Dzisiaj:
Poniedziałek, 23 grudnia 2024 roku
Beata, Drogomir, Flawian, Franciszka, Gryzelda, Honorata, Ksawera, Ksaweryna, Zenon, Zenona

Rolnik z Zalipia oskarżony przez Animalsów

13 października 2011 | komentarzy 28

Józef Szczebak od lat przygarnia psy – niechciane, chore, znalezione. Wkrótce może tego bardzo żałować. Kilka dni temu na jego podwórko wkroczyli inspektorzy Animals, którzy stwierdzili, że mieszkaniec Zalipia nie opiekuje się, a… znęca nad zwierzętami.

Żądają kary dla 64-latka, który jest zdezorientowany niezrozumiałą dla niego sytuacją.

Najpierw przyjechali i powiedzieli, że mi pomogą. Za kilka dni znów się pojawili, żeby zabrać zwierzęta. To niby jest ta pomoc? Jestem sam, dla mnie te zwierzaki są jak rodzina–  mówi Szczebak. Na posesji miał do wczoraj 20 psów. Odebrane przez Animals czworonogi trafią na razie do schronisk.

To nie pierwsza wizyta Animalsów u Józefa Szczebaka.

– Kilkanaście lat temu odebrano mu bodajże jastrzębia, którego znalazł rannego i wyleczył. Po kilku dniach „opieki” fachowców od praw zwierząt ptak zdechł – opowiada Witold Morawiec, wójt gminy Olesno. Zwraca on uwagę, że Szczebak sam mieszka w warunkach niewiele lepszych niż zwierzęta.

Wizyta w Zalipiu potwierdza słowa wójta. Wokół małego murowanego domku stoją wraki samochodów i kilkanaście klatek własnej roboty, w których przebywają psy. Wokół walają się kości. Szczebak dostaje je od znajomych rzeźników. Zapewnia, że wszystkie psy wypuszcza z klatek co najmniej dwa razy dziennie, a także szczepi i odrobacza. Każdy swój grosz przeznacza na opiekę nad czworonogami. Pieniędzy nie ma zbyt wiele, więc warunki są marne.

W tym roku szczepiłem psy tego pana, w poprzednich latach również. Nie robiłem tego w regularnych odstępach czasu, ale wiem od mieszkańców, że pan Józef korzysta z usług różnych weterynarzy – mówi Paweł Rogoż, który prowadzi gabinet weterynaryjny w Dąbrowie Tarnowskiej.

Pan Józef wierzył, że Animalsi pomogą mu zdobyć np. budy z prawdziwego zdarzenia. Inspektorzy mają zamiar… złożyć doniesienie do prokuratury. – Niektóre z tych psów były żywymi szkieletami. Klatki nawet nie przypominają bud. Nie wierzę, że przyjmuje psy, bo ktoś chce się ich pozbyć. Przecież on ma w hodowli same rasowe czworonogi – stwierdza Agnieszka Małek z tarnowskiego inspektoratu Animals.

Kobieta dodaje, że kiepska sytuacja materialna Józefa Szczebaka nie jest dla Animalsów żadnym wytłumaczeniem.

Miał tydzień na poprawę warunków, nie uczynił tego. Zabieramy psy, a sprawę kierujemy do prokuratury – kończą inspektorzy. Miejscowi nie kryją oburzenia ich zachowaniem. – Zamiast siedzieć w ciepłym biurze, niech się Animalsi przejadą po Powiślu, to zobaczą, ile psów żyje w gorszych warunkach – stwierdza pan Władysław, rolnik z sąsiedniej wsi.

Łukasz Jaje

źródło:

Gazeta Krakowska


 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 13 października 2011 o 17:06
    ania :
    chyba jednak animalsi przesadzają, powinni sie cieszyć ze ktoś przygarnia biedne psy CHCE je przygarniać i sie opiekować nimi, powinni pomóc temu panu w tym co robi bo nie wiele jest osób które sie tak zachowują. Jak wezmą temu Panu psy to pewnie je uśpią. Niech się lepiej zajmią ludzmi którzy katują zwierzęta
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 16)
  2. 13 października 2011 o 18:31
    Aty :
    Animalsi wielcy obrońcy zwierząt powinni się cieszyć że w dzisiejszych czasach znalazł się dobry człowiek który chce zwierzętom pomóc. A może według nich bardziej ludzkie będzie uśpic biedne psy?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 10)
  3. 13 października 2011 o 19:46
    aasd :
    glupie puste animalsy czepiaja sie biednych ludzi, niech sie zajmuje faktyczna pomoca a nie robieniem ludziom na zlosc. szkoda mi tego Pana
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 6)
  4. 13 października 2011 o 20:01
    ale pomoc :
    Człowiek ten napewno kocha zwierzęta, zamiast mu pomoc najlepiej zniszczyć człowieka a psy do schroniska. Że niby tam będzie lepsza opieka.. Już to widzę. Ostatnio słychać jak to schroniska są przepełnione i kasy nie mają. Wstyd animalsi! Naprawdę wstyd
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 6)
  5. 13 października 2011 o 21:36
    adam :
    a moim zdaniem bardzo dobrze,niech ci animalsi sprawdzaja podworko po podworku to w koncu dla wielu zwierzat skonczy sie udreka.Moze pan Szczebak faktycznie przygarnial porzucane psy,ale moim zdaniem pomoc nie polega na zamknieciu psa do klatki.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -8 (w sumie : 8)
  6. 13 października 2011 o 21:59
    do adam :
    Adaś - może takim ludziom jak pan szczebak wypadałoby pomoc a nie od razu prokuratora wzywać. Starszy człowiek, 20 psów - wiesz ile to kasy na szczepienia, odrobaczenie o jedzeniu czy budach z prawdziego zdarzenia nie wspominając.. Ale zgadzam się z tobą - niech animalsi sprawdzają wszystko i podwórka i obory bo podejrzewam że czasami zwierzęta żyją w skandalicznych warunkach
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)
  7. 14 października 2011 o 08:27
    ... :
    Oj,ale problem!Pisze się ile psów zyje w skrajnych warunkach,ale ile ludzi tak zyje, to nikogo nie obchodzi.Zajmijcie się najpierw tym aby czlowiek zył godnie a potem ,rozczulajcie sie nad psami.Jak słyszę,że organizuje się składki na biedne,bezdomne psy,to przypominają mi się reportaże telewizyjne ukazujące bezdomne rodziny z dziećmi,koczujące w piwnicach,na dworcach,itp.Może dzieciom pomóżcie, a dopiero potem psom?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 5)
  8. 14 października 2011 o 08:37
    wj :
    adam - a co robią animalsi - też zamykają w klatach tyle że gdzie indziej, niechby dali 10% tej kasy co dają schroniskom to facet na pewno poprawiłby warunki
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 3)
  9. 14 października 2011 o 10:33
    ania :
    do ... : człowiek jak chce to umie sobie sam poradzić, ta "bieda" wynika najczęściej z tego ze ktoś tam pije albo do roboty sie nie chce iść. A zwierze sobie samo do sklepu nie pójdzie i jedzenia nie kupi. W Holandii np nie wolno zrywać czereśni z drzew bo są dla ptaków bo właśnie tam wychodzi się z takiego założenia że człowiek sam sobie da rade zwierze nie. Niestety mentalność ludzi w PL co do zwierząt jest na poziomie średniowiecza.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  10. 14 października 2011 o 11:28
    anonim :) :
    i bardzo dobrze że jest taka instytucja i się tym zajmuje, jak ten pan nie jest w stanie utrzymać 20 psów to niech sobie trzyma jednego, a zgadzam sie z tą organizacją bo dochodziły słuchy że spkojnie tam można kupić rasowego psa. pozd
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 5)
  11. 14 października 2011 o 13:45
    ... :
    Do Ani.Pewnie masz trochę racji,ale ja mam na myśli to,że nie powinno się stawiać psa ponad człowieka.Mylisz się bardzo,że bieda dotyka tylko tych pijących i bezrobotnych.Widać Twoja wiedza na ten temat jest żadna w porównaniu do wiedzy na temat psów.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  12. 14 października 2011 o 14:55
    ania :
    Sama jestem bezrobotna więc uwierz mi wiem co pisze :]
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  13. 14 października 2011 o 16:05
    Alusia :
    Nie znam tej sprawy, a co sie gada to nie wiadomo jak jest naprawde. Ale generalnie w co drugim domu psy na metrowych łańcuchach, płakać się chce. Zadna ustawa nie pomoże jak nie zakiełkuje w głowie, ze to potworne, gorsze niż głód.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)
  14. 15 października 2011 o 13:06
    gosc :
    Prawda jest taka że gdyby były konkretne przepisy które były by egzekwowane wałęsających psów i kotow nie było by tyle nie było by przepełnionych schronisk i aż takiego problemu a co za tym idzie cierpienia zwierząt.W większości państw na swiecie poradzono sobie z tym problemem a u nas wciąż się nie da po prostu zacofanie i bezduszność no bo przecież co to pies nie będzie ten to będzie inny :( Wstyd
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)
  15. 15 października 2011 o 18:36
    gosc :
    w końcu ktoś się za to wzioł
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  16. 15 października 2011 o 21:08
    kolekcjoner :
    A może by tak Ci z Animalsu zajęli się tymi psami co biegają po ulicach, placach zabaw,siusiają do piaskownic i tymi co ganiają po polach i wyjadają gniazda bażantów, młode zające,kuropatwy.Jakoś tam nie widać nikogo ani opiekunów ani myśliwych czy strażników czy jak oni się tam nazywają ani Animalsu, a tak swoją drogą to kto nareszcie zajmie się tymi wałęsającymi psami? Przecież to jest już plaga.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  17. 16 października 2011 o 20:51
    JULIA :
    brawo kolekcjoner;a facet jak ma zysk z hodowli to niech pieskom godziwe warunki zapewni!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  18. 17 października 2011 o 14:17
    kaśka :
    Mieszkam w Zalipiu i napisze wam pare zdan na temat tego niby "biednego pana".Ten"ubogi czlowiek" od bardzo dawna zajmuje sie pseudohodowla i juz dwa razy odbierano mu psy.Na jego posesji nie tylko sa psy ale i inne zwierzeta,typu;drob ozdobny,pawie,kozy,a nawet swinki wietnamskie.Dzieki temu ze dookola niego ludzie uprawiaja pola owe zwierzeta maja czym sie posilic bo inaczej juz dawno by zginely smiercia glodowa.Niestety psy nie mialy tyle szczescia,bo byly zamkniete w klatkach o rozm.1m x1,5m i nie mogly posilic sie u sasiadow.Wyobrazcie sobie ze trzymal doga niemieckiego w klatce 1x2metry.Dziekuje Bogu ze animalsi przjechali i zabrali choc psy,tylko ze te czlowiek i tak za jakis czas znowu sprowadzi sobie inne zwierzeta bo tak juz sie wydarzylo.Dlatego powinien dostac calkowity zakaz posiadania zwierzat.Acha,dodam ze z tym niby biednym dziadziem mieszkala jego siostra ale kilka lat temu od niego uciekla tak,doslownie uciekla i wyjechala do Wloch do kogos z jej rodziny (fragment usunięty) To teraz dopiero zacznijcie pisac komentarze.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)
  19. 17 października 2011 o 16:35
    taka sobie :
    ja juz 15lat temu slyszalam ze ten pan sprzedaje psy i ma tez psy rasowe na zamowienie .....osobiscie szukalam malego pudelka, ale trzeba bylo czekac i w tamtym czasie to z jego siostra rozmawialam .....tak ze chyba prowadzi nielegalny handel pod plaszczykiem pomagania chorym opuszczonym co tez nie neguje ze nie robi ,ale animalsi chyba maja troszke racji !!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  20. 17 października 2011 o 17:09
    friend :
    zobaczcie w jakich warunkach ten "biedny pan"trzymał psy-film pod linkiem http://www.youtube.com/watch?v=up67XBxMHiY&eurl=http%3A%2F%2Fwww.otoz.pl%2F412.html&feature=player_embedded
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)
  21. 17 października 2011 o 21:30
    Inna :
    Jesli ktos nie jest w stanie sam zyc w godziwych warunkach to nie powinen brac pieskow tudziez innych zwierzat na wychowanie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  22. 22 października 2011 o 20:19
    Jusi :
    faceta do klatki- to może zwierzakom byłoby lżej!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 1)
  23. 22 października 2011 o 21:44
    :) :
    klatki nawet dosyc dobre ,wymiarowe jak w sklepach z pieskami ale brud wokol to mnie zaskoczyl .....ale biednych pieskow to tam nie widzialam raczej te rasowe ,dobre do sprzedazy :) ten pan wcale taki biedny nie jest
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  24. 26 października 2011 o 09:28
    Julka :
    Brawo dla Animals!!!Dobrze że są takie fundacje które pomagają psiakom i innym pupilom bo tyko człowiek jest zdolny do takiego bestialskiego zachowania Wiem że zwierzęta tam żyły w okropnych warunkach i nie krytykujcie animals bo oni to przynajmniej coż robią a wy co?stoicie z boku i się głupio patrzycie Są różne fundacje a ta działa korzystnie dla zwierząt.Hej krytycy zamknijcie sie w takiej klatce choć na jedną godzine zobaczymy co powiecie.Zresztą człowieka można poznać po tym jak traktuje zwierzęta.Poprostu pseudohodowla,obraz nędzy i rozpaczy.Jedzcie choc raz w takie miejce to zrozumiecie co te psy muszą przeżywać.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  25. 30 października 2011 o 17:44
    graża :
    Pytanie do Julki :czy w schronisku psy nie mają klatek? Chodzą luzem wszystkie? Coś mi się zdaje że nie wiesz jak wyglądają schroniska dla zwierząt.A jak są tam karmione? Do syta?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)
  26. 21 stycznia 2012 o 18:22
    mieszkaniec Zalipia :
    małe SPROSTOWANIE: ten pan o którym mowa nie mieszka w zalipiu tylko w sąsiednieJ wsi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  27. 29 stycznia 2012 o 00:22
    Sąsiad :
    Powiem krótko i jasno, gdybyscie widzieli w jakich warunkach zwierzęta tam żyją, stwierdzam iż nie bralibyscie tego pana za dobrego człowieka tylko za osobę ktora sie znęca nad nimi. (fragment usunięty) Bardzo dobrze ze stało sie tak a nie inaczej poniewaz było to juz nie do zniesienia. Więc następnym razem jeżeli będziecie chcieli kogos bronić to sprawdzcie w pierwszej kolejności jak jest naprawdę a pozniej ewentualnie możecie kogos bronić. Pozdrawiam, sąsiad.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  28. 29 stycznia 2012 o 13:58
    Sąsiad :
    (komentarz usunięty) Chętnie nagramy Pana wypowiedź w tej sprawie - jeśli tylko zdecyduje się Pan stanąć przed kamerą. Prosimy o kontakt. Numer tel. i adres e-mail znajdzie Pan na dole strony.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)