Dzisiaj:
Sobota, 23 listopada 2024 roku
Adela, Erast, Felicyta, Klemens, Klementyn, Orestes, Przedwoj

Koniec kadencji radnego A.Buśko

28 września 2012 | komentarzy 20

Dokonując wpisu w dniu 24-09-2012r wspomniałem, że może to być mój ostatni wpis, jako radnego Rady Miejskiej w Dąbrowie Tarnowskiej.

Z przykrością muszę, więc stwierdzić, że dzięki usilnym działaniom organu wykonawczego w połączeniu z większością koalicyjną dąbrowskiej Rady Miejskiej z dniem 25-09-2012r przestaję być radnym tejże rady z uwagi na odrzucenie przez Naczelny Sąd Administracyjny mojej skargi kasacyjnej na wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie.

Uzasadnieniem do odrzucenia skargi kasacyjnej było stwierdzenie NSA, że większość orzecznictwa tak WSA jak również NSA w podobnych sprawach do mojej była taka, że uznawano udział gminy w nieruchomości wspólnej Wspólnot Mieszkaniowych, jako mienie komunalne w rozumieniu art. 24f ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym na podstawie, którego to artykułu Rada Miejska w Dąbrowie Tarn. w dniu 8 lutego podjęła uchwałę o pozbawieniu mnie mandatu radnego. Ponadto NSA stwierdził, że wyrok NSA z 4 listopada 2010r , sygn. Akt II OSK 1704/10 na który powoływałem się w swej skardze kasacyjnej, który stanowczo akcentował wadliwość stanowiska w analizowanej materii i wyjaśniał, iż „nieruchomość wspólna pozostająca w zarządzie wspólnoty mieszkaniowej nie jest mieniem komunalnym w rozumieniu art. 24 f ust. 1 u.s.g., ponieważ nieruchomość taka nie pozostaje w dyspozycji gminy” – był wyrokiem odosobnionym od większości linii orzeczniczej w podobnej materii w związku, z czym nie może stanowić podstawy skargi kasacyjnej.

Pomimo tego, że nadal nie podzielam toku rozumowania tak sądu WSA jak i NSA zmuszony jestem je respektować. A dlaczego się nie zgadzam z tymi wyrokami?. Odpowiedź jest prosta.

Uzasadnienie czy też motywy zakazu wynikającego z art. 24f ust. 1 u.s.g. (w komentarzach do ustawy) opierają się na założeniu, „że należy dążyć do wykluczenia sytuacji, w której radny, wykonując mandat w gminie, będąc członkiem organu stanowiącego podejmującego m.in. decyzje dotyczące zasad zarządu mieniem tej gminy, mógłby wpływać na korzystne dla siebie rozporządzenie tym mieniem, korzystniejsze niż to, jakie mogliby uzyskać inni nieposiadający statusu radnego”. Tak, więc jest to artykuł ustawy zapewniający rozwiązania antykorupcyjne, które mają wyeliminować sytuacje, gdy radny, poprzez wykorzystywanie funkcji radnego, uzyskiwałby nieuprawnione korzyści dla siebie lub bliskich.

Dlatego też nie zgadzam się z podjętą uchwałą przez Radę Miejską oraz kolejno z wyrokami WSA jak i NSA, ponieważ żadna z tych instytucji nie wskazała w swym uzasadnieniu, w jaki sposób pełniąc funkcję radnego przez 6 lat wykorzystałem lub wpłynąłem na korzystniejsze dla siebie rozporządzenie mieniem Wspólnot Mieszkaniowych – chociażby jeden raz – jak również, jakie uzyskałem nieuprawnione korzyści dla siebie lub dla moich bliskich. Nie zgadzam się również, dlatego, że nigdy nie uchybiłem złożonemu ślubowaniu radnego, że „obowiązki radnego sprawować będę godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”. Jeżeli ktoś uważa inaczej to proszę o przedstawienie konkretnych przykładów i dowodów, w którym momencie wykorzystałem funkcję radnego dla uzyskania nieuprawnionych korzyści dla siebie lub bliskich.

W całej tej sytuacji bolesny jest fakt, że 11 koalicyjnych radnych – dla których moje pytania czy też stwierdzenia były niewygodne – ma możliwość w obecnym stanie prawnym pogwałcić wolę wyborców, którzy obdarzyli mnie zaufaniem i oddali na mnie głos w wyborach samorządowych chcąc abym ich reprezentował w Radzie Miejskiej.

Dlatego też kończąc swą skróconą kadencję raz jeszcze dziękuję osobom, które obdarzyły mnie zaufaniem. Obiecuję, że broni nie składam, ponieważ uważam, że zawiódłbym Państwa zaufanie, którym mnie obdarzyliście w ostatnich wyborach. Rzetelną i uczciwą pracę mając na względzie dobro gminy i mieszkańców można także wykonywać nie będąc radnym Rady Miejskiej.

Jak zawsze oczekuję na Państwa sugestie, podpowiedzi jak również pomoc w mojej dalszej działalności. Na dzień dzisiejszy nie wiem jeszcze, jaką formę ona przybierze, ale w najbliższym czasie na pewno o tym Państwa poinformuję.

Andrzej Buśko


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 28 września 2012 o 19:58
    Dyzma. :
    Ot, demokracja po dąbrowsku..
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 24)
  2. 28 września 2012 o 22:41
    dąbrowianka :
    panie Andrzeju, proszę się nie poddawać, koniec kadencji już niedługo, przynajmniej wyszedł pan z tego z twarzą, zachowując własne poglądy, a nie tak jak inni tylko podnosząc łapkę tak jak chce burmistrz, po co nam taka rada? to nie jest pana porażka tylko porażka tej rady
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +24 (w sumie : 32)
  3. 29 września 2012 o 10:46
    panie Andrzeju :
    nie mi komentowac wyroki sądu. Po ludzku jest mi żal... Żal że nie będzie już radnego, któremu los DT naprawde nie był obojętny, który nie bał się prawdy, który nie układał sie w imię świętego spokoju i np ciepłej posadki dla kogos z rodziny i mial silny kręgosłup. Dawał pan lepszą jakość naszej radzie. I pewnie wielu odetchneło z ulgą że sie pozbylo niewygodnego człowieka
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +21 (w sumie : 27)
  4. 29 września 2012 o 11:56
    Ewa :
    zgadzam się z wpisem nr 3 całkowicie, takich radnych nam potrzeba, no ale dopóki ekipa Początka jest u władzy, bardziej liczą się Taraskowe czy inne potakiwacze
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +20 (w sumie : 24)
  5. 29 września 2012 o 14:02
    Jola :
    Ja też popieram Ewę. Szkoda, że nie będzie już p. Buśki w radzie. Teraz wszyscy będą popierać władzę - łącznie z opozycją, której tak naprawdę już nie ma.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +21 (w sumie : 27)
  6. 29 września 2012 o 19:14
    kzys :
    jest -/poczotek bedzie koniec
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 12)
  7. 29 września 2012 o 19:14
    Jorgus :
    Buśko, nie zaprzeczazj prawu i zajmij się w końcu jakąś robotą, a nie użalaj się nad sobą. Wy w PIS tylko to potraficie robić. Przecież w naszej gminie robi się dużo, a tacy jak Ty i Tobie podobni chcą wszystko kontrować i stać na stanowisku że skoro tego nie zrobił PIS, to znaczy że jest złe i jest niepotrzebne. Początkowi nawet do pięt nie dorastasz, i tak wiele osób podobnie twierdzi. Sam chodzisz po mieście i zęby strzeżysz do znajomych i niestety nic to dla Dąbrowy dobrego i znaczącego z pewnością nie przyniesie. Załatw kasę na jakieś zadania inwestycyjne, a potem uważaj się za wielkiego, do którego Ci dużo brakuje.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -15 (w sumie : 35)
  8. 29 września 2012 o 21:29
    Henryk :
    Jorgus ty (fragment usunięty) to poczatek nie dorasta do piet Buśce (fragment usunięty) . Co poczatek zrobił oprócz inwestycji które są drogie w utrzymani no i oczywiście synagoge dla żyda (notabene prognozowano odwiedziny po 300 osób dziennie) a tam oprócz szkól i paru żydów nikt nie przychodzi i pytam co Dąbrowa ma z tego. Szkoda pisać
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 15)
  9. 29 września 2012 o 23:38
    :) :
    lojalność,uczciwość dobra wola nie zawsze idą w parze czasem trzeba być chamem żeby naprawdę dobrym być
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 9)
  10. 30 września 2012 o 09:46
    xxx :
    sąd sądem ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie (mam dwa granaty w świątecznym ubraniu)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 15)
  11. 30 września 2012 o 11:12
    ... :
    Zgadzam się z Jorgusem. To tylko u nas jest możliwe i tylko PIS i jego pochodne potrafią być mądrzejsi od wszystkich sądów i innych organów! Zamiast przyjąć to z pokorą i już się nie kompromitować!Żenada! Nie inaczej,żeby nie powiedzieć jeszcze gorzej było kiedy rządami zajmował się PIS,ale to taka mentalność jeden drugiego by zjadł,a w kościele w pierwszym rzędzie siedzi!Paranoja!!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -5 (w sumie : 17)
  12. 30 września 2012 o 11:17
    obserwator :
    Proszę o informację, czy w tym artykule chodzi o tego samego Pana Buśkę, który w ostatnich wyborach samorządowych był pełnomocnikiem Komitetu Wyborczego "Niezależnych" w wyborach do Rady Powiatu Dąbrowskiego(jak wiemy komisja wyborcza nie dokonała rejestracji listy w okręgu nr I)???
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 15)
  13. 30 września 2012 o 12:34
    do jorgusa :
    marna prowokacja. Albo ujadanie pieska... Nie bądź gołosłowny - podaj przykłady. Najłatwiej człowieka obrażać. Ja. Jestem przeciwnego zdania. A dlaczego uważam ze mamy kiepskiego burmistrza: masakryczna polityka kadrowa, zero dyscypliny pracy w urzędzie, brak kultury osobistej i nastawienia przyjaznego petentowi u bardzo wielu pracowników (moją 'ulubienicą' jest pani z mops która uważa że trzeba petenta traktować z góry - ale młoda jest to może sie wyrobi jeszcze jeśli przełożony ją zdyscyplinuje). Poza tym liczne afery - co gorsze zamiatane pod dywan, strasznie droga woda, opłaty za przedszkola, brak rozwoju naszego miasta, prowadzenie polityki w oparciu o układanie się z radnymi a nie rzeczową i merytoryczną wymianę argumentów, brak odpowiedzialności za podejmowane decyzje szczególnie te błędne (ostatnia sprawa opłat za przedszkola). Taka moja opinia, bo tak patrząc z boku to wygląda - przykre bo dotyczy miasta rodzinnego. I władza nie robi nic by coś sie zmieniło. Dlatego pozostaje mi chyba tylko liczyć na zmianę władzy..
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 24)
  14. 30 września 2012 o 16:38
    julka :
    Na co im Buśko Taraskowa obrobi wszystko no bo baba jest obrotna : pracuje /ile ona ma lat??/, jest radną, sołtyską , prezesem straży, przewodniczącą koła gospodyń wiejskich itd.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 13)
  15. 30 września 2012 o 17:52
    A.Buśko :
    Drogi „Jorgus” i „ …” wasze wypowiedzi przesączone agresją oparte są na kompletnym braku wiedzy na temat działalności Burmistrza, Rady Miejskiej jak również mojej osoby. Dlatego tez trudno się dziwić tonowi tych wypowiedzi. Po pierwsze z PiS-em i żadną inną partią nie miałem i nie nam nic wspólnego. Po drugie nie uważam się za „wielkiego” i nie staram się dorównywać innym. Po trzecie wyrok respektuję, niemniej jednak przepis na który Rada Miejska się powołała aby mnie odwołać jest tak nieścisły, że mam prawo się z nim nie zgadzać bo jak napisałem w swej wypowiedzi nikt nie wskazał „w jaki sposób pełniąc funkcję radnego przez 6 lat wykorzystałem lub wpłynąłem na korzystniejsze dla siebie rozporządzenie mieniem Wspólnot Mieszkaniowych – chociażby jeden raz – jak również, jakie uzyskałem nieuprawnione korzyści dla siebie lub dla moich bliskich „. I po czwarte wcale się nad sobą nie użalam z tego powodu, że nie jestem już radnym a wręcz przeciwnie jestem zadowolony, że nie uczestniczę już w tej parodii samorządności jaką prezentuje obecna Rada Miejska w D.T.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +18 (w sumie : 24)
  16. 1 października 2012 o 12:10
    JAG :
    do Jorgus -a co P.Buśko ma wspólnego z PIS-em? jeśli nie wiesz to nie pisz głupot, Ten Pan jeszcze nie zniżył się do tego poziomu.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 19)
  17. 1 października 2012 o 20:32
    głupek do p.ANDRZEJA BUŚKO :
    proszę sie nie zrarżać -każdą porażkę zamień na sukces-powodzenia
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 14)
  18. 11 listopada 2012 o 14:40
    vig :
    a ja wam powiem pracowalismy razem z Buskiem i znam go od podszewki i wiem ze zawsze chcial byc blisko koryta lepiej zeby nikt nie wiedzial w jaki sposob dostaje robote w innych miastach
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 6)
  19. 11 listopada 2012 o 14:43
    iks :
    to co dzieje sie w naszym miescie to po prostu paranoja przez duze P
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 6)
  20. 11 listopada 2012 o 16:01
    klop :
    do vig. .........wpis typowy dla naszej władzy,która bacznie pilnuje korytka, styl wójta z bolesławia .Gdyby coś takiego faktycznie było to już dawno byście to wykrzyczeli .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 5)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)