„OBRAZ POŻĄDANIA” W „SOKOLE”
Od najbliższego piątku 30 października premierowo w dąbrowskim Kinie „Sokół” widzowie będą mogli zobaczyć bardzo dobrze zapowiadający się „Obraz pożądania” w reż. Giuseppe Capotondiego.
Scenariusz Scotta B. Smitha powstał na podstawie powieści Charlesa Willeforda. W rolach głównych: laes Bang, Elizabeth Debicki, Mick Jagger i Donald Sutherland.
Włosko-brytyjski thriller opowiada o ekscentrycznym milionerze Cassidym (Mick Jagger), który niespodziewanie zaprasza do swojej posiadłości nad jeziorem Como krytyka sztuki Jamesa Figuerasa (Claes Bang). Ma wobec niego pewien plan. James pojawia się z piękną i tajemniczą Berenice (Elizabeth Debicki). Oboje przeżywają właśnie namiętny romans i wspólny wyjazd jest dla nich świetną okazją do bliższego poznania się. Podczas obiadu Cassidy składa Jamesowi propozycję nie do odrzucenia. Chce, by ukradł dla niego wyjątkowy obraz, którego obsesyjnie pragnie, obiecując mu w zamian sławę i karierę.
James przyjmuje zlecenie nie wiedząc, że wpada w niebezpieczną pułapkę chciwości, ambicji i kłamstw, pociągając za sobą niczego nieświadomą Berenice. Oboje odkryją prawdę, której nigdy nie chcieliby znać.
„Obraz pożądania”, to spełnienie marzeń producentów Davida Zandera, Williama Horberga i Dante Arioli. Zdobywszy prawa do powieści „Herezja oranżu palonego” zwrócili się z prośbą o jej adaptację do nominowanego do Oscara scenarzysty Scotta B. Smitha. Z powieści wybrano najważniejsze i najbardziej frapujące aspekty – tematy i dynamikę relacji między czworgiem głównych bohaterów. Chociaż Charles Willeford umieścił ją w latach siedemdziesiątych na Florydzie, Smith postanowił przenieść akcję do kolebki zachodniej sztuki, do Włoch. Producenci uznali, że reżyserem, który będzie potrafił nadać autentyczność tej, teraz włoskiej, historii jest Guiseppe Capotondi.
Capotondi dostrzegł w „Obrazie pożądania” faustowski dramat ubrany w woal neo-noir. „Film opowiada o tym jak daleko jesteśmy w stanie się posunąć, żeby spełnić własne ambicje. Kłamstwa, które tworzymy, zaczynają w końcu rozkładać nasze własne poczucie rzeczywistości” – mówi reżyser. „To film o oszustwie i władzy w czasach postprawdy, w których dziś żyjemy. A może dziś powinniśmy je nazywać czasami post-wstydu? Przede wszystkim jest to jednak thriller psychologiczny, który w klimacie gatunku noir chce powiedzieć trochę prawdy. A może trochę kłamstwa”? Zdaniem reżysera scenariusz Smitha był: „wyrazisty, seksowny i intrygujący”. Dużą rolę w decyzji o zajęciu się tym projektem miały dla niego doskonale nakreślone postacie. Capotondi dodał: „Bohaterowie są tak świetnie napisani, że moja praca byłą znacznie łatwiejsza. Mogłem skupić się na głównym wątku filmu – dialogu między prawdą i kłamstwem – który jest doskonale wpasowuje się w czasy półprawdy, w których żyjemy współcześnie”. Capotondi był również zachwycony możliwością pracy z doskonałymi i tak różnymi aktorami.
Czas pandemii paradoksalnie sprzyja okazjom do obejrzenia świetnych filmów w świątyni X Muzy, jaką może być lokalne kino…
DDK