Dzisiaj:
Sobota, 23 listopada 2024 roku
Adela, Erast, Felicyta, Klemens, Klementyn, Orestes, Przedwoj

Sprawa Buśki – oświadczenie radnego

1 marca 2012 | komentarzy 29

W związku z podjętą przez Radę Miejską w D.T. uchwałą z dnia 08-02-2012r o wygaszeniu mandatu radnego w stosunku do mojej osoby a zgodnie z obwiązującymi przepisami w terminie siedmiu dni od otrzymania uchwały Rady Miejskiej (10.02.2012r) o wygaszeniu mojego mandatu w dniu 14.02.2012r złożyłem skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem Rady Miejskiej w D.T.

Zgodnie z obowiązujący prawem Rada Miejska winna moją skargę niezwłocznie przekazać do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Niezwłocznie według orzeczeń sądowych oznacza do trzech dni od otrzymania skargi.

Na dzień dzisiejszy (od dnia 14 lutego, kiedy została złożona przeze mnie skarga) Rada Miejska nie przekazała mojej skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Jakie są powody nie przekazania skargi do WSA skoro Przewodniczący Rady twierdził, że jedynie Wojewódzki Sąd Administracyjny będzie władny, co do stwierdzenia prawidłowości wygaszenia mandatu w stosunku do mojej osoby? Może na opieszałość w przekazaniu sprawy do WSA mają zarzuty, jakie zostały podniesione w mojej skardze? Może Rada Miejska czuje się winna nie dopełnienia pewnych procedur? Dziwię się takiemu postępowaniu, ponieważ przed podjęciem uchwały o wygaśnięciu mandatu w stosunku do mojej osoby jednoznacznie twierdzono, że w tej sprawie winien wypowiedzieć się Wojewódzki Sąd Administracyjny.

W skardze na podjętą uchwałę zarzuciłem:

1. naruszenie art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym poprzez naruszenie procedury podjęcia Uchwały w wyniku wystąpienia z inicjatywą uchwałodawczą przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Dąbrowie Tarnowskiej, podczas gdy zgodnie z przywołanym przepisem do zadań przewodniczącego należy wyłącznie organizowanie pracy rady oraz prowadzenie obrad rady, w związku, z czym brak jest podstaw do przyznania przewodniczącemu Rady dalej idących uprawnień, w tym do podejmowania inicjatywy uchwałodawczej,

2. naruszenie art. 24 f ust. 1 i 1a ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym polegające na ich wadliwej interpretacji i zastosowaniu poprzez przyjęcie, iż część wspólna nieruchomości pozostająca w zarządzie wspólnoty mieszkaniowej stanowi mienie komunalne gminy, której wykorzystanie realizuje dyspozycję przywołanego przepisu, podczas gdy taka część wspólna nieruchomości, z uwagi na to, iż nie pozostaje w dyspozycji gminy nie stanowi mienia komunalnego gminy w rozumieniu przepisu art. 24 f ust. 1 u.s.g.,

3. naruszenie art. 24 f ust. 1 i 1a ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminny

W związku z wyartykułowanymi zarzutami wnosiłem o stwierdzenie nieważności Uchwały Nr XVI/180/12 Rady Miejskiej w Dąbrowie Tarnowskiej z dnia 8 lutego 2012 roku w całości.

Jako główny zarzut podnosiłem, że zgodnie z najnowszym orzeczenie Naczelnego Sądu Administracyjnego w uzasadnieniu do wyroku z dnia 4 listopada 2010 roku, sygn. akt II OSK 1704/10 Naczelny Sąd Administracyjny wyjaśnił, iż „nieruchomość wspólna pozostająca w zarządzie wspólnoty mieszkaniowej nie jest mieniem komunalnym w rozumieniu art. 24f ust. 1 u.s.g., ponieważ nieruchomość taka nie pozostaje w dyspozycji gminy”.

Tak więc reasumując powyższe stwierdzić należy, iż w sprawie doszło do wadliwej wykładni, a w konsekwencji i do wadliwego zastosowania przepisu przewidzianego w art. 24f ust. 1 u.s.g., co również stanowi o konieczności stwierdzenia nieważności zaskarżonej uchwały.

NA DZIEŃ DZISIEJSZY RADA MIEJSKA MA PROBLEM PONIEWAŻ DO DNIA DZISIEJSZEGO NIE PRZEKAZAŁA SKARGI DO WOJEWÓDZKIEGO SĄDU ADMINISTRACYJNEGO.

Andrzej Buśko

źródło: andrzejbusko.pl


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 1 marca 2012 o 09:55
    dyzma :
    I bardzo dobrze p. Buśko. Oni czują ponad prawem!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +17 (w sumie : 23)
  2. 1 marca 2012 o 10:41
    vbc :
    Pewnie p. Buśko ma rację w sporze - ale tak na marginesie - polityka to taka piaskownica dla dużych dzieci :) tylko że dzieci w piaskownicy wkońcu umieją się pogodzić i działać dalej wspólnie, czego nie można powiedzieć o żadnym polityku w tym kraju - czy to na szczeblu rządowym czy samorządowym. A szkoda.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +17 (w sumie : 19)
  3. 1 marca 2012 o 21:10
    xyz :
    trzymam kciuki za pana Andrzeja, bo samowola w gminie przechodzi wszelkie granice
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 18)
  4. 1 marca 2012 o 21:17
    Panie Andrzeju :
    Pełne poparcie! Życzę wytrwałości i powodzenia! A tak przy okazji taka uwaga natury ogólnej: prawo i jego stosowanie powinno być nadrzędną wartością, która warunkuje działalność organów samorządu. Moim zdaniem radni czy to miejscy z Warszawy czy gminni z przysłowiowej już malutkiej Koziej Woli powinni się cechować dużą znajomością prawa i umiejętnością jego stosowania w praktyce
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 16)
  5. 1 marca 2012 o 21:35
    dąbrowianka :
    Panie Andrzeju-Proszę walczyć, prawo jest po Pana stronie!Jest Pan jednym z nielicznych radnych tej kadencji dla których mam szacunek!Powinien Pan być wzorem dla innych radnych do naśladowania!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 15)
  6. 1 marca 2012 o 22:59
    ania :
    mam nadzieje że wszystko ułoży sie na Pana korzyść:)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 13)
  7. 2 marca 2012 o 09:36
    bezrobotny :
    Ciekawe ,czy jeszcze jest jakiś niepokorny kandydat do odwołania ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 13)
  8. 2 marca 2012 o 16:43
    hehehe :
    ale mu szkoda ze go od korytka odsuneli.....
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -11 (w sumie : 11)
  9. 2 marca 2012 o 20:20
    obserwator :
    Drogi "hehehe". Straszne mi to korytko pracować z taką beznadziejną i ubezwłasnowolnioną Radą. Korytka to będzie szkoda wodzowi i jego zastępcy jak ich wyborcy w następnych wyborach odsunął !.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 11)
  10. 2 marca 2012 o 20:40
    przybysz :
    obserwatorze,jak wypali obwodnica to raczej wątpię ale jeżeli będzie inaczej to z pewnością będą zmiany ,gdyż opozycja jest coraz bardziej widoczna i głośna .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 6)
  11. 3 marca 2012 o 07:45
    do hehehe :
    Ale głupotę napisałeś! Ludziom powinno być wstyd za radnych, którym najlepiej wychodzi milczenie na sesjach, brak swojego zdania albo zdanie zawsze zgodne z oczekiwanym przez władze, wycinanie opozycji i przyznawanie podwyżek. Buśko to radny który jest przygotowany mentalnie i merytorycznie do pełnienia tej funkcji, odważny w swoich decyzjach i widać że zależało mu na tym by w naszym mieście dobrze się działo. Niestety widać tacy ludzie nie są potrzebni w radzie. Panie Andrzeju powodzenia i wytrwałości. Wiele osób jest po pana stronie
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 15)
  12. 3 marca 2012 o 08:06
    do hehehe :
    Jeszcze przeczytaj sobie ze zrozumieniem artykuł "wycinanie opozycji", oglądnij relacje z sesji to zrozumiesz dlaczego Buśko został wycięty (argumentuje to pięknie jedna z radnych).
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 8)
  13. 3 marca 2012 o 14:17
    czytelniczka :
    Nie wiem z jakiej partii jest P.Buśko ale jeżeli sam musi zabiegać o swoje racje to jest przykre, gdyż jakiś poseł albo organ partii powinien tą sprawą się zająć.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 10)
  14. 3 marca 2012 o 14:35
    Ewa :
    o korytko to się martwi burmistrz bo faktycznie ma spore i jest o co walczyć
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 9)
  15. 3 marca 2012 o 20:11
    bezrobotny :
    zastanawia dlaczego w Dąbrowie nie przybywa nowych zakładów czy firm,które dają zatrudnienie bo w urzędzie pracy ofert jest niewiele więcej od 0 natomiast przybywa obiektów ,które będzie trzeba utrzymać z budżetu?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 8)
  16. 4 marca 2012 o 07:13
    Marian :
    Czas wreszcie na zmiany w tej naszej gminie.Jak można odwołać radnego jeżeli wybierali go mieszkańcy , a nie Rada Gminy.Przykładów łamania prawa przez Urząd Gminy jest wiele.Jeżeli ktoś pyta o sprawy nie wygodne dla Rady i Burmistrza to staje się wrogiem tego gminnego układu .W obecnych trudnych czasach , na stanowisku burmistrza i w radzie powinni być ludzie odważni i kompetentni .Trzeba o tym pamiętać gdy przyjdą następne wybory. Przed poprzednimi wyborami słychać było troskę o to , aby Początek znów był burmistrzem i żeby się nic nie zmieniło. To takie nasze, dąbrowskie. Jesteśmy ewenementem w Polsce, że od 4 kadencji rządzą nami ci sami ludzie jak w Rosji. Może ,sprawa pana Buśki coś zmieni. Busko na burmistrza????
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 12)
  17. 4 marca 2012 o 10:23
    .... :
    Marian...masz rację,że u nas rządzą ci sami "jak w Rosji" i podobnie jak na Kubie i nic się nie zmienia,marazm a układ od lat ten sam , wydaje się,że nikt nie może w tym mieście nic i nikogo zmienić z wyłączeniem tych niewygodnych.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 9)
  18. 4 marca 2012 o 18:45
    do bezrobotnego :
    no właśnie, powstała hala sportowa, ale nie przybyło ani jedno miejsce pracy, ludziom z basenu po prostu przybyło roboty i tyle
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 6)
  19. 4 marca 2012 o 18:58
    do czytelniczni :
    Z tego co wiem to P.Buśko jest niezależny dlatego musi liczyć tylko na siebie. I myślę, że dlatego jest wiarygodny bo to co mówi to mówi od siebie a nie to co partia ustaliła. Natomiast jeśli chodzi o nowe miejsca pracy na hali sportowej to zostały obsadzone w ramach poszerzenia ilości członków rodzin już pracujących na Ośrodku Sportu. Przykre ale taka jest prawda.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 10)
  20. 4 marca 2012 o 19:27
    poparcie :
    Panie Buśko ma pan moje pełne poparcie! I teraz, i gdyby pan zdecydował się kandydować na burmistrza! Wiem to tylko jeden głos ale kropla draży skałę - Dąbrowie trzeba odważnych ludzi takich jak Pan
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 9)
  21. 4 marca 2012 o 22:31
    Judyta :
    Dlaczego ludzie zwracają uwagę na nieprawidłowości w sytuacjach podbramkowych.Popieram Pana jeżeli nie przekazano sprawy dalej czyli do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Dlaczego mam poczucie że do kiedy ktoś jest w radzie to się nie sprzeciwia i wszystko jest dobrze dopiero gdy zostaje postawiony w takiej jak Pan sytuacji zaczyna mieć swoje zdanie. I jeszcze jedno skoro jest kadencyjność w byciu prezydentem naszego kraju to również powinna być określona ilość kadencji dla włodarzy gmin i powiatów.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 7)
  22. 4 marca 2012 o 23:33
    do Judyty :
    Wiesz... Każdy medal ma dwie strony. Jak jest dobry gospodarz gminy to ta kadencyjność mogłaby tylko na szkodę zadziałać. Ludzie przede wszystkim muszą się zmienić i zacząć rzetelnie oceniać rządzących a nie tylko chodzić do wyborów tak jakby z przyzwyczajenia i głosować na znane nazwiska.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 4)
  23. 5 marca 2012 o 09:01
    Ziutek :
    Judyto..można jeszcze wprowadzić kadencyjność radnych bo siedzą ci sami tyle lat i nic z tego nie wynika ........
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 7)
  24. 5 marca 2012 o 10:29
    haha :
    taki Pan Orlowski ? co on tam robi .wstyd dla miasta !!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 7)
  25. 6 marca 2012 o 12:05
    niezależny :
    do czytelniczni: z tego co wiem to p. Buśko nie jest "niezależny" tylko należy do Stowarzyszenia "Niezależni Powiśla Dąbrowskiego". Na pewno stowarzyszenie za nim stoi i go popiera. Sprawa jest przecież bardzo ważna- to miasto potrzebuje nowej nowa władza!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 6)
  26. 6 marca 2012 o 12:59
    młody :
    do niezależny,jak niezależni obejmą rządy w powiecie/jak zarejestrują listę kandydatów/ i gminie to będzie ok ???? W Gminie przecież wiceburmistrz chyba jest niezależny więc ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 4)
  27. 6 marca 2012 o 14:11
    stary :
    Młody ty sam nie wiesz o czym mówisz. Wiceburmistrz nie był i nigny nie będzie w niezależnych. On jedynie w poprzedniej kadencji startował z list niezależnych. Natomiast w ostatnich wyborach zachował się jak zdrajca i stworzył własne ugrupowanie "Wspólnotę Samorządową" na złość niezależnym. Tacy ludzie właśnie w ten sposób dziękują za okazaną życzliwość i współpracę.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 8)
  28. 6 marca 2012 o 16:18
    młody :
    do stary--sorry,może nie orientuję się w lokalnej polityce jak TY ale ktoś wylansował w swoim czasie tego pana i stąd taką mam wiedzę.Na temat zdrajców raczej nie zamierzam dyskutować.Pozdrawiam.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  29. 23 marca 2012 o 10:35
    Mono :
    Tak... i kiedy to Wiceburmistrz odszedł z Niezależnych, to zaczęły się problemy. I kto komu więcej zawdzięcza?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)