Dzisiaj:
Sobota, 23 listopada 2024 roku
Adela, Erast, Felicyta, Klemens, Klementyn, Orestes, Przedwoj

Reanimacja „Szczucinki”? (FILMY)

20 października 2016 | komentarzy 15

Kolejne podejście do reanimacji linii kolejowej Tarnów-Szczucin. Co prawda tylko na odcinku od Tarnowa do Dąbrowy Tarnowskiej, ale tym razem pojawił się prywatny inwestor, który – tak przynajmniej deklaruje – jest zdecydowany uruchomić przewozy pasażerskie i na nich zarabiać. Jak chce to zrobić i jaki pożytek będą z tego mieli mieszkańcy.

Zapraszamy do obejrzenia relacji filmowej.


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 21 października 2016 o 14:46
    brum :
    Trochę się rozpisałem ale myślę że trafiłem w sedno sprawy: Przy obecnym stanie nasypów, przejazdów, mostków kolejowych itd. inwestowanie w Szczucinke jest co najmniej nieporozumieniem. Żeby to 'coś' co się nazywało kiedyś Szczucinką przywrócić do życia potrzeba od nowa wszystko zaprojektować i zbudować. Ile milionów to będzie kosztować? Kto za to zapłaci? No i jak długo to będzie trwało? Dłużej niż obiecywanie obwodnicy? Jest to zwykłe marnotrawienie pieniędzy na zupełnie niepotrzebną inwestycję. Mam nadzieje że prokuratura zainteresuje się sprawą i osoby odpowiedzialne pociągnie do odpowiedzialności. Mówię stanowcze NIE dla Sczucinki i NIE dla niegospodarności włodarzy. I nie robie tego na przekór czy przez złośliwość, swoje powody wyjaśniam poniżej. Pozatym trzeba było dbać o linie kiedy jeszcze nadawała się do użytku. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest budowa ścieżek pieszych i rowerowych w miejscu dawnej lini kolejowej. W dzisiajszych czasach ludzie uprawiają nordic walking - nie mają gdzie tego bezpiecznie robić. Chodzą poboczami kusząc los. Brakuje miejsc żeby bezpiecznie rodzina z małymi dziećmi mogła pojeździć na rowerach. Ale nie, banda zakochanych w szynach, nie widzących dalej niż czubek własnego nosa będzie przywracać Szczucinkę. Pytam po co? Dla kogo? Dla dzieci które jadą do szkoły do Tarnowa? Już to widzę jak z dworca głównego PKP w Tarnowie będą biegnąć na drugi koniec Tarnowa do szkoły. Może więc jako atrakcja turystyczna? No dobra ale gdzie tu jechać do Zalipia? Na dzień dzisiajszy 5 osób tygodniowo tam jedzie, i to zapewne przez przypadek bo pobłądzili. Może więc skróci się podróż Szczucinką do Tarnowa? Cóż, 45 minut jazdy to nie brzmi ekspresowo. Może więc jako miejscowa atrakcja? No dobra ale ani ta linia zasłużona w losach kraju ani niewartościowa z historycznego punktu widzenia więc o co chodzi? Reaktywujemy ją z sentymentu? Żeby zrobić konkurencje busiarzom? No dobra w pierwszym tygodniu każdy przejedzie się raz, odbębni i powie dziękuje. Szkoda czasu. Jednym słowem LIPA. Według mnie trzeba inwestować w rozwój miasta, przyciągnąć młodych i zadbać o starszych. Stworzyć warunki do urozmaiconego sposobu spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu. Starą linie kolejową przerobić na nowoczesne ścieżki pieszo/rowerowe. Postawić tablice pamiątkową ku uciesze urzędników "Tu kiedyś była piękna linia kolejowa dumnie zwana Szczucinką" A pieniądze które zostaną zainwestować w regularne połączenie autobusowe Dąbrowa Tarn.- Tarnów co 20 minut - 30minut. Z trasą wyznaczoną przez najbardziej popularne kierunki. Wystarczy chcieć. Pozdrawiam
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -12 (w sumie : 50)
  2. 21 października 2016 o 17:43
    mikol do brum :
    Panie właścicielu firmy transportowej, mamy dość jeżdzenia w warunkach ścisku i przeładowania, dopychacie ludzi na przystankach ze czuję się jak osoba wieziona do obozu koncetracyjnego. Ludzie wybrali busy ostatnimi latami bo PKP wycofalo się z powiśla potem PKS padł i zmuszeni byli na was, mam nadzieje że skończy się wasza dominacja wkrótce. Prosze sobie przypomnieć ile sytuacji niebezpiecznych wywoływali kierowcy wojujących ze sobą firm, ile razy przejeżdzali na czerwonym świetle byle zebrać pasażerów przed konkurencją. W piątki nie ma jak walizki studentom przewieźć bez kombinowania i zajmowania czasu innym pasażerom jak kierowca musi załadować i otworzyć tyl autobusu.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 17)
  3. 21 października 2016 o 18:08
    do ''brum'' :
    Proszę, Panie zapewne mocno związany z branżą przewozów autobusowych, nie siać dezinformacji i fałszywej propagandy. Bądźmy poważni! Warto by się choć trochę zapoznać z tematem zanim zacznie się pisać bzdury. Szczucinka wcale nie jest w tak złym stanie, by konieczna była jej odbudowa. Po wykoszeniu roślinności, uzupełnieniu nielicznych braków w torze, wymianie części podkładów i naprawie paru mostków linią będzie się śmigać aż miło! Z resztą na remont linii nie zostanie wyłożony ani gorsz z publicznej kasy, gdyż cały koszt remontu pokryje z własnych środków przewoźnik SKPL. To samo tyczy się taboru, który firma również zapewni, więc nie ma co straszyć prokuraturą... Oferta złożona przez SKPL jest najtańsza od czasu zawieszenia ruchu w 2000 roku, a jedyne koszty poniesione przez gminy to dopłaty do samych kosztów eksploatacji na podobnej zasadzie do działających obecnie dopłat do busów. Pociągi będą bardziej komfortowe, wyposażone w toaletę, szybsze (nie wiem skąd Pan wziął te 45 minut) i tańsze, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i tych z dużymi bagażami. Pociągi będą skomunikowane s połączeniami Kolei Małopolskich do Krakowa, a przesiadka będzie bardzo wygodna (pociągi będą podjeżdżać pod ten sam peron) podczas gdy busy nie podjeżdżają nawet pod Tarnowski dworzec autobusowy, do którego trzeba podchodzić kilkaset metrów, nie mówiąc już nawet o dworcu kolejowym. Czas przejazdu busem na trasie Dąbrowa - Kraków (z przesiadką w Tarnowie) potrwa w zależności od połączenia od około 1:40h do 2:00h podczas gdy jazda busem trwa tu około 2:15h i to poza godzinami szczytu (sprawdzone w praktyce!). W czasie szczytu zapewne trwa to o wiele dłużej. Jeśli chodzi o osoby dojeżdżające do Tarnowa to czas przejazdu powien być konkurencyjny, jak nie szybszy od busów, a linia kolejowa biegnie nieopodal wielu Tarnowskich zakładów przemysłowych, gdzie prawdopodobnie powstaną nowe przystanki. Ponadto gminy mają zorganizować busy dowożące do stacji mieszkańców Dąbrowy Tarnowskiej, Żabna czy innych miejscowości, którzy mieszkają w oddaleniu od linii kolejowej. Pan się o frekwencję nie martwi! Linia kolejowa umożliwi też łatwy transport towarów i uatrakcyjni nową strefę aktywności ekonomicznej powstającą nieopodal linii kolejowej w miejscowości Morzychna przed Dąbrową. Ścieżka rowerowa była by skrajnie nieodpowiedzialną i zgubną inwestycją. Inwestycja kosztująca aż 15 milionów złotych trwale i nieodwołalnie pozbawiłaby Powiśle Dąbrowskie dostępu do sieci kolejowej, a sama w tym, niezbyt popularnym turystycznie rejonie zapewne nie cieszyłaby się zbyt wielką popularnością. Należy podkreślić, że równolegle do linii kolejowej powstaje ścieżka rowerowa Velo Dunajec/Wiślana Trasa Rowerowa, która biegnąć wałami rzecznymi połączy niebawem Tarnów ze Szczucinem. Ścieżka ta dodatkowo biegnie atrakcyjniejszymi widokowo terenami, niż linia kolejowa. Proszę także nie kpić z ludzi mówiąc, że na wsiach, na lokalnych drogach, nie ma gdzie poruszać się rowerami, gdyż chyba każdy wie, że z prawdą ma to niewiele wspólnego. Dużo lepszym pomysłem jest już Wypożyczalnia Drezyn Rowerowych. Kosztująca około 100 razy mniej od ścieżki inwestycja przez swoją oryginalność na pewno przyciągnęłaby wielokrotnie więcej odwiedzających niż zwyczajna ścieżka rowerowa, a drezyny dodatkowo mogą zostać wyposażone w stelaż na rowery, dzięki czemu rowerzystom również mogłyby one służyć. Inwestycja wymusiłaby jednocześnie utrzymywanie linii kolejowej w sensownym stanie i nie przekreśliłaby ona kolei na Powiślu. To chyba tyle :) Pozdrawiam!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +24 (w sumie : 40)
  4. 21 października 2016 o 18:15
    Prawie Mikol :
    Panie Szanowny Burm niech Pan tera czyta: Wskrzeszenie „Dąbrówki” Linii 115 na odcinku Tarnów-Dąbrowa Tarn. jest konieczne, ponieważ jest to zaczyn do boju o środki finansowe dla prac przygotowawczych (studium wykonalności) zadania pod nazwą „Budowa nowej linii/łącznicy kolejowej Mędrzechów – Solec Zdrój – Busko Zdrój oraz rewitalizacja i odbudowa częściowo nieczynnej linii nr 115 Tarnów – Szczucin” – Etap I: prace przygotowawcze. Ponadto szynobusy wymuszą aktualizację planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w województwie małopolskim oraz spowodują ujęcie ww. inwestycji w dokumentach strategicznych województw małopolskiego i świętokrzyskiego. Dodatkowo podkreślenia wymaga fakt, że na trasie będącej aktualnie na etapie zakończonego postępowania przetargowego na wyłonienie Wykonawcy Robót oraz Nadzoru Inwestorskiego „Obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu drogi krajowej dk73” do 2019 roku powstaną dwa nowe obiekty inżynierskie, stricte dedykowane kolei. Jeśli linia kolejowa nr 115 nie zostanie w najbliższych latach użytkowana – modernizowana te warte kilka mln zł „obwodnicowe” wiadukty drogowe WD-07 km kol. 23+214 i WD-05 km kol. 25+526 wraz z przebudowaną zgodnie z dokumentacją wykonawczą infrastrukturą kolejową staną się swoistym memento oraz pomnikiem sukcesu lokalnych hamulcowych „zaściankowych” włodarzy oraz wojewódzkich lobbystów (wyłącznie dbających o interes Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa oraz Nowego Sącza „Podłęże-Piekiełko”), którzy to zaprzepaścili szansę na reaktywację linii kolejowej nr 115 Tarnów – Szczucin, w kontekście pozyskania środków w ramach RPO z obecnej perspektywy UE. 1. Rewitalizacja linii kolejowej nr 115 Tarnów - Szczucin po wybudowaniu nowej linii/łącznicy pomiędzy Mędrzechowem → Solcem Zdrój → Buskiem Zdrój wypełni lukę w sieci kolejowej pozostałej po granicach między zaborem Rosyjskim i Austrowęgierskim. Umożliwi znaczące skrócenie czasu podróży z centralnej Polski do Tarnowa, Nowego Sącza oraz Krynicy, a także przywróci Tarnowowi (byłemu miastu wojewódzkiemu) funkcję ważnego węzła kolejowego z korzyścią dla rozwoju całego zubożałego północnowschodniego subregionu województwa małopolskiego. 2. Forsowany projekt umożliwi utworzenie kolejnego międzynarodowego szlaku transportowego, który uzupełni ofertę korytarza „Bursztynowego" RFC11 (Rail Freight Corridors) łączącego wschodnią i południową granicę naszego kraju. 3. Nowa linia pozwoli na przekierowanie składów towarowych z pominięciem obciążonych ruchem pasażerskim linii Krakowskiego Węzła Kolejowego, co poprawi niezawodność transportu szynowego. Dodatkowo efektem prac (na odcinkach istniejących) będzie wzrost prędkości pociągów – 100 km/h dla pociągów towarowych i 100-140 km/h dla pociągów pasażerskich. 4. Postulowana inicjatywa nowego połączenia kolejowego Kielce-Tarnów z wykorzystaniem odcinków istniejących linii pozwoli na aktywizację terenów przyległych do tzw. Polski Wschodniej. Przeciwdziała marginalizacji obszarów problemowych. Wzmocni proces terytorialnego równoważenia rozwoju oraz będzie sprzyjać spójności społecznej, gospodarczej i przestrzennej. Stworzy warunki do lokalizowania inwestycji poza dotychczasowymi ośrodkami wzrostu i dyfuzji procesów rozwojowych na oddalone od nich obszary. Zmodernizowana arteria kolejowa wzmocni intensywność produkcji i wymiany oraz zwiększy mobilność mieszkańców. Znacząco umożliwi wyższą dostępność rynku pracy i edukacji dla mieszkańców miejscowości położonych w sąsiedztwie budowanej/rewitalizowanej linii kolejowej. [Na trasie przejazdu proponowanej inwestycji występuję najwyższa w województwie małopolskim (14 procentowa) stopa bezrobocia strukturalnego stan na: 30 VI 2016 – Powiśle Dąbrowskie]. Dodatkowo realizacja przedmiotowej inwestycji istotnie przyspieszy wzrost w sektorze turystyki wakacyjnej i weekendowej. 5. Ponadto wnioskowana inwestycja prócz korytarza towarowego łączącego Skandynawię i Bałkany (konkurencyjnego tj. tańszego i krótszego dla przewoźników niż transport zmodernizowaną linią kolejową E30 przez Kraków tudzież Podłęże – Piekiełko). Umożliwi powstanie unikatowego na skalę europejską szlaku kolei uzdrowiskowej: Busko-Zdrój, Solec-Zdrój, Krynica-Zdrój, Muszyna, Żegiestów-Zdrój, Piwniczna-Zdrój. Linia Kolejowa nr 115 „Szczucinka” jest strategiczną trasą, która powinna być za wszelką cenę przywrócona społeczeństwu. Jak powszechnie wiadomo transport szynowy szczególnie wpływa na rozwoju specjalnych stref ekonomicznych. Sprawny system spedycyjny skraca czas przepływu towarów oraz osób, co ułatwia prowadzenie działalności gospodarczej poprzez zmniejszenie kosztów jej podejmowania. Dziś w państwach lepiej zorganizowanych trwa renesans kolei. W Polsce jest 100 miast powyżej 10 tys. mieszkańców bez czynnego połączenia kolejowego. W Czechach jest tylko jedno takie miasto, w innych krajach naszego regionu po kilka. Największe miasto bez kolei w Polsce liczy 92 tysiące mieszkańców (Jastrzębie-Zdrój), na Węgrzech 19,7 tys., na Słowacji 14,8 tys. Jednakowoż trzeba nadmienić, że w krajowym transporcie pasażerskim kolej nadal odgrywa najmniejsze znaczenie. Ponieważ udział transportu kolejowego w przewozach pasażerskich około 35 proc. liczby przewiezionych pasażerów w przewozach towarowych wynosi tylko około 12 proc. Niemniej jednak w ocenie ekspertów, docelowo pociągi/szynobusy powinny kursować głównym traktem, po komunikacyjnym kręgosłupie subregionu tarnowskiego. Zaś przewoźnicy busowi faworyzowani w Małopolsce w naturalny i rynkowy sposób powinni się dostosować do takiego modelu transportu zbiorowego. W najbliższej dekadzie nastąpi wzmocnienie kolei i jej roli w zintegrowanym systemie transportowym kraju przez odwrócenie tendencji spadkowej udziału transportu szynowego w przewozach pasażerskich i towarowych. Jednak należy spodziewać się, że w Polsce będzie nadal rosła mobilność, a drogi prowadzące do głównych miast będą systematycznie poszerzane, poprzez dynamicznie rozwijającą się sieć drogową. Jednakże liczba miejsc parkingowych, czy sieć ulic w centrach nie będzie wzrasta w oczekiwanym przez uczestników ruchu samochodowego poziomie. W związku z powyższym społecznie uzasadnione jest, aby Dąbrowa Tarnowska tj. ponad 11-tyś miejscowość centralna z siedzibą powiatu (z rozbudowującą się strefą ekonomiczną), posiadała zabezpieczony dostęp do szynowych przewozów towarowych. [ Organizator regionalnych przewozów pasażerskich, który w tym przypadku jest Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego nie zgłosił samodzielnego zainteresowania organizacją przewozów na ww. linii kolejowej i dlatego nie została ona włączona do sieci komunikacyjnej województwa małopolskiego, na której planowane jest wykonywanie przewozów o charakterze użyteczności publicznej. W związku z powyższym linia nr 115 nie została objęta programem inwestycyjnym (rewitalizacji) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Ponadto modernizacja tej linii kolejowej nie została ujęta w Kontrakcie Terytorialnym dla Województwa Małopolskiego, co m.in. przyczyniło się do jej braku w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r. ] 6. Przywrócenie połączenia szynowego w zaniedbanej infrastrukturalnie północnej części subregionu tarnowskiego w ramach promocji zrównoważonego transportu, będzie realną alternatywą dla skrajnie niebezpiecznego busowego transportu publicznego (na niezmodernizowanej drodze krajowej dk73). Będącego na poziomie nie odpowiadającym standardom państwa członkowskiego UE w XXI wieku. To znaczy: ryzyko wystąpienia zdarzeń tragicznych z udziałem busów pasażerskich oraz samochodów wielko tonażowych zostanie zniwelowane. Wnioskowana koncepcja przedłużenia linii do Buska-Zdroju to odcinek Mędrzechów → Solec Zdrój → Busko Zdrój. Ponieważ jest to trasa ekonomicznie uzasadniona, gdyż jest to wariant najkrótszy, który nie pomija Dąbrowy Tarnowskiej. Natomiast dotychczas lansowane przez władze centralne oraz w ostatnim czasie poselstwo [m. in. oświadczenia poselskie z dn. 12.05.2016 posłów: Michała Cieślaka i Wiesława Krajewskiego] przedłużenie nowo projektowanego szlaku kolejowego w linii prostej na północ od Żabna omija szerokim łukiem Dąbrowę Tarnowską. Co dla rozwoju tego miasta znajdującego się na peryferiach rozwoju ekonomicznego nie jest korzystne, gdyż powoduje to dalszą jego marginalizację. Za wersją „mędrzechowską” dodatkowo przemawia fakt, iż w ramach zadania „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 973 na odcinku Busko-Zdrój - Nowy Korczyn - Borusowa, wraz z budową przeprawy mostowej na rzece Nidzie oraz rzece Wiśle”. Wedle zapisów zawartych w Programie Funkcjonalno Użytkowym (PFU) dla tej inwestycji (z przyczyn finansowych) ma powstać jedynie most drogowy, a nie jakby to wynikało z pierwotnie przyjętych przez rząd w grudniu 2011 r. założeń znajdujących się w Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (KPZK 2030), most drogowo-kolejowy dla potrzeb przyszłej linii Tarnów - Busko- Kielce. Podsumowując warte przypomnienia jest to, że ww. wariant trasy omawiano już w okresie między wojennym w 1935-03-08 na warszawskiej konferencji w sprawie budowy linii kolejowej Kielce-Mędrzechów.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 17)
  5. 21 października 2016 o 18:56
    Anonim :
    prowadzący własna działalność gospodarczą zanim wyda złotówkę sto razy się zastanowi czy ta inwestycja się mu zwróci, nasi włodarze nie mają tego problemu,wydają cudze pieniądze, nikt nie ponosi ryzyka a i huczne otwarcie się zrobi...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 20)
  6. 21 października 2016 o 20:05
    Edek :
    Jeśli będzie minimum 6 par pociągów, to reaktywacja ma sens!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 17)
  7. 21 października 2016 o 21:00
    do "brum" :
    1. Coś nie za ardzo doinformowany jesteś i nie masz bladego pojęcia ilu turystów przyjeżdża do Zalipia. Nie tylko w niedziele, ale akurat przytoczę tu niedziele, bo własnie w te dni widać masę turystów przyjeżdżających samochodami na rejestracjach z całej Polski a także zagranicznych. A w tygodniu, fakt, może mniej, zwłaszcza poza sezonem, ale przynajmniej dwa razy w tygodniu jest jakiś autokar albo bus z wycieczką. Widzę to na własne oczy. radze się doinformować, a nie zmyslać. 2. Cyt. " Według mnie trzeba inwestować w rozwój miasta"... czyli według ciebie miasto najważniejsze, a wsie nalezy poodcinać, nawet poprzez niezrobienie linii kolejowej? 3. Chcesz ścieżki rowerowej na takich pustkowiach? W krzakach i w polach? Puściłbyś tam swoją zonę/dziewczynę/córkę samą???
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 15)
  8. 21 października 2016 o 23:43
    memo :
    ja zgadzam się z BRUM ,a ty do BRUM NIE MASZ ZIELONEGO POJĘCIA .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -6 (w sumie : 22)
  9. 22 października 2016 o 09:22
    do " brum" :
    Buuuuaahhaaahahahaha,dobre.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 15)
  10. 22 października 2016 o 19:00
    KtOś :
    Od kiedy powstała kolej zawsze byli jej zwolennicy jak i przeciwnicy. Nie od dziś wiadomo, że połączenie kolejowe to duży plus dla każdego regionu, miasta. Przywrócenie Szczucinki więc będzie takim właśnie plusem dla miasta i Powiśla Dąbrowskiego a naszym przodkom, którzy ją zbudowali będzie swego rodzaju podziękowaniem, Ciekawe kim saą przeciwnicy przywrócenia Szczucinki....? bo w moim środowisku są same głosy "za".
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 23)
  11. 22 października 2016 o 23:18
    Antek :
    Linia kolejowa to zawsze jest pewien potencjał dla danego regionu; usunięcie tej linii i wydanie 15 mln na ścieżkę rowerową uważam za niezbyt trafny pomysł. Ponadto oprócz ruchu pasażerskiego mogą z niej również korzystać pociągi towarowe, które o ile mi wiadomo jeżdżą na trasie Tarnów-Żabno.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 19)
  12. 23 października 2016 o 09:21
    nowy :
    proste, przeciwnicy szczucinki a zarazem zwolennicy ścieżki rowerowej na wsi:)) są ci, którzy chcą na budowie tej ścieżki zarobić. 15 mln, wiecie ile by na tym mogli nie którzy wyciągnąć?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +30 (w sumie : 42)
  13. 23 października 2016 o 09:26
    ADAM :
    Do Brauna:)Masz w 100 % rację.Inwestycja ta, czyli reanimacja tzw.SZCZUCINKI w disiejszych czsach ,oraz w nieodleglej przyszłości nie ma żadnego uzasadnienia. Dodam jeszcze ważną informację dot.zdewastowanych budynków stacji kolejowych na tarasie Dąbrowa Tarnowska-Tarnów ,oraz całej infrastruktury wokół tych budynków, częśc działek zwłaszcza pod tabor towarowy zosła sprzedana.Budynki stacji kolejowych przyp.Dabrowy Tarnowskiej został skomunalizowany i jest własnocią gminy Dabrowa Tarnowska , gdzie obecnie zamieszkują dwie rodziny. Włodarze i rajcy Dąbrowscy planowali zaadaptowac budynek stacji kolejowej na mieszkania socjalne , ale z uwagi na duże koszty odąpili od tego zadania. Jakie atrakcje na trasie Dąbrowa-Tarnów mozna zobaczyc,brak uzasadnienia frekfencji pasazerow , dofinansowania samorządów do realizacji tego zadania.Przewoznik, oraz strategiczny inwestor SKPL nie udzwignie finansowo tego zadania ani tez nie będzie to dochodowa inwestycja . A przeciez to jest biznes, a nie św. Mikołaj. Przejdzmy do faktów ( po obejrzanej realicji filmowej w ekurierze): Spotkanie to miało na celu zaistnienia PSL-P0 na powiślu dąbrowskim, jako mocnej władzy samorządowej w terenie, z udziałem koalicji PO-PSL w sejmiku samorządowym ,jako przeciw waga PIS-u.Oprócz Wójtów powiśla dabrowskiego obecny był równiez prominentny działacz PSL-u Dąbrowskiego Dyrektor PUP Stanisław Poczatek , który notabene zajmował się przez 8 lat jako Burmistrz Dąbrowy reaktywacjaą SZCZUCINKI- i co poległ z tym przedsięwzięciem. Miał więszeke przebicie polityczne niż Pan Kaczmarski u wojewody małpolskiego i w Urzędzie Marzałkowskim w Krakowie i nie podołał temu zadaniu. Organizował nie jedno takie spotkanie , bez efektu. Społeczeństo obywatelskie ! nie dajcie się mamic na tego typu spotakania i zapowiedziach PSL-u. Zaczyna się już kampania wyborcza PO-PSL-u . Prominentni działacze Dąbrowskiego PSL-u , zajmijcie się sprawami rolnictwa na powiślu dabrowskim i pomagajcie rolnikom, bo statutowo Wasza partia ma to zapisane.Wasza propaganda zaczyna byc nudna. Panie Starosto Kwiatkowski pytam publicznie co dalej z Panem Początkiem ,który został powołany niezgodnie z wymogami i przepisami dot. stanowiska Dyrektora PUP.!!!!!. Do publicznej wiadomości : W Dąbrowie Tarnowskiej działa Powiatowy Punkt Informacyjny " Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego SA "- jest to Agenda Małpolskiego Urzędu Marszałkowskiego , cyt.ulotkę informacyjną - " bezrobocie to nie wyrok ". Kto jest tam zatrudniony, a zatrudnione są tam 4 osoby - syn Starosty Dabrowskiego Tadeusza Kwiatkowskiego , mocodawca Starosty Dąbrowskiego, syn Pana Piotra Sachy, miotającego sie między Burmistrzem Dąbrowy, a prominentnymi działaczami PSL-u , oraz z naboru przeprowadzonej rozmowy kwalifikacyjnej ( bezpartyjna ,ale zaskoczona ).Nepotyzm i kolesistwo ma się dalej dobrze . Wy zwykli obywatele czekajcie sobie dalej. WYBORY ZA 2 LATA !!!!!!! . Czas na Waszą odwagę obywatelską i nie tylko krytykowac i byc oburzonym na ten stan rzeczy ,lecz oraganizowac się w społeczeństwo obywatelskie , zwłaszcza dotyczy do ludzi młodych, dobrze wykształconych z czystą kartą i przejęcia inicjatywy . A jest to mozliwe.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 17)
  14. 23 października 2016 o 10:44
    Kuku! :
    To jest zwykłe "mydlenie oczu" i odwracanie uwagi od spraw ważnych - np. dużego bezrobocia. Cóż, nie ma się pomysłu na rozwiązywanie problemów, łatwiej przecież robić coś, co nie wymaga dużego wysiłku. Taki to już nasz etos! Byle do wiosny!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 18)
  15. 13 listopada 2016 o 08:07
    Mars :
    Bez infrastruktury nie będzie rozwoju. Czasy się nieco zmieniły ale nie tak bardzo żeby nie przypomnieć, że przeciwko lokalizacji na terenie powiatu obiektów przemysłowych protestował (skutecznie zresztą) Pan Baron, argumentując, że może to spowodować trudności w pozyskaniu robotników rolnych. Coś się zmieniło ? https://www.youtube.com/watch?v=P1RiIrBBMRU
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 1)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)