Dzisiaj:
Poniedziałek, 23 grudnia 2024 roku
Dagobert, Mina, Sławomir, Sławomira, Wiktoria

„Kindersztuba w szkole – tak, czy nie?”

22 lutego 2013 | komentarzy 101

20 lutego 2013 roku w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej odbyła się uczniowska debata na temat „Kindersztuba w szkole – tak, czy nie?”.

Obrady zainicjowała pomysłodawczyni –  B. Warecka ucząca języka polskiego w PSP nr 1, po czym oddała głos marszałkom – Izabeli Kołakowskiej i Łukaszowi Banasiowi (oboje z VI B).

Przedstawili zebranych i przypomnieli regulamin obrad oraz przedstawili temat debaty. Młodzi dyskutanci z dąbrowskich podstawówek spotkali się, by porozmawiać o szkolnej kulturze. Trafnie zdiagnozowali istniejącą sytuację podając wiele przykładów ze swoich placówek. Trafnością ocen i wnikliwością obserwacji zaskoczyli dorosłych uczestników.

Kolejnym etapem było szukanie recepty na lepsze szkolne jutro. I tu też okazało się, że uczniowie pozytywnie zadziwiają. Nie uciekają od samokrytyki i odpowiedzialności. Podali wiele sposobów, jak uczniowie i nauczyciele mogą wdrażać i egzekwować wzorce dobrego zachowania. Zaproponowano między innymi szkolne apele wychowawcze promujące tych, którzy na wyróżnienie zasłużyli. Ukazali zasadność nauczycielskiej konsekwencji w rozliczaniu uczniów z respektowania ustalonych standardów. Odwołali się do Statutu Szkoły, który normuje zasady postępowania.

Nie brakło głosów nacechowanych lekko buntowniczo, bowiem w obronę wzięto wolność ucznia, jego prawo do indywidualizmu i podejmowania decyzji. Wszyscy jednak zgodnie uznali, że wszelkim decyzjom towarzyszą konsekwencje i tylko od nas zależy, co będziemy zbierać za swe czyny – pochwały, czy słowa krytyki.

Dyskusji uważnie przysłuchiwali się: pan burmistrz  Marek Minorczyk i pan dyrektor dąbrowskiej Jedynki,  Andrzej Milewski. Obaj Panowie aktywnie uczestniczyli w debacie, co dla wszystkich było dowodem uznania dla wysiłku uczniów. Całość merytorycznie nadzorowała polonistka z PSPnr1 – Bogusława Warecka – Łachut. Zgodnie z regulaminem jury w składzie:  Iwona Derus, Krzysztof Niemiec i  Sławomir Bator oceniali dyskutantów, by wyłonić grupę medalistów – Mistrzów Słowa.

Debata zaowocowała opracowanym Kodeksem Kulturalnego Ucznia i swoistą „Receptą na lepsze jutro”. Te materiały to efekt pracy Wiktorii Pogonowskiej i Jacka Wójtowicza – uczniów klasy VI B z PSP nr 1.

Czytaj więcej

źródło: PSP nr 1 w Dąbrowie Tar.

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 22 lutego 2013 o 12:29
    Jagienka :
    Bardzo pięknie, obawiam się jednak, żeby to wszystko nie zostało jednak tylko w sferze pobożnych życzeń, bo kultura wśród uczniów jest coraz niższa, a trudno cokolwiek egzekwować, gdy rodzice w domu niczego od dziecka nie wymagają
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 5)
  2. 22 lutego 2013 o 14:42
    Piotr :
    czemuz to zosienko jestes taka zlosliwa?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 9)
  3. 22 lutego 2013 o 16:50
    Znająca osobę :
    Dziwię się razem z Zosieńką.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 11)
  4. 22 lutego 2013 o 20:47
    rodzic :
    Dobrze że właśnie ta pani zwraca uwagę na problem kultury, ma do tego szczególne prawo. Dobrze byloby, gdyby dołączyli inni nauczyciele i przede wszystkim rodzice.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 7)
  5. 22 lutego 2013 o 20:49
    pedegog :
    A może coś zaczęliby odgórnie władcy oświaty? Dbają tylko o statystyki i wyniki testów. A dziecko to tylko przeszkadza. Do tego piękne teorie i pozy dyrektorów.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 11)
  6. 22 lutego 2013 o 20:55
    obserwator :
    O kulturze powinni pogadać dorośli, oni dają wzór. Niech zrobią coś w swych domach z dziećmi i nauczą się je naprawdę kochać, a nie rozpieszczać. Proponuję pani Wareckiej do drugiej dyskusji zaprosić rodziców, nauczycieli i władze. I zrobić debatę w kinie, niech więcej osób uczestniczy
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 9)
  7. 22 lutego 2013 o 22:36
    Do obserwatora: :
    Dajcie spokój władzy, oni się takimi rzeczami zajmować nie będą, bo tylko potrafią obniżać koszty utrzymania oświaty kosztem pensji nauczycielskich i taki z tego maja zaciesz, że ich takie głupstwa jak kultura i wychowanie nie interesują. Ważne jest tylko by jak najmniej wydać na oświatę, a jak najwiecej na swoje pensjeeee. Rozliczają z wyników egzaminów, a co dają szkołom? Baza dydaktyczna? Nigdy nie ma na to funduszy. Zaopatrzenie bibliotek? A po co?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 15)
  8. 23 lutego 2013 o 08:32
    co robić? :
    Z tą kulturą to faktycznie coraz gorzej. Ryba psuje sie od głowy, więc może zacząć uczyć nasze władze od ministerstwa począwszy, na dyrektorach i nauczycielach skończyć nie pomijając rodziców, którzy swoje dzieci cowają a nie wychowują. Tu potrzebna duża akcja. Wstyd dla dorosłych, żęby dzieci same uczyły się kultury i tylko w szkole. To przydałoby się gimnazjom, bo tam jest tragicznie. Nauczyciele i rodzice, do dzieła. I zmuście dyrektorów do zającia się dziećmi a nie papierami.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 9)
  9. 23 lutego 2013 o 12:06
    mama :
    Moje dziecko , uczeń PSP nr 2 uczestniczyło w debacie i było zachwycone organizacją i całym przebiegiem. Gratulacje!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 6)
  10. 23 lutego 2013 o 12:17
    obserwator :
    Ciekawe, jak nasze władze poradzą sobie z oświatą.Czy w końcu zaczną pomagać nauczycielon i pewne sprawy , np wyposażenie szół i bibliotek uzgadniać z nimi, a nie z dyrektorami, którzy nie uczą i chcą mieć święty spokój? Czy nadal będą dążyć do likwidacji szkół? Może coś by społeczeństwu powiedzieli? Kiedy burmistrz i starosta zlikwidują biurokrację? Internet może zastąpić niejedną pijącą kawę panienke zza biurka. No i będzie kasa dla dzieciaków w szkole na książki i sprzęt. Gdyby burmistrze mieli dzieci w szkole, to inaczej by rządzili.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 15)
  11. 23 lutego 2013 o 14:15
    mama :
    obserwatorze to jest argument za tym żeby do władzy pchali się młodzi ludzie którzy mają dzieci w szkołach i przedszkolach . A na hasło wyborcze proponuje - spieprzaj dziadu-
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -5 (w sumie : 9)
  12. 23 lutego 2013 o 17:10
    Kora :
    Brawo,"mamo"...juz zaczelas "uczyc" kultury. Mam nadzieje. ze dziecku to sie akurat nie spodoba.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 6)
  13. 23 lutego 2013 o 22:31
    czytelnik :
    Na razie nasze władze chcą likwidować biblioteki w szkołach, pomijając to, że likwidują kolejne szkoły, niedługo zostaną tylko sami urzędnicy, którzy dadzą burmistrzowi, a on im podwyżki z zaoszczędzonych na szkołach pieniędzy. Ciekawe, że w mniejszym Żabnie Kusior wie, jak dbać o szkoły.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 11)
  14. 24 lutego 2013 o 07:16
    la-kura :
    bo nasz pan burmistrz wyjątkowo nie lubi nauczycieli oraz pracowników służby zdrowia, uważając ich za darmozjadów rujnujących budżet.....
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 18)
  15. 24 lutego 2013 o 12:15
    do obserwatora :
    chyba nie wiesz, o czym piszesz, kiedy twierdzisz, że dyrektorzy nie uczą i chcą mieć święty spokój - dyrektorzy też uczą, a oprócz tego walczą z urzędnikami i niekompetentnymi radnymi o to, żeby szkoła dobrze funkcjonowała w tych trudnych czasach
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 12)
  16. 24 lutego 2013 o 18:09
    do - do obserwatota :
    Też uważam, a wiem, co piszę, że dyrektorzy nie ucza. Te 2-3 godz., które muszą wyrobić to tylko obowiązek i przeszkoda w "rządzeniu". Większość dyrektorów to ci, którzy nie potrafią uczyć albo minęli się z powołaniem. A ich jedynie parcie to na władzę. Mało który swą funkcję traktuje jak misję, niestety. O innych szefach można to samo powiedzieć, ale powtarzam - reguły nie ma.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 11)
  17. 24 lutego 2013 o 18:17
    ojlala :
    Tak, to widać po różnych decyzjach burmistrza - nie lubi nauczycieli. Szkoda, bo i dzieci i oni mogliby mieć lepiej, a o to chyba chodzi żeby się troszczyć o mieszkańców. Są gminy, gdzie doceniana jest rola nauczyciela i ci najaktywniejsi nie żałują, że mieszkaja w swych miastach. Burmistrzom Dąbrowy czas na odpoczynek - trzeba świeżego spojrzenia i nowej krwi. Profesjonalnego zarządcy i wrażliwego, młodego człowieka.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 13)
  18. 24 lutego 2013 o 19:06
    la-kura :
    ojlala, juz cie lubie:)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 7)
  19. 24 lutego 2013 o 19:28
    Do ojlala: :
    Masz rację. Oświata w gminie to jedna z największych działek. I nie wystarczy tylko na to utyskiwać, ale tak działać, żeby to przynosiło korzyści dla dzieci, rodziców i całego środowiska. Nie traktować oświaty jak kukułcze jajo i podrzucać gdzie indziej, jak podrzutka a najlepiej kosztem kasy nauczycieli. Powiedzcie, czy pensja dla dyplomowanego nla w wys. 2500 zet do reki to kokosy? I Jak sie to ma do kasiory, którą zgarniają w białym domku, starostwie, lekarze, prawnicy. Przeciez nle to sa ludzie tak samo wykształceni, a ich praca w porównaniu do w/w to nie to samo co zamknę się w dyżurce i niech się dzieje wola nieba . Mam nadzieję, że uczciwi rodzice to potwierdzą. Mam też pomysł, skoro goli się nauczycieli, żeby ratować oświate, to moze tak samo zabrać po połowie zarobili w gminie, starostwie, sądzie no i w szpitalu, żeby ratować te instytucje. Tu przynajmniej zysk byłby o niebo bardziej widoczny. A i jeszcze jestem ciekawa, czy w tych szkołach oddanych osobom fizycznym, ci dyrektorzy też będą zarabiać jak ci "ogoleni" nauczyciele?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 12)
  20. 24 lutego 2013 o 22:07
    hej :
    do Do ojlala, masz 100%racji.szkoły są nierentowne- likwiduje sie je lub przekształca,a nauczyciele zarabiaja wtedy naprawde marne pieniadze.A tym czasem w białym domku tworzy sie nowy referat, nowe kierownicze stanowisko, ktore napewno kosztuje budzet gminy wiecej niz pensja dyplomowanego nauczyciela. Panie burmistrzu!!!!a moze by tak w pana krolestwie zacisnac choc TROCHE pasa???
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 15)
  21. 25 lutego 2013 o 11:41
    do ojlala :
    biedactwo, za 16 godzin pracy tygodniowo 2500, kto tyle zarabia? I jeszcze śmiesz twierdzić , że macie mało i przez to dzieci są niedouczone.Czyli , jak Ci lepiej zapłacą to bedziesz bardziej się przykładać? Nauczyciele zawsze biedni i skrzywdzeni, najleniwsza grupa zawodowa.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -6 (w sumie : 18)
  22. 25 lutego 2013 o 14:06
    Malgorzata :
    Pani Warecka -Lachut byla moja polonistka w czasach podstawowki i musze przyznac,ze to jedna z najbardziej kompetentnych i wykwalifikowanych osob jakie spotkalam w czasie mojej edukacji (skonczylam studia wyzsze).Rewelacyjny pedagog ,ktory pokazal mi jak poszukiwac wiedzy a nie podawal wszystkiego na talerzu.Nie wiem skad ta zawisc z waszej strony,no ale z drugiej strony to tak "dabrowskie". Pozdrawiam Pania Bogusie !
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 10)
  23. 25 lutego 2013 o 15:40
    do "do ojlala" :
    żaden nauczyciel nie pracuje 16 godzin tygodniowo, chyba że nie ma całego etatu i na pewno tak dużo nie zarobi, najpierw sprawdź, a nie pisz głupot, żeby tylko jątrzyć i napuszczać ludzi na nauczycieli
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 12)
  24. 25 lutego 2013 o 15:43
    joanna :
    Ja też wiele zawdzięczam podstawówce, wówcza jeszcze nr 3, gdzie polskiego uczyła mnie pani Warecka. Bardzo Pani dziękuję i z góry przepraszam za złośliwe komentarze. Piszą je ci, którym nie chciało się uczyć, albo byli i są wogóle na bakier z kulturą. Proszę dalej robić swoje, bo warto, a złośliwcom wybaczyć, bo juz ich bóg ukarał głupotą.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 7)
  25. 25 lutego 2013 o 15:54
    Ika :
    Czy ktoś mi może wytłumaczyć, dlaczego , mimo że widzimy błędy i arogancję władzy, ciągle wybieramy tego samego burmistrza i niekompetentnych radnych. W konkursach wygrywają róniez niekompetentni dyrektorzy. A co my - społeczeństwo. Jak długo będziemy czekać i swą słuszną frustrację wyładowywać opluwając się nawzajem? Nauczyciele w większości dobrze pracują, lekarze leczą, inni też chcą zarobić, więc skupmy się na tym, co ważne a nie na krytyce mieszkańców. Dobrze głosujmy i rozliczajmy swych dyrektorów.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 13)
  26. 25 lutego 2013 o 16:00
    mała :
    Jestem dorosłą dąbrowianką , znam to środowisko. Kilka lat byłam za granicą i mam spostrzeżenia dotyczące też kultury. U nas ona właściwie nie istnieje, a jeśli są jej symptomy to tylko na pokaz. Dobrze więc, że uczniowie o tym rozmawiają, bo dorosłych juz nic nie zmieni. To powinien być obowiązek każdej szkoły.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 10)
  27. 25 lutego 2013 o 17:07
    emerytka :
    Byłam nauczycielką, uczyłam w bardzo licznych klasach, innymi, lepszymi metodami. Teraz MEN doprowadziło oświatę do ruiny, a lokalne władze dzielnie w tym pomagają. Jak o liczebności klas może decydować burmistrz, który nie ma pojęcia o metodyce, psychologii, realizacji programu? Dlaczego nauczycielom narzuca się metody pracy? Dlaczego Poradnia Psychologiczna nie pomaga, ale utrudnia? Dlaczego dyrektor i każdy wizytator potrzą tylko w papiery? Dlaczego wszyscy plują na nauczycieli, a nie na tych, którzy tworzą im przepisy, warunki pracy i podejmują głupie, niszczące decyzje?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +23 (w sumie : 23)
  28. 25 lutego 2013 o 17:13
    ewa :
    Do Zosieńka. Ty chyba jesteś Zocha, która ma w nosie focha i nikogo nie kocha. Nawet siebie. Pomyśl - skąd w Tobie tyle jadu? Pewnie byłaś kiepska w szkole i masz na pieńku z Panią Warecką. Ja nie byłam orłem z polaka, wolałam geografię, ale nie zgadzam się z twoim złośliwym podtekstem pytania. Współczuję ci, Zocha.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 8)
  29. 25 lutego 2013 o 18:51
    bimber :
    ot, i mamy kidersztube......:(
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 3)
  30. 25 lutego 2013 o 18:59
    do - bimber :
    Mamy kindersztubę, niewątpliwie. Może faktycznie dorosłych - takie zosie i mamy wysłać do szkoły na lekcję kultury? Ale czto na sens? Skupmy sie na dzieciach.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 4)
  31. 25 lutego 2013 o 19:20
    do pani emerytki :
    dziś Poradnia Pedagogiczna życzy sobie, że na skierowaniu dziecka nauczyciel określił przyczyny trudności dziecka i potem to samo panie specjalistki piszą w opinii - to po co nam taka poradnia, jak sami musimy stawiać diagnozy? może by tu poszukać oszczędności
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 10)
  32. 25 lutego 2013 o 20:13
    nauczycielka właśnie :
    Do ojlala Napisałam tu troszkę o pracy nauczyciela , ale doszłam do wniosku ,że szkoda czasu i wszystko skasowałam. Ręce opadają, wątpię w ludzi. Ciekawe jaką uprawiasz profesję i w czym tak naprawdę jesteś dobry? A kto Cię tego nauczył? Czyżby nauczyciel??
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 9)
  33. 25 lutego 2013 o 21:42
    Do ojlala: :
    Zgadzam się 100% z p. emerytką i powyższym wpisem. Nic dodać nic ując. Taką mamy rzeczywistość. Wyścig szczurów i napuszczanie na siebie nawzajem. Takie mamy władze taką mamy rzeczywistość.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 7)
  34. 25 lutego 2013 o 22:23
    do nauczycielki właśnie :
    Ciekawe, co tez było o nauczycielach napisane? Ogólnie sie nie da, bo są lepsi i gorsi, jak wszędzie. Nie można ich bardzo atakować, ale i bronić nie ma powodu, szczególnie młodych, którym dążenie do kasy przesłania klasę z dziećmi. A żadna profesja nie jest ważna, bo można być dobrym bezdomnym i szują w sutannie. A nauczyciel obecnie to wiele nie nauczy, tylko tresuje, by dzieci dobrze napisały testy, bo za to chwali ich dyrektor. Szkoda, że nie ma dawnej, dobrej szkoły przyjaznej uczniowi. Autentycznie przyjaznej, a nie w głoszonych hasłach.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 11)
  35. 25 lutego 2013 o 22:30
    a - z :
    Warto byłoby się zająć poradnią psychologiczną, bo to skandal. Decydują o tym, zeby w klasach były dzieci , które krzywdzą innych, zdrowych. Kalekim trzeba pomóc, oczywiście, ale chorzy psychicznie powinni być w innych szkołach. Sami nie korzystają z lekcji, klną i wrzeszczą, że inni nie moga sie uczyć, a nauczyciel zajmuje sie nimi kosztem reszty klasy. Dawniej były klasy tzw. specjalne i super, teraz niby w trosce o dzieci krzywdzi sie je. a robi to poradnia psychologiczna. Ironia i czarny humor.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 11)
  36. 26 lutego 2013 o 09:06
    biedni nauczyciele :
    Od lat uciemiężeni i uciskani przez rodziców, dzieci, dyrektorow , a teraz i władzę.Parę godzin popracuja, dziennie 3 się pewno uzbiera. Ferie, wakacje, wolne weekendy, wycieczki.Trzynastki, czternastki i bog wie co jeszcze.Urlopy roczne płatne na podratowanie z drowia. Nawet nie draznijcie zwykłych ludzi ,bo wstyd. Posiadam plantację truskawek. Tych, co nie wiażą końca z końcem zapraszam w czerwcu po rozdaniu swiadectw.zapewniam dowóz na pole wyzywienie .Rozerwiecie się trochę.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -7 (w sumie : 21)
  37. 26 lutego 2013 o 09:13
    do nauczycielki własnie :
    skasowałaś-bo pewno przeczytałaś te swoje wypociny i sama stwierdziłaś, że głupoty popisałaś.To kim jestem i do czego doszłam , zawdzieczam wyłącznie swojemu samozaparciu i ciężkiej pracy. Nauczyciel wchodzi do klasy odbebnia swoje i wychodzi, guzik go obchodzi moja przyszłość.Wiec nie wciskaj tu kitu
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -8 (w sumie : 18)
  38. 26 lutego 2013 o 12:52
    bidulka :
    do biedni nauczyciele Jestem zainteresowana pana propozycją,jak mozna sie z panem skontaktowac?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 12)
  39. 26 lutego 2013 o 14:30
    druga bidulka :
    Do biedni nauczyciele: Ja też skorzystam. Proszę podać adres, nazwisko, telefon, bo nie wiem jak sie skontaktować w sprawie truskawek.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 9)
  40. 26 lutego 2013 o 14:45
    trzecia bidulka :
    ja tez chetnie skorzystam skoro "pan"taki dobry, nadmieniam jednak ,że nie jadam bele czego:)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 10)
  41. 26 lutego 2013 o 15:51
    Nauczycielka właśnie :
    No i cóż- to nasze miasto - pokazaliście swoje.Gratuluję JADU..........
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 10)
  42. 26 lutego 2013 o 16:22
    pedagog :
    Nie samą truskawką człowiek żyje... Są ludzie którzy chcą uczciwie pracować na chleb.Pozdrawiam plantatorów truskawek
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 9)
  43. 26 lutego 2013 o 16:37
    do bidulek :
    Wiemy ,wiemy- że byle czego panie nie jadają.Tylko czekoladki i kawusia...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 12)
  44. 26 lutego 2013 o 19:31
    podatnik :
    Proponuję założyć w Dąbrowie założyć wielką plantację truskawek, truskawkowe święto już jest,siła robocza w zlikwidowanych szkołach będzie rosła, władze ograniczą koszty oświaty, bo nauczyciele nie będą potrzebni (koszyki przeliczą urzędnicy),planty przerobi się na giełdę owocową, park też można zaorać (drzew co kot napłakał)będzie więcej pod uprawy -rewelacja!Żal mi tylko,że moje miasto jest już tak mało moje.Nie ma w nim miejsca na kulturę,życzliwość,dobre maniery,ogładę,szacunek dla innych,troski o wykształcenie dzieci i utworzenie miejsc pracy dla młodych oraz dbałości o mieszkańców(do wyborów jeszcze trochę,więc bezużyteczni). Może władze napisałyby program poprawy jakości życia w Dąbrowie zamiast dążyć do likwidacji tego,co jeszcze w mieście zostało (szkoły,szpital).
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 16)
  45. 26 lutego 2013 o 20:13
    ja :
    LUDZIE!!!!! A dajcie wy juz spokoj z tym pluciem, jadzeniem, przeciez niedlugo to sie juz chyba nawzajem pozabijamy!!!!!!zyjemy w glupich czasach, wiec czemy jeszcze dokopujemy sobie nawzajem?I nauczyciel i pielegniarka i plantator truskawek i wreszcie urzednik chce TYLKO GODNIE ZYC w tym calym porabanym systemie. Chcemy wszyscy wychowac i wyksztalcic swoje dzieci,Czy to naprawde tak duzo?????Atu tylko plucie i plicie, rzygac sie chce!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 18)
  46. 26 lutego 2013 o 22:08
    iza :
    A miało być o kindersztubie. Okazuje się, że tylko dzieci w szkole wiedzą, o co chodzi. A przez rodziców i innych dorosłych nie postępują w/g zasad. Bo po co? Dorośli uczą tego, co najgorsze.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 6)
  47. 26 lutego 2013 o 22:47
    do plantatora :
    o ile mi wiadomo, truskawki dojrzewają w czerwcu, więc przez pozostały czas leżysz do góry brzuchem, przez miesiąc obłowisz się tak, że ci na cały rok starczy, zbieraczom zapłacisz marne grosze - żyć, nie umierać!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 9)
  48. 27 lutego 2013 o 11:15
    plantator :
    to Ci źle wiadomo, jesteś ignorantem i nie masz pojęcia o otaczajacym Cię świecie.Widzisz tylko siebie i czubek własnego nosa.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 6)
  49. 27 lutego 2013 o 11:17
    beta :
    Widać że nie masz pojecia o pracy w polu. To żeby truskawki dojrzewały w czerwcu i było ich tyle żeby mozna było się obłowic na cały rok, to trzeba jednak troche więcej wysiłku niz zatrudnic ludzi do zbioru i zrobic im kanapek na 2 śniadanie :)))))
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 9)
  50. 27 lutego 2013 o 13:49
    ja :
    A co z kindersztubą? Nie o truskawkach jest tu wpis. Czy nie potraficie czytać? Może by tak pochwała pod adresem dyskutujących dzieci?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 5)
  51. 27 lutego 2013 o 14:14
    do ja :
    To tylko słowa. Weź wysyp pare papierków kolo kosza w klasie, w ktorej dzieciaki braly udzial w dyskusji. Teoretycznie powinny pozbierać, bo tak ładnie o tym dyskutowaly.A w praktyce będzie zmuszony do tego dyzurny przez nauczyciela, albo zrobi to pani sprzatająca.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 4)
  52. 27 lutego 2013 o 17:24
    do plantatora :
    To dokładnie tak jak ty! Też jesteś ignorantem, nie masz pojęcia o cudzej pracy i widzisz tylko to, co chcesz widzieć! Beto, to była ironia!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 4)
  53. 27 lutego 2013 o 17:25
    siostra basen :
    Albo nauczyciel... Dziecko by się zgięło i.. nauczyciel ma z głowy. Lepiej pozbierac i mieć spokój, bo mamusie teraz strasznie roszczeniowe są. A dzieci? Dziś narzucali takich małych kulek papierowych i co? Prosiłam o pozbieranie... Głuchota.... Dopiero wymyśliłam dla pierwszaków konkurs: kto więcej kulek pozbiera jest mistrzem kulkowym. No i wtedy dopiero pomogło, ale długo zeszło. Argumentacja, że to im powinno zależeć na estetycznym wyglądzie nie ociera. Wszystkim, którzy zazdroszczą nauczycielom, zaproponowałabym tylko 1 tydzień pracy. I potem podyskutowalibyśmy o tym jak mamy lekko. Taki tydzień bez zobowiązań, bez odpowiedzialności za wyniki. O! I jeszcze wycieczka, bo to też nam ktoś wytknął . Cyt. Jeżdżą sobie na wycieczki..." Tak. I koniecznie wycieczka, ale taka z pełną odpowiedzialnością. A w ogóle, to gdzie byliście zazdrośnicy, jak przyszli nauczyciele chodzili na studia? Trzeba było się uczyć, a nie włóczyć. Ot, co....
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 12)
  54. 27 lutego 2013 o 18:40
    emerytka :
    Dziwią mnie wpisy, które tu czytam. Z kulturą na co dzień jest źle, ale to nie znaczy, że nie ma sensu o tym mówić. Dobrze, że ktoś usiłuje problem wskazać dzieciom. Im więcej dorosłych to zrobi, to i szansa na zmianę postaw jest większa. Nie krytykujcie, malkontenci, tylko pozytywnie weźcie udział w akcji. Przecież ci, którzy w szkole śmiecą to wasze dzieci, bracia, kuzyni, siostry, wnuki ... Do dzieła, rodacy, nie marudzić
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 7)
  55. 27 lutego 2013 o 18:51
    beta :
    Taaa...teraz to o ironii bedziesz gadac ;)Jasne, ze to ironi abyła, wszyscy wiemy
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 5)
  56. 27 lutego 2013 o 20:07
    siostro basen :
    skoro sie tak pilnie uczyłaś i swiadomie wybrałas ten zawód,toznaczy,że jestes przygotowana profesjonalnie.Wiec chyba powinnas mieć podejscie odpowiednie do tych swoich podopiecznych, a Ty zaraz z mamusiami wyjeżdżasz .Tego własnie u nauczycieli nie lubię.Dzieci niedobre, lenie, nieuki,rodzice żli, dyrektor zły, kuratorium, poradnia psychologiczna, władza ta ,tamta i ta co bedzie zła.Tylko Wy ,biedni wspaniali nauczyciele zawsze skrzywdzeni.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 13)
  57. 27 lutego 2013 o 22:17
    Jolcia :
    a ja kocham swoj zawod :) jestem nauczycielka i co mi zrobicie ? zarabiam krocie, mam wolne...juz niedlugo 3 dni rekolekcji...ah, wyspie sie ...pojade do galerii w Tarnowie i kupie sobie ciuszek za kaske styczniowa...a i moze cos upatrze za trzynastke :) a tak to w sumie lubie wasze dzieciaczki...sa takie ...no wiecie, porobimy troche testow na egazmin ale co tam, beda znowu 3 dni wolnego bo beda pisac i pisac a ja w domku spie ... a potem siwta i 1-3 maja ah...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 14)
  58. 27 lutego 2013 o 22:42
    emerytka :
    No i znów niewiedza bierze górę. Wiadomo, że wychowują rodzice, i to już od pierwszych miesięcy życia dziecka. W szkole to juz za późno, można tylko wzmocnić to, co zdziałali rodzice. Powinna być współpraca. Nic nie da przerzucanie winy na szkołę, rodzice musza uderzyć się w pierś i zacząć nadrabiać błędy. Tymczasem jest źle - rodzice wymagają od nauczyciela, w domu przy dzieciach krytykują ich, więc naturalne, że będzie ono lekceważyć wszelkie zasady, bo czuje się mocne. Zawsze przecież rodzic nie słuchając obu stron stanie po stronie dziecka i nawet nie wie, że źle robi i krzywdzi dzieciaka.Nie rozumie tego tylko ten, kto nie ma dzieci, lub ma je przez pomyłkę losu.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 11)
  59. 27 lutego 2013 o 23:19
    do siostro basen :
    Bzdury piszesz a jesli tak to po co szkoła i nauczyciel.Lepszy ciemnogród i zero kultury.Wystarczą truskawki!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 5)
  60. 28 lutego 2013 o 05:36
    AQA :
    Nie wszystkie dzieci są "dobre" i nie wszystkie są "złe". Trafiają się uczniowie super wychowani i tacy, którzy potrafią każdą lekcję na łopatki rozłożyć. Ja osobiście nigdy nie wypowiadam się o uczniach w sposób negatywny, bo uważam, że w każdym człowieku można znaleźć coś co zasługuje na pochwałę. Z drugiej strony nie dziwię się tym, którzy mówią, że młodzież w dzisiejszych czasach jest trudna i że ciężko być nauczycielem, gdyż niektóre zachowania nastolatków anioła wyprowadziłyby z równowagi.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 7)
  61. 28 lutego 2013 o 07:15
    podatnik :
    Jolciu kiedy ostatnio byłaś w szkole?Lepiej znasz galerię niż organizację pracy szkoły w czasie rekolekcji i egzaminów gimnazjalnych.Może lepiej pozostań przy ciuszkach i nie udawaj,że jesteś nauczycielką!Pozdrawiam
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 7)
  62. 28 lutego 2013 o 20:32
    T :
    Do Jolci,niby nauczycielki.W jakiej to szkole dziecko pracujesz ? Bo u mnie w szkole w trakcie rekolekcji pracuje się tyle samo.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 8)
  63. 28 lutego 2013 o 22:59
    dojolci :
    A w mojej szkole jeszcze więcej pracujemy niż zwykle. Zakonnica wymyśli dodatkowe zajęcia i trzeba wykonać. I nikt sie nie sprzeciwi, nawet dyrektor nie ma nic do powiedzenia, bo boi się proboszcza. A strachliwe nauczycielki podwyższają poprzeczkę, żeby zaplusować, choć na boku narzekają. A lekcje uciekają w siną dal. Szkoda, że rekolekcje nie są po południu, jak dawniej. W szkole trzeba uczyć, a w dodatku z założenia jest świecka. Czyżby?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 11)
  64. 1 marca 2013 o 13:23
    xy :
    Nie ma co narzekać rekolekcje były wspaniałe, a zajęcia w szkole też ciekawe, nauczyć szanowna pani jeszcze zdąży.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 6)
  65. 1 marca 2013 o 18:30
    do xy :
    Skoro wiesz, jakie były rekolekcje, to jesteś pewnie uczniem. Nic więc dziwnego, że na naukę masz czas, według ciebie. Szkoda, że nie rozumiesz, że jest czas na naukę do południa w szkole i czas na modlitwę - kiedy chcesz, w wolnym czasie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 8)
  66. 1 marca 2013 o 20:17
    xy :
    Rekolekcje to nie jest modlitwa to przede wszystkim NAUKA, nieprawdaż ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 7)
  67. 1 marca 2013 o 22:44
    ona :
    zgadzam sie z tym, czas zmienic to chore prawo, nie kazde dziecko ma chec lub wyznanie, by isc do kosciola a kazde ma prawo do nauki!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 9)
  68. 4 marca 2013 o 22:45
    do ona :
    Masz rację, ale jak to zrobić? W szkole dzieci mają się uczyć, rodzice maja wychowywać, a kościół niech dba o duszę. I niech zacznie od dusz kleru, a dziećmi zajmie się w czasie religii na plebanii i na popołudniowych rekolekcjach. Dawniej tak było i było dobrze.Nauczyciel ma uczyć, a nie wyręczać katechetów w opiece nad dziećmi w kościele. Przepisy jasno to regulują, dziwne więc, że dyrektorzy nie szanują swych pracowników wysyłając ich, wbrew prawu oświatowemu, do kościoła.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 9)
  69. 11 marca 2013 o 20:08
    Mimi :
    Jedynymi znanymi mi ustrojami z religią państwową są te w krajach muzułmańskich. Za podatników pieniądze nauczyciele pilnują, czy dzieci słuchają jedynie słusznej wykładni swiatopoglądu głoszonej przez funkcjonariuszy panującej religii.O jakim szacunku w szkolnym wychowaniu chcemy mówić dzieciom, jeśli my dorośli w tym teatrze prezentujemy oportunizm, tchórzostwo, niekompetencję, lizusostwo i niezgrabnie skrywaną pogardę dla siebie nawzajem.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 4)
  70. 13 marca 2013 o 08:56
    Matka :
    Proszę, jaka obłuda wychodzi z nauczycieli. Trzy dni w roku rekolekcje i jaki problem się zrobił. Mówi się o współpracy rodzic - nauczyciel. Ale jak od nauczyciela wymagają (z czystej życzliwości i zrozumienia) aby przypilnował dzieci to oburzenie.Może powinniśmy im zapłacić za to, że przyprowadzą dzieci do Kościoła, oni tak mało zarabiają!. Żałosne, przecież, ci nauczyciele są podobno katolikami! Wstyd, w krajach muzułmańskich w przeciwieństwie do nas religia jest świętością a u nas się ją opluwa.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -5 (w sumie : 9)
  71. 13 marca 2013 o 09:05
    Matka :
    Kiedy od rodziców się żąda aby składali się na papier do klasy, na kredę i inne ceregiele, to wtedy prawa oświatowego nikt nie przytacza, że to do rodziców nie należy. Jak na dzień nauczyciela czy koniec roku szkolnego rodzice w podzięce za te dodatkowe zadania przynoszą kwiaty i prezenty to nauczyciele nie zastawiają się prawem oświatowym. Obłuda w czystym wydaniu.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -7 (w sumie : 13)
  72. 13 marca 2013 o 11:18
    kot :
    a kto ci każe prezent kupować na koniec roku, przeciez nikt ci nie każe, nie musisz tego robic
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 8)
  73. 13 marca 2013 o 11:37
    Ojciec :
    Nie do końca Was kocham nauczyciele, ale z Matką 71 sie nie zgadzam.Jest różniuca między opluwaniem religii, a chęcią trzymania się od niej z daleka. I tu macie rację, bo ja np. sobie nie życzę,zeby urzędnik pilnowal, czy moje dziecko sie modli.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 6)
  74. 13 marca 2013 o 14:56
    Anonim :
    a dlaczego w Gruszowie nie miały dzieci wolnego z racji rekolekcji?tyle godzin przepada z byle powodu, a tu nie? szkoda nadliczbówek?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 6)
  75. 13 marca 2013 o 19:29
    z innej szkoły :
    w żadnej szkole dzieci nie miały wolnego, szły na dwie godziny do kościoła a reszta lekcji odbywała się normalnie - to w Gruszowie mają nadliczbówki? to jakiś ewenement
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 7)
  76. 14 marca 2013 o 13:04
    do matki :
    Troska o wychowanie w wierze należy do rodzica i kościoła. Rodzic powinien pójść z dzieckiem na rekolekcje. Nauczyciel ma uczyć, za to mu płacą. I nie chodzi o to, że nauczycielom się nie chce iść do kościoła, lecz o to, że nie do nich należy ten obowiązek, bo uczą w SZKOLE ŚWIECKIEJ i rozliczani są za przepracowane lekcje i wyniki. A trzy dni wolne od nauki nie służą podniesieniu wyników nauczania. Ciągle zapominamy, że rodzice (?) mają obowiązki wobec dzieci większe niż tylko urodzić, a nie ciągle rozliczać nauczycieli. Rodzice powinni współpracować, a nie wyłącznie nadzorować.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 8)
  77. 14 marca 2013 o 14:11
    też do matki :
    atakuje Pani n-li, a ja odniosłam wrażenie że to rodzice pisali te komentarze w których twierdzą że n-le są od uczenia..
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 6)
  78. 14 marca 2013 o 17:07
    666 :
    jak chodziłam do średniej szkoły w Żabnie . Miałam super nauczycieli, nie to co Dąbrowa i okolice. Nasza wychowawczyni, sama z własnej inicjatywy zabierała nas na rekolekcje i korona jej z głowy nie spadła.A tu się tak nic nikomu nie chce, wszystko nie pasuje.Po co wybieraliście ten zawód, wy nawet tych dzieci chyba nie lubicie uczyć.Mojego syna na pewno wyśle do Tarnowa, nie ma takiej opcji , aby tu marnował swoją przyszłość.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 13)
  79. 14 marca 2013 o 20:39
    do 666 :
    Jednej pani z LO tak sie nie chce uczyć, ze kaze uczniom lekcje w domu opracowywać i potem referować.Czasem dzieli klase na grupy i każe z ksiażki czytac i w grupach referować temat. Ciekawe dlaczego ??? I to w "elitarnym" powiatowym liceum!!! Za co ci nauczyciele biorą pieniądze????
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 11)
  80. 14 marca 2013 o 20:51
    zdziwiona :
    znam paru nauczycieli z dąbrówki i nie narzekali na rekolekcje, za to sąsiadka która ma 2 synów w podstawówce narzekała na niedogodności. Widać więc że nie można generalizować. A w sumie to najbardziej mnie dziwi że pod tematem kindersztuba taka rozgorzała dyskusja nt rekolekcji, religii w szkole. Ech, niedługo każdy temat będzie się sprowadzał do religii i narzekania jak to ci drudzy mają dobrze, co powinni robić a czego nie, itd. Pilnujmy własnego podwórka:)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 7)
  81. 16 marca 2013 o 08:15
    do zdziwionej :
    Nie masz sie czemu dziwić, bo tematy zamiatane przez lata pod dywan w końcu wyłażą.Biedni to ludzie i biedny kraj, jeśli zamiast naturalnej codziennej aktywności pochłania nas ideologia.To zawsze temat zastępczy. Póki się zdrowo nie rozdzieli Boskiego od cesarskiego, tak będzie, zwłaszcza u tych biedniejszych.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 4)
  82. 16 marca 2013 o 16:46
    nowy :
    Jestem oburzona tym co się dzieje w dąbrowskim LO. Najpierw była mowa o tym, ze uczniowie mogą sobie wybierać rozszerzony przedmiot a teraz okazuje się że na siłę każe się uczniom z klasy humanistycznej wybierać geografię zamiast wosu Jeśli dziecko chce iść na prawo to po co mu geografia??? Czy naprawdę dla dyrektorki liczą się tylko godziny dla ulubionych nauczycieli a nie to co chcą uczniowie????
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 12)
  83. 16 marca 2013 o 19:52
    kochający inaczej :
    W szkole niestety rządzi "szara eminencja" , (fragment usunięty). Odkąd skutecznie ta "eminencja" rozprawiła sie z poprzednią dyrektorka ( mistrz donosów), to ster władzy dzierży w swoich rękach i "zarzadza" sobie szkoła jak jej pasuje - dbając o godziny dla siebie. W każdej klasie jako proponowane rozszerzenie jest wałśnie geografia i tak tez było w roku ubiegłym.Byc może dlatego nie udało sie utowrzyc dodatkowej klasy historia- wos, bo "eminencja" narzuciła dyrekcji rozszerzenie " wos - geografia" o jakim chyba w zadnej normalnej szkole nie słyszano.Teraz tez ponad 20 uczniów wybrało dobrowolnie wos jako przedmiot w rozszerzonym zakresie, to "eminencja" (fragment usubięty) mamnipuluje uczniami zmuszając ich do zdawania matury z geografii, co oczywicie da godziny tym nauczycielom - taka bezdusznośc woła o pomste do nieba! Ze tez nikt nie zwróci uwagi organowi prowadzacemu lub przynajmniej kuratorium. No ostatecznie dyrektorce, przecież po cos ona tam chyba jest , nie tylko po to zeby być i pachnieć
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 13)
  84. 17 marca 2013 o 13:21
    związki partnerskie :
    Czy dyrekcja LO potrafi się odwdzięczyć za lojalność? Kto najbardziej kopał pod poprzednią dyrekcją, pisał na nią donosy będzie miał etacik i po dwa zastępstwa na dzień, a reszta niech się martwi o pracę?!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 14)
  85. 17 marca 2013 o 16:14
    sport to zdrowie :
    tak to własnie wyglada - drugi znany w tej szkole "mały pisarczyk " donosów ma tyle nadliczbówek, że jak jedną klasę uczy to druga siedzi bez opieki na korytarzu, bo chociaz "pisarczyk" jest równie piękny co i mądry to przeciez się nie rozdwoi, a godziny lecą :) , kaska też :)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 12)
  86. 17 marca 2013 o 18:32
    do poprzednika :
    wydaje mi się, że takie układy obowiązywały za rządów poprzedniej dyrektorki, kto umiał się wkupić w łaski, ten miał dobrze
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 13)
  87. 17 marca 2013 o 19:41
    Druga w kolejności do tronu :
    To prawda poprzednia dyrektorka ładowała godziny swojej córeczce. Pamiętam czasy gdy jej córeczka miała dwa wychowawstwa.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 7)
  88. 17 marca 2013 o 19:55
    Anonim :
    najwierniejsi mieli nawet płatne zastępstwa podczas rekolekcji!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 10)
  89. 17 marca 2013 o 21:05
    do poprzednika :
    zawsze istnieja jakieś układy - najwazniejsze jednak zeby uczniowie nie byli ich ofiarą - tak, jak ma to miejsce teraz, niestety
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 10)
  90. 18 marca 2013 o 17:04
    sport szkodzi :
    chyba ci sport na główkę zaszkodził, jeszcze w żadnej szkole tak nie ma, żeby nauczyciel miał równocześnie lekcje z dwiema klasami - wymyślasz takie brednie, że głowa boli, wciąż widać po tych komentarzach, że poprzednia ekipa nie może pogodzić się z porażką i plecie trzy po trzy, byle tylko dowalić obecnej dyrekcji
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -5 (w sumie : 11)
  91. 18 marca 2013 o 17:45
    Ruda Zośka :
    W tej szkole wszystko jest możliwe wystarczy być człowiekiem dyrektorki i można iść na zastępstwo pięć minut przed końcem lekcji i zabrać pieniądze za żadną pracę. Ale ten nauczyciel uwielbia wygłaszać monologi o sprawiedliwości i uczciwości. Szkoda, że sam jej nie posiada. Obecna dyrektorka niech nie mówi biedaczka o dowalaniu bo sama nigdy nie przebierała i nie przebiera w środkach. Hipokryzja!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 16)
  92. 18 marca 2013 o 18:25
    Anonim :
    Zosko jest więcej takich szkół, gdzie bierze się pieniądze za fikcyjne zastępstwa.Wystarczy mieć dobry układ z Dyrem lub być nim samym!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 14)
  93. 18 marca 2013 o 21:35
    łu. :
    Może ktoś mi wytłumaczy,dlaczego dyrekcja ma płatne zastępstwa a nauczyciel świetlicy, biblioteki, pedagog szkolny pracuje w ramach swoich godzin?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 14)
  94. 19 marca 2013 o 14:31
    Anonim :
    i to jest dobre pytanie! najpierw zniżka godzin ze względu na funkcję, a potem masa nadliczbówek.Nie ma się co dziwić, że szkoły są ciężarem dla budżetu. Władze nie widzą tego, czy udają,że nie widzą problemu?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 13)
  95. 20 marca 2013 o 22:24
    Meta :
    Uwielbiam czytac komentarze pod newsami o tym co sie dzieje w dąbrowskich szkołach i smiac sie do lez z nich, tyle w nich wywlekania dziadostwa przez samych nauczycieli ze chyba zadna grupa zawodowa w dabrowie sie tak wzajemnie nie opluwa jak nauczyciele
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 16)
  96. 21 marca 2013 o 11:50
    Anonim :
    masz rację Meto, lepiej zamiatać pod dywan i udawać, że jest ok.szkoła nie jest prywatnym folwarkiem dyrektora!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 12)
  97. 21 marca 2013 o 15:28
    start :
    mnie się wydaje, że te wszystkie dyrdymały o tym, co się dzieje w szkołach piszą ludzie, którzy nie mają ze szkołą nic wspólnego, tylko tak piszą, żeby innym dowalić
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 12)
  98. 13 września 2013 o 11:50
    wyborca :
    śmieszą mnie wasze komentarze, kogo winicie za to że likwiduje się szkoły bo za mało dzieci się w nich uczy? no pewnie burmistrza Początka, ale czy to Początek ma chodzić po wsiach i zapładniać kobiety by rodziły więcej dzieci? Sytuacja niżu demograficznego to tylko wasza wina, bierzcie się do roboty a nie wieczorami wylewajcie swoje frustracje, opluwając jadem innych
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 12)
  99. 13 września 2013 o 18:37
    też wyborca :
    jak zacznę zarabiać po 5 tys na m-c (zamiast 1200) to zacznę rodzić dzieci
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 5)
  100. 13 września 2013 o 21:46
    do wyborcy :
    ale czy to wina burmistrza że tyle nie zarabiacie? ludzie proszę was ogarnijcie się, najlepiej winić za swoje niepowodzenia burmistrza i cały świat !!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 6)
  101. 5 stycznia 2014 o 18:32
    mieszkaniec :
    A miało być o kindersztubie w szkole. Teraz najlepiej widać, że jest niezbędna, bo nawet dorośli nie potrafią kulturalnie trzymać się tematu. Czego więc wymagać od dzieci?. Trzeba zacząć więc od kindersztuby dorosłych, bo kto da przykład? Sam nauczyciel w szkole nie poradzi. Nawet najlepszy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)