Dzisiaj:
Wtorek, 24 grudnia 2024 roku
Adam, Ada, Adamina, Adela, Ewa, Ewelina, Ewelin, Godzisława, Grzegorz, Grzymisława, Hermina, Herminia, Irma, Irmina, Zenobiusz

Nieudane próby korupcji policjantów

12 września 2011 | komentarzy 26

We wrześniu br. na terenie powiatu dąbrowskiego, policjanci zatrzymali 17 nietrzeźwych kierowców. Dwóch z nich próbowało wręczyć policjantom łapówkę, w zamian za uniknięcie odpowiedzialności za popełnione przestępstwo.

Wśród zatrzymanych był kierowca samochodu marki Renault. Po badaniu alkomatem, okazało się, że prowadził pojazd w stanie nietrzeźwości. Policjanci Wydziału Ruchu Drogowego w trakcie przeprowadzonej kontroli w Dąbrowie Tarnowskiej usłyszeli od kierowcy korupcyjną propozycję.

Sprawca przestępstwa usiłował wręczyć policjantom plik banknotów w nadziei na uniknięcie odpowiedzialności i odstąpienie przez nich od wykonywania dalszych czynności służbowych.

Drugi przypadek korupcji ujawnili policjanci Wydziału Prewencji, którzy podczas patrolu w Mędrzechowie zatrzymali nietrzeźwego rowerzystę. W trakcie wykonywania czynności usilnie przekonywał on funkcjonariuszy aby nie dokumentowali faktu popełnienia przestępstwa, jednocześnie obiecywał korzyść majątkową. Nie pomogły upomnienia policjantów i ostrzeżenia, że jego zachowanie wyczerpuje znamiona przestępstwa. Po przewiezieniu mężczyzny do jednostki Policji, kierujący rowerem wręczył policjantom 100 złotowy banknot.

Obaj zatrzymani mężczyźni, odpowiedzą nie tylko za kierowanie pojazdami w stanie nietrzeźwości, ale również za próbę skorumpowania policjantów. Za powyższe czynny sprawcom grozi kara pozbawienia wolności do lat 10.

 

Sondy Kuriera:

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 12 września 2011 o 18:56
    dąbrowianin :
    znalazło się dwóch uczciwych policjantów...nie wiem czy sie cieszyć czy płakać ze śmiechu...szacunek oczywiscie dla policjantów ale czy konieczne było kierowanie sprawy do sądu za "próbę" przekupienia a raczej przebłagania ów nikczemnych i groźnych bandytów ? szczególnie tego z mędrzechowa który poruszając się pojazdem o dużym stopniu stworzenia zagrożenia?...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  2. 12 września 2011 o 20:36
    bart :
    100 zł to korupcja; a 2000 zł to upominek; Wszystko zależy od skali.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  3. 12 września 2011 o 20:37
    bystra :
    po prostu policjanci nie wpadli na to,jak podzielic sie jednym banknotem 100-złotowym:)))
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  4. 12 września 2011 o 20:56
    oburzona :
    Nie z mędrzechowa tylko z grądów, albo woli grądzkiej Czarne bmw z czerwoną tapicerką Dwa razy zostałabym potrącona!!!!!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  5. 12 września 2011 o 21:35
    jA :
    OBURZONA.Pomyliłaś coś,chyba nie czytałaś do końca.W Mędrzechowie złapali rowerzystę a nie BMW.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  6. 12 września 2011 o 22:39
    jad :
    Durne komentarze!!! Prawo jest prawem i należy się do niego stosować. Jednak to nasza przypadłość narodowa, że można je naginać, omijać, próbować się wykpić. Jeśli zachowujesz się nie fair to licz się z tym, że poniesiesz konsekwencje. Dlatego policjanci nie dali się przekupić - i bardzo dobrze.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 1)
  7. 13 września 2011 o 07:01
    model :
    oburzona daje znac , ze zagrozenie stwarza czarne bmw Ja tak to rozumiem
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  8. 13 września 2011 o 10:50
    asia :
    do dąbrowianina : jak by Ci taki pijany rowerzysta wjechał w samochód to byś raczej nie powiedział że to mała szkodliwość!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 2)
  9. 13 września 2011 o 10:53
    kierowca :
    do jad masz rację prawo jest prawem ale tylko dla wybranych kolesiów a że tak jest to wczoraj tzebabylo sobie poczytać na wp jak uniewinnili policjantkę co jechała nachlana miała ponad 2 promile i o jakim prawie ty mówisz
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  10. 13 września 2011 o 16:28
    Ja :
    Ciekawe czy gdyby tym rowerem jechał koles pana policjanta to przypadkiem nie zostałby puszczony wolno i wogóle nie byłoby sprawy.. A obcego można karać i poprawiać statystyki
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)
  11. 13 września 2011 o 16:42
    Ja :
    Chociaż może się mylę. Może jednak wszyscy traktowani są jednakowo.. Ciekawe co o tym myślicie
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  12. 13 września 2011 o 17:14
    xyz :
    do Ja Uwazam jednak że twoja pierwsza wypowiedz byla trafniejsza niż ta druga
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  13. 13 września 2011 o 18:38
    dąbrowianin :
    Asiu ja tu nie mówię o szkodliwości społecznej - tylko mówię o tym czy jest sens zapychać nasze sądy takimi sprawami alkoholików na drodze powinno się karać i tego nie neguje...ale znając życie był to albo jakiś młodziak któremu się po imprezie zdarzyło wrócić rowerem do domu żeby szybciej było albo jakiś dziadek który wracał spod sklepu...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  14. 13 września 2011 o 20:22
    doda :
    niecierpię pijaków sama chętnie bym delikwenta sypła dlatego że to cwaniaczki sposób na życie: nic nie robić i żyć z socjalu im się renta socjalna należy i wiele dodatków a to na węgiel to tam inne o których nawet nie słyszałam a my musimy pracować opłacać składki podatki a Ci kpią w oczy że jeden czy drugi żadnej składki nigdy nie płacił a jak idzie na odsiadkę to też na nasz koszt a chory człowiek rentę nie zawsze dostanie o pomocy z opieki też pomarzyć rezerwacja dla pijaków!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  15. 13 września 2011 o 22:45
    dąbrowianin :
    zgadzam sie w 100% z dodą (nie myslałem ze kiedyś to nastąpi:P) niecierpię (tu wulgarne określenie) - i my na nich robimy zeby Ci mogli zebrać pod wieczorkiem czy malroxem na wino...normalnie mi sie nóż w kieszeni otwiera....jedno z czym się niezgodzę to określenie...to są alkoholicy z zapędami żulerskimi....pijak to osoba która spożywa napoje wyskokowe czy też nie okazyjnie lub w ilościach umiarkowanych, alkoholik to osoba chora, osoba taka nie ma łatwo w życiu ale jeżeli wykazuje zapędy do leczenia należy taką osobę leczyć i pomóc, a alkoholik z zapędami żulerskimi to osoba która pije na śniadanie obiad kolacje sępi i żyje tak bo mu dobrze z tym...od wina do wina i tak w kółko....dla nich zero szacunku...żerują tylko na robocie uczciwych ludzi a w urzędach udają skruszonych i czyhają na jakis socjal za który można kupić winko ewentualnie bułke do wina żeby w żołądku wypełnić pustke...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  16. 14 września 2011 o 11:38
    hmmm :
    śmiać mi się chce jak czytam jakich mamy wspaniałych funkcjonariuszy. Umówmy się jedni biorą inni nie chyba zależy to od przewinienia i od stażu pracy policjanta. Żenujące jest to że nasi policjanci nadają się jedynie do wlepiana mandatów interwencji rodzinnych czasem z głupia coś się im trafi i strasznie się chwalą.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)
  17. 14 września 2011 o 11:42
    oburzona :
    Do MODEl: tak zgadza się o to mi własnie chodziło, że zagrożenie stwarza czarne bmw z czerwona tapicerka w srodku i chlopaczek bez koszulki raz widzialam jak wymusil pierwszenstwo na busie pelnym ludzi Wielki Pan na droge wyjezdzał i omal wypadku nie spowodowal......... Takich to powinni lapac
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  18. 14 września 2011 o 12:58
    xxxx :
    "hmmm" ale jesteś ograniczony!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  19. 14 września 2011 o 20:39
    ... :
    Do xxxx.Czemu obrażasz poprzednika?Jesteś policjantem?Przecież hmmm napisał prawdę!Takie opinie o policjantach nie są czymś nowym.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  20. 14 września 2011 o 21:12
    hmmm :
    "xxxx" ale jestes policjantem:)))
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  21. 15 września 2011 o 22:54
    jad :
    do kierowcy! Chyba nieuważnie przeczytałeś moją wypowiedź. Przecież to, że są "równi" i "równiejsi" potwierdza twój wpis, a tak nie powinno być. Rzadko kto potrafi z otwartą przyłbicą przyznać - zawiniłem to ponoszę konsekwencje. W Stanach duże pieniądze władza i koneksje nie pomagają i nawet gwiazdy filmowe idą siedzieć. U nas wszystko "próbuje się załatwiać" - to jest chore i jeśli ktoś to piętnuje to bardzo dobrze. Podzielam twój pogląd, że pijana policjantka powinna odpowiedzieć za swój czyn, ale oceny czy ktoś jest winny czy nie powinien rozstrzygać bezstronny sąd - a otwartą pozostaje kwestia zaufania do tej instytucji.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  22. 16 września 2011 o 18:48
    007 :
    jeszcze raz do jad a gdzie masz tebestronne sady,ty chyba nie wiesz gdzie i na jakim ty swiecie zyjesz mało jest korupcji,zanim coś napiszesz to pomyśl,( sami swoi)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  23. 18 września 2011 o 09:49
    jaja :
    sukces jakich malo medale juz sa zamowione i awanse zwlaszcza za wylapywanie emerytow po 2 piwach jadacych rowerem na jakies poddabrowskiej wsi bo tu widac wyniki
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)
  24. 18 września 2011 o 10:45
    Ja :
    "jaki człowiek taki sukces" - parafraza nasuwa się sama
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  25. 22 września 2011 o 10:08
    jad :
    do 007. Widzę, że czytanie ze zrozumieniem trochę szwankuje. Ja napisałem jak powinno być, a czy tak jest to kwestia oceny każdego indywidualnie. Instytucją, do rozstrzygania sporów są sądy. Równiez do oceny róńych czynów i przestępstw i mam nadzieję, że w tej kwestii się zgadzamy (chyba, że preferujesz system anarchistyczny - to dalsza dyskusja nie ma sensu). NIe zawsze jednak te rozstrzygniecia są zadowalające. Regułą jest, że pokrzywdzeni uważają kary za zbyt łagodne, a sprawcy za zbyt surowe. i wówczasw pojawiają się pomówienia o korupcję, oraz komentowanie wyroków. BYć może moje poglądy są zbyt idealistyczne, ale to kwestia indywidulanego podejścia. Wolę żyć w kraju demokaratycznym w zaufaniu do demokracji i bezstronnych sądów niż wyznawać teorie korupcji, przekupstwa, zdardy i "załatwiania wszytkiego" poprzez koneksje i zanjomości.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 3)
  26. 30 października 2011 o 20:09
    Dor :
    Policjanci robią wyniki tylko na rowerzystach .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)