Dzisiaj:
Sobota, 23 listopada 2024 roku
Adela, Erast, Felicyta, Klemens, Klementyn, Orestes, Przedwoj

Podpisanie umowy na modernizację drogi łączącej powiaty

29 czerwca 2018 | 1 komentarz

Dwa kilometry drogi, ale to aż dwa kilometry, bo to jest odcinek łączący powiat dąbrowski z tarnowskim, który poprawi warunki inwestycyjne na Powiślu – powiedział starosta Tadeusz Kwiatkowski podczas podpisania umowy z wicemarszałkiem Stanisławem Sorysem, gwarantującej dofinansowanie z RPO Województwa Małopolskiego na modernizację odcinka drogi Dąbrowa Tarnowska – Otfinów.

Staroście dąbrowskiemu Tadeuszowi Kwiatkowskiemu wtórował wicemarszałek Województwa Małopolskiego Stanisław Sorys, który przybył do Dąbrowy Tarnowskiej, by podpisać w imieniu samorządu wojewódzkiego umowę na modernizację drogi zapewniającą współfinansowanie inwestycji.

Włodarz województwa podkreślił kluczowość tego zadania dla poprawy komunikacji oraz warunków inwestycyjnych na terenie Powiśla, nazywając tę drogę „strategiczną” i bardzo ważną, gdyż porządkuje ruch w obszarze strefy aktywności gospodarczej.

– To bardzo ważna droga, bo porządkuje ruch w obszarze strefy aktywności gospodarczej. To jest niezwykle istotne, bo przedsiębiorcy chcący inwestować w danym regionie najpierw patrzą na dobrą komunikację ze strefą. Chcemy, żeby to była droga XXI wieku, o podniesionej nośności, by mogły tamtędy przejechać duże samochody; droga, która przekona nowych inwestorów, że warto tu inwestować. Inwestujemy w takie drogi subregionalne, które łączą powiaty i miasta z sieciami TEN – T i podnoszą jakość i dostępność do stref gospodarczych, co przekłada się na przyciąganie przedsiębiorców i powstawanie nowych miejsc pracy – tłumaczył doniosłość inwestycji wicemarszałek Województwa Małopolskiego Stanisław Sorys.

Włodarz Województwa Małopolskiego dorzucił jednak łyżkę dziegciu do beczki miodu zarzucając niektórym samorządom – beneficjentom funduszy unijnych w Małopolsce brak solidarności społecznej i chęć zagarnięcia wszystkich pieniędzy z puli dla swojego regionu. Jak przypomniał, ofiarą takiej polityki mógł stać się szpital dąbrowski, ale środki udało się uratować.

– W Małopolsce jest pięć subregionów. Staramy się, aby każdy region miał fundusze na drogi subregionalne. Niektórzy beneficjenci chcą zagarnąć wszystkie środki z puli dla siebie. Na szczęście udało się uratować środki dla szpitala dąbrowskiego, które w pewnym momencie były zagrożone. Niestety w Małopolsce zauważamy, że często brakuje odpowiedzialności za inne powiaty subregionu. Jeden beneficjent składa wniosek na całość alokacji. Ale często okazuje się, że przy weryfikacji brakuje spełnienia istotnych warunków. Mówimy: „pokażcie dokumenty, projekty, jak jesteście przygotowani do realizacji inwestycji, na którą chcecie pozyskać środki” i wtedy okazuje się, że brakuje przygotowania – mówił Stanisław Sorys.

Mamy potężne środki finansowe na strefy gospodarcze, a mówimy o bezrobociu. Czasami z mieszkańcami w takich przypadkach jest najtrudniej, bo obawiają się o negatywne oddziaływanie stref na środowisko. W taki sposób sześć lat procedowano nad decyzją środowiskową dotyczącą budowy mostu w Borusowej. Wykorzystali wszystkie odwołania – nawet do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Cieszymy się, że Małopolska należy do czołówki regionów, jak chodzi o inwestycje zagraniczne. Mamy zabezpieczone środki na strefy aktywności gospodarczej. Bez inwestycji w warunki strefy, w teren, tych inwestycji nie będzie. To jest bardzo ważne, by były te strefy doinwestowane, bo to jest okno na świat dla przedsiębiorców. W Małopolsce jest 34 strefy aktywności gospodarczej. […] W Bochni trawa budowa fabryki i powstaje 800 miejsc pracy i to też wpływa na wynagrodzenie mieszkańców. Wielu pracowników zmienia teraz pracę i udaje się tam, gdzie więcej płacą. To jest rynek pracobiorców, a nie pracodawców i wtedy to wpływa na wysokość wynagrodzenia pracujących, dlatego tak ważne jest inwestowanie w strefy. Kiedyś mówiło się, że fundusze europejskie kończą się na Wieliczce. A teraz, patrząc na ilość środków europejskich spływających do powiatu dąbrowskiego, widać duży udział Powiśla w tych funduszach i rozwój powiatu – chwalił wicemarszałek.

Dwa kilometry drogi, ale to aż dwa kilometry, bo to jest odcinek łączący powiat dąbrowski z tarnowskim, który poprawi warunki inwestycyjne na Powiślu. Chcemy, by mogły tamtędy jeździć również samochody o dużym obciążeniu. Przystąpiliśmy do opracowania dokumentacji i pokazaliśmy, że zainwestowanie w tę drogę pozwoli na rozwój powiatu i powstanie nowych miejsc pracy. To jest kolejna umowa podpisana przez Pana marszałka – wcześniej był już z dużych inwestycji most w Borusowej i szpitala w Dąbrowie Tarnowskiej. Most w Borusowej to jest otwieranie się na zachód w kierunku Warszawy i skrócenie czasu dojazdu i otwarcie terenu na nowe inwestycje. Za infrastrukturą idą nowe miejsca pracy. Myśmy już podpisali umowę z wykonawcą na budowę drogi Dąbrowa – Otfinów. Wiedząc, że środki są przyznane, przystąpiliśmy do ogłoszenia i potem rozstrzygnięcia przetargu. Teren budowy jest już przekazany. To jest poważna inwestycja, ale będą chwilowe utrudnienia dla mieszkańców Wielopola i prosimy o wyrozumiałość. Realizujemy też inne inwestycje. Na terenie szpitala realizowane są zadania za ok. 20 milinów zł. W Brniu inwestujemy w stanicę turystyczną. Też mamy środki na trasy rowerowe Lubasz – Samocice – wyjaśnił starosta Tadeusz Kwiatkowski.

Przedmiotem podpisanej umowy między starostą dąbrowskim Tadeuszem Kwiatkowskim a wicemarszałkiem Województwa Małopolskiego Stanisławem Sorysem jest modernizacja drogi powiatowej Dąbrowa Tarnowska – Otfinów.
To prawie dwukilometrowy odcinek drogi nr 1316K, przebiegający przez Wielopole w gminie Olesno, w powiecie dąbrowskim.
Umowa gwarantuje dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020 w wysokości 2,5 mln. zł. Koszt całej inwestycji to ponad 3,3 mln. zł.

Inwestycja jest kontynuacją wcześniej wyremontowanego fragmentu tej drogi. Koniec objętego przebudową odcinka znajduje się na granicy powiatu dąbrowskiego (Wielopole) z tarnowskim (Gorzyce).

Projekt przewiduje poprawę stanu technicznego drogi, ale przede wszystkim ma służyć zwiększeniu bezpieczeństwa użytkowników ruchu.  W ramach inwestycji przewidziano: usunięcie wyeksploatowanego i zniszczonego asfaltu, poszerzenie drogi pod nową nawierzchnię, budowę nowych poboczy szerokich na 1 metr i odwodnienie terenu. Następnym etapem będzie położenie nawierzchni bitumicznej oraz wykonanie zjazdów indywidualnych i publicznych. Na trasie pojawią się nowe oznakowania pionowe i poziome, bezpieczne przejście dla pieszych oraz drogowe bariery ochronne.

Nowa droga będzie technicznie dostosowana do przemieszczania się dużych pojazdów: autobusów, pojazdów ciężarowych, rolniczych i dostawczych. Inwestycja ma zostać przeprowadzona z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i najwyższej jakości materiałów. Zmodernizowany odcinek drogi Dąbrowa Tarnowska – Otfinów ma być oddany do użytku już w listopadzie 2018 r., a prace remontowe ruszają wkrótce.

us

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 29 czerwca 2018 o 21:02
    uzytkownik1 :
    co to ostatnio za "akcja" działa się w parku?? Wakacje pełną parą xd
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 9)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)