WKROCZ NA ŚCIEŻKĘ, KTÓRĄ PODĄŻAJĄ NAJLEPSI
Artykuł Partner
Pozycjonowanie stron będzie bramą do świetlanej przyszłości Twojej firmy.
Uważasz, że małe przedsiębiorstwa absolutnie nie powinny naśladować rynkowych gigantów, bo operują w zupełnie innej skali? Cóż być może w kwestiach zarządzania czy produkcji faktycznie tak jest – jeśli jednak chodzi o promocję w internecie, szanse i możliwości są „nieco” równiejsze. Specjaliści z agencji interaktywnej AFTERWEB przekonują, że dzięki pozycjonowaniu stron lokalne firmy są w stanie nawiązać skuteczną walkę z korporacyjnymi molochami. I podają kilka solidnych argumentów.
Ludzie wybierają z tego, co podsunie im Google. Popraw swoją pozycję i przykuj uwagę odbiorcy
Bodaj najmocniejszą z przesłanek, które pozwalają małym na wybicie się spomiędzy wielkich, stanowi zachowanie użytkowników najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej. Z serwisu Google korzysta w Polsce 94,2% użytkowników, którzy mają dostęp do zasobów globalnej sieci. Eksperci AFTERWEB wskazują jednak na nieco inne statystyki, aby pokazać, że pozycjonowanie stron stwarza ogrom biznesowych możliwości. Chodzi o dane na temat ruchu generowanego na zewnętrznych witrynach przez wyszukiwarkę, a także procesu dokonywania zakupów i innych transakcji na linii konsument-biznes. Internauci wysyłający zapytania do Google w zdecydowanej większości odwiedzają tylko strony wyświetlane na pierwszych 5-10 miejscach SERP. Te witryny mają razem ok. 95% udziałów z wszystkich kliknięć w serwisie, na drugą i dalsze strony w wynikach wyszukiwania zagląda zaledwie 2,5% użytkowników. Kogo nie ma w czołówce, ten jest dla potencjalnego klienta praktycznie niewidoczny.
Pozycjonowanie stron staje się coraz bardziej złożonym zagadnieniem. Przyda Ci się wsparcie fachowców od SEO
Trzeba jeszcze podkreślić, że współcześnie aż 86% transakcji konsumenckich poprzedza wysłanie zapytania do Google. Wyszukiwarka stanowi podstawowe źródło informacji o rynku oraz dostępnych ofertach. Mniejsze firmy mogą rywalizować z większymi dzięki pozycjonowaniu stron pod warunkiem, że odpowiednio dobiorą słowa kluczowe. Zdaniem przedstawicieli AFTERWEB najważniejsze będą tutaj frazy regionalne, zawierające w sobie nazwę konkretnej miejscowości – tej, w której koncentruje się działalność danego przedsiębiorstwa. Obojętnie, czy będzie to Warszawa z całą swoją otoczką elitarności, czy też znacznie bardziej swojski Radom. Firmową witrynę należy zoptymalizować i nasycić treściami w taki sposób, aby boty Google uznały ją za najbardziej przydatną dla użytkowników z określonego obszaru. Wtedy będzie się pokazywać faktycznym przedstawicielom grupy docelowej mikroprzedsiębiorstwa – tym osobom, które rzeczywiście przejawiają zainteresowanie ofertą i mogą stać się jego klientami.