Dzisiaj:
Piątek, 22 listopada 2024 roku
Cecylia, Marek, Maur, Wszemiła

TRZY GRZECHY GŁÓWNE PROJEKTANTÓW ETYKIET

30 lipca 2024 | Brak komentarzy

Artykuł Partnera
Zaprojektowanie dobrej i skutecznej w swoim działaniu etykiety produktowej na pierwszy rzut oka wydaje się być czynnością bajecznie prostą. Ot, zwykła grafika, naklejana na konkretne przedmioty.

Praktyka i realne przykłady pokazują nam jednak, że wiele osób zwyczajnie przerasta takie zadanie. Na dobrą sprawę, na sklepowych półkach znajdziemy naprawdę masę projektów, które na pierwszy rzut oka zniechęcają do kupna wybranego produktu.

A przecież rolą etykiety ma być zachęcanie, a nie odstraszanie potencjalnych Klientów. Jakie są najpopularniejsze wpadki osób projektujących tego typu naklejki? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czego dokładnie warto unikać.

Bloki tekstu jako prosta droga do utraty zainteresowania Klienta

Czy wiesz, że masz tylko pięć sekund na wzbudzenie zainteresowania potencjalnego Klienta? To stara, marketingowa zasada, polegająca na maksymalnym wykorzystaniu czasu kontaktu z osobami, które należą do wzrokowców. A zdecydowana większość konsumentów zalicza się do takiej grupy. Nie możesz pozwolić na to, aby przysługująca Ci chwila została zmarnowana na prezentację zbyt długich ścian tekstu. Ryzyko, że Klient nie przeczyta całości jest bowiem ogromne. Zdecydowanie lepiej będzie skorzystać z ciekawej grafiki, sloganów reklamowych i wyłącznie kilku, naprawdę istotnych informacji.

Twoja etykieta produktowa musi być dopasowana pod opakowanie

Dawno już za nami czasy, kiedy opakowania na produkty były przeważnie kwadratowe bądź też okrągłe. Identycznie możemy powiedzieć o etykietach na tego typu wyroby. Dzisiaj standardem w branży jest dopasowywanie jednego komponentu do drugiego. Jeżeli pominiesz taki krok, Twoja nieodpowiednia naklejka na produkt może wyglądać zwyczajnie groteskowo. Zwłaszcza, kiedy do głosu dochodzą konkurencyjne rozwiązania, przestrzegające tego typu niepisanych zasad. Strona internetowa www.etykat.pl maksymalnie wyczerpuje temat możliwości dopasowywania etykiet do opakowań o konkretnych kształtach. Specjaliści z firmy Etykat na podstawie krótkiego wywiadu środowiskowego będą w stanie pomóc Ci dobrać najlepsze rozwiązanie pod skuteczną sprzedaż!

Brak logo na etykiecie produktowej to konsumencki strzał w kolano

W naprawdę wielu przypadkach prawdziwą wisienką na torcie perfekcyjnej etykiety na towary są loga brandów odpowiedzialnych za produkcję oraz dostarczenie asortymentu do sklepów. Niestety, ale często możemy spotkać się z jego całkowitym brakiem, co będzie uznawane za rzecz niemalże niedopuszczalną w profesjonalnej sprzedaży. Nawet jeśli sama etykieta spełnia pozostałe standardy, ominięcie kwestii obrandowania produktu może spowodować spadek zainteresowania marką. Nikt przecież nie będzie poświęcał swojego cennego czasu na dochodzenie, kto dokładnie stoi za tym wyrobem. Logo i hasła reklamowe Twojego przedsiębiorstwa powinny być traktowane jako must have projektowania idealnych pod każdym względem etykiet produktowych. W ten sposób działasz na wyobraźnie Klienta. Możesz go zachęcić nawet w momencie, kiedy początkowo podejmie on decyzję inną od tej oczekiwanej przez Ciebie. Marketing pod względem wizualnym potrafi zdziałać prawdziwe cuda.