Dzisiaj:
Sobota, 23 listopada 2024 roku
Adela, Erast, Felicyta, Klemens, Klementyn, Orestes, Przedwoj

Z Powiśla do sejmu i senatu

14 października 2015 | komentarzy 69

Startuje kilka osób związanych z różnymi ugrupowaniami, lub działających wcześniej w samorządach, bądź społecznie, jako bezpartyjni. Ubiegają się o mandaty posłów i senatorów RP. Lokalnie większość z nich w polityce już działała, lub chociaż starała się o jakieś stanowiska.

Różni ich wiele, a łączy jedno – starają się o mandat posła lub senatora. Lokalnie osiągnęli już wiele, lub wszystko, co można było zdobyć w samorządzie; piastują dobre stanowiska i są osobami rozpoznawanymi lub znanymi na Powiślu, albo w swoich środowiskach. Teraz – niektórym z nich wprost z samorządu – zamarzył się sejm bądź senat. Dla innych może to być debiut polityczny.

Do sejmu z Powiśla ubiegają się: (wymieniamy w kolejności zbierania informacji o  kandydatach) Stanisław Początek; Władysław Kosiniak Kamysz; Wiesław Krajewski; Alina Boryczka; Jerzy Streb; Agata Czapla – Żurek i Władysław Bartosz. O miejsce w senacie ubiega się Łukasz Węgrzyn. Warto krótko przybliżyć, kim są kandydaci do sejmu i senatu z Powiśla, nim – być może – część z nich z samorządu awansuje „na Wiejską” i staną się „wybrańcami narodu”. Jakimi hasłami chcą przekonać do siebie wyborców, nie tylko z terenu Powiśla Dąbrowskiego, choć pewnie na ich głosy liczą najbardziej?

* Stanisław Początek – przez 20 lat „niezdetronizowany” burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej, lider i „pewnik” wszystkich tych wyborów w ostatnich latach; w 2014 r. przegrał w starciu o fotel włodarza miasta i gminy z młodszym kandydatem, obiecującym zmiany na lepsze – Krzysztofem Kaczmarskim. Doświadczony samorządowiec – praktycznie przez całe swoje życie związany z samorządami lokalnymi. Ponad 40 – letni staż pracy, z tego 34 lata przepracowane w administracji państwowej i samorządowej. W latach 1994 – 2002 był radnym Rady Miejskiej w Dąbrowie Tarnowskiej. Później ubiegał się wyłącznie o stanowisko włodarza miasta, stawiając wszystko na jedną kartę.

O jego zasługach dla miasta nie trzeba pisać – Kurier poruszał te tematy bardzo często. Podobnie jak o potknięciach i niewłaściwych decyzjach – o tym równie często można było przeczytać na łamach naszego portalu.

Więcej na ten temat „w pigułce” można przeczytać w artykule Kto startuje na burmistrza Dąbrowy Tarnowskiej – przegląd kandydatów.

Startuje z listy PSL – u, mimo że w samorządzie przez długie lata działał jako apolityczny, związany ze stworzoną przez siebie Wspólnotą Samorządową.

Startuję z PSL, bo wydaje mi się, że na tle innych partii PSL unika nadmiernych populistycznych obietnic. Zrobili mi taką propozycję i ją przyjąłem. – mówi były burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej – Uważam, że posiadam stosowne kwalifikacje i doświadczenie i działałem zgodnie z moim hasłem: „bliżej ludzkich spraw”.

Zapytany o to, co jako poseł chciałby zrobić dla Powiśla, Stanisław Początek wymienia m.in. remont drogi krajowej nr 72 na odcinku Tarnów – Szczucin, budowę strażnicy z magazynem przeciwpowodziowym, zmiany w ustawie Prawo wodne (zwłaszcza w zakresie źle uregulowanego obowiązku konserwacji urządzeń melioracyjnych), wsparcie jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych (w tym również uhonorowanie strażaków z długoletnią służbą), wprowadzenie powszechnych ubezpieczeń od klęsk żywiołowych, co spowoduje pokrycie ewentualnych strat, przy bardzo małych składkach, miejscowe lobbowanie – m.in. w zakresie przeciwdziałania powodziom, które często i boleśnie doświadczają Powiśle. To tylko niektóre z założeń programowych dyrektora dąbrowskiego urzędu pracy, który z tego stanowiska chce dostać się do sejmu.

Początek dodaje na wstępie, że za obwodnicą nie trzeba już lobbować, gdyż rozpoczęły się procedury przetargowe.

Były burmistrz jest realistą i wie, że może nie uzyskać mandatu posła. Deklaruje jednak, że wybory, to „gra zespołowa”, a swoim startem może przysporzyć głosów PSL – owi, z którym jest kojarzony, choć od dawna w samorządzie działał pod szyldem Wspólnoty.

– Jeżeli nawet się okaże, że „wyższy” na liście ode mnie wygra, jest to przecież „gra drużynowa”. Mandatów jest dziewięć, a startuje 162. osoby. Jestem realistą, więc to „lądowanie” nie jest takie bolesne, jak gdybym był pewny wygranej. – deklaruje były burmistrz, z ponad 20. – letnim stażem pracy na tym stanowisku. – Jeżeli zostanę posłem, skupię się przede wszystkim na zdobywaniu inwestorów dla Powiśla, którzy stworzą miejsca pracy. Pracując w parlamencie ma się więcej kontaktów i więcej można zrobić w tym zakresie. Ja nie chcę wszystkim wszystkiego obiecywać, bo potem nie da się tego zrealizować. Jeżeli dostanę się do parlamentu, chciałbym pracować w zespole ds. bezpieczeństwa i zespole ds. rolnictwa, bo jestem magistrem inżynierem rolnictwa; ukończyłem Akademię Rolniczą w Krakowie i te tematy są mi bardzo bliskie.

* Z Powiślem Dąbrowskim związany jest także minister pracy i polityki społecznej Władysław Kosiniak Kamysz. Jego ojciec (Andrzej Kosiniak Kamysz, dr n. med.; minister zdrowia i polityki społecznej w rządzie Tadeusza Mazowieckiego) urodził się w Bienaszowicach (gmina Gręboszów, powiat dąbrowski). Władysław Kosiniak Kamysz dorastał na Powiślu Dąbrowskim, ale edukacyjnie związany jest z Krakowem, gdzie ukończył studia medyczne na Wydziale Lekarskim CM UJ. Następnie obronił doktorat. Od zawsze związany z PSL – em; nie zmienia przekonań i sympatii politycznych.

Władysław Kosiniak Kamysz startuje z „jedynki” na liście PSL w okręgu nr 15, ale – mimo zamieszkania w Krakowie – ubiega się również o głosy elektoratu z Powiśla Dąbrowskiego, z którym związana jest Jego rodzina.

To jest moja duma rodzinna i osobista, że wywodzę się z tego  regionu, z Bieniaszowic, gdzie nie tylko spotykamy się każdego roku na Ojcowiźnie, z sąsiadami i przyjaciółmi, przy figurze Najświętszego Serca Pana Jezusa, którą postawił mój pradziadek. Od wielu lat jestem związany z tą ziemią  i z tymi  ludźmi. Współpracujemy  przy wielu bardzo potrzebnych inwestycjach – np. zabiegaliśmy wspólnie z poprzednim burmistrzem Stanisławem Początkiem o budowę obwodnicy. mówi Władysław Kosiniak Kamysz. – Również budowa drogi Tarnów – Żabno – Borusowa i przeprawa do Nowego Korczyna – wspieram tę inwestycję. Stawiamy również na gospodarkę, na rozwój krakowskiej strefy ekonomicznej  również na Powiślu Dąbrowskim, bo z tym wiążą się nowe miejsca pracy. Inwestycja w nowe miejsca pracy jest dla mnie bardzo ważna, bo najważniejsze jest inwestowanie   w ludzi. Bardzo cenię sobie możliwość spotkań z mieszkańcami naszego regionu. Niedawno  odwiedziłem Pana Jana Rzeźniewskiego, 107- letniego, najstarszego mieszkańca Małopolski. Powiedział mi, żeby w Polsce zapewnić normalność, bez kłótni i sporów.

Zapytaliśmy, co wyróżnia ministra Kosiniaka Kamysza spośród innych kandydatów ubiegających się o mandat poselski.

– Co mnie wyróżnia? Skuteczność. Ja mogę powiedzieć, co zrobiłem przez cztery lata. Zmiany, które udało nam się wprowadzić wpływają na  całą Polskę. Skuteczność, dobre plany, ale i rzetelna praca i normalność, to jest to, co mnie wyróżnia. Tym kieruję się  w życiu. Co mogę zaoferować? Spotkania z ludźmi,  słuchanie ich problemów, racjonalny,  możliwy do wykonania program. Obiecuję  realne rzeczy, a nie „gruszki na wierzbie”mówi minister Władysław Kosiniak Kamysz, który na pytanie, dlaczego startuje z okręgu tarnowskiego, odpowiada:Zostałem o to poproszony przez członków i  sympatyków PSL z ziemi dąbrowskiej i tarnowskiej, bym godnie przejął dziedzictwo po św. pamięci  Pośle Wiesławie Wodzie, który wiele zrobił  dla tego  regionu. Bardzo istotny jest związek, który czuję  z moimi  rodzinnymi stronami. Wywodzę się stąd i  z tą ziemią jestem związany.

Minister pracy i polityki społecznej wierzy w powodzenie PSL – u w tych wyborach. Sądzi nawet, że Polskie Stronnictwo Ludowe otrzyma w październiku w okręgu tarnowskim dwa mandaty.

– Szanse Polskiego Stronnictwa Ludowego są lepsze, niż wskazują na to sondaże. Gdyby tak było, jak mówią pracownie badania opinii, to PSL – u nie byłoby  na polskiej scenie politycznej już od 20. lat. Ta partia  nie zmienia  poglądów, nie ukrywa się pod innymi nazwami czy  hasłami. Jest skuteczna i wiarygodna. Cechuje nas rzetelność w rządzeniu. Wierzę w dobry, dwucyfrowy wynik PSL – u w tych wyborach. Zdobędziemy dwa mandaty w okręgu tarnowskim dla PSL.akcentuje minister.

* Do sejmu RP startuje również lider PiS w powiecie, Wiesław Krajewski. Prawo i Sprawiedliwość ma realne szanse na zdobycie pięciu, a może nawet sześciu, z dziewięciu, mandatów w okręgu nr 15. Szanse dąbrowskiego lidera PiS – u również oceniane są wysoko.

Najsilniejszy i najaktywniejszy radny opozycji w powiecie startuje z wysokiego, piątego miejsca na liście Prawa i Sprawiedliwości. Radnym jest już od kilku kadencji; był również starostą dąbrowskim. Dwukrotnie startował w wyborach na burmistrza Dąbrowy Tarnowskiej. Przedsiębiorca.

* Alina Boryczka pochodzi z Olesna. Była znaną i szanowaną nauczycielką, która wraz z młodzieżą stworzyła Stowarzyszenie „Wiedzieć Więcej”. Wychowała rzesze młodych ludzi, świadomych i zainteresowanych działalnością samorządów lokalnych, wierzących, że wiedzą, umiejętnościami i pracą można coś zmienić w środowisku lokalnym. Obecnie prowadzi działalność gospodarczą. Startuje z listy KorWin.

Zapytana, co chciałaby zrobić dla Powiśla, jeżeli dostanie się do sejmu mówi:

– Trudno jest mi odnieść się do tego pytania inaczej niż poprzez skojarzenia, konotacje z patologią władzy jaką jest klientelizm . Sejm jest organem władzy ustawodawczej, stanowiącym prawo powszechnie obowiązujące na terenie całego kraju i z tej perspektywy trudno jest składać jakieś deklaracje, obietnice odnoszące się tylko i wyłącznie do lokalnej społeczności, bo one w moim przekonaniu pełnią jedynie rolę przysłowiowej „kiełbasy wyborczej”.  Pracę parlamentarzystów postrzegam w kategoriach kreowania i uchwalania podstaw prawnych dla  systemowych rozwiązań, które również będą służyć Powiślu Dąbrowskiemu i jego mieszkańcom.

Propozycje tych rozwiązań zawarte są w programie wyborczym Partii KORWIN, z listy której jestem kandydatem do Sejmu RP. Standardowo już proponujemy minimalizację aparatu państwowego – ograniczenie funkcji państwa do niezbędnego minimum, co wpłynie na zmniejszenie liczby parlamentarzystów, członków rządu, liczbę urzędów i urzędników oraz obszaru ich uprawnień, co z kolei powiązane jest ze zmniejszeniem ilości aktów prawnych i uproszczeniem procedur,  proponujemy obniżenie kosztów pracy poprzez obniżenie podatków, likwidację obowiązkowego ubezpieczenia społecznego, przywrócenie wieku emerytalnego, likwidację państwowej służby zdrowia i edukacji, ograniczenie  wpływu państwa na gospodarkę – nie może być wolnorynkowej gospodarki, jeśli ingeruje w nią  państwo.

Gdyby udało się wprowadzić tego typu zmiany, ich pozytywne skutki odczują także mieszkańcy Powiśla – i to jest, w moim przekonaniu, uczciwa propozycja dla moich potencjalnych wyborców. (…) Nie jest to irracjonalne przekonanie, ale odwołanie się do dobrych doświadczeń, przykładów, gdy liberalne i wolnościowe zasady były realizowane w praktyce i przyniosły dobre efekty. Ronald Regan właśnie dzięki obniżeniu wydatków publicznych, ograniczeniu programów socjalnych, i zmniejszeniu podatków doprowadził do rekordowego pobudzenia gospodarczego, w czasie kiedy był prezydentem. W tym samym czasie, dzięki podobnym metodom, podobne efekty osiagnęła Margaret Thatcher, zatem to działa! Kiedy  zaczynałam interesować  się polityką, ludzi przekonanych do konserwatywno-liberalnej ideologii było niewielu. Dziś ich liczba wyraźnie wzrosła i tu widzę sens i owoc  wcześniejszych wysiłków, również w jakimś maleńkim choćby stopniu, moim. To mnie buduje i motywuje do dalszej pracy, głownie edukacyjnej , gdyż tu widzę   swój  obszar wpływu.(…)

Na co dzień mam do czynienia z ludźmi i ich problemami. Do niedawna pracowałam w szkole. Obecnie założyłam i prowadzę własną działalność gospodarczą w obszarze edukacji i doradztwa zawodowego. Moja obecna aktywność zawodowa zbliżyła mnie do problemu bezrobocia, głownie wśród moich rówieśników 50 +; realizuję projekt o zasięgu regionalnym „Gwarancja 50+” na zlecenie PUP w Tarnowie. Rozmawiam z ludźmi, którzy będąc niemal u schyłku zawodowej kariery, zostali pozbawieni pracy i stali się beneficjentami różnych instytucji świadczących pomoc społeczną. Oni nie chcą tej pomocy (nawiasem mówiąc bardzo skromnej). Oni chcą pracować, bo to wróci im nie tylko stabilizację finansową, ale przywróci utracone poczucie godności i przydatności społecznej. Wiedzą o istnieniu „szarej strefy” – wszyscy o tym wiemy, zatem rozumieją, że praca jest! Trudno im natomiast zrozumieć to, że rząd, który utrzymuje się z pieniędzy podatników działa, poprzez swoje decyzje i stanowione prawo (nadmierny fiskalizm, nieefektywne a kosztowne ubezpieczenia społeczne, bariery i ograniczenia prawne, duszące przedsiębiorców tzw. „koszty pracy”), na niekorzyść swoich „żywicieli” i to trzeba zmienić! Slogan „dać ludziom wędkę a nie rybę” jest wciąż aktualny.

 To w sferze makrospołecznej. W sferze mikrospołecznej proponujemy wolność wyboru przy jednoczesnej świadomości bycia odpowiedzialnym za ten wybór. Każdy ma prawo do wyboru, ale też każdy indywidualnie ponosi jego konsekwencję, nie społeczeństwo(…). – dowodzi Alina Boryczka.

Jak zachęci wyborców, by oddali na Nią głos?

 Niestety nie mogę pochwalić się  kilometrami wyremontowanych dróg, odnowionych szkół czy innych obiektów użyteczności publicznej – to było poza zasięgiem mojego wpływu. Moją rekomendacją jest rzetelna i uczciwa praca, służebna wobec ludzi, głównie w charakterze nauczyciela wiedzy o społeczeństwie (…).

Kształcąc kolejne roczniki młodych obywateli, angażowałam się w życie społeczne poprzez realizację projektów dotyczących sfery publicznej – mam tu na myśli inicjatywy podejmowane przez Stowarzyszenie „Wiedzieć Więcej”, które wraz z uczniami założyłam i któremu przez jakiś czas prezesowałam. O naszej pracy pisała dość często i obszernie  lokalna prasa.

Dużo wcześniej (2003 rok) we wszystkich  gimnazjach w naszym powiecie promowałam idee doradztwa zawodowego, jako formę wsparcia uczniów i rodziców w podejmowaniu decyzji związanych z wyborem szkoły i zawodu, realizując przy tym swój autorski projekt – to była moja praca społeczna. Można powiedzieć , że byłam takim prekursorem działań doradczych i chyba pierwszym wykwalifikowanym doradcą zawodowy w dąbrowskim powiecie. Organizowałam też konferencje dotyczące kształcenia zawodowego dla potrzeb rynku pracy.

Pomagam ludziom, jak umiem i mogę w rozwiązywaniu ich codziennych problemów (…).

(…) Jestem zodiakalnym Koziorożcem, czyli człowiekiem, który uparcie i konsekwentnie dąży do obranego celu, ceniąc przy tym niezależność (każdą!). Ukończyłam studia socjologiczne na Wydziale Filozoficzno-Historycznym UJ, a następnie studia podyplomowe z doradztwa zawodowego, kończę studia podyplomowe z socjoterapii i profilaktyki dzieci i młodzieży. Uzyskałam również wykształcenie w zawodzie opiekun medyczny. Przez 25 lat swojej pracy związana byłam z oświatą (nauczyciel, dyrektor szkoły, naczelnik wydziału edukacji) (…). Obecnie założyłam i prowadzę firmę (…). Cokolwiek w życiu osiągnęłam, zawdzięczam uczciwej pracy. – mówi Alina Boryczka i tłumaczy, dlaczego zdecydowała się startować w wyborach parlamentarnych:

Kandyduję z listy Komitetu Wyborczego Partii KORWIN, lista numer 4 pozycja 4. Z ideą konserwatywno- liberalną związana jestem od początku lat 90, więc jestem już weteranem. Kandyduję, by mieć legitymizację do działań w sferze publicznej, ponieważ odczuwam potrzebę takiej pracy pracy pro publico bono.

* Jerzy Streb również był już kiedyś związany z samorządem lokalnym. W latach 1998 – 2006 był radnym dąbrowskiej rady miejskiej, a w latach 1999 – 2002 nawet jej przewodniczącym. Był kuratorem zawodowym, a obecnie jest komornikiem sądowym pełniącym funkcję przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Izby Komorniczej w Krakowie, oraz członkiem Komisji Dyscyplinarnej w Krajowej Radzie Komorniczej. Startuje z „Nowoczesnej Ryszarda Petru”, z trzeciego miejsca.

Dlaczego zdecydował się kandydować do sejmu RP?

– Decyzję o kandydowaniu podjąłem dość szybko, w miarę rozwijania się Nowoczesnej. To bylejakość obecnych na scenie politycznej ugrupowań, ich mizeria programowa – populizm i nowy duch programu NOWOCZESNEJ były przyczynkiem decyzji. Chcę bezinteresownie służyć i sądzę, że wniosę pozytywną jakość do działań politycznych. – deklaruje Jerzy Streb.

Zapytany, co będzie chciał zrobić dla Powiśla, jeżeli zostanie posłem, Jerzy Streb odpowiada:

– Założenia programowe związane są z gospodarką, dotyczą przywrócenia wolności gospodarczej, nowoczesnego, otwartego, przedsiębiorczego społeczeństwa, zmiany podejścia do walki z bezrobociem, a w efekcie godnej pracy, gospodarki opartej na wiedzy, likwidacji niesprawiedliwych przywilejów. Zmiany przepisów to poprawa bytu mieszkańców Powiśla. Za cel stawiam sobie zachęcenie i przyciągnięcie nowych inwestorów, a w ślad za tym stworzenie nowych miejsc pracy.

Jak zachęci do głosowania potencjalnych wyborców?

– Program NOWOCZESNEJ wyróżnia się spośród programów ugrupowań aspirujących do parlamentu. To pragmatyczne dążenia, a nie obietnice i fikcja. Osoby, które mnie znają wiedzą, że w działaniach jestem wiarygodny, uczciwy, skuteczny. Jeżeli cechy te, a nie emocje, wezmą wyborcy pod uwagę – jestem spokojny o wynik.

Jak Jerzy Streb ocenia swoje szanse w tych wyborach?:

 – Jestem realistą, znam środowisko i emocje w nim panujące. Wierzę w sukces, bo wyborcy zasługują na najlepsze a ja nie zawiodę – zapewnia kandydat do sejmu z KWW „Nowoczesna Ryszarda Petru”.

* Do parlamentu z Powiśla (ze Szczucina) startuje również, oddana swojej pracy, lekarz weterynarii Agata Czapla – Żurek. Startuje z Kongresu Nowej Prawicy – ugrupowania  „osieroconego” przez Korwina Mikkę; stworzonego przez osoby, które dalej wierzą w ideały „Korwinistów”, ale nie startują z KWW „KorWin”. W tym momencie działania tam opierają się głównie na wolontariacie, a więc dobrej woli najczęściej młodych ludzi, którzy chcieliby coś zmienić w otaczającej rzeczywistości społeczno – politycznej. To głównie dzięki ich wysiłkom udało się wystawić listę w okręgu nr 15.

Agata Czapla – Żurek startuje z trzeciego miejsca.

* O mandat posła ubiega się również Władysław Bartosz z Komitetu Wyborczego Grzegorza Brauna „Szczęść Boże”. Jest rolnikiem z Brnika. Startuje z szóstego miejsca. Nie udało nam się z Nim skontaktować.

* Redakcyjnych telefonów nie odebrał również Łukasz Węgrzyn. Węgrzyn jest dyrektorem dąbrowskiego szpitala. Związany z PSL – em, z tej partii startował w ostatnich wyborach samorządowych. Bez powodzenia. Tym razem, również z PSL, ubiega się o mandat senatora.

Z Powiśla swoich kandydatów nie wystawiły: Platforma Obywatelska; Koalicyjny Komitet Wyborczy Zjednoczona Lewica SLD + TR + PPS + UP + Zieloni; Partia Razem i KWW  Pawła Kukiza – „Kukiz’ 15”.

Wszystkim kandydatom z Powiśla Dąbrowskiego życzymy powodzenia w wyborach parlamentarnych. Czeka ich jednak „twardy orzech do zgryzienia”. Z „okręgu 15. Tarnów” o mandat poselski ubiega się bowiem aż 162. osoby. Do podzielenia między nie czeka tylko dziewięć mandatów. Zasięg okręgu jest zaś bardzo duży – obejmuje miasto Tarnów oraz powiaty: bocheński, brzeski, dąbrowski, proszowicki, tarnowski i wielicki. Kandydatom z Powiśla będzie więc trudniej uzyskać mandat, chociażby z tego powodu, że np. powiat i miasto Tarnów są większe od powiatu dąbrowskiego. Nie oznacza to jednak, że dostanie się do sejmu czy senatu z Powiśla jest niemożliwe. Zwłaszcza że wyborcy z Powiśla na pewno będą chcieli widzieć w sejmie RP swojego przedstawiciela, który powinien działać również na rzecz lokalnej społeczności.

Zespół redakcyjny e – Kuriera Dąbrowskiego

P.S.: Nie przedstawiliśmy szerzej kandydatur tych osób, które tego nie chciały, lub wyraźnie zaznaczyły, że sobie tego nie życzą oraz tych, z którymi nie udało nam się skontaktować. Być może po tej publikacji skontaktują się z redakcją, by uzupełnić artykuł.

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 14 października 2015 o 16:32
    wyborca :
    Jeśli ktoś ma coś "za uszami", to woli nie prezentować swojej sylwetki. Ładnie na tle tych słusznie strachliwych wypada pani Boryczka, panowie - Początek oraz Streb.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -10 (w sumie : 44)
  2. 14 października 2015 o 16:37
    też wyborca :
    No tak, Kamysz nie jest nasz, choć lansuje się tu nieźle. Ale jak coś zrobić, to dla Krakowa lub kościoła. Dał już kupę kasy na dom, w którym papież prześpi się jedną noc. A potem kler będzie zbijał kasę. A co będzie po wyborach? Łatwo na swoje cele rozdaje się nie swoje pieniądze.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +26 (w sumie : 34)
  3. 14 października 2015 o 17:12
    Racja :
    Tylko Wiesiek K na Posła . Powodzenia
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -14 (w sumie : 64)
  4. 14 października 2015 o 20:28
    wątpiący :
    Wybory 2015 - koniec z psl , czekam żeby zobaczyć zapłakane zielone ludziki.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +21 (w sumie : 41)
  5. 14 października 2015 o 20:37
    kolejny wyborca :
    Rolnik może nie mieć czasu na rozmowe, bo jesień to pracowita pora roku dla rolnika.Pan dyrektor z "wszystkimi" nie rozmawia.Poza tym czym miałby się pochwalić?Trzeba nie mieć wstydu i za grosz honoru ,żeby z "takim dorobkiem " i z bagażem tylu ludzkich krzywd startować do senatu.Co prawda tam można przesiedzieć 4 lata za nie złą kasę podatników.Jeśli tacy ludzie mieli by się tam znaleźć to ten kraj nigdy nie będzie normalny.No chyba,że przyszły pan senator sprawi,że na każdej ulicy będzie co najmniej kilka fotokomórek,rejestratory wjazdu i wyjazdu z każdego domu i koniecznie co najmniej kilku kapusiów- donosicieli i to wszystko oczywiście za pieniądze podatników (wstyd Łukasku wstyd).
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +19 (w sumie : 35)
  6. 14 października 2015 o 20:42
    kj :
    KORWIN ma najlepszy program popierany przez Centrum Adama Smitha !!!!!!!!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -9 (w sumie : 37)
  7. 14 października 2015 o 20:54
    jk :
    KORWIN do sejmu!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -8 (w sumie : 38)
  8. 14 października 2015 o 22:26
    buc :
    Szanowny Panie Streb chce Pan ikwidacji niesprawiedliwych przywilejów.Nie ma Pan szans.Większość wyborców w tym rejonie to okradający resztę społeczeństwa rolnicy.Są oni świadomi swoich przywilejów.Zagłosują na PSL.A w ostateczności na PIS.I znowu będziemy dopłacać do tych "biednych" rolników.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 42)
  9. 14 października 2015 o 22:31
    Anonim :
    Kolejność wg. zdobytych głosów na Powiślu: - W. Krajewski, - W. Kosiniak-Kamysz, - J. Streb, - S. Początek
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 20)
  10. 14 października 2015 o 22:38
    Edek :
    Minister pracy kandyduje w regionie, powiecie, w którym ciągle jest najwyższe bezrobocie w województwie. No cóż trochę to dziwne. Skoro tutaj szuka poparcia to do działania, a jak będą efekty to będziemy głosować. Jakoś wcześniej nie pojawiał się aż tak często na Powiślu. W sejmie potrzebny jest człowiek stąd, a nie z Warszawy. Tak naprawdę to wszyscy powinni sobie zdawać sprawę z tego, że poseł z Powiśla mógłby wiele zrobić dla regionu. Uważam, że należy tutaj odłożyć sympatie polityczne i oddać głos na człowieka, którego partia prawdopodobnie wygra wybory. Jeżeli tak się stanie i będziemy mieli posła, to tylko wyjdzie na plus. Tak naprawdę teoretycznie w każdym parlamencie reprezentuje nas ktoś spoza Powiśla, a jakie są tego efekty każdy widzi, albo raczej nie widzi.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 26)
  11. 14 października 2015 o 22:54
    buc :
    * Redakcyjnych telefonów nie odebrał również Łukasz Węgrzyn. Węgrzyn jest dyrektorem dąbrowskiego szpitala. Związany z PSL – em, z tej partii startował w ostatnich wyborach samorządowych. Bez powodzenia. Tym razem, również z PSL, ubiega się o mandat senatora.To znaczy że nie potrafi poprawnie sklecić paru zdań.Nie ma wiedzy i programu.Toż to obciach u kandydata na taką funkcje.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +31 (w sumie : 37)
  12. 14 października 2015 o 23:27
    Karolina :
    Wszyscy tylko nie PSL i PO. Musimy mieć posła z powiatu dąbrowskiego. To szansa dla regionu. Oddanie głosu przez mieszkańca powiatu dąbrowskiego na kogoś z poza powiatu to jak chodzenie na zakupy bez możliwości kupowania.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 29)
  13. 14 października 2015 o 23:41
    buc :
    Władysław Kosiniak Kamysz startuje z „jedynki” na liście PSL .Osiem lat w sejmie.Poparł wydłużenie wieku emerytalnego.Ale za to rolnicy przechodzą na emeryturę jak kiedyś.Nie płacą podatku dochodowego.Płacą nadal KRUS.A służbie zdrowia generują największe koszty.Nie sprawdza im nikt BHP jak w innych przedsiębiorstwach.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +18 (w sumie : 24)
  14. 15 października 2015 o 07:29
    Rolnik :
    Do #buc. Dlaczego piszesz,że rolnicy okradają resztę społeczeństwa? Gdyby nie oni to nie miałbyś czego do garnka włożyć.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 30)
  15. 15 października 2015 o 08:06
    IIa :
    Szanowny bucu jeśli tak cię boli sprawa rolników to czemu sam nie podejmiesz tej jakże trudnej i cieżkiej pracy przecież tyle pola leży odłogiem po twoich dziadkach to czemu nie chcesz podjąć tego łatwego życia i nie zaczniesz sam tak jak inni "wszystkich okrasdać" . cZYTAŁAM TWÓJ wpis odnośnie podatków nawet nie wiesz jakie podatki płaci rolnik jeśli jest uczciwy bo ja do takich należę i jest mi przykro że mnie BUC obraża .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 25)
  16. 15 października 2015 o 10:01
    O! :
    Artykuł wyraźnie ukierunkowany na PSL. Ale mam nadzieję, że to im i tak nie pomoże zwłaszcza Początkowi
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 33)
  17. 15 października 2015 o 10:55
    antek :
    Stanisław Początek wymienia m.in. remont drogi krajowej nr 72 .......... czy to nie pomyłka ? chyba chodzi o 73 ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 24)
  18. 15 października 2015 o 11:19
    albanczyk :
    NIE na Wieska ile mozna ludzie PORAZKA!!!!!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 34)
  19. 15 października 2015 o 11:29
    Kalkulator cen :
    Krajewskiemu nie zaufam, choćby mi złote góry obiecywał. To jest jedna ręka z nowym proboszczem
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 40)
  20. 15 października 2015 o 14:19
    pragamtyczny :
    Jeżeli idziemy już do wyborów do chyba najlepiej zagłosować na "swojego" posła/senatora z powiśla. Do sejmu mamy dość duży wybór regionalnych kandydatów z różnych partii politycznych, więc jest w czym wybierać. Z senatem gorzej bo będziemy wybierać pomiędzy PiS-em (K. Wiatr - Bochnia)a PSL-em (Ł. Węgrzyn - Dąbrowa Tarn.), więc racjonalnie będzie chyba zagłosować na Pana Węgrzyna (PSL). Ja do senatu zagłosuję na "Ludowców", a do sejmu na osobę z innej partii. Pozdrawiam
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -7 (w sumie : 31)
  21. 15 października 2015 o 17:56
    wyborca bez szans :
    Nie mamy szansy na dobrego kandydata z naszego regionu. KAŻDY z panów powinien wycofać się, jeśli wie, co to honor. Nie róbcie wstydu naszemu Powiślu. O pani Boryczko nic nie wiemy, nie jest w nic umoczona zawodowo lub prywatnie, więc tylko ona. ale - skoro nic nie wiemy, to może i dalej nic dobrego? - jedna wielka niewiadoma. Ale ryzyko małe. Szczególnie Stanisław i Wiesław powinni mieć trochę samokrytycyzmu i wstydu nam nie robić.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 29)
  22. 15 października 2015 o 21:42
    Do pragmatycznego :
    Gdyby PSL wystawił do Senatu Stanisława Początka - człowieka ogromnej kultury osobistej, wielkiej inteligencji i bardzo pracowitowego to byc moze PSL mialby senatora. A tak to miejsce w Senacie dostanie Wiatr. I na niego zagłosuję.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -7 (w sumie : 29)
  23. 15 października 2015 o 21:49
    dąbrowianin :
    Sprawy regionu leżą mi na sercu, ale nie zgadzam się z głosami na Krajewskiego i Węgrzyna. Pierwszy rządził i nic dobrego nie zrobił na własnym terenie, więc tym bardziej nic (oprócz wstydu i pisowskiego knucia) nie zdziała w Warszawie. Węgrzyn tez pokazuje, że ani zarządzać, ani mówić nie potrafi, więc niech się nigdzie nie wybiera. Racjonalne byłoby głosowanie na kogoś stąd, gdyby był stosowny kandydat, uczciwy CZŁOWIEK, a nie ludzik.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 25)
  24. 15 października 2015 o 22:23
    dd :
    "To bylejakość obecnych na scenie politycznej ugrupowań, ich mizeria programowa – populizm i nowy duch programu NOWOCZESNEJ były przyczynkiem decyzji. Chcę bezinteresownie służyć i sądzę, że wniosę pozytywną jakość do działań politycznych. – deklaruje Jerzy Streb." Bezinteresownie? - Zapomnioł bidok komornik o DIECIE poselskiej?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 18)
  25. 15 października 2015 o 23:07
    wątpiący :
    Większość naszych samorządowców jest z psl , widzimy na przykładzie naszych gmin ich poziom.Zatrudnianie swojej rodziny oraz pociotków partyjnych to tylko jeden z przykładów potwierdzających ,że ci ludzie nie mają krzty honoru.Zbliża się ich zlot nad grobem W.Witosa w Wierzchosławicach. Jak mają odwagę stanąć nad jego grobem - nie wiem.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 20)
  26. 16 października 2015 o 09:20
    Wyborca I :
    Kadencja Starosty Krajewskiego 2006-2010 odbyła się na żenująco niskim poziomie. Skutki tej kadencji są nieodwracalne. Jednak „STRACH PRZED WŁADZĄ” - już nie grozi bo poseł tak naprawdę niema żadnej władzy. Prawdę napisała p. Boryczka „Sejm jest organem władzy ustawodawczej, i z tej perspektywy trudno jest składać jakieś deklaracje, obietnice odnoszące się tylko i wyłącznie do lokalnej społeczności, bo one pełnią jedynie rolę przysłowiowej „kiełbasy wyborczej”. Jeżeli z perspektywy posła da się dokonać jeszcze jakiegoś „bagna” na Powiślu - to zachęcam do głosowania na Krajewskiego.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 21)
  27. 16 października 2015 o 10:14
    do wyborca bez szans : :
    masz racje jestesmy z tb ludzie POWISLA....pan ubezpieczeniowiec juz nizej nie mogl upasc.ciekawy jestem jak bedzie ze sprzataniem tych plakatow pozniej co zasmiecaja Dąbrowe
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 23)
  28. 16 października 2015 o 10:28
    xyz :
    I tak się nic nie zmieni. Wszyscy obiecują a później tylko kasa najważniesza.Tak się miało u nas w Dąbrowie pozmieniać a tu co układy układziki. Bez znajomości pracy nie dostaniesz.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +19 (w sumie : 23)
  29. 16 października 2015 o 11:27
    jk :
    Popieram Panią Boryczke z partii KORWIN
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -9 (w sumie : 25)
  30. 16 października 2015 o 18:18
    Anonim :
    Uwaga na wiatr puszcza baki, on 2 razy do roku przyjedz e z Krakowa, to po co taki senator bo nie kumam
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 23)
  31. 16 października 2015 o 18:19
    Anonim :
    Słyszę że chcecie mieć kandydata z Powiśla to po co głosować na wiatra z Krakowa, nie rozumiem was
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 20)
  32. 16 października 2015 o 19:44
    pragmatyczny :
    wreszcie ktos mysli ,no reszta to ....a [pozniej beda plakac narzekac itp
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 8)
  33. 16 października 2015 o 23:24
    mp.memo :
    HALO TYLKO NA WIEŚKA GŁOSOWAĆ
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -8 (w sumie : 28)
  34. 17 października 2015 o 01:03
    anonimek :
    Na Wieśka można głosować, może się wreszcie stąd wyprowadzi, tam dopuszczą go do głosu tylko raz.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 18)
  35. 17 października 2015 o 07:17
    yoyo :
    Stawiam na człowieka sprawdzonego Wieśka Krajewskiego.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -7 (w sumie : 31)
  36. 17 października 2015 o 08:58
    Anonim :
    Hehehe, głosuj na mieszkańców a nie na tych przywiezionuych w walizce
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 17)
  37. 17 października 2015 o 09:10
    Wiesiek :
    Do senatu jest tylko 2 kandydatów nasz rodak i koleś z Krakowa, nie namawiam ale proszę później nie narzekać że nie ma nikogo z Powiśla
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -11 (w sumie : 21)
  38. 17 października 2015 o 13:46
    dodo :
    Warto mieć KOGOŚ, a nie byle kogo. Dlatego Wieśkowi i Staszkowi trzeba podziękować.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 23)
  39. 17 października 2015 o 19:15
    wyborcy :
    Lukasz Węgrzyn- blisko ludzkich spraw!-Śmiać się czy płakać?- Ciekawe czy tak samo myślą pracownicy szpitala?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +24 (w sumie : 30)
  40. 17 października 2015 o 19:49
    lila :
    Zagłosuję na obecnego ministra Władysława Kosiniaka Kamysza uważam,ze to najlepszy kandydat na posła z naszego regionu-wykształcony, mądry i inteligentny człowiek.Ma doświadczenie wiedzę i obycie.GŁOSUJĘ NA NAJLEPSZYCH!!!!!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -6 (w sumie : 38)
  41. 17 października 2015 o 23:46
    do dodo :
    Oczywiście, możemy kolejny raz podziękować, ale oni, niestety, nie rozumieją (???!) co znaczą te podziękowania.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 13)
  42. 18 października 2015 o 08:43
    obs. :
    Łukasz Węgrzyn " blisko ludzkich spraw ", faktycznie ręce załamać , widać jak się zachowuje wobec pielęgniarek ciężko pracujących w szpitalu .Jego pogarda i poniżanie ich na każdym kroku jest wręcz niedopuszczalne. Takiego człowieka w Senacie nie chcemy .Szkoda że PSL zmarnował to miejsce dla takiej osoby.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 20)
  43. 18 października 2015 o 12:50
    marzyciel :
    gdybym miał pewność, że Wiesław po wygranych wyborach wyjedzie z naszego regionu i NIGDY tu nie wróci, to sam zrobiłbym mu wielką kampanię, ale na to nie ma nawet nadziei. Niestety, życie jest brutalne.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 12)
  44. 18 października 2015 o 14:29
    Alan Kukiz 15 :
    lila: z tego co napisałaś wynika, że jedyny kandydat ludowców na senatora pan Wegrzyn, jest też najlepszym kandydatem tego środowiska z całego okręgu! Najlepszy powinien wskazywać najlepszych!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 17)
  45. 18 października 2015 o 15:53
    wątpiący :
    Pan Węgrzyn lepiej niech da szybciutko pieniążki pielęgniarkom bo ma już kasę z NFZ , w innym przypadku znowu pan Starosta z resztą świty będzie musiał przed pielęgniarkami uciekać.Kandydatura tego pana Węgrzyna na senatora pokazuje że psl ma krótką ławkę rezerwowych , może tylko ośmieszyć tą partię , zresztą jak ma się w swoich szeregach sexmarszałków i złotników to gorzej być nie może.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +17 (w sumie : 29)
  46. 18 października 2015 o 18:51
    lola :
    Już mam przesyt tych bilbordów z p. Krajewskim. Juz nie mogę- wszędzie Krajewski.Ja na pewno na Niego nie zagłosuję -widzę jak zachowuje się na sesjach powiatu!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +18 (w sumie : 30)
  47. 19 października 2015 o 17:59
    xxx :
    Panie Krajewski, jeśli zależy panu na ludziach z regionu, to usuń się pan w cień, daj nam od siebie odpocząć. Zyskają wszyscy, pan też.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 28)
  48. 19 października 2015 o 21:48
    Monia :
    Panie Wiesławie życzę sukcesu. Ja i wielu zagłosuje na Pana. Pozdro
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -7 (w sumie : 31)
  49. 20 października 2015 o 14:45
    Maria :
    A mnie interesuje jak się dostać do pracy w komisjach wyborczych? zawsze sa jedne i te same osoby, wybory w wybory a może dać zarobić tym bezrobotnym? kiedy i gdzie jest informacja o zgłoszeniach do takich komisji? chętnie bym dorobiła.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 14)
  50. 20 października 2015 o 17:12
    do xxx : :
    jestesmy z tb masz racje i to wieksza liczba mieszkancow ......mozna nawet Majdan zrobic w tej sprawie:)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 8)
  51. 20 października 2015 o 17:45
    Do Loli. :
    Zieloni również szczelnie oblepili teren. Nie mieli nawet na tyle honoru aby darować płoty budynków użyteczności publicznej. Dlatego zarzut o tym, że to kandydat Krajewski "oblepił się" najbardziej nie trafiony. PS. mieszkańcy Powiśla wybierzmy w końcu posła z ziemi dąbrowskiej, raz zróbmy coś solidarnie. Panie Krajewski - powodzenia. :)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -6 (w sumie : 20)
  52. 20 października 2015 o 22:50
    domator :
    Jeszcze tylko do niedzieli i dość wyborczego bagna - w TV, gazetach i w mieście. Obojętnie która tzw prawica wygra, będzie dziadostwo. lewica tez na naszym moherowym terenie niewiele zrobi. Skazani jesteśmy na klęskę. Czas emigrować, albo ubierać sutannę lub habit.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 16)
  53. 21 października 2015 o 11:06
    WujekDobraRada :
    Ludu prosty acz poczciwy! :) 1. Do naszego okregu do Sejmu (okr 15) jest przydzielone 9 mandatów i ta liczba nie ulegnie zmianie. 2. Po ostatnich wyborach podział był następujący: 5 mandatów PIS, 3 mandaty PO, 1 mandat PSL. 3. Przeliczając aktualne sondaże podział w 2015 będzie następujący: PIS-7, PO-1, PSL-1. Rzadziej (ale też się pojawia) jest podział PIS-6, PO-1, PSL-1, Korwin lub Kukiz-1 4. Pytanie które każdy z nas musi sobie zadać brzmi: "czy chce zeby DT miało swojego posła i kogoś kto będzie lobbował na rzecz miasta i powiatu?" Jeśli odpowiedź brzmi NIE- głosujemy na kogo chcemy i nie czytamy tego tekstu dalej. Jesli TAK jedyny który ma szanse zostać posłem jest kandydat PIS. 5. Dlaczego? Bo PSL będzie miał tylko 1 mandat (popracie na poziomie 8-12%), a analizując wszytskie wybory od 2005 był to zawsze kandydat z pierwszego miejsca (nawet jesli był słaby). Chyba nikt nie sądzi ze Wujek Poczatek przeskoczy ministra Kosiniaka- Kamysza w tych wyborach startując z 8-ki :D 6. Można PIS lubieć lub nie lubieć, ale jeśli chcemy mieć własnego darmozjada to pozostaje głosowanie na Krajewskiego. Głos oddany na innego kandydata z Powiśla do głos stracony. Dziękuję za uwagę to do zobaczenia w następnych wyborach:D
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 19)
  54. 21 października 2015 o 16:56
    wątpiący :
    do domatora. Twój nick sugeruje że nie wybierasz się głosować , emigrować też nie , jest nadzieja że założysz habit i wyjedziesz .Na misje.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -6 (w sumie : 14)
  55. 21 października 2015 o 21:49
    Anonim :
    Kaczmar, wreszcie pokazał swoje prawdziwe oblicze, za 3 lata mu podziekujemy
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 21)
  56. 22 października 2015 o 13:02
    Barbara :
    To już chyba wybierzmy tego Krajewskiego. Jesteśmy atakowani ze wszystkich stron, że nie ma oddechu. Niech już będzie.Zobaczymy jego skuteczność w zakresie dbałości o naszą małą Ojczyznę.Może to faktycznie jakaś szansa dla nas?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -8 (w sumie : 20)
  57. 22 października 2015 o 17:20
    Barbaro :
    Nie bądź naiwna, nie rób niczego z braku sił i pomysłu. Krajewski to najgorsza opcja z naszego regionu, a potwierdza to popieranie go przez obecnego burmistrza.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 14)
  58. 22 października 2015 o 17:56
    Anonim :
    Boziu uchowaj, już Lepper sp.lepszy od Krajewskiego
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 9)
  59. 22 października 2015 o 22:48
    do Wujka Dobra Rada :
    Pytanie: Co Wyście Wujku tak sie uparli, żeby mieć tego "swojego kandydata" ??? A co on ( ten kandydat) bedzie mógł dla Was zrobic???? Co Wam załatwi??? Boisko? chodnik?? Droge???? Może jednak wybrac program dobry dla wszystkich( POLAKÓW) a nie kadnydata bez względu na wszystko????? Co Wy macie Wuju takie komunistyczne myslenie ??? Takie , że jak sie "da" to sie "zrobi"??? Władza ma byc transparentna a nie kunktatorska!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 14)
  60. 22 października 2015 o 23:36
    :) :
    Wybór Krajewskiego na posła jest nieporozumieniem. Patrząc na Osoby, które go popierają... TRAGIZM!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 16)
  61. 23 października 2015 o 08:31
    Wyborca II :
    Pan Wiesław Krajewski obiecywał cuda w Gminie popierając Kaczmarskiego a teraz popiera i wspiera byle jakość swoimi Radnymi w Radzie i dlatego nie oddam głosu na Krajewskiego !
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 15)
  62. 23 października 2015 o 09:03
    yoyo :
    Pełna mobilizacja na Wiesława pozdrawiam
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -8 (w sumie : 18)
  63. 23 października 2015 o 09:10
    Bez emocji :
    Faworytem czy komuś się podoba czy nie jest Łukasz Węgrzyn i to jest jedyna okazja by Powiśle miało Senatora. Pierwszy na liście do Senatu daje mu 5-15 % przewagi nad konkurentem. Inne ugrupowania nie wystawiły swoich kandydatów do Senatu a wiec należy przypuszczać że Wyborcy PO zagłosuja na Węgrzyna a nie na Wiatra i inne ugrupowania /może nie wszystkie/ poza PiSem. Akcje Wiatra staniały nawet w samej Bochni. Oceniam że Pan Węgrzyn wygra przewagą kilku %. Co do kandydatów do Sejmu to jednak Kosiniak Kamysz jest Faworytem i ma największe szanse. Pan Krajewski ma silnych konkurentów na liście i obawiam się że jego wynik będzie 6-7 gdzie szósty mandat jest wątpliwy i będzie jak zwykle
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 21)
  64. 23 października 2015 o 12:54
    wysokinachłopa :
    Każdy orze jak może. Ja głosuję na ostatnią osobę z listy Kukiz ...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -6 (w sumie : 16)
  65. 23 października 2015 o 16:38
    lokator :
    Jeszcze tylko dziś do północy i wreszcie cisza wyborcza. Licze na to, że i cisza w temacie "WK na posła", bo słusznie odpadnie i może zacznie myśleć. To nie boli, ale tego pana przeraża.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 14)
  66. 23 października 2015 o 19:35
    do WujkaDobraRada :
    Dzięki Wujcio. Skutecznie rozpykałeś temat przewijający się w dąbrowskich biedronkach: "Kto mo winksze szanse? Krajewski czy Początek" ;)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 7)
  67. 23 października 2015 o 19:39
    do WujkaDobraRada :
    do "do Wujka dobra rada". To se wybierz początka. Będziesz miał transparentną władze:D:D:D
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 6)
  68. 23 października 2015 o 21:33
    Ablewicz :
    Jest dwóch kandydatów do senatu na powiat Dabrowa i Tarnów, jeden kandydat Lukasz Wegrzyn który tu mieszka pracuje tu się urodził i kandydat z Krakowa przewieziony w teczce z Krakowa, który raz do roku się pojawia pod pomnikiem tyle dobrego robi dla Dąbrowy
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 9)
  69. 23 października 2015 o 21:55
    Karol :
    Moja rodzina skłonna była głosować na P.Krajewskiego- niestety listem poparcia bardzo sobie zaszkodził po prostu przesadził.Będzie więc Kukiz.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 14)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)