Dzisiaj:
Poniedziałek, 25 listopada 2024 roku
Erazm, Jozafat, Katarzyna, Tęgomir

Spór o mandat radnego

28 października 2011 | komentarzy 55

Czy koalicja chce się pozbyć radnego Andrzeja Buśko? A może rada miejska w Dąbrowie Tarnowskiej postępuje zgodnie z prawem? Jedno jest pewne – spór o wygaśnięcie mandatu radnego (będący tylko jednym z punktów obrad ostatniej sesji rady miejskiej) przyćmił i zdominował wszystkie pozostałe.

Nawet nadanie zasłużonym dąbrowianom medali przyznanych przez Bronisława Komorowskiego. A dzisiejszy spór dotyczący wygaśnięcia mandatu zapewne znajdzie swój finał w sądzie. Chyba, że rada miejska, po zasięgnięciu ponownej opinii prawnej, w końcu wycofa tę uchwałę.

Punkt 7. 1 dzisiejszych obrad rady miejskiej. Kontrowersyjny i chyba zbyt pochopny. To wokół niego toczyły się spory i to on stał się symboliczną kością niezgody. Punkt ten dotyczył podjęcia uchwały o wygaśnięciu mandatu radnego Andrzeja Buśko. Było wiele zarzutów z obu stron i dużo języka prawnego, paragrafów i artykułów, postanowień i uchwał. Ale czy na pewno trzeba było wpisać tę uchwałę do obrad akurat tej sesji rady, aby zburzyć podniosłą atmosferę dekoracji medalami?

Na początku, w obronie Andrzeja Buśko, wystąpił inny radny – Jacek Sarat. „Zgłaszam wniosek o skreślenie z porządku obrad punktu 7. 1. w sprawie o wygaśnięciu mandatu radnego rady miejskiej Andrzeja Buśko. Wniosek ten uzasadniam tym, że projekt tej uchwały został złożony bez zachowania procedur przewidzianych w regulaminie rady miejskiej jak również w statucie gminy” – powiedział Sarat. Radny powołał się na paragram 31 ust. 3 tegoż  statutu, który mówi, że przedłożony projekt uchwały powinien być poprzedzony merytoryczną opinią komisji rady. A projektu tego nie przedłożono ani radzie, ani żadnej z komisji. Nikt nie sprawdził zgłoszonych przez radną Józefę Taraskę zastrzeżeń do możliwości pełnienia mandatu radnego przez Andrzeja Buśko w związku z prowadzoną przez niego działalnością na rzecz wspólnot mieszkaniowych. (Przypomnijmy, że Buśko oprócz funkcji radnego jest także licencjonowanym zarządcą tychże wspólnot).

Radny Sarat zwrócił także uwagę, że uchwała w sprawie Andrzeja Buśko to nie jedyny przypadek pominięcia opinii merytorycznych podczas opracowywania uchwał, ponieważ – jak twierdzi – „ przewodniczący już od dłuższego czasu odczytuje jedynie pisma skierowane do rady miejskiej bez zapytania rady o zasadność czy też formę odpowiedzi na nie – wyrażone w głosowaniu rady”. Co zdaniem Sarata jest niezgodne z paragrafem 23 statutu gminy, który mówi, że „organem stanowiącym i kontrolnym gminy jest rada”. A nie jej przewodniczący.

Stąd, przed wystąpieniem z pismem w tej sprawie do nadzoru prawnego i opracowaniem projektu uchwały należało podjąć działania kontrolne i wyjaśniające.

Drugi argument w obronie Andrzeja Buśko i przeciw pochopnie – jak się wydaje – opracowanej uchwale dotyczył prostego błędu w interpretacji ustawy o samorządzie gminnym.

Przewodniczący rady miejskiej przedłożył przedmiotowy projekt uchwały jako osoba  „uprawniona do występowania z inicjatywą uchwałodawczą” (uzasadnienie do projektu uchwały). W rzeczywistości – zdaniem radnego Sarata – przewodniczący, zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, nie jest uprawniony do występowania z takimi inicjatywami. Tu radny powołał się na art. 19 ust. 2 o samorządzie gminnym, który stanowi: „zadaniem przewodniczącego jest wyłącznie organizowanie pracy rady oraz prowadzenie obrad rady”. Podobnie stanowi również art. 11 a tej samej ustawy, z którego wynika, że organami gminy są jedynie: rada gminy, wójt, burmistrz i prezydent miasta. Nie ma nic na temat przewodniczącego rady miejskiej.

Radny Sarat dowodzi, że nie można powoływać się na paragraf 9 (załącznik nr 3 do statutu gminy), ponieważ zapis jest niezgodny z wspomnianą już ustawą o samorządzie gminnym. „Zapis ten jest z punktu prawa nieobowiązujący, ponieważ ustawa jest aktem prawnym wyższego rzędu od statutu gminy” – mówi radny.

Posłuchaj  wypowiedzi radnego:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Powołując się na powyższe błędy proceduralne Sarat skierował formalny wniosek o skreślenie z porządku obrad sesji kontrowersyjnego punktu 7. 1. Wniosek ten poparł oczywiście również sam zainteresowany – Andrzej Buśko. Z tą argumentacją nie zgodziła się Zofia Wójcik – radca prawny gminy: „na podstawie paragrafu 9 przewodniczący rady miejskiej miał pełne prawo do wystąpienia z tą uchwałą”.

Andrzej Buśko uzupełnił wniosek Jacka Sarata wykazując, poza błędami proceduralnymi również błędy merytoryczne tego projektu uchwały. Projekt oparto przede wszystkim na artykule 24 f ust. 1 i ust 1 a ustawy o samorządzie gminnym, popartym dwoma wyrokami Naczelnego Sądu Administracyjnego. Artykuł ten wskazuje, że zarządzanie nieruchomościami w imieniu wspólnoty mieszkaniowej, w której gmina posiada udziały jest równoznaczne z prowadzeniem działalności gospodarczej z wykorzystywaniem mienia gminy. „Podobieństwo tych wyroków w stosunku do mojej sytuacji może być jedynie w potocznym określeniu „zarządzanie nieruchomościami”, ponieważ w pozostałych sprawach w nijaki sposób nie mogą one mieć zastosowania w stosunku do mojej osoby oraz funkcji, jaką pełnię we wspólnotach mieszkaniowych” – dowodził Buśko. Radny nie może się zgodzić z uchwałą rady, gdyż nie dzierżawi od wspólnot mieszkaniowych żadnych powierzchni dla prowadzonej działalności, a gmina Dąbrowa Tarnowska nie reprezentuje żadnej ze wspólnot przy zawieraniu umów na świadczenie dla nich usług.

Podczas przygotowywania projektu uchwały powołano się na jeszcze jeden wyrok w podobnej sprawie, który jednak – jak twierdzi Buśko – także nie jest zgodny z jego sytuacją. „Zastosowanie tych dwóch wyroków w stosunku do mojej osoby świadczyć może o całkowitej niewiedzy o tym, na jakich zasadach funkcjonuję we wspólnotach mieszkaniowych na terenie Dąbrowy Tarnowskiej. Chociaż może to trochę dziwić, ponieważ pan Minorczyk jest członkiem zarządu w odróżnieniu ode mnie we wszystkich wspólnotach, z którymi mam umowy, dlatego uważam, że winien wiedzieć o tym wszystkim” – dowodzi Buśko.

Radny nie może się zgodzić także z pismem Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie (Wydziału Nadzoru Prawnego i Kontroli), które zostało dołączone do uzasadnienia projektu uchwały. „W ocenie organu nadzoru wykonywanie przez pana Andrzeja Buśko zarządu nieruchomościami, w których gmina posiada udziały, stanowi sytuację wypełniającą dyspozycję art. 24 f ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, zgodnie z którym radni nie mogą prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami z wykorzystaniem mienia komunalnego gminy, w której radny uzyskał mandat, a także zarządzać taką działalnością lub być przedstawicielem czy pełnomocnikiem w prowadzeniu takiej działalności”. Uzasadnienie to było konsekwencją dłuższej korespondencji między przewodniczącym rady, burmistrzem oraz Wydziałem Nadzoru Prawnego. Radny poskarżył się jednak, że jego sytuacja została nieprawidłowo i zbyt ogólnie przedstawiona do WNP, a w dodatku sam nic nie wiedział o takiej korespondencji (dowiedział się o niej przez przypadek). Długo również nie miał do niej dostępu.

Posłuchaj  wypowiedzi radnego:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Buśko powołał się również na orzecznictwo sądowe: „do naruszenia przepisów zakazujących radnemu prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia gminy, w której wykonuje on mandat, nie dochodzi w sytuacji, gdy radny w ramach prowadzenia przez siebie działalności gospodarczej świadczy usługi na rzecz innego podmiotu wykorzystującego we własnej działalności mienie jednostki samorządu, w którym radny objął mandat.”  „Wykonując usługę na rzecz wspólnot mieszkaniowych nie wykorzystuję mienia komunalnego gminy i to także należy zaznaczyć, że w bardzo ograniczonym zakresie – jako odrębny od właścicieli w tym i gminy podmiot stosunków cywilnoprawnych” – powiedział radny. W tym duchu radny Buśko dalej prezentował argumenty przeciw odwołaniu go z funkcji.

Salwami śmiechu została skwitowana informacja, którą przytoczył radny, (a którą wcześniej podano na zwołanych komisjach rady w celu zaopiniowania projektów uchwał na sesję). Powiedziano tam, że w przypadku niepodjęcia przez radę miejską uchwały w sprawie radnego Buśko wojewoda może… rozwiązać całą radę miejską!!! Aż trudno uwierzyć, że w demokratycznym państwie w XXI w. można przyjąć i powielać takie bzdury. „Chcę wszystkich państwa radnych, którzy uwierzyli w te bzdury pocieszyć, że rozwiązanie rady nie jest takie proste” – powiedział Buśko odnosząc się do irracjonalnego argumentu. Oburzony stwierdził również, iż: „postawioną tezę, że pełnienie przeze mnie funkcji radnego, jako przedsiębiorcy, który świadczy usługi na rzecz wspólnot mieszkaniowych jest sprzeczne z interesem gminy traktuję, jako obraźliwą insynuację w stosunku do mojej osoby. Zarówno jako obywatel tego miasta, radny, jak i jako przedsiębiorca nigdy nie miałem interesów sprzecznych z interesem miasta i gminy Dąbrowa Tarnowska”.

Przewodniczący rady miejskiej Władysław Knutelski nie był dziś w zbyt komfortowej sytuacji. Miał całkowitą rację, gdy powiedział nam: „jestem między młotem, a kowadłem”. Ubolewał nad tą sytuacją i zaproponował radnemu wstąpienie na drogę sądową.

Posłuchaj wypowiedzi przewodniczącego:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Ale najdziwniejsze było to, co nastąpiło po odrzuceniu wniosków radnych o wycofanie spod obrad punktu 7. 1. Uchwały tej w końcu nie tylko nie podjęto, ale także po zastanowieniu i długiej dyskusji wykreśloną spod obrad. A więc rada miejska zaprzeczyła swojemu wcześniejszemu postanowieniu. Uchwała trafi do ponownej opinii prawnej. Ze strachu, z rozsądku, przyznania się do błędu? Skąd ta decyzja – nie wiadomo. Wiadomo jednak, że oprócz tego wniosku będzie musiał być rozpatrzony również wniosek radnego Buśko o wygaśnięciu mandatu Józefy Taraski i Kazimierza Pinasa. W przypadku tej pierwszej sprawdza się powiedzenie, że kto mieczem wojuje, od miecza ginie.  Szkoda tylko tej całej szopki, bo trudno inaczej określić punkt 7. 1. dzisiejszych obrad.

Czy projekt uchwały w sprawie radnego Buśko okaże się zgodny ze statutem gminy i regulaminem rady miasta? Czy radny będzie musiał przed sądem bronić swoich racji? Do sprawy będziemy jeszcze wracać.

Ula Skórka

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 28 października 2011 o 22:44
    Ewa :
    "spór o wygaśnięcie mandatu radnego (będący tylko jednym z punktów obrad dzisiejszej rady miejskiej) przyćmił i zdominował wszystkie pozostałe." a na stronie gminy temat ten zbyli jednym zdaniem na końcu sprawozdania
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)
  2. 28 października 2011 o 23:36
    Marta :
    a czemu o tym wszystkim nie jest napisane na stronie gminy...tylko info o medalach? zresztą zasłuzonych w pelni? czy wysiedzianych?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 5)
  3. 29 października 2011 o 08:47
    wyborca :
    żegnajcie Jóźki
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 5)
  4. 29 października 2011 o 10:12
    Rudy :
    niezła realacja z tej częsci obrad ale jak zwykle obarczona manipulacją. Z relacji wynika że rada przyjmuje, odrzuca albo zaprzecza swojemu wcześniejszemu postanowieniu. Chciałbym dowiedzieć którzy to radni w imieniu całej rady ośmieszają najwyższy organ samorządu gminnego. Czy nie łatwiej napisć że są to radni spolegliwi wobec Poczatka PSL i radni z komitetu Poczatka
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 6)
  5. 29 października 2011 o 13:39
    xy :
    Następna afera z radną Józefą Taraska.Wstyd za takich radnych.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 7)
  6. 29 października 2011 o 16:04
    Dzierżyński :
    Widać że nasza władza nie zapomniała i nadal działa wg, zasady "Dajcie mi człowieka, a znajdę na niego paragraf"
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 5)
  7. 29 października 2011 o 16:20
    ... :
    śmieszne miasto, śmieszna rada...jednym słowem katastrofa...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 8)
  8. 29 października 2011 o 18:10
    ola :
    takich mamy radnych za ktorych musimy sie wstydzic po co wybraliscie ta pania
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 4)
  9. 29 października 2011 o 18:36
    crash95 :
    ciekawi mnie kto panu radnemu S napisał przemówienie bo słuchając nagrania duka jak by po raz pierwszy od 40 lat czytał.To w pierwszej klasie dzieci lepiej czytają a nie jak Pan po studiach w KIELCACH
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 5)
  10. 29 października 2011 o 19:10
    crash95 :
    Najlepiej jakby Pan S został sołtysem na Ćwikowie Tam jest "potrzebny" ale miasto to miasto
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 3)
  11. 29 października 2011 o 19:16
    Anonim :
    radę zmienic a burmistrza wywiesc na taczkach
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 8)
  12. 29 października 2011 o 20:49
    hehe :
    Na miescie to cisna , zeby zmienic rzadzacych w gminie i radzie gminy to cisna ludzie i to bardzo
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 5)
  13. 30 października 2011 o 00:33
    Tusia :
    Jestem za usunięciem radnych których wszędzie pełno i ciągle im mało, sa tacy którzy siedzą w radzie od lat ale wyborcy tego nie widzą.Coś robic trzeba najlepiej robic ferment
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 4)
  14. 30 października 2011 o 10:09
    zyta :
    Przewodniczącego to cisną ale Burmistrz i jego zastępca. Tak cisną że go wycisną
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 7)
  15. 30 października 2011 o 10:33
    hmmmm :
    Ja powiem tylko tyle ( co do pani Taraski ) "kto pod kim dołki kopie ten sam w nie wpada."
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 6)
  16. 30 października 2011 o 11:16
    ola :
    do tusi to prawda wszedzie ich pelno nic nie robia tylko pelnia kilka funkcj z biednych sie smieja pchaja sie po kase
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 6)
  17. 30 października 2011 o 11:52
    ja :
    Te wybory samorzadowe,to jedna wielka sciema! Rodowici Dabrowiacy zostali wywaleni na boczne tory,wladze sprawuja soltysi i "biznesmeni"czas z tym skanczyc.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 6)
  18. 30 października 2011 o 16:28
    ja :
    Pani Pinas (córka radnego i sołtysa zarazem) odznaczona brązowym medalem za długoletnią prace? To są kpiny!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 3)
  19. 30 października 2011 o 17:42
    xx :
    Busko to z nich wszystkich jeszcze najmadrzejszy Radny i to co robi to sie zna na tym a Taraskowa do domu bo tylko wstyd za nia
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 15)
  20. 31 października 2011 o 00:31
    jad :
    Pana przewodniczącego to przycisnęła pani dziennikarka, a nie społeczność miejska, która rzekomo domaga się odwołania radnego Buśki.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 6)
  21. 31 października 2011 o 09:56
    jag :
    przewodniczący twierdzi społeczeństwo naciska z zwnątrz , może nazwiskami ? a że jest Buśko na poziomie to prawda reszta pożal się Boże.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 10)
  22. 31 października 2011 o 09:58
    Vróżka :
    Marzeniem nas wszystkich jest żeby się wykazywali taką determinacją i zaangażowaniem, gdy chodzi również o inne sprawy miasta i gminy, jak wtedy, gdy chodzi o ich stołki! Jak się toczyła dyskusja o szkołach, to się im nawet słuchać nie chciało tylko wychodzili, bo to takie nudy, nie mówiąc o przygotowaniu merytorycznym. ŻENADA!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 9)
  23. 31 października 2011 o 12:34
    irek :
    To, że w Dąbrowie rządzi od wielu lat sitwa to widać gołym okiem.Szkoda tylko,że to durne społeczeństwo nie widzi potrzeby zmian tego układu i nadal głosuje na tych samych darmozjadów i klakierów burmistrza (fragment usuniety)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 8)
  24. 31 października 2011 o 15:20
    gruszowiok :
    czy wierzycie w to że Taraskowa wymyśliła wątek wygaśnięcia mandatu radnego dla P. Buśki chyba kpicie.Z pewnością Biały domek z PSLem za tym stoi a wy guptoki podniecacie sie śmieszną Taraskową.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 8)
  25. 31 października 2011 o 17:15
    pedagog :
    Może przynajmniej panie radne - nauczycielki zostały? Po to tylko, by siedzieć i pilnować swoich krzeseł, bo i tak nauczycieli nie bronią
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 6)
  26. 31 października 2011 o 17:41
    Ewa :
    panie Andrzeju, trzymamy kciuki, takich ludzi jak pan potrzeba więcej!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 18)
  27. 31 października 2011 o 17:50
    franciszek :
    spokojnie i Pani sołtys zostanie, przecież jest grupie większościowej i tak się stanie że paragraf ochronny się znajdzie
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 6)
  28. 31 października 2011 o 21:43
    Józek N :
    będziemy pilnować aby Pani Radna Józefa jak również radny Kazimierz zgodnie z prawem stracili swoje mandaty radnych. Czas przydupasów musi minąć. Manipulować można do pewnego czasu.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 14)
  29. 1 listopada 2011 o 09:31
    jajo :
    Radna Józefa Taraska, sołtys J Taraska; komendant strazy J Taraska otwieram lodówke o jej a tam Józefa Taraska brrr mam dosc
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 5)
  30. 1 listopada 2011 o 11:46
    kolombo :
    Józek - widać ,że jak ktoś ,komuś nie pasuje to dobiera się paragrafy....
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 6)
  31. 2 listopada 2011 o 00:03
    do pedagog :
    Do obrony nauczycieli powołane są Związki Zawodowe, radny nie jest od tego , żeby bronić daną grupę społeczną, radny ma dbać o dobro mieszkańców
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 4)
  32. 2 listopada 2011 o 07:27
    ola :
    do Józka masz rację również mandat radnego powinna stracić Józefa Borowska- Marciniak
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 3)
  33. 2 listopada 2011 o 10:40
    Zbyszek :
    W urzędzie jest głośno,że burmistrz przygotowuje projekt uchwały w której będzie się kategorycznie domagał aby Dąbrowa Tarnowska miała dostęp do morza.Podobno Taraska i Pinas będą głosowali za przjęciem takiej uchwały.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 7)
  34. 2 listopada 2011 o 11:07
    halloween :
    Do poprzedniego: dobrze napisałeś. Zastanawiam się tylko skąd ta nienawiść do nauczycieli na całym tym portalu. Ja tak sobie myślę, że piszą to nieuki, którym było do szkoły pod górkę, uczyć się nie chciało, a teraz swoje frustracje za lenistwo i nieróbstwo wylewają na nauczycieli. Ja mam ze szkoły same dobre wspomnienia, ale ja się po prostu w szkole uczyłem i nauczyciele to widzieli i doceniali. Tak jak każdy człowiek, mieli lepsze i gorsze dni, ale to też są ludzie. Zdobyłem dobry zawód, zarabiam na życie, a moi znajomi, którzy chodzili na wagary i robili sobie jaja z nauki, mają gorzej. No może nie wszyscy, są kombinatorzy, którzy zawsze spadną na cztery łapy i pokombinują i wyjdą na swoje.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 7)
  35. 2 listopada 2011 o 11:21
    axa :
    panie Busko jak jesc to mala lyzeczka a nie chochla bo wciaz panu malo
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -7 (w sumie : 15)
  36. 2 listopada 2011 o 11:23
    Wik :
    gdyby Busko jeszcze Sarata nauczyl czytac
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 8)
  37. 2 listopada 2011 o 12:01
    lilak :
    panie Busko trzeba jesc lyzka a nie chochla
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 9)
  38. 2 listopada 2011 o 12:50
    sak :
    trzeba zajmowac sie problemami miasta anie wlasnymi
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 5)
  39. 2 listopada 2011 o 13:44
    kolombo2 :
    Do czego doszedł Początek... władza deprawuje to się sprawdza, jak ktoś tyle lat siedzi na stołku,żałosne ale prawdziwe
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 11)
  40. 2 listopada 2011 o 17:30
    Vróżka :
    A nauczyciele to nie mieszkańcy tej gminy? A szkoły to nie dobro społeczne? Jedno z najważniejszych? A miejsca pracy dla obsługi itd. to nie sprawa społeczna? To o co mają dbać radni, bo nie ogarniam? Jak dzieci zaczną dojeżdżać przepełnionymi autobusami do szkół po troje na siedzeniu nie zapięte pasami to się społeczeństwo przekona. Rodzic całe życie dba o dziecko, wychowuje, chucha, edukuje w miarę możliwości, a tu bezpieczeństwo ma się za nic? CO TO JEST DOBRO MIESZKAŃCÓW ZDANIEM NIEKTÓRYCH?? Diety radnych i sołtysów? Tym tak łatwo zamknąć usta i ogłupić totalnie?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 7)
  41. 2 listopada 2011 o 18:59
    haha :
    do czego doszedl Poczatek .........a spokojne miejsce i porzadna wyplata ==> ma zapewniona spokojna starosc
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 8)
  42. 2 listopada 2011 o 20:54
    Ewusia :
    Jeśli ktoś jest zaiteresowany to szczegóły wystąpienia p.Buśko oraz fakty w tej sprawie można znaleźć na: http://www.andrzejbusko.pl/ab/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 6)
  43. 5 listopada 2011 o 12:29
    stachu :
    zawinił kowal powieszą komendantów ochotników
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  44. 6 listopada 2011 o 21:02
    wyborca 2 :
    haha ,jeżeli Początek Ci nie odpowiada to może podpowiesz, kto mógł by mu dorównać albo być lepszym ? A jeżeli interesuje cię tylko jego "wypłata" to musisz zazdrościć wszystkim samorządowcom bo takie mają płace.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 9)
  45. 7 listopada 2011 o 13:55
    dąbrowianin :
    wyborco 2 widzę, że faktycznie musisz wiedzieć, że w manipulacji i uzależnianiu innych od siebie to faktycznie mu chyba nikt nie dorówna.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 10)
  46. 7 listopada 2011 o 18:17
    wyborca 2 :
    dąbrowianinie,jeżeli widzisz tylko takie zalety to trudno, ale chodzi o skuteczność w działaniu i to należy też doceniać. Może masz częściową rację bo czasem stosowana metoda "lepiej mierny ale wierny" nie daje pożytku włodarzowi a wręcz przeciwnie .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 10)
  47. 8 listopada 2011 o 10:09
    basia :
    Brawo Panie Andrzeju takich ludzi Dąbrowa własnie potrzebuje
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 14)
  48. 14 listopada 2011 o 14:28
    wyborca2 :
    dabrowa potrzebuje ludzi uczciwych a nie karierowiczow
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 14)
  49. 18 listopada 2011 o 03:43
    Paweł :
    kto wymyślił afere, przecież nie p.Taraskowa,komu zależy aby kompetentny radny, nie widział co się dzieje w gminie,kto wypisuje brednie przedciw p.Saratowi= niech weżmie się za prace na własny rachunek , a nie żyje z naszych podatków, niech pokaże że umie zarobić na siebuie i dać prace innym.wstydze sie za tych urzedników
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 9)
  50. 22 listopada 2011 o 18:39
    Edi :
    Pan Sarat musiał dostać tekst przed samą sesją bo się nie nauczył czytać
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)
  51. 22 listopada 2011 o 19:29
    ja :
    Otóż to! To że radgoszcz jest najbiedniejszą gmina to jedno ale że pewnie też najbardziej zadłużoną i zaniedbana gminą to druga sprawa. Ale co tam - to przecież ludzie wybrali Lupę - nie był jedynym kandydatem, ale ponoć zdecydowanie najlepszym (sądząc po wyniku wyborów). Gratuluję wyboru :-) i życzę słodkiego miłego życia..
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 1)
  52. 22 listopada 2011 o 21:17
    do Halina :
    brawo za wypowiedz :)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  53. 10 grudnia 2011 o 11:44
    eni :
    do wyborcy 2 ..masz rację,karierowiczów należy eliminować bo nie widzą nic oprócz własnego czubka nosa i kasy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 3)
  54. 12 grudnia 2011 o 09:39
    przybysz :
    eni -mam pytanie ,po czym można rozróżniać karierowiczów bo ja mam z tym kłopoty ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 1)
  55. 12 grudnia 2011 o 15:51
    kolombo :
    przybyszu,ja w zasadzie poznaję po...............kompetencji a to jest b.widoczne,jeżeli ktoś zajmuje stanowisko i nie ma pojęcia o tym za co ponosi odpowiedzialność i jeszcze pobiera wysoką kasę.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)