Dzisiaj:
Środa, 25 grudnia 2024 roku
Adam, Ada, Adamina, Adela, Ewa, Ewelina, Ewelin, Godzisława, Grzegorz, Grzymisława, Hermina, Herminia, Irma, Irmina, Zenobiusz

Most w Borusowej połączy Małopolskę i Świętokrzyskie

13 września 2017 | komentarzy 6

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie ogłosił przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj na wykonawcę budowy mostu na Wiśle w Borusowej wraz z dojazdami. Jesienią 2020 roku powinien być gotowy most, który połączy nasze województwo z ziemią świętokrzyską. Wykonawcy mogą składać oferty do 17 października 2017 roku.

Most, który połączy dwa województwa jest efektem porozumienia pomiędzy władzami obydwu województw zawartego wiosną ubiegłego roku. Ustalono wówczas, że kosztami budowy obiektu samorządy podzielą się po połowie.

Zgodnie z warunkami przetargu ogłoszonego w formule zaprojektuj i wybuduj, wybrany Nowy most łączący południową część województwa świętokrzyskiego z autostradą A4 w Małopolsce ma mieć 670 m długości. Oprócz samej przeprawy po obu jej stronach wybudowane zostaną drogi dojazdowe o łącznej długości około 2 km. Termin wykonania zadania został określony na 30 października 2020 r.

Wykonawca będzie miał za zadanie opracowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie wszystkich niezbędnych zgód i pozwoleń, w tym Zgody na Realizację Inwestycji Drogowej w terminie 12 miesięcy od daty podpisania umowy, a także wykonanie robót budowlanych. Termin wykonania zadania został określony na 30 października 2020 r.

Realizacja tej ważnej dla powiatu dąbrowskiego inwestycji to również zasługa lokalnych samorządowców. Tadeusz Kwiatkowski starosta dąbrowski, od wielu lat zabiega o budowę mostu w Borusowej – inwestycji, która jest jedną z najważniejszych w naszym powiecie. Nowy most zdecydowanie wpłynie na rozwój gospodarczy i turystyczny naszego powiatu. Będzie również dużym ułatwieniem dla jego mieszańców, którzy do najbliższych mostów w Szczucinie i Koszycach mają ponad 20 km, uzyskają optymalne połączenie w stronę Kielc.

Gospodarz naszego powiatu Tadeusz Kwiatkowski wspólnie z Bolesławem Łączyńskim radnym Sejmiku Województwa Małopolskiego zabiegali o uwzględnienie w projekcie tego mostu ścieżki rowerowej, która bez wątpienia będzie stanowić doskonałe połączenie szlaków dla jednośladów na terenie naszego województwa i świętokrzyskiego.

Budowa mostu, o długości ponad 600 metrów, to wspólne zadanie obu województw, którego kosztami podzielą się po połowie. Powstanie wieloprzęsłowy obiekt z wolną przestrzenią pod konstrukcją. Rozpiętość przęseł będzie liczyć około 130 m, a jego minimalny prześwit pod mostem w przypadku najwyższej wody ma wynosić 3 m. Uwzględniono również 20 metrowy szlak żeglowny. Jezdnia mostu będzie miała szerokość 8 m. Obiekt będzie wyposażony w chodniki i ścieżki rowerowe.

Nowy most na Wiśle przyczyni się do rozwoju gospodarczego regionów. Odciąży drogę krajową nr 73 i zastąpi przeprawę promem, która teraz jest jedyną formą przemieszczania się pomiędzy Borusową w Małopolsce, a Nowym Korczynem w Świętokrzyskim.

Starostwo Powiatowe w DT/mags


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 13 września 2017 o 15:27
    Krokuta :
    Brawo !
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 7)
  2. 13 września 2017 o 20:49
    Marek :
    Most połączy oba województwa, a samochody zajeżdżą miejscowości od Borusowej aż do Dąbrowy Tarnowskiej. Widzimy co teraz dzieje się w Dąbrowie w ruchu drogowym, a przecież wiele ciężkich samochodów zjedzie z obwodnicy w kierunku mostu. Czy są jakieś dane na temat, jak bardzo zwiększy się ruch na drogach lokalnych? Co daje nam ten most? Może na to pytanie odpowiedziałyby lokalne władze albo te poza lokalne, o ile są zainteresowane tematem, mamy przecież reprezentantów nawet w stolicy. Przecież tak naprawdę most spowoduje skrócenie drogi głównie dla tirów, które po prostu będą wybierać krótszą trasę, jadąc z za Wisły na autostradę, albo w kierunku powstającej obwodnicy DT, albo w odwrotnym kierunku. Pytanie drugie: Czy drogi powiatowe są przygotowane na zwiększenie tonażu? Przecież to oczywiste, że ruch samochodowy zwiększy się pewnie kilka razy. Drogi projektowane były bardzo dawno i z tego co wiem nie wszystkie nadają się pod duże samochody. W jaki sposób na moście skorzystają mieszkańcy powiatu? Dla nich to głównie będzie hałas, wypadki, i inne niedogodności. Takie inwestycje powinno się projektować razem z nowymi drogami, przez tereny nie zamieszkane, a nie puszczać ruch starymi, gdzie często domy, te budowane dziesiątki lat temu, są położone blisko drogi i co z nimi i ludźmi którzy tam mieszkają? To pytanie na które powinni oficjalnie odpowiedzieć, (także poprzez spotkania z ludźmi) lokalni zarządcy a nie ogłaszać sukces, bo jest on tylko pozorny. Tam za mostem nie ma cudu gospodarczego i nowych miejsc pracy a jest podobny stan gospodarczy co u nas. Jak jest tutaj wie o tym chyba każdy kto śledzi dane gospodarcze w powiecie, czy dane na temat bezrobocia, albo po prostu szukał tutaj pracy. Smutne ale prawdziwe. Jak już ktoś mówi, że most wpłynie na rozwój gospodarczy, to niech to uzasadni w jaki konkretnie sposób? Niech przedstawi konkretne dane na których opiera swoje przypuszczenia. Strefa ekonomiczna na Morzychnie też miała wpłynąć na rozwój gospodarczy regionu i co, gdzie nowe firmy i miejsca pracy? Będzie głównie tylko tranzyt, tranzyt, tranzyt. Mieszkańcy powiatu, ci mieszkający na trasie w kierunku mostu powinni mieć przedstawione wszystkie za i przeciw budowie mostu i ewentualnie powinni mieć możliwość się wypowiedzieć, bo to ich domy położone są przy drogach i ich ta sprawa będzie dotyczyła, jeżeli most powstanie przez dziesięciolecia. Może referendum byłoby tutaj odpowiednią formą rozmowy z ludźmi? Te pytania powinni postawić decydentom także dziennikarze.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 15)
  3. 13 września 2017 o 21:56
    joe :
    I to jest dobra wiadomość.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 11)
  4. 14 września 2017 o 11:26
    wątpiący :
    Jeszcze tylko obwodnica DT i budynek Straży Pożarnej i będziemy powiatem mlekiem i miodem płynącym.I jeszcze mała uwaga ,w Radomyślu Wielkim kończy się budowa obserwatorium astronomicznego z zapleczem dydaktycznym i naukowym i rusza przetarg na obwodnicę o długości 3 km.Patrząc na tempo prac przy obwodnicy DT obawiam się że Radomyśl prędzej wybuduje swoją(ale jest przecież WIELKI).
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 8)
  5. 14 września 2017 o 11:58
    zgaga do Marka :
    Po wybudowaniu mostu zostanie odciążona Droga Krajowa Szczucin Tarnów i już z Buska do Tarnowa nikt nie będzie jechał przez Dąbrowe. Tak że Marku nie rozpaczaj !!!! O drogo to niech martwi się Tarnów bo to głownie ich problem i Marszałek. Z resztą Twoich argumentów się zgadzam. Przebudowa DK 73 odejdzie do lamusa. Obwodnica Dąbrowy chyba też
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 11)
  6. 15 września 2017 o 10:44
    pol :
    W tym kraju jak ktoś chce postawić nawet słup, to odzywa się zaraz liczne grono malkontentów którzy "czarno widzą"jego skutki,niewątpliwie stwierdzenie że sam most "przyczyni się do rozwoju regionów" jest nieco na wyrost, ale niewątpliwie jest potrzebny z wielu innych względów ,choćby takich że przy wysokiej wodzie obecna przeprawa jest bezużyteczna z takich przepraw przez nieostrożność ginęli ludzie lub ich dobytek - na wzrost ruchu samochodowego jesteśmy skazani i żadne malkontenctwo tego nie zatrzyma !
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 7)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)