Dzisiaj:
Sobota, 23 listopada 2024 roku
Adela, Erast, Felicyta, Klemens, Klementyn, Orestes, Przedwoj

WKRÓTCE OTWARCIE OBWODNICY

13 maja 2020 | komentarzy 10

Pierwotnie zakładano, że wyczekiwana droga będzie gotowa w połowie 2019 roku. Jednak konsorcjum firm Vistal Gdynia i KPRD Kielce ze względu na kłopoty finansowe nie poradziło sobie z inwestycją.

Został wybrany nowy wykonawca, konsorcjum firm z liderem- firmą Banimex, które jesienią 2018 roku wznowiło budowę i miało ją zakończyć do 10 kwietnia 2020 roku.

Jednak m.in. ze względu na ubiegłoroczne ulewy i prace archeologiczne Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zgodziła się na przesunięcie terminu zakończenia głównych prac do 30 czerwca. I – jak informuje zarówno GDDKiA jak i wykonawca – wszystko wskazuje, że tak się stanie.

Wykonawca powinien zakończyć prace związane z budową samej obwodnicy do końca czerwca, czyli 1 lipca powinniśmy nią przejechać. Oczywiście poza ciągiem drogi będą prowadzone jeszcze jakieś prace, ale to nie będzie miało wpływu na ruch samochodów – wyjaśnia rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA, Iwona Mikrut.

Andrzej Jaskot z firmy Banimex podkreśla, że te plany mogłaby teraz pokrzyżować jedynie pogoda. „Może się pojawić jakaś wichura, ulewa, rozmyć świeże skarpy, jeszcze nie zadarnione, porobić jakieś wyrwy. A teraz mamy spodziewane załamanie pogody”.

Tymczasem mieszkańcy zwracają uwagę na to, że po ostatnich ulewach woda rozmyła przyczółek wiaduktu nad ulicą Oleśnicką. Jak wyjaśnia przedstawiciel wykonawcy taka sytuacja zdarzyła się m.in. z tego powodu, że na górze obwodnicy nie ma jeszcze ostatniej warstwy asfaltu. „W związku z czym ścieki nie funkcjonują jeszcze tak jak należy. Woda nie wpada do odwodnienia tylko płynie po jezdni. Zgromadziła się w dużej ilości na wiadukcie i całą ilością wpadła w jeden ściek na obiekcie, w związku z tym nastąpiło rozmycie. Natomiast jeżeli będzie ostatnia warstwa asfaltu to wszystkie ścieki przykrawężnikowe będą wyłapały tą wodę. Planujemy ją układać w okolicach połowy czerwca.”
Andrzej Jaskot wyjaśnia również, że pęknięcia w skarpach, które się pojawiają są także spowodowane tym, że jeszcze nie urosła posiana tam niedawno trawa.

Mieszkańcy narzekają również na to, że wiatr przenosi ziemię z nasypów na ich domy i samochody. Ich obawy są tym większe, że do budowy nasypów używano popiołu z elektrowni w Połańcu. Jak jednak zapewnia wykonawca, popiół używany na budowie obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej jest bezpieczny i dopuszczony do tej inwestycji. Andrzej Jaskot wyjaśnia, że skarpy są pokryte warstwą ziemi urodzajnej i obsiane trawą. Przedstawiciel wykonawcy dodaje, że ponieważ była susza i nie wyrosła jeszcze trawa, to ziemia pyli, podobnie jak dzieje się np. na drodze gruntowej.

czytaj więcej

 

źródło: Radio Kraków


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 13 maja 2020 o 17:42
    ania :
    Nareszcie !!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 19)
  2. 13 maja 2020 o 20:08
    xxx :
    Trzymamy kciuki za szczęśliwe ukończenie i terminowe oddanie do użytku.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 20)
  3. 14 maja 2020 o 13:25
    Anonim :
    A bałagan że szkoda słów ! Zobaczcie na budowanym Rondzie w kierunku Olesna. Mieszkańców Dąbrowy wiedzą co to jet popiół z Połańca i jaki to "wartościowy" materiał budowlany Panie Jaskot obsiew należy pielęgnować a więc przede wszystkim po zabronowaniu zawałować i następnie podlewać nie dwa razy dziennie ale raz w tygodniu ze dwa razy po jesiennym zasianiu trawy. A czy Pan wie co to wsiewka ochronna ?? kiedy i po co się ja stosuje ? A do kiedy obsiewa się w jesieni skarpy nasypów i wykopów ?? Tak że niech Państwo poczekają na zielone skarpy co najmniej do jesieni a inwestor nie powinien odebrać inwestycji bez ukorzenionego porostu traw na skarpach no chyba że będzie od wykonawcy specjalna brygada do zasypywania i obsiewu lejów i kraterów co najmniej do zimy
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 9)
  4. 15 maja 2020 o 10:33
    Gość :
    Chciałbym się dowiedzieć, w jakim celu zbudowano dwa potężne wiadukty nad torami kolejowymi po których nie będzie jeździć nawet drezyna?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 14)
  5. 15 maja 2020 o 12:59
    Do Gościa :
    Jak się tory zlikwiduje to rzekę się wykopie i dostaniemy w prezencie dwa mosty którym będzie można nadać imiona sławnych Dąbrowian
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 10)
  6. 15 maja 2020 o 14:52
    dab :
    W Dabrowie znowu swiatlo wylaczane w nocy od 24 do 4. Znowu nie spina sie budzet? Najlepiej oszczedzic na bezpieczenstwie mieszkancow. Podnosza oplaty wszystkie jakie sie da i nadal brak pieniedzy. Niebywale!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 19)
  7. 15 maja 2020 o 16:40
    mig :
    Brawo PIS
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -5 (w sumie : 17)
  8. 15 maja 2020 o 17:59
    kolejarz :
    do gościa - jak to, przecież kolej wraca, jak pisał na banerach jeden kandydat: z Tuchowa przez Tucholę do Buska...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 8)
  9. 16 maja 2020 o 20:06
    G :
    Ten baner do tej pory wisi przy ul. Żabieńskiej przed obwodnicą
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 4)
  10. 18 maja 2020 o 11:13
    ktos :
    Krajewski pierwszy będzie przecinał, wstęgę,robił pamiątkowe fotografie i pchał się do kamery telewizyjnej! Szpitalowi już pomógł!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 6)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)