Dzisiaj:
Piątek, 27 grudnia 2024 roku
Cezary, Fabiola, Fabia, Jan, Radomysł

Sprawniejsza obsługa i dostęp do nowoczesnych usług

5 marca 2015 | komentarze 2

Od marca br. klienci TAURONA – gospodarstwa domowe oraz małe i średnie firmy – będą otrzymywać nowe rachunki ze energię elektryczną. Zmiany dotyczą ok. 250 tys. klientów z obszaru tarnowskiego (region tarnowski, dąbrowski, bocheński, brzeski), a związane są z wdrożeniem nowego systemu bilingowego, który usprawni obsługę.

Ceny energii elektrycznej pozostają bez zmian. Natomiast klienci, którzy wybiorą nowe produkty energetyczne, będą mogli korzystać z gwarancji stałej ceny nawet przez 3 lata oraz usługi „Elektryk24H”.

Nowy system bilingowy umożliwi klientom dostęp do nowoczesnych usług, m.in. elektronicznej faktury, wielofunkcyjnego elektronicznego biura obsługi oraz niestandardowych produktów, które będzie można zamówić telefonicznie lub przez Internet.

– Podpisując umowę z każdym klientem przyjmujemy zobowiązanie do realizacji jego oczekiwań. Preferencje klientów poznaliśmy m.in. dzięki badaniom dotyczącym użytkowania energii elektrycznej. Dziękujemy wszystkim klientom za przekazanie nam opinii i wniosków – mówi Grzegorz Lot, wiceprezes zarządu TAURON Sprzedaż. – Teraz, kiedy wdrażamy konkretne rozwiązania, prosimy Państwa o współpracę i zapoznanie się z ważnymi informacjami na temat zmian – dodaje.

Co nowego

Każdy klient ma teraz nowy numer konta bankowego do dokonywania wpłat. Osoby, które otrzymają nowe faktury, powinny dokonywać przelewów na nowy numer konta. Klienci, którzy mają blankiety opłat sprzed zmian, powinni wpłacać należności na numer konta bankowego znajdujący się na tych blankietach.

Nowe faktury w pierwszej kolejności otrzymają klienci, którym w lutym skończył się okres rozliczeniowy. Kolejne faktury wysyłane będą do klientów w terminach dotychczasowych okresów rozliczeniowych. Na przykład klient, który korzysta z rozliczeń sześciomiesięcznych (prognozowych) i otrzymuje faktury w marcu i sierpniu, nowy rachunek wraz z informacją o zmianach dostanie po raz pierwszy w marcu br.
Do każdego punktu poboru energii elektrycznej (czyli do każdego licznika energii) przyporządkowany jest nowy numer klienta/płatnika. Podawanie numeru klienta/płatnika podczas kontaktów z TAURONEM usprawni obsługę.
Zmienia się szablon faktury za energię elektryczną. Rachunek klienta, który rozliczany jest co pół roku, składa się z trzech stron. Na pierwszej znajduje się rozliczenie za ostatnich sześć miesięcy, na drugiej wyliczenie należności prognozowanej na następny okres rozliczeniowy, a na trzeciej blankiety opłat prognozowanych.
Szczegółowy opis nowego rachunku dostępny jest w punktach obsługi TAURON oraz na stronie internetowej www.tauron-pe.pl/zmiany

Kwota należności prognozowanej na pół roku podzielona jest na pięć blankietów opłat. Jeśli w wyniku rozliczenia poprzedniego okresu rozliczeniowego powstanie niedopłata, pierwszy blankiet będzie opiewał na wyższą – o wartość niedopłaty – kwotę (np. jeżeli niedopłata wynosi 40 zł, a kwota opłaty prognozowej 100 zł, pierwszy blankiet będzie na kwotę 140 zł). W przypadku nadpłaty w poprzednim okresie rozliczeniowym pierwszy blankiet będzie opiewał na niższą – o wartość nadpłaty – kwotę (np. jeżeli nadpłata wynosi 30 zł, a kwota opłaty prognozowej 100 zł, pierwszy blankiet będzie na kwotę 70 zł).
Bez zmian pozostają okresy rozliczeniowe. Każdy klient będzie rozliczany z taką częstotliwością, jak dotychczas.

Uwaga na oszustów

Zmiana systemu bilingowego nie wymaga dokonywania zmian w umowach z TAURONEM. Klienci nie muszą podpisywać żadnych dokumentów. TAURON przypomina również, że nie wysyła do domów swoich klientów żadnych przedstawicieli handlowych i ostrzega przed oszustami.

– Prosimy naszych klientów, by zachowali czujność. Jeżeli ktoś będzie odwiedzał Państwa w domu i namawiał do zawarcia nowej umowy z TAURONEM, prosimy o niepodpisywanie dokumentów i zgłoszenie tego faktu pod numer 555 444 555 – informuje Grzegorz Lot, wiceprezes zarządu TAURON Sprzedaż.

Gdzie szukać dodatkowych informacji

Każdy klient otrzyma wraz z nową fakturą informację dotyczącą zmian. O wdrożeniu nowego systemu bilingowego poinformowani zostali również rzecznicy praw konsumenta, przedstawiciele władz lokalnych oraz środowisk opiniotwórczych.
Dodatkowe wyjaśnienia można znaleźć na stronie www.tauron-pe.pl/zmiany oraz w punktach obsługi TAURON. Informacje o zmianach w rachunkach za energię elektryczną zamieszczane będą również w mediach.

– Jestem przekonany, że nasi klienci chętnie będą korzystać z nowych produktów i usług, które możemy zaoferować dzięki wprowadzeniu nowoczesnego systemu bilingowego – mówi Grzegorz Lot.

Nowy system bilingowy wdrażany jest sukcesywnie dla wszystkich klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm. Z nowego systemu billingowego korzystają już mieszkańcy Dolnego i Górnego Śląska oraz części Małopolski. Od marca br. system wdrażany jest dla ok. 1 mln klientów z obszarów: tarnowskiego, będzińskiego i częstochowskiego.

Ten niezwykle skomplikowany proces, m.in. pod względem informatycznym i organizacyjnym, przeprowadzony został w sposób profesjonalny i przynosi klientom TAURONA liczne korzyści. Jestem przekonany, że również klienci z obszaru tarnowskiego będą zadowoleni z możliwości, jakie daje nowy system informatyczny, z którego korzysta już ponad 3 mln klientów TAURONA – dodaje Grzegorz Lot, wiceprezes zarządu TAURON Sprzedaż.

 

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 5 marca 2015 o 20:38
    Lupo :
    Wreszcie TAURON prawidłowo zadziałał, bo oszustów i "domokrążców" z super-ofertami przybywało a w zasadzie to po dokładnym sprawdzeniu "super-oferty" okazywało się że jest się do "tyłu" z zyskami przy nowych umowach.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 3)
  2. 6 marca 2015 o 03:55
    tomek :
    Ciekawe co pili jak to ustalali ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 2)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)