupełnie nieistotne. Najgorsze, że jedynie sam dla siebie jesteś autorytetem, a to tragedia.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 7)
  41. 9 maja 2015 o 14:26
    Lucja :
    Powiedziałeś coś, Szatan,co w wolnym świecie jest oczywiste, u nas dają za to medale.Jak się boimy stanąć na własnych nogach,musimy na siłę łapać się autorytetów.Akurat Władek żył i zrobił tyle, że niektórzy go tak traktowali. Czy sam się za autorytet miał, to już inna para kaloszy...Jednak nietuzinkowy był, o czy świadczy ta długa dyskusja po jego odejściu.Więcej takich!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 5)
  42. 9 maja 2015 o 19:13
    szatan :
    Tragedią jest to że jeśli ktoś zaistnieje w jakiejś dziedzinie to zostaje autorytetem we wszystkim.To takie polactwo , w stylu Gombrowicza.Autorytetu nie wolno krytykować.Publiczna kupa to tylko drobna przypadłość.A tak w ogóle to Mickiewicz wielkim poetą był.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 5)
  43. 11 maja 2015 o 22:30
    szatanie... :
    ... tragedią jest nie mieć autorytetu. Wiadomo, że nie chodzi o powielanie postaci, ale nie można żyć bezideowo. Oby tylko nie był to narzucony guru, jak w pisie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 4)
  44. 11 maja 2015 o 23:22
    szatan :
    Autorytet ogranicza własne myślenie.Jeśli przyjmujemy coś bezkrytycznie to znaczy że wątpimy we własną inteligencję.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 4)
  45. 11 maja 2015 o 23:36
    szatan :
    Narzucony guru to też autorytet.Każdy autorytet jest narzucony.Nasz jest podobno świadomy a ich narzucony.To jest właśnie podatność na propagandę.Za tym idzie podatność na reklamę kredytów i proszków do prania.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 4)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)