Dzisiaj:
Niedziela, 24 listopada 2024 roku
Dobrosław, Emilia, Emma, Flora, Franciszek, Gerard, Gerarda, Gerhard, Jan, Mina, Pęcisław, Protazy

OŚWIADCZENIE

7 listopada 2018 | komentarze 52

Burmistrz elekt oraz radni elekci Rady Miejskiej w Dąbrowie Tarnowskiej wywodzący się z KWW Niezależni Ziemi Dąbrowskiej, otrzymując łącznie największą ilość głosów wyborców tj. 7288 głosów, mając na względzie prawidłowe funkcjonowanie organu wykonawczego tj. Burmistrza Dąbrowy Tarnowskiej jak również organu stanowiącego i kontrolnego Rady Miejskiej w Dąbrowie Tarnowskiej informujemy, że proponujemy szeroką współpracę z wszystkimi ugrupowaniami, których przedstawiciele uzyskali mandaty w Radzie Miejskiej.


Biorąc przykład z pozytywnego doświadczenia pracy Rady Miejskiej w poprzedniej kadencji, propozycja nasza dotyczy współpracy w ramach szerokiej koalicji dla dobra wszystkich mieszkańców naszej gminy. Uważamy, że w obecnej sytuacji politycznej kraju zawiązywanie oficjalnych dwustronnych koalicji z którymkolwiek ugrupowaniem prowadziłoby do podziałów pomiędzy mieszkańcami naszej gminy na najniższym poziomie, jakim jest samorząd gminny.Tego jako KWW Niezależni Ziemi Dąbrowskiej nigdy nie chcieliśmy i nie chcemy, dlatego też w obecnych wyborach propagowaliśmy hasło „Samorząd dla ludzi, nie dla polityki”.

Biorąc pod uwagę sens pracy samorządu terytorialnego, jako samoorganizacji i samo decydowania oraz współrządzenie przez mieszkańców, poprzez ich przedstawicieli niezbędnym staje się obsadzenie funkcji w wewnętrznych organach Rady Miejskiej. Dlatego też proponujemy wszystkim ugrupowaniom, których przedstawiciele uzyskali mandaty w Radzie Miejskiej w Dąbrowie Tarnowskiej – proporcjonalne do ilości uzyskanych mandatów, współuczestniczenie w pracy Rady Miejskiej.
Mając na względzie zachowanie ciągłości pracy Rady Miejskiej jak również, nie doprowadzenie do dezorganizacji pracy Wysokiej Rady proponujemy poniższy proporcjonalny podział funkcji w organach wewnętrznych Rady Miejskiej w Dąbrowie Tarn.

* Przedstawiciele KWW Prawo i Sprawiedliwość objęliby funkcje jednego wice przewodniczącego Rady Miejskiej oraz trzech przewodniczących Komisji Rady,

* Przedstawiciele KWW Niezależni Ziemi Dąbrowskiej objęliby funkcje przewodniczącego Rady Miejskiej oraz dwóch przewodniczących Komisji Rady,

* Przedstawiciele KWW Polskie Stronnictwo Ludowe łącznie z KWW Wspólnota Samorządu Powiśla Dąbrowskiego objęliby funkcje drugiego wice przewodniczącego oraz dwóch przewodniczących Komisji Rady.

Uważamy, że przedstawiona przez nas propozycja nikogo nie dyskryminuje i nie stawia w pozycji uprzywilejowanej, dzięki czemu pozwoli każdemu z radnych, który wszedł w skład Rady Miejskiej w należyty sposób reprezentować interesy wszystkich mieszkańców (nie tylko tych, którzy na niego głosowali) oraz kontrolować działania władzy wykonawczej, dla wspólnego dobra mieszkańców naszej gminy.

Mamy nadzieję, że nasza propozycja znajdzie zrozumienie i pozytywny odzew ze strony wszystkich radnych, którzy uzyskali mandat w składzie Rady Miejskiej w kadencji 2018-2023 r.


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 7 listopada 2018 o 10:55
    Julka :
    A kto v-ce burmistrz???
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +26 (w sumie : 32)
  2. 7 listopada 2018 o 11:01
    Olek :
    I wreszcie rozsądne podejście do spraw gminnych
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +33 (w sumie : 65)
  3. 7 listopada 2018 o 11:56
    franek :
    niby taki dobry wynik, ale jakość mało radnych z tych niezależnych bo tylko 6, a Przewodniczący Rady powinien wywodzić się w większości nie z mniejszości.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -25 (w sumie : 61)
  4. 7 listopada 2018 o 12:13
    śmiech :
    czyli nie będzie opozycji, która sprawuje nadzór oraz kontrolę nad Burmistrzem oraz Radą, co chcą ukryć oświadczeniodawcy ze chcą mieć spokój w radzie. Chcą rządzić w na obydwóch szczeblach uchwałodawczych i wykonawczych. czyżby "Samorząd dla swoich ludzi, nie dla polityki".
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -24 (w sumie : 56)
  5. 7 listopada 2018 o 13:21
    ooo :
    Bardo uczciwa i rozsądna decyzja.Szacunek dla pana Kaczmarskiego i wszystkich Niezależnych!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +21 (w sumie : 59)
  6. 7 listopada 2018 o 13:27
    Tadek :
    Wilki błąd że wice nie jest Pan Giza. Panie Burmistrzu taka kolacja że wszystkimi moze sie odbic czkawka ( radna z greszewa) Szkoda wielka i wielki blad
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -16 (w sumie : 62)
  7. 7 listopada 2018 o 13:28
    Jan :
    Skoro PiS ma 9 mandatów a Niezależni 6 mandatów to chyba logiczne oraz dobrym zwyczajem jest że Przewodniczący należy do największej grupy która uzyskała mandaty Dziwne jest sumowanie głosów radnych oraz burmistrza.(różne wybory) Idąc tym tokiem myślenia może zsumujecie głosy do powiatu oraz sejmiku:)-bez sensu argument. Wybory na burmistrza wygrali niezależni to fakt dlatego ich burmistrz oraz Vive a wybory do rady gminy PiS to logiczne ze ich Przewodniczący Rady. tyle w temacie. Miłego dnia
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -23 (w sumie : 63)
  8. 7 listopada 2018 o 13:31
    jan :
    Może i nie głupie ale mało realne. Obym się mylił.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +29 (w sumie : 45)
  9. 7 listopada 2018 o 13:47
    Ciekawy??? :
    Burmistrz jest wielki, to jest sprawiedliwy podział, szacunek i powodzenia,,DĄBROWA bez polityki, Brawo to się chwali..
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +23 (w sumie : 61)
  10. 7 listopada 2018 o 14:35
    Maciej :
    Widać po tym oświadczeniu, że Panu Jackowi S. zależy tylko na byciu przewodniczącym. Wybory wygrało PIS i trzeba to uszanować czy się to komuś podoba czy nie. Przypomina mi się powiedzenie: "żeby było tak jak było".
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -16 (w sumie : 62)
  11. 7 listopada 2018 o 14:44
    tosiek :
    Coś mi sie widzi że to nie przejdzie, myślę że PIS oczekuje czegoś więcej niż jak wynika z oświadczenia dostanie , ale może się mylę ??
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)
  12. 7 listopada 2018 o 17:00
    Grzegorz :
    Ten tekst nie powinien nazywać się oświadczenie, ale alibi , Tylko frajer zgodziłby się na taki podział funkcji myślę oczywiście o PiS, ale zawsze gdy ktoś powie ,że jest beznadziejnie z łatwością można powiedzieć przecież chcieliśmy, oferowaliśmy a oni nie skorzystali. Panie Krzysztofie jeśli ma Pan pracować dla dobra Gminy nie dla Siebie i kolegów musi podjąć Pan męskie decyzję. Nie muszą Niezależni wchodzić w koalicję z kimkolwiek , ale też dla dobra wszystkich proszę nie robić sobie przeciwników z PiS. Przewodniczący z PiS rozwiązuje wszystko ,przez taką decyzje wszystko będzie łatwiejsze dla naszej Gminy bo nie trzeba być wróżką aby wiedzieć ,że wszystko jest w jednych rękach. Pan J wcale nie musi być przewodniczącym zresztą przez ostatnią kadencję pokazał że się nie nadaję do tej funkcji co można było zaobserwować oglądając relację z obrad i uważam też ,że nie robi tego dla kasy i poradzi sobie i mentalnie i finansowo gdy zostanie vice przewodniczącym ( no chyba ,że się mylę). Na pewno rozważa Pan różne warianty a decyzja nie jest łatwa , ale Panie Burmistrzu proszę nie tylko ja ale myślę ,że cała Dąbrowa decyzja o wyborze przewodniczącego może zaważyć na całych 5 latach Pana kadencji i sukcesach nas wszystkich proszę wybrać rozważnie dla dobra nas dąbrowian .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -13 (w sumie : 51)
  13. 7 listopada 2018 o 17:11
    Dąbrowianin :
    Nie głosowałem ani na PiS ani na Niezależnych, ale gdyby P.Burmistrzowi rzeczywiście zależało na rozwoju gminy to zakasałby przysłowiowe rękawy i rozpoczął współpracę z PiS-em. To właśnie ugrupowanie powinno mieć albo przewodniczącego albo vice burmistrza. Dlaczego? Dlatego, bo przemawiają za tym argumenty, których nikt nie może podważyć, nawet gdyby gorąco tego pragnął. Powiat w rękach PiS, to samo samorząd, Sejm, prezydent, a sam poseł z Dąbrowy jest z PiS-u. Tak, więc gdyby chodziło rzeczywiście o dobro gminy i nas jej mieszkańców Pan Burmistrz powinien dogadać się z PiS-em i razem rządzić.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -14 (w sumie : 60)
  14. 7 listopada 2018 o 17:23
    Ela :
    Obserwowałam pracę obecnej Rady i powiem że z małymi wpadkami radni super się dogadywali nie skakali sobie do oczu jak to onegdaj bywało. Pomysł warty pochwały i zabiegów aby wypalił. Brawo pomysłodawcy!głosowałam na Was I trzymam kciuki aby się udało.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +18 (w sumie : 48)
  15. 7 listopada 2018 o 17:23
    Obserwator :
    W pełni popieram pomysł. Rada ma działać na rzecz wszystkich mieszkańców a nie swoich popleczników. A raczej logiczne jest, że wygrany Burmistrz woli współpracować z własnymi ludźmi a nie z rywalami którzy go zwalczali w czasie kampanii. Na pewno dzięki temu i praca Rady będzie lepsza i sprawniejsza. Tak więc raz jeszcze w pełni rozumie taką koalicję i współpracę.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +24 (w sumie : 60)
  16. 7 listopada 2018 o 18:38
    bzik :
    żenujący teatr w wykonaniu niezależnych. trąci gestem piłata....
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -9 (w sumie : 31)
  17. 7 listopada 2018 o 21:58
    xyz :
    No to po takim oświadczeniu zacznie się próba przekupienia dwóch osób aby osiągnąć większość 11-tu w radzie. A mają czym bo stanowisk w powiecie jest wiele. Zobaczymy który da się skusić jak Kopia i Misiaszek w poprzedniej kadencji w powiecie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 10)
  18. 8 listopada 2018 o 08:40
    Qwert :
    Co za głupi pomysł,gdzie opozycja i jakąś tam kontrola i inne spojrzenie na sprawy? Przecież Niezależni WS i PSL maja razem większość więc co ten Kaczmarski wyprawia. A Niezależni mają swojego burmistrza i 6 radnych więc bez nich nic się nie odbędzie Jest oczywiste że oni rozdają główne karty i nie ma tutaj znaczenia że PiS ma 9 radnych bo nic im to nie gwarantuje
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 32)
  19. 8 listopada 2018 o 08:57
    Zztop :
    Dlaczego nikt nie zauważa tego że PiSowi brakuje 2 radnych do większości i wtedy bez proszenia się nikogo mają przewodniczącego, zastepcow i wszystkie komisje. Na pewno znajdą się chętni na funkcję zastępców przewodniczącego. A wtedy niezależni nie będą mieli nic.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -12 (w sumie : 42)
  20. 8 listopada 2018 o 08:58
    juras :
    PIS to samo zło.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 52)
  21. 8 listopada 2018 o 10:00
    Sophia :
    Mam nadzieję, że już w przyszłym roku Panu Posłowi Krajewskiemu mieszkańcy podziękują, jak i całemu pisowi. Amen
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 2)
  22. 8 listopada 2018 o 10:23
    Iwka :
    Ewenement na skalę Światową !!! To po co były wybory ???? Ale do rzeczy - ostatnia kadencja upłynęła nam pod rządami koalicji PiS i Niezależni i co ? Szału nie było bo efekty zerowe. Obietnice wyborcze z przed czterech lat nadal są nie spełnione i nadal pozostają obietnicami. Należało by je może zweryfikować bo część z nich jest poza kompetencjami Rady Miasta. Uważam te lata za stracone dla Dąbrowy. Kolejna kadencja zapowiada się podobnie a Pan Burmistrz sprytnie chce rozłożyć odpowiedzialność na wszystkich aby zamknąć usta od krytyki. A poza tym nie obrażając nikogo a fakty są faktami to duża część radnych jest bardzo słaba merytorycznie w poprzedniej kadencji było podobnie. Panie burmistrzu powiedziało się A to należy powiedzieć i B ! Rękawy na łokcie i do roboty bo czas politykierstwa już minął.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +26 (w sumie : 34)
  23. 8 listopada 2018 o 10:36
    Mieszkaniec :
    Bardzo dobry taktyczny ruch i polityczna zagrywka pod publikę ze strony Niezależnych. Może to imponowac, widać tu właśnie to "doświadczenie" (hasło z kampani) w grach politycznych Niezależnych, ale wykorzystane w złej wierzę... Niestety warunki te są nie do przyjęcia dla ugrupowania które zdobyło najwięcej mandatów... (z tego co wiem to PiS ma 9 mandatów.. .) Jeśli burmistrzowi faktycznie zależy na dobru gminy i nas mieszkańców powinien: 1. współpracować z przedstawicielami partii rządzącej... To chyba oczywiste że w ten sposób można osiągnąć więcej i więcej wywalczyć dla gminy i mieszkańców. Tymbardziej że pis uzyskali  najwięcej mandatów 2. Tylko współpracy z partia rządząca i wspólnie działanie umozliwi upragniony rozwój  gospodarczy gminy i  miasta!!!! Tzn nowe miejsca pracy i większe wpływy do kasy gminnej!!! Niech te decyzje beda papierkiem lakmusiwym dla p burmistrza. Zobaczymy na czym mu zależy... Na mieszkańcach czy na obsadzeniu stanowisk swoimi ludźmi, jemu sprzyjających i niezdolnych do realnej kontroli działań władzy wykonawczej. Oby nie zatriumfowalo haslo: Trzeba wiele zrobić żeby wszystko zostało tak jak jest.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -15 (w sumie : 47)
  24. 8 listopada 2018 o 11:35
    Qwert :
    Do ZZT: ale brakuje!! a Niezależni maja burmistrza i będą mieć zastępcę. Poza tym jeżeli PiS miałby kogokolwiek pozyskać żeby uzupełnić 2 brakujących to tylko od Niezależnych. A jaki sens ma odchodzić z Niezależnych dla stanowiska skoro i tak wszystko od nich zależy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +32 (w sumie : 42)
  25. 8 listopada 2018 o 15:50
    Qwert :
    I jeszcze jedno, ludzie: warunkowanie rady miasta od tego kto rządzi w województwie albo centralnie bo tak będzie latwoej to jest szantaż! To nie jest samorząd gminny a jakąś demagogia.To wogole nie róbmy wyborów tylko niech w całym kraju będzie jedna wladza bo wtedy współpraca będzie na całego.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +28 (w sumie : 44)
  26. 8 listopada 2018 o 17:00
    Zztop :
    Zareczam ci że znajdą się chętni na dołączenie do PiSu bo w szerokiej koalicji przeciw pisowi zabraknie stanowisk dla wszystkich którzy w niej będą. Poza radni mają większe ambicje jak przewodniczący komisji kiedy mogą zostać zastępca przewodniczącego rady. Przypomnę tylko że w ubiegłej kadencji w radzie powiatu 2 niezależnych związało się z PSL argumentując to dobrem regionu i chęcią zawiązania koalicji z ugrupowaniem które rządzi w województwie i może realnie przełożyć się na lepszą sytuację powiatu.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -16 (w sumie : 40)
  27. 8 listopada 2018 o 18:26
    Kate :
    Dochodzą słuchy, że PIS próbuje nakłonić radnych z innych ugrupowań do przejścia do PIS a obiecują za to stanowiska. Ponoc przoduje w tym Pan Giza i nasz poseł. To raczej dalekie od prawego i sprawiedliwego zachowanie. Ale to ugrupowanie z tego znane!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +22 (w sumie : 42)
  28. 9 listopada 2018 o 06:35
    obserwator :
    Ktoś słusznie zauważył. To po co były wybory ? Śmiech na sali. Wszyscy w koalicji i bez opozycji. Pierwszy przypadek na świecie
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -14 (w sumie : 48)
  29. 9 listopada 2018 o 10:59
    Inny :
    Podawanie ilości głosów radnych i burmistrza to jak podawanie długości przyrodzenia razem z kręgosłupem.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -14 (w sumie : 36)
  30. 9 listopada 2018 o 11:32
    wyższa matematyka :
    Ps skoro niezależni tak ładnie sumuja głosy z różnych wyborów bo wybory burmistrza a wybory radnych to inne sprawy to sumując ilości głosów pis na radnych burmistrza do powiatu sejmiku i jeszcze sejmu niezależni powinni oddać stanowisko burmistrza i zadowolić się góra jedna komisją
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -18 (w sumie : 46)
  31. 9 listopada 2018 o 12:29
    bez partii :
    Do obserwator - Wybory były po to, żeby wybrać ludzi do pracy do samorządu! Natomiast PIS chce rządzić, mieć wladze , niekoniecznie pracowac - już to widać chocby w tych komentarzach i rozdawaniu stolkow nie tylko na naszym obszarze ! Zeby sie dorwac do kasy i stolka , czlowiek w tym sie malo albo wcale nie liczy ! Liczy sie dzierżenie berła!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +28 (w sumie : 58)
  32. 9 listopada 2018 o 15:01
    on35 :
    Jeśli komukolwiek z was wydaje się że na szczeblu gminnym radny taki czy ćma ki ma aż taki duży wpływ to zdrowia życzę gmina ma taki a nie inny budżet oraz pewne planowane wydatki jeśli nie zostaną zrobione w tym roku pewne inwestycje to trzeba je zrobić w następnym to czy radny dogaduje się z burmistrzem i resztą rady może mieć jedynie wpływ na kolejność tych inwestycji natomiast NATO ile w tym budżecie będzie ma wpływ to czy gmina dogaduje się z wyższymi instancjami
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -15 (w sumie : 35)
  33. 9 listopada 2018 o 20:34
    obserwator :
    Narzekacie, ujadacie...a wybieracie jednych i tych samych od lat. Zastanawiam się na co stawiacie? Chyba na to żeby było jak było. A szkoda. Było kilka nowych twarzy. Chyba brakło refleksji nad dotychczasowymi radnymi bezradnymi.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -20 (w sumie : 44)
  34. 9 listopada 2018 o 20:38
    Ola :
    Po co te ulotki i obiecanki jak wszyscy po wyborach zmieniają poglądy i sympatie polityczne??? Tak się nie postępuje z wyborcami.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -11 (w sumie : 47)
  35. 9 listopada 2018 o 21:46
    Do " bez parti" :
    Nie zrozumiałeś widocznie tego oświadczenia. Toż to właśnie Niezależni chcą dzielić stołki.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -18 (w sumie : 48)
  36. 11 listopada 2018 o 08:20
    ania :
    Oświadczenie to sprytne pomieszanie apelu o "współpracę" z narzuceniem zasad "współrządzenia". Zacznę od współrządzenia które już na wstępie łamie zasadę, że przewodniczący winien wywodzić się na największego klubu a takim jest PiS. Przecież ten przewodniczący współdziałałby z Burmistrzem który jest Niezależnym. W przedstawionej propozycji widać nutkę fałszu, bo Niezależni na obu szachownicach chcą mieć najważniejsze figury. Jeśli tak chcą to niech dogadują się planktonem gminnym i odważnie powiedzą, że z PiSem im nie po drodze. Tak będzie uczciwiej. A przecież dalej można PiSowi proponować "owocną współpracę", rzecz jasna dla dobra mieszkańców. Ale dla dobra mieszkańców, a nie dobra swoich mocodawców (w tym burmistra) winni pracować radni i Oni winni się mocno zastanowić jakie powołać władze rady która faktycznie powinna kreować kierunki rozwoju gminy. Do realizacji wizji rozwoju są Burmistrz i Jego urząd a nie odwrotnie, gdzie rada czeka i patrzy " a co tam Burmistrz zaproponuje. A czego się można spodziewać to wystarczy prześledzić osiągnięcia ostatniej kadencji. Tak więc na koniec zwracam się do radnych z apelem aby pokierowali się "obiektywnym interesem" całej naszej wspólnoty i choć raz wznieśli się ponad podziały partyjne i klikowe. A oświadczenie Niezależnych? To przyjemny dla oka miraż w którym jednak trzymający lejce są sprytnie schowani. A przy okazji udają że stanowiska Z-cy Burmistrza czy Sekretarza Gminy są bez znaczenia i nie co o nich "gadać". Że tak nie będzie świadczą niektóre powyższe komentarze. Ludzie to nie ciemny lud. Lud tego nie kupi. Lud wie że jest teraz szansa podłączyć się do taboru zwycięskiego albo możemy pozostać NIEZALEŻNI i utworzymy "Swoją republikę samowystarczalną". Mając taki wybór ja wybieram spółkę z o.o. ze zwycięzcami. Jak to się robi pokazał Piłsudski już 100 i ponad, lat temu. Cześć Mu i Chwała.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -8 (w sumie : 26)
  37. 11 listopada 2018 o 09:09
    Tomek :
    Panie Burmistrzu rozwagi i mądrości! Współczuję Panu bo jeśli PIS "wychodzi" sobie radnych (jak ktoś napisał - tak nie robi się wyborcom bo to bardzo dalekie od bycia w porządku wobec wyborców) to trudno będzie Wam pracować i być w tym! Mam nadzieję, ze radni będą uczciwi wobec wyborców i nie będę teraz zmieniać ugrupowania bo to jest zwykle oszustwo i nabijanie ludzi w butelkę! Na uczciwośc PISU nie liczę bo chodzić i knuć beda dalej zapewne !
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 36)
  38. 11 listopada 2018 o 09:17
    Anna :
    "Nie będzie jedności Europy, dopóki nie będzie ona wspólnotą ducha"- Jan Paweł II. Podobnie w Polsce i Dąbrowie. Dopóki nie będzie celem wspólnota, tylko podział to ciągle będzie ta walka o stołki, korupcja i inny syf! w imię: cel uświeca środki! Szkoda, ze ludzie to sobie robia bo sa w innych ugrupowaniach i jeszcze daleko im do zrozumienia ze mozna razem!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +24 (w sumie : 28)
  39. 11 listopada 2018 o 19:09
    Zztop :
    Do Tomek: a nie pamiętasz jak to dwóch radnych wymienionych z nazwiska już w którymś komentarzu wcześniej dołączylo w poprzedniej kadencji do pslu w powiecie? Wtedy było ok a teraz nie jest? To się nazywa podwójna moralność.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 18)
  40. 13 listopada 2018 o 15:26
    Z ukosa. Obywatel ; :
    Nie zamierzam komentować wcześniejszych wpisów , nie mniej jednak z niektórymi argumentami się zgadzam. Panie Burmistrzu elekcie Kaczmarski , teza Pańskiego " Oświadczenia " wraz z radnymi elektami wywodzącymi się z KWW Niezależni Ziemi Dąbrowskiej jest nie do przyjęcia. Natomiast uzasadnienie jest nie rzeczowe w kwestii współpracy wszystkich radnych w szeroko rozumianej koalicji, ponieważ nie będzie miało poparcia z pozostałymi trzema ugrupowaniami z uwagi na ich inne poglądy polityczne, społeczne oraz realizacji zadań inwestycyjnych nie tylko w mieście Dąbrowa Tarnowska ,lecz w pozostałych sołectwach naszej gminy. Nie będę się rozpisywal w tej jak jakże nonsensowgo " Oświadczenia - propozycji " z uwagi , że Pana spindoktorzy ( bez nazwisk ) , są osobami dbającymi tylko i wyłącznie dla własnych interesów , kolesiostwa , nepotyzmu i etc. Tak to miało miejsce w mijającej kadencji. Zaczynacie narzucać pozostałym radnym swoją dominację z faktu ,że elekt Burmistrz wraz z radnymi elektami " Niezaleznych " osiągnęli najwyższy wynik wyborczy . Jak można dokonać takiego zliczenia głosów jest to pierwszy raz tego typu idiotyzm w samorządzie gminnym od 1998 roku. Czy uważacie w dalszym ciągu , że cyt. (" ciemny lud to kupi ??? ) A zwłaszcza radni elekci , będący już po kilka kadencji w radzie miasta. Tym oświadczeniem ,uswiadamiacie społeczeństwo obywatelskie , że Wasze ugrupowanie ma prawo jednoznaczne do tworzenia koalicji. Opinie wśród obywateli naszego miasta są z tej tresci oświadczenia wręcz przeciwni , nie będę przytaczał ich zastrzeżeń , któr wszech słuszne. Szanowni internauci , oraz mieszkańcy miasta i gminy Dąbrowy Tarnowskiej. Zachęcam a wręcz polecam o zapoznanie się z uchwałonym na sesji w dniu 16 października 2018 r.przez Radę Miejską w Dąbrowie Tarnowskiej Statutu Gminy Dąbrowy Tarnowskiej . Można zapoznać się w całości na Biuletynie Informacji Publicznej - Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego Kraków , dnia 25 października 2018 r. Poz. 7180 . Zacytuję najważniejsze informacje w sprawie zmiany Statutu w oparciu o ustawę o samorządzie gminnym ( t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 994 z poz zm. ) , W związku z artykułem 15 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. , o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania , funkcjonowania. i kontrolowania niektórych organów publicznych ( Dz. U . z 2018 r. poz. 130 , póz.zm.) Rada Miejska w Dąbrowie Tarnowskiej uchwala co następuje : Rozdział 2. paragraf 12 pkt. 6 , paragraf 14.1. Działalności organów gminy jest jawna , paragraf 15. Każda informacja jest jawna i dostępna dla obywateli, paragraf 18.1. Zawiadomienia o tematach komisji i sesji, paragraf 16. Zakres informacji publicznej dla obywateli oraz zasady dostępu do dokumentów stanowiących informacje publiczną , paragraf 20. Udostępnienie indywidualne dokumentów wynikających z wykonania zadań publicznych , paragraf 21.1. Osoba zainteresowana ma prawo osobiście do wglądu w dokumenty związane z informacją publiczną + poz.2 i 3. Paragraf 12.1. Za zapewnienie jawności obowiązku dokumentów wydanych przez Radę Miejską i ich oragny odpowiada Przewodniczący Rady. Pkt.2. Za zapewnienie jawności do wydania dokumentów wydanych przez Burmistrza , odpowiada Burmistrz. Posiedzenia komisji i sesji: Przewodniczący Rady ma obowiązek zapewnienia miejsca dla obywateli na sali obrad, którzy chcą brać udział w tych obradach. Przewodniczący nie ma prawa do stronicznosci wobec osób , które przyjdą na obrady rady oraz komisji. Paragraf 16. Przewodniczący może udzielić głosu osobie nie będącej radnym po jej wcześniejszym zapisaniu się do głosu u Przewodniczącego Rady , z podaniem celu wystąpienia przed rozpoczęciem sesji - nie dotyczy to debaty nad raportem o stanie Gminy. Po zapoznaniu się z tym Statutem zrozumiecie , dlaczego Pan Burmistrz elekt wraz z radnymi elektami wywodzącymi się z Niezależnych chcą rozłożyć odpowiedzialność na całą radę , a Burmistrz jako organ wykonawczy będzie jako osoba odpowiedzialna za przygotowanie projektów uchwał, rozkladal ręce że starał się lecz coś nie wyszło. I już na koniec , posiedzenia komisji oraz sesji rady miasta będą publicznie monitorowane elektronicznie , a także każde imienne głosowanie radnych ,oraz ich wystąpienia w ramach zapytań, wniosków oraz interpelacji. Uważamy , że ugrupowanie które uzyskało najwięcej mandatów w wyborach do samorządu gminnego , ma bezwzględne prawo do konsultacji w ramach koalicji rządzącej. Co do kwestii obsadzenia najważniejszych stanowisk w radzie miasta powinno wypracować wśród koalicji rządzącej i dokonać wyboru radnych z doświadczeniem w samorządzie gminnym , nie budzących żadnych wątpliwości wśród społeczeństwa obywatelskiego naszego miasta i gminy. Stwierdzamy jako społeczeństwo obywatelskie , że wystosowane "Oświadczenie" jest niczym innym jak zwykłym " badaniem " opinii wśród internautów . Jesteśmy przekonani , iż społeczeństwo obywatelskie naszego miasta skorzysta bezwzględnie z przysługującego prawa dla obywateli zapisane w znowelizowanej ustawie o samorządzie gminnym , oraz w Statucie Gminy i Regulaminu Rady Miejskiej w Dąbrowie Tarnowskiej.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 20)
  41. 14 listopada 2018 o 10:00
    Franek :
    PiS już rządziło ostatnie cztery lata gminą i co wyszło ??? Dla nie wtajemniczonych TU SIĘ LICZY TYLKO DIETA !!!! I OBY BYŁA DUŻA
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 29)
  42. 14 listopada 2018 o 18:22
    mieszkaniec :
    Chciałbym odnieść się do wpisu Pana „Z ukosa. Obywatel”. Nie rozumiem tego wpisu bo z jednej strony przytacza Pan zapisy statutu z których wynikają prawa mieszkańców, a z drugiej strony krytykuje Pan oświadczenie jako rozłożenie odpowiedzialności. Wspomina Pan także coś o koalicji rządzącej. W takim razie moje pytanie, a Pan jako radny chyba 3 lub 4 kadencji powinien wiedzieć, gdzie w ustawie o samorządzie gminnym jest mowa o jakiejkolwiek koalicji rządzącej. Koalicja rządząca to się tworzy w sejmie bo tam ona wybiera premiera i ministrów czyli cały rząd, który rządzi krajem. W gminie to Burmistrz wybrany w wyborach powszechnych ponosi pełną odpowiedzialność za sprawy gminy. Ja osobiście uważam to oświadczenie jako przypomnienie wszystkim wybranym radnym o ich obowiązkach. Żeby nie być gołosłownym to przytoczę art. 23 ustawy o samorządzie gminnym: „Radny obowiązany jest kierować się dobrem wspólnoty samorządowej gminy. Radny utrzymuje stałą więź z mieszkańcami oraz ich organizacjami, a w szczególności przyjmuje zgłaszane przez mieszkańców gminy postulaty i przedstawia je organom gminy do rozpatrzenia, nie jest jednak związany instrukcjami wyborców.” Podkreślam ostatnie zdanie: nie jest jednak związany instrukcjami wyborców – tym bardziej partii politycznej z której kandydował. Radny jest zatem radnym gminy, a nie radnym okręgu wyborczego, w którym uzyskał mandat. Wyborcy nie mogą zobowiązać radnego do zajęci określonego przez nich stanowiska w danej sprawie i wyrażania go w akcie głosowania. Wedle ustawy celem nadrzędnym ma być zawsze dobro gminy jako całości, a nie dobro określonej, czasem wąskiej grupy wyborców czy też mocodawców partyjnych. Tak, więc widać ewidentnie, że nie ma potrzeby tworzenia jakiejkolwiek koalicji rządzącej, bo każdy radny indywidualnie powinien być radnym mieszkańcom całej gminy. Ja więc uważam, że tak należy rozumieć to oświadczenie Burmistrza i radnych Niezależnych. Tylko dzisiaj niektórzy nie potrafią zrozumieć właściwej roli radnego, bo uważają że radny powinien załatwiać sprawy swoich wyborców.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 5)
  43. 14 listopada 2018 o 22:59
    Qwert :
    Obywatelu z ukosa: w Dąbrowie Tarnowskiej nie ma społeczeństwa obywatelskiego. Przykład? Tyle lat nas poniewierano z obwodnicą tyle razy dostaliśmy z liścia w tej sprawie i co społeczeństwo? NIC. Zero inicjatyw oddolnych jak petycje, blokady, protesty. Jesteśmy chyba jedyną miejscowością w kraju, w której mieszkańcy sami się nie skrzyknęli i nie zrobili porządku.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +17 (w sumie : 19)
  44. 15 listopada 2018 o 10:17
    ??? :
    Kiedy nowo wybrana rada miasta zaczyna pierwszą sesję jeszce w tym roku czy już w następnym??
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 13)
  45. 15 listopada 2018 o 16:59
    Do franek :
    Cóż pan pitolisz rządzili niezalezni... którzy złamali koalicję z pisem wiec nie wycierać sobie gęby innym ugrupowaniem
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 17)
  46. 16 listopada 2018 o 08:42
    Alternator :
    I już po wszystkim.... Sesja we wtorek o 10:00.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 14)
  47. 17 listopada 2018 o 18:18
    Z ukosa.Obywatel; :
    Do Qwert;) Zgadzam się w zupełności z Twoim wpieem " nic dodać nic ująć ". Poprzez znowelizowana ustawę o samorządzie gminnym , to społeczeństwo obywatelskie ma bardzo duże możliwości brać w udziale pracy rajcow miejskich, patrzeć na ręce rządzącym i dokonywać sprawdzania dokumentów publicznych. Otworzyła się obecnie możliwość dzialania społeczeństwa obywatelskiego naszego miasta i gminy. Zachęcam a wręcz zapraszam do szerszej współpracy w tego typu działaniach. Nie chodzi tutaj o samą krytykę , kontrolę różnych dokumentów publicznych , lecz poprzez możliwość udziału w posiedzeniach komisji i sesji rady miasta w Dąbrowie Tarnowskiej jesteśmy w stanie wnosić wlasne twórcze pomysły na rzecz rozwoju naszego miasta i gminy. Dotyczy to różnych w dziedzinach życia gospodarczego ,kuluralnego konkretnie przyspieszenia pewnych zadan inwestycyjnych, ktore w poprzedniej kadencji zostały nie zrealizowane z wielu nam znanych przyczyn i powodów. Apeluję , polaczmy wspólne siły do wiekszego Naszego udziału w w życiu społecznym ,bez politykierstwa co na pewno będzie to dopingiem dla obecnych wladz samorządowych do zwiększonego wysiłku na rzecz naszej małej ojczyzny. Pozdrawiam serdecznie .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 5)
  48. 17 listopada 2018 o 23:45
    Żorż :
    Czy trzeba być Żorżem Poniemirskim, czyli wariatem, żeby powiedzieć "król jest nagi"( patrz finałowa scena "Kariery Nikodema Dyzmy"), odnośnie burmistrza? Jak ta Dąbrowa ma się rozwijać, skoro 3500 ludzi, wydawałoby się rozsądnych głupieje? Sami będziecie sobie winni, że Dąbrowa zostanie zapyziałą dziurą.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 10)
  49. 19 listopada 2018 o 12:59
    Bolek :
    Obywatelu z ukosa pozostało Ci tylko pisanie i dokuczanie innym . Niezależni pracowali uczciwie i dla dobra mieszkańców i niech tak nadal działają a Ty już nie będziesz w Radzie im przeszkadzał
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 9)
  50. 20 listopada 2018 o 13:19
    Qwert :
    Obywatelu z ukosa, a Rady osiedla? Pies z kulawą noga sie tym nie interesuje, nikt tego nie ogłasza a mieszkańcy kompletnie tym się nie interesują.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 11)
  51. 20 listopada 2018 o 17:42
    Qwert :
    A my odchodzimy od tematu po artykuł dotyczy czegoś innego. Myślę że do społeczeństwa obywatelskiego w DT trzeba powrócić, a może to Kurier zaproponuje coś w tym temacie. Wracając do artykułu to Panowie i Panie Niezależni zdaje się, że właśnie się naoswiadczali. Brawo trzeba było dłużej się zastanawiać i głupoty wciskać
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 13)
  52. 21 listopada 2018 o 09:37
    Stanisław :
    Przewodniczący i 2 w-ce dla PiS. No i po co było pisać takie banialuki Panie ...? Śmiechu warte!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 10)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)