Dzisiaj:
Sobota, 28 grudnia 2024 roku
Cezary, Fabiola, Fabia, Jan, Radomysł

ZGŁOŚ UWAGĘ W KONSULTACJACH CPK

26 lutego 2020 | komentarzy 10

Zgłoś uwagę w konsultacjach w formularzu Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Centralnego Portu Komunikacyjnego na temat przywrócenia linii kolejowej przebiegającej przez Dąbrowę Tarnowska.

Na stronie internetowej konsultacje.cpk.pl każdy zainteresowany może zgłaszać uwagi do korytarzy nowych linii kolejowych i tras drogowych planowanych w ramach inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Ich planowanym efektem będzie skrócenie czasów przejazdu i likwidacja wykluczenia transportowego.


Zachęcamy mieszkańców gminy Dąbrowa Tarnowska do udziału w tych konsultacjach, a zwłaszcza do przesyłania uwag, które wskazywałyby na lokalna potrzebę przywrócenia linii kolejowej przebiegającej przez Dąbrowę Tarnowską.
Konsultacje potrwają do 10 marca.

Uczestnicy konsultacji mogą zgłaszać opinie do trzech części Strategicznego Studium Lokalizacyjnego (SSL).
W ramach pierwszej części można zgłaszać uwagi do głównego opracowania zawierającego m.in. założenia budowy nowych linii kolejowych Centralnego Portu Komunikacyjnego i odcinków dróg, których planowanie jest związane z powstaniem lotniska. W zakresie drugiej i trzeciej części można zgłaszać uwagi do części graficznej, czyli szczegółowych map topograficznych w skali 1:50 000 z korytarzami przebiegów: kolejowych i drogowych.

Warto wspomnieć, że tak Dąbrowa Tarnowska, stolica powiatu dąbrowskiego, jak i Szczucin od ponad 100 lat miały połączenie kolejowe i choć infrastruktura jest obecnie nieczynna i uległa pewnym zniszczeniom, to jednak istnieją wywłaszczone tereny w pasie kolejowym, o które gminy naszego powiatu walczyły by nie były zapomniane. Dąbrowa Tarnowska, chcąc dalej się rozwijać nie może być polegać jedynie na transporcie i komunikacji samochodowej. Nowoczesne plany infrastrukturalne, tak w Polsce jak w Europie, zakładają ważny udział rozwoju kolei w transporcie i komunikacji. Dąbrowa Tarnowska nie powinna zostać wykluczona w procesie planowania inwestycji strategicznych poprawiających transport i sieć komunikacyjną. Dodatkowym ważnym argumentem jest fakt, że wiele osób na naszym terenie ma swoich bliskich w różnych częściach Polski.

Uwagi dotyczące przywrócenia połączenia kolejowego w Dąbrowie Tarnowskiej można zgłaszać w formularzu dotyczącego głównego opracowania Strategicznego Studium Lokalizacyjnego zaznaczając, że uwaga dotyczy treści na stronie 62.

czytaj więcej

UM w DT


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 26 lutego 2020 o 20:29
    ania :
    Konsultacje trwają od trzech tygodni. Ale dobrze że wreszcie raczono powiadomić o tym mieszkańców Dąbrowy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 8)
  2. 27 lutego 2020 o 07:31
    O_o :
    Samorząd powinien nagłośnić sprawę aby mieszkańcy masowo wysłali swoje uwagi o celowości tej inwestycji właśnie przez Dąbrowe Tarnowską,bo jak narazie to Żabno ma większe szanse na lokalizację tej lini/ inwestycji przez ich miejscowość omijając tym samym Dabrowe Tarnowską.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 12)
  3. 27 lutego 2020 o 11:58
    Frank de Red :
    Niepokoi mnie brak dworca kolejowego w Radgoszczy,chyba że coś przeoczyłem.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 16)
  4. 27 lutego 2020 o 12:45
    dyliżans :
    miasto Tarnów rozwinęło sie dzięki powstaniu kolei do Lwowa ok 100 lat temu. warto powtórzyć ten sukces. premier odbudowuje wysadzone mosty po II wojnie światowej to dlaczego nie kolej?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 12)
  5. 28 lutego 2020 o 06:28
    Firma XYZ :
    Do Frank... Radgoszcz dworca nie będzie mieć ale PIS- zapewnia, że Radgoszcz będzie mieć w tej kadencji dostęp do morza.... po przekopie mierzei wiślanej haaha :)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 23)
  6. 28 lutego 2020 o 10:32
    Czytelnik :
    Z Tarnowa przez Dąbowę do Warszawy już dawno powinno być połączenie kolejowe a że nie ma to zasługa nieudolnych z PO i PSL. Kosiniak Kamysz pochodzi z powiatu dąbrowskiego. Nie ma to jak przypomineć sobie przy wyborach...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 33)
  7. 28 lutego 2020 o 19:58
    KierOwca :
    A propos podróży cytat z Tuska po wygranych wyborach kilka lat temu nagrana w restauracji: "Teraz, kur**, paliwo może być nawet i po 7 zł".
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 4)
  8. 28 lutego 2020 o 21:34
    juras :
    Jedzie pociąg z daleka Na nikogo nie czeka Konduktorze łaskawy Byle nie do Warszawy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 6)
  9. 1 marca 2020 o 20:45
    mieszkańcy :
    Jesteśmy mieszkańcami dąbrowy tarnowskiej ośiedla kośćiuszki bloku nr 3 my na temat bloku blok nr 3 wybudowano w latach 60 i miały być balkony duże ale nie zostały zrobione bo balkony zostały skradzione więc teraz można zrobić balkony wstawić filary i by było nawet wtej sytłaci bylibyśmy mogli wykupywać mieszkania w tarnowie takie bloki stare i teraz zaczeli robić balkony więc nie widzimy żadnych problemów żeby zrobić
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 7)
  10. 8 marca 2020 o 15:01
    Obw.DTdk73 :
    Szanowni, nic nieznaczący wariant IV granatowy, umiejscowiony w granicach Dąbrowy Tarnowskiej jest swoistym ukłonem i konsensusem rządowych planistów w stosunku do społecznikowskich (pro kolejowych) wieloletnich, pozakulisowych działań. Ogromny żal, że władze samorządowe wszystkich szczebli wykazały bierność w tym zakresie. Wymowny apel Gminy DT "Zawalcz o kolej w Dąbrowie Tarnowskiej" [http://www.dabrowatar.pl/zawalcz-o-kolej-w-dabrowie-tarnowskiej/] wystosowany na 2 dni robocze przed deadlinem konsultacji społecznych do projektu Strategicznego Studium Lokalizacyjne Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego jest zwyczajnie spóźniony. Niestety priorytetem dla resortu infrastruktury jest utrzymanie atrakcyjnego czasu przejazdu dla pociągów dalekobieżnych, dlatego granatowe "prostowanie linii" w prezentowanej koncepcji trasowania nowych szlaków kolejowych, wymusiło pominiecie będących na ukończeniu, dedykowanych dla transportu szynowego wiaduktów drogowych (WD-05 i WD-07) na powstającej w bólach Obw.DT.dk73. Niemniej jednak nic straconego, ponieważ zwolennikom transportu szynowego, na pogrążonym w ekonomicznym marazmie Powiślu Dąbrowskim pozostaje jeszcze batalia o stworzenie - powiązanej z Ciągiem nr 7 (CPK) tzw. Kolei Powiatowej (odcinek: (Szczucin) – Dąbrowa Tarnowska – Żabno – Tarnów – Tuchów – Ciężkowice), obsługiwanej przez nowoczesne, lekkie zespoły trakcyjne, dzięki którym dedykowane kolei powstałe w latach (2018-2020) obecnie bezużyteczne obiekty inżynieryjne zostaną w pełni wykorzystane. --- W tym momencie jesteśmy na etapie planowania, w związku z czym zaprezentowane pseudoszczegółowe mapy zakładanych przebiegów linii kolejowych (brak szerokości pasa oddziaływania na środowisko i wyburzeń) w dokumencie "Strategiczne Studium Lokalizacyjne Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego" nie są ostateczne, ale orientacyjne i możliwe do korekty tj. nie są to przebiegi, które są wykute w skale i nie można ich zmienić. O tyle istotne jest to, że pokazane są tam korytarze inwestycji kolejowych, o szerokości kilku kilometrów wewnątrz których zlokalizowane będą inwestycję. Wewnątrz tych "rękawów" wytrasowano od 3 do 5 wariantów, które będą uszczegółowiane na dalszych etapach przygotowań do inwestycji. Właśnie dlatego do najbliższego wtorku, czyli do 10 marca trwają konsultacje kolejowe CPK, które budzą bardzo duże zainteresowanie w różnych miejscach Polski. Według aktualnych danych od 10 lutego 2020r. do poranka 04.03.2020 było ponad 8 tyś wniosków i uwag. To jest oczywiście dużo, chociaż trzeba pamiętać, że ten program zawiera ponad 1600 km nowych odcinków w różnych regionach kraju, a uwagi się powielają i co ciekawe wzajemnie wykluczają. Obecnie wygląda to tak, że upublicznione warianty nie są ostateczne, natomiast mieszkańcy odnoszą się do nich tak, że wybierają oni 1 z 5 wariantów najmniej korzystny dla nich (np. kolidujący z zabudowaniami) i zakładają, że Spółka CPK będzie go realizowała, a tak nie musi się stać. Uwagi i wnioski trafiają bezpośrednio do spółki Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o., gdzie pracuje zespół w tzw. komponencie kolejowym. Znajdują się tam eksperci, którzy już teraz - nie czekając na zakończenie konsultacji na bieżąco sprawdzają wszelkie uwagi, tak aby dowiedzieć się, które mają uzasadnienie merytoryczne i mogłyby zostać wprowadzone w życie. Czyli te, które zostaną przekazane do dalszego rozpatrywania. Mimo Wszystko” zapraszamy do składania uwag i wniosków do projektu dokumentu pn. "Strategiczne Studium Lokalizacyjne Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego" - w terminie od do 10 marca 2020 r. włącznie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 4)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)