Dzisiaj:
Środa, 25 grudnia 2024 roku
Anastazja, Eugenia, Piotr, Spirydion

JAK PRZETRWAĆ KRYZYS NA RYNKU ALBO W BRANŻY?

21 sierpnia 2020 | Brak komentarzy

Artykuł Partnera
Jak przetrwać kryzys na rynku albo w branży? Podsuwamy uniwersalne rozwiązanie!

Kryzysy zdarzają się w każdym biznesie – zakładając firmę, warto brać pod uwagę możliwość ich zaistnienia, a także przygotować sobie plan działania na trudniejszy czas. Umiejętność radzenia sobie w takich sytuacjach to prosta droga do sukcesu i zyskania przewagi nawet nad bardzo rozbudowaną konkurencją. I chociaż marketing wydaje się opcją, z której można wtedy zrezygnować, by ciąć koszty, prawda jest inna. Aby przetrwać, trzeba jedynie… dostosować reklamę do rynku.

Przenieś swoją działalność do internetu. A potem zainwestuj w SEO

Współczesny konsument łatwo dostosowuje się do nowych sytuacji, zmieniając jedynie swoje zachowania i przyzwyczajenia. Jest jednak pewna sfera, która zawsze cieszy się zainteresowaniem: internet. Nawet gdy sklepy i firmy stacjonarne są zamykane, zwykle przenoszą swoją działalność do sieci. A tam już czekają internauci, gotowi zrobić zakupy i załatwiać sprawy wygodnie, w zaciszu własnego domu. Dlatego eksperci w dziedzinie marketingu powtarzają: nawet w czasach kryzysu nie należy rezygnować z SEO. Dzięki wypracowanej pozycji w wynikach wyszukiwania masz szansę na pozyskanie wiernych obserwatorów i Klientów. Co prawda w wyniku trudnej sytuacji finansowej mogą oni odkładać decyzje zakupowe na później, ale gdy już wszystko wróci do normy, będą o Tobie pamiętać. Zadbaj więc o pozytywne doświadczenia internautów odwiedzających Twoją firmową witrynę. Przyjazna i intuicyjna strona spowoduje, że pozyskany ruch przełoży się na wyższą sprzedaż produktów i usług – teraz lub po ustabilizowaniu się sytuacji na rynku.

W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.
źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Niezależnie od panującej na rynku sytuacji, marketing jest niezbędny do funkcjonowania firmy. Działania reklamowe w wyszukiwarce, czyli pozycjonowanie, a także reklama Google Ads, okazują się doskonałym rozwiązaniem w pozyskiwaniu nowych Klientów. Wyspecjalizowane agencje marketingowe posłużą Ci pomocą w zbudowaniu kampanii dostosowanej do aktualnych potrzeb konsumentów. Jeżeli już masz uruchomioną reklamę w sieci, dobrze jest się jej dokładnie przyjrzeć. Być może wymaga kosmetycznych zmian, by odnieść sukces w trudniejszym czasie.

Przekonaj się, że pozycjonowanie może złagodzić skutki kryzysu

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, niecodzienne sytuacje powodują zmiany w potrzebach i zachowaniach potencjalnych Klientów. Dobrym ruchem jest więc przemyślenie obranej wcześniej strategii marketingowej i zmodyfikowanie przekazu reklamowego. Możesz poszukać rozwiązań na sprzedaż online, a także utrzymać lub zmienić dotychczasową koncepcję promocji w internecie. W tym celu opłaca się zgłosić do specjalistów, którzy podsuną pomysł na to, jak połączyć Twoją grupę docelową z konkretnym produktem albo usługą poprzez dostosowany do aktualnych realiów przekaz. Na przykład, jeśli obecnie konsumenci spędzają większość dnia w internecie i tam przeniosła się ich aktywność, idealnym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie strony firmowej oraz reklama w Google i mediach społecznościowych. Dzięki temu nie tylko znajdziesz się w czołówce wyników wyszukiwania i na stronach, które internauci codziennie odwiedzają, ale też zaistniejesz w ich świadomości. Co możesz zrobić? Po pierwsze wytypować te produkty lub usługi, które są odpowiedzią na obecne potrzeby Klienta. Następnie zdecyduj, jakie działania marketingowe będą najbardziej opłacalne. Eksperci zajmujący się na co dzień marketingiem rekomendują połączenie reklamy w Google Ads, dającej szybkie rezultaty, z długofalowym pozycjonowaniem. Twoja obecność w płatnych wynikach wyszukiwania sprawi, że prędko zanotujesz wzrost ruchu na stronie, a nieco wolniejsze, ale skrupulatne działania SEO dadzą Ci wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania na długo po tym, jak kryzys minie.