Dzisiaj:
Sobota, 23 listopada 2024 roku
Adela, Erast, Felicyta, Klemens, Klementyn, Orestes, Przedwoj

Wskrzeszanie „Szczucinki” idzie jak po grudzie

25 lipca 2018 | komentarzy 10

Najpierw do pomysłu Powiatu Dąbrowskiego nie chciały się dołożyć Tarnów i Żabno. Kiedy finansowanie przewozów z Tarnowa do Dąbrowy Tarnowskiej obiecał zapewnić Urząd Marszałkowski, pojawiła się kolejna przeszkoda.

Polskie Linie Kolejowe, które same nie chcą zabrać się za remont tej linii, nie zgadzają się z planami prywatnego przewoźnika zainteresowanego wznowieniem kursów.


Wstępna propozycja była niewystarczająca. My tutaj mówimy o bezpieczeństwie podróżnych i przede wszystkim w takim zakresie musimy tę linię kolejową do odpowiedniego stanu doprowadzić. Z naszych wstępnych wyliczeń wynika, że kosztowałoby to około 20 milionów złotych” – jak przyznaje Piotr Hamarnik z PKP PLK, kolejarze na razie nie mają w swoich planach pieniędzy na taki remont. Ale chętnie przyjmą takie pieniądze z zewnątrz.

Jednak jak podkreśla marszałek Jacek Krupa, Urząd Marszałkowski zgodnie z prawem nie może przeznaczyć na to własnych pieniędzy. Może się postarać o dotację europejską na remont „Szczucinki”, ale dopiero po 2021 roku.

Z kolei według wicemarszałka Stanisława Sorysa kolejarze mogliby zgodzić się na inny wariant, gdyby Urząd Marszałkowski zobowiązał się na piśmie do prowadzenia ruchu kolejowego na tej trasie przez co najmniej 10 lat. „Na razie trudno o takie daleko idące deklaracje z naszej strony, bo ta zmiana podejścia ze strony PKP nastąpiła w ostatnich dniach” – podkreśla Sorys.

Tymczasem marszałek Krupa zastrzega, że zaangażowanie Urzędu Marszałkowskiego w sprawę „Szczucinki” w takim czy innym wymiarze jest uzależnione od wykonania studium opłacalności tego projektu. „Oczywiście wiemy, że do linii kolejowych trzeba dopłacać, bo dopłacamy do wszystkich i to nie małe pieniądze. Natomiast te 25-30 procent pokrycia kosztów funkcjonowania wpływami z biletów to jest ten minimalny poziom, jaki stawiamy”.

Studium wykonalności ma sfinansować Powiat Dąbrowski.

Jeden z orędowników wskrzeszenia „Szcczucinki” Kamil Jasica przekonuje, że mimo gęstej siatki połączeń busów z Tarnowa do Dąbrowy Tarnowskiej, pociąg szczególnie w godzinach szczytu, byłby zdecydowanie szybszy i pokonywałby tę trasę w około 25 minut, po drodze zatrzymując się na 7 przystankach.

 

czytaj więcej

źródło: Radio Kraków 

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 25 lipca 2018 o 21:00
    hakenkrojc :
    Super pomysł.Tylko za późno.Lepiej kontrolować busiaży Jadą jak chcą.Będzie taniej.Jest źle to dać koncesje innemu.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 22)
  2. 25 lipca 2018 o 22:19
    juras :
    utopia czyli nierealne bo i po co .usprawnijcie (niech w końcu zaczną jeździć autobusy)obecne połączenia drogowe!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 24)
  3. 26 lipca 2018 o 13:41
    morfeusz :
    Proszę o podanie nazwisk kto odpowiada za próbę wskrzeszenia nieboszczyka (zmarłego z przyczyn naturalnych) bo tych ludzi trzeba będzie potem rozliczyć za utopienie pieniędzy - i to grubych milionów złotych w nierentowną inwestycje... łatwo się wydaje nie swoje pieniądze mam nadzieję że znajdą się myślący ludzi którzy powstrzymają to szaleństwo... przy takiej inwestycji decyzja nie powinna być podejmowana przez grupę pasjonatów i marzycieli ale twardo stąpających po ziemi specjalistów ekonomistów którzy po zapoznaniu się z biznesplanem i kosztorysem podejmą sensowną decyzję... za te pieniądze stwórzmy miejsca pracy w Żabnie, Dąbrowie i Szczucinie...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 29)
  4. 26 lipca 2018 o 17:05
    mardt :
    Wszystko może i by bylo ale poza remontem trzeba by zrobic ta linie jako elektryczna inaczej sie to nie oplaca bo ile musialy by kosztowac bilety za wiecej jak 5zl nikt by ie jezdzil a przy lokomotywie spalinowej to sie nie oplaca
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 15)
  5. 26 lipca 2018 o 23:19
    Stanisław Ostrowski :
    Odpowiedź jest prosta. Nie było i nie będzie funkcjonować " SZCZUCINKA ". Kiedy kolwiek e kurier dąbrowski informował o spotkaniach w starostwie dabrowskim z władzami Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie "PSL" starałem i przedstawiałem merytorycznie , ze będzie to tuba wyborcza notabli z PSL , bez pokrycia w zrealizowaniu tego przedsięwzięcia.Ps.Przestańcie nabijać w butelkę społeczeństwo.Zauważyłem , że zaczyna się Wam Panowie palić grunt pod nogami.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 34)
  6. 27 lipca 2018 o 23:53
    Qwert :
    Po 1 zlikwidować na drodze bisy wprowadzić autobusy. Po 2 Szczucinka nie pojedzie a nawet jej nie chcemy, nikt by nią nie jeździł.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 22)
  7. 28 lipca 2018 o 11:23
    Ciekawy??? :
    Kto zlikwdował???to teraz niech się teraz bawi w przywracanie i tak z tego nic z tego nie wyjdzie, bo gdzie byli uzdrowiciele jak się likwidowało, no chyba że się samo zlikwidowało...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 14)
  8. 29 lipca 2018 o 00:19
    Stanley Ostrowski ma rację... :
    PSL nie piereszy i nie ostatni raz nie dotrzymuje obietnic wyborczych. Precz z PSL-em. Precz psl z ziemi dąbrowskiej!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 13)
  9. 2 sierpnia 2018 o 22:40
    Nico Toscani :
    Stanley Ostrowski ma rację. Ci z PSL-u są mistrzami w obiecankach.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 14)
  10. 8 sierpnia 2018 o 15:08
    Druch :
    kotlet przedwyborczy
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +15 (w sumie : 15)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)