Most w Borusowej połączy Małopolskę i Świętokrzyskie
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie ogłosił przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj na wykonawcę budowy mostu na Wiśle w Borusowej wraz z dojazdami. Jesienią 2020 roku powinien być gotowy most, który połączy nasze województwo z ziemią świętokrzyską. Wykonawcy mogą składać oferty do 17 października 2017 roku.
Most, który połączy dwa województwa jest efektem porozumienia pomiędzy władzami obydwu województw zawartego wiosną ubiegłego roku. Ustalono wówczas, że kosztami budowy obiektu samorządy podzielą się po połowie.
Zgodnie z warunkami przetargu ogłoszonego w formule zaprojektuj i wybuduj, wybrany Nowy most łączący południową część województwa świętokrzyskiego z autostradą A4 w Małopolsce ma mieć 670 m długości. Oprócz samej przeprawy po obu jej stronach wybudowane zostaną drogi dojazdowe o łącznej długości około 2 km. Termin wykonania zadania został określony na 30 października 2020 r.
Wykonawca będzie miał za zadanie opracowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie wszystkich niezbędnych zgód i pozwoleń, w tym Zgody na Realizację Inwestycji Drogowej w terminie 12 miesięcy od daty podpisania umowy, a także wykonanie robót budowlanych. Termin wykonania zadania został określony na 30 października 2020 r.
Realizacja tej ważnej dla powiatu dąbrowskiego inwestycji to również zasługa lokalnych samorządowców. Tadeusz Kwiatkowski starosta dąbrowski, od wielu lat zabiega o budowę mostu w Borusowej – inwestycji, która jest jedną z najważniejszych w naszym powiecie. Nowy most zdecydowanie wpłynie na rozwój gospodarczy i turystyczny naszego powiatu. Będzie również dużym ułatwieniem dla jego mieszańców, którzy do najbliższych mostów w Szczucinie i Koszycach mają ponad 20 km, uzyskają optymalne połączenie w stronę Kielc.
Gospodarz naszego powiatu Tadeusz Kwiatkowski wspólnie z Bolesławem Łączyńskim radnym Sejmiku Województwa Małopolskiego zabiegali o uwzględnienie w projekcie tego mostu ścieżki rowerowej, która bez wątpienia będzie stanowić doskonałe połączenie szlaków dla jednośladów na terenie naszego województwa i świętokrzyskiego.
Budowa mostu, o długości ponad 600 metrów, to wspólne zadanie obu województw, którego kosztami podzielą się po połowie. Powstanie wieloprzęsłowy obiekt z wolną przestrzenią pod konstrukcją. Rozpiętość przęseł będzie liczyć około 130 m, a jego minimalny prześwit pod mostem w przypadku najwyższej wody ma wynosić 3 m. Uwzględniono również 20 metrowy szlak żeglowny. Jezdnia mostu będzie miała szerokość 8 m. Obiekt będzie wyposażony w chodniki i ścieżki rowerowe.
Nowy most na Wiśle przyczyni się do rozwoju gospodarczego regionów. Odciąży drogę krajową nr 73 i zastąpi przeprawę promem, która teraz jest jedyną formą przemieszczania się pomiędzy Borusową w Małopolsce, a Nowym Korczynem w Świętokrzyskim.
Starostwo Powiatowe w DT/mags