Dzisiaj:
Niedziela, 24 listopada 2024 roku
Dobrosław, Emilia, Emma, Flora, Franciszek, Gerard, Gerarda, Gerhard, Jan, Mina, Pęcisław, Protazy

Zmarł w więzieniu, matka wini lekarza

29 lipca 2011 | komentarze 22

Elżbieta Bober ze Świdrówki w gminie Szczucin tylko przez kilka dni cieszyła się z powrotu syna do Polski. 37-letni Tomasz Bober w marcu, tuż po powrocie z USA, trafił za kratki.

24 kwietnia zmarł po ciężkiej chorobie. Zrozpaczona matka uważa, że syn w takim stanie nie powinien zostać aresztowany i szuka sprawiedliwości w prokuraturze. Kobieta o niedopełnienie obowiązków oskarża przede wszystkim lekarza z izby przyjęć w dąbrowskim szpitalu, który zdecydował, że Tomasz Bober może przebywać w zakładzie karnym.

Badanie trwało może z 15 minut. Co można orzec w tak krótkim  czasie? – zastanawia się mieszkanka Świdrówki.

Jej syn w 2002 roku, przed wylotem do Stanów Zjednoczonych, został skazany za jazdę na rowerze pod wpływem alkoholu. Do odsiadki miał pięć miesięcy. Przeszłość dopadła go po powrocie do kraju. Tomasz najpierw trafił do zakładu karnego przy ul. Konarskiego w Tarnowie, gdy jego stan się pogorszył, przeniesiono go do oddziału szpitalnego w Krakowie. Tam właśnie zmarł.

Mój syn nie zasłużył na tak niegodną śmierć. Mógł umierać w normalnym szpitalu. W takim stanie w jakim był, z pewnością nie uciekłby nigdzie – uważa Elżbieta Bober.

Dąbrowski szpital nie chce komentować zarzutów zrozpaczonej matki.

– Trudno jest mi się wypowiadać w tej sprawie, ponieważ jej nie znam. Wiem jedynie, że żadna oficjalna skarga ze strony rodziny nie wpłynęła do nas – tłumaczy Teresa Kopczyńska, dyrektorka szpitala w Dąbrowie Tarnowskiej. Szefowa lecznicy dodaje, że zgodnie z umową podpisaną pomiędzy szpitalem, a policją, stan zdrowia osób, które mają być zatrzymane, badany jest w podstawowym zakresie. Dogłębna diagnostyka należy już do placówki więziennej.

Postępowanie prowadzi prokuratura rejonowa w Dąbrowie Tarnowskiej. Z uwagi na złożoność sprawy jego efekty będą znane najwcześniej pod koniec sierpnia.

Wtedy też kobieta rozpocznie walkę o ewentualne odszkodowanie.

źródło:

Gazeta Krakowska


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 29 lipca 2011 o 13:07
    ww :
    na co zmarł ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  2. 29 lipca 2011 o 17:50
    Obi :
    Jest na izbie przyjęć jakiś "wynalazek" zPomorza. Czy to ten gościu przeprowadzał badania?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  3. 30 lipca 2011 o 13:48
    dąbrowianin :
    najlepiej wsadzić gościa za jazde po pijaku na rowerze...ludzie gdzie my żyjemy...czy jazda pod wpływem na rowerze to aż taki zbrodniczy wystepek który zasługuje na kare więzienia?... sam fakt służby zdrowia też pozostawia wiele do zyczenia...badanie w 15 minut to można sprawdzić czy nie ma zapalenia gardła i sprawdzić czy widzi i czy słyszy...choć nie wiem czy same wędrówki z gabinetu do gabinetu i czekanie na badanie nie zajęło by więcej...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  4. 30 lipca 2011 o 14:04
    graza :
    do dąbrowianina nie zgadzam się z Tobą. Jazda po pijaku na rowerze to też przestępstwo,dobrze wiedzą o tym zmotoryzowani kierowcy.A czy to wina dąbrowskich lekarzy to się jeszcze okaże.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  5. 30 lipca 2011 o 14:34
    czytelniczka :
    Nie popieram jazdy na rowerze po alkoholu,ale uważam,że to przesada wsadzać za to za kratki!Powinna byc kara np.grzywny.Tak naprawdę ci,którzy powinni siedzieć w więzieniu za ogromne wykroczenia,kradzieże itp chodzą sobie na wolności tylko dlatego,ze mają kasę,kontakty i ŻADNEJ KARY SIE NIE BOJĄ!Najprościej jest wsadzić za kratki kogoś kto tak naprawdę nie stanowi dużego zagrożenia dla spoleczeństwa.Znam osobę,która po pijanemu jechala samochodem,zabila czlowieka i ANI JEDNEGO DNIA nie odsiedziala w więzieniu,tylko dlatego,ze miala kasę!Wszyscy doskonale wiemy,ze prawo jest bezlitosne tylko dla biedaków bo forsiastych to prawo nie dotyczy!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  6. 30 lipca 2011 o 15:23
    graza :
    Do czytelniczki. Całkowicie zgadzam się z Tobą.Pozwól że przytoczę myśl Mikołaja Reja "drobnych złodziejaszków wieszacie wielkim się kłaniacie".MIMO UPŁYWU CZASU NADAL JEST TO AKTUALNE.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  7. 30 lipca 2011 o 19:00
    groza2 :
    Nie sądzę że chcieli zamknąć tego biedaka za jednorazową jazdę pod wpływem alkoholu.Musiał nieźle grzać skoro dostał wyrok odsiadki.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  8. 30 lipca 2011 o 20:30
    G :
    Zgadzam się z poprzedniczką, za jednorazową jazdę po pijaku pewnie by nie dostał odsiadki. Poza tym, jak wynika z tekstu gość ukrywał się przed wymiarem sprawiedliwości za granicą, tylko zapewne złapała go choroba, a że nie miał za co się leczyć za granicą wrócił tutaj. Co do czasu badania to kto mierzył jego czas że pisze się 15 minut? Matka była przy tym badaniu? Wątpię. Nie ma co robić teraz z kogoś męczennika tylko na podstawie kilku zdań nie znając całej sprawy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  9. 30 lipca 2011 o 20:59
    Aga :
    Wielka szkoda,że na izbie przyjęć nie potraktowano go po ludzku ale wszyscy wiemy jak traktują lekarze wszystkich pacjentów na izbie przyjęć i na oddziałach.CO INNEGO W PRYWATNYCH GABINETACH. W Stanach Zjednoczonych pacjent u lekarza jest zawsze mile widziany i traktowany poważnie .Szkoda, że Pan Tomasz nie trafił do lekarzy w USA .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  10. 31 lipca 2011 o 00:49
    yyyyyyyyyyy :
    Miałam "przyjemnosc" być w ostatnim czasie na izbie przyjeć wielokrotnie. Zgrzeszylabym , gdybym napisała, że nie potraktowali mnie po ludzku. Być może trafiłam na bardzo dobrych i miłych lekarzy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  11. 31 lipca 2011 o 01:02
    dąbrowianin :
    jednorazowa kara to moze i nie byla ale wystarczy wyrok w zawieszeniu np. za wandalizm (np. przyłapanie na wywracaniu koszy), albo za kolejną jazde po pijaku na rowerze...ok ja nie twierdze ze jazda po pijaku na rowerze to nie jest przesepstwo...ale są inne kary które moim daniem bardziej się nadają na takie wykroczenie np. jak ktoś wspomniał grzywna albo odebranie praw jazdy...ale paka?...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  12. 31 lipca 2011 o 11:31
    groza2 :
    Uderzmy się w pierś szukając winnych.Jak ten człowiek został wychowany że musiał pić a póżniej uciekać za wodę.Ale tam chyba też nie zrobił kariery.Ciśnie się na usta powiedzenie,jak sobie pościelesz tak się wyśpisz!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  13. 31 lipca 2011 o 14:35
    ewka :
    Za jednorazową jazdę po pijaku facet na pewno nie dostał by odsiadki. Tam musiało być coś więcej. A co do lekarzy w naszym dąbrowskim szpitalu to mimo częstych "odwiedzin" nie mam nikomu nic do zarzucenia.Ani na oddziałach ani na izbie przyjęć.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  14. 31 lipca 2011 o 16:29
    anonim :) :
    co do samego badania to zatrzymani są badani tylko ogólnie i decyzja lekarza czy nadaje sie do zatrzymania czy tez nie. A przecież lekarz nie ma w głowie tomografu czy też rezonansu aby zobaczyć co się z nim dzieje, jeśli lekarz stwierdzi że jest zdrowy to resztą zajmuje sie lekarz więzienny i on powinien go dalej leczyć lub położyć w szpitalu np w krakowie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 1)
  15. 31 lipca 2011 o 20:25
    anonim 2:( :
    anonimie ,trudno uwierzyć,ze gość w stanie poważnym nie ma żadnych objawów trudnych do zidentyfikowania przez średnio zdolnego lekarza i wykrycia po rutynowym wywiadzie i badaniach .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  16. 31 lipca 2011 o 20:34
    trzezwa :
    taaak ,zastanowmy sie nad samopoczuciem kierowcy co potraci niechcacy pijanego rowerzyste ...znam taki przypadek ...........tragiczny w skutkach dla obydowh stron z winy rowerzysty
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  17. 31 lipca 2011 o 23:25
    gg :
    (fragment wpisu usunięty ponieważ zawierał informację całkowicie sprzeczną ze stanem faktycznym przedstawionym w komentowanym tekście) prawda jest taka,ze nawiał przed odsiadką cwaniak, tylko się nie udało .Tu przesiadłby się na auto i nie daj Boże przejechał kogoś z waszej rodziny .Też tak zaciekle byście go wtedy bronili? Gdyby tutaj ostrzej karali takich pijanych na drodze byłoby mniej śmiertelnych wypadków i skończyłoby się to cwaniactwo .A niestety u nas jest przyzwolenie na jazdę pod wpływem, żony siadają z takim mężem lub chłopakiem i jeszcze dzieci zabierają, bo przecież partner jest zuch i wspaniały kierowca.A jeśli chodzi o kierowców którzy brali udzial w kolizji w której ktoś zmarł, to weżcie pod uwagę , że nie zawsze ten kto przeżył był sprawcą tego wypadku, więc siłą rzeczy nie został skazany. ludzkie jęzory bywaą długie i okrutne niestety.....
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  18. 5 sierpnia 2011 o 07:56
    takl :
    Na IP robi się rutynowe badania, nie robi się markerów CA nie robi się TC MR itd.Robi się podstawowe badania EKG 12 morfologia gdy pacjent jest urazowy diagostyke sie rozszerza. Pytanie zasadnicze brzmi na co zmarł ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  19. 5 sierpnia 2011 o 13:39
    DK :
    karą więzienia bez zawieszenia każe się tych co spowodowali wypadek i ktoś został poważnie ranny,za samą jazdę czy za stłuczki pojazdów nikt nikogo nie wsadza do paki. Przewlekłe choroby nie są przeszkodą do zatrzymania na 48 godzin. Alkoholizm powoduje marskość wątroby i czy to może być podstawą do traktowania ponad prawem kogoś? jakby odsiedział w więzieniu wyrok lata temu to może wyleczyłby się z alkoholizmu tyle lat wcześniej?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  20. 13 sierpnia 2011 o 00:33
    brawo :
    W USA za jazdę po pijanemu trafiłby od razu do wiezienia z którego wyszedłby z wyrokiem (nigdzie by nie uciekł). Kaucja w tymże przypadku również jest nie mała. Zresztą wydaje się, że gdyby Polska była państwem policyjnym jak to jest w USA wówczas na drodze byłoby mniej tych z %, tych którzy lubią docisnąć pedał gazu (lubiących bardziej lub mniej wykroczenia)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  21. 19 sierpnia 2011 o 10:22
    wiecej :
    http://wyborcza.pl/1,75478,10136474,Wiezienie_bez_leczenia.html?as=1&startsz=x
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  22. 19 sierpnia 2011 o 16:06
    mieszkanka :
    Przeczytałam artykuł i jestem ZBULWERSOWANA!!!Nie dziwię się walczącej matce.Moim skromnym zdaniem błąd był popełniony w momencie kiedy pacjent pojawił się na izbie przyjęć w Dąbrowie.Nie można tłumaczyć,że lekarz miał TYLKO WYPEŁNIĆ rubryki.Lekarz widząc pacjenta,jego stan,obrzęki MIAŁ OBOWIĄZEK przyjąć Go na oddział-TU NIE MA ŻADNEGO TŁUMACZENIA!Gdyby lekarz na izbie przyjęć stwierdził,że pacjent MUSI BYĆ HOSPITALIZOWANY,to na pewno policjanci nie wzięli by chorego wbrew woli lekarza.Karygodne postępowanie!!!Popieram matkę i życzę Jej wytrwałości w walce o sprawiedliwy wyrok dla winnych śmierci Jej dziecka.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)