DYŻUR TELEFONICZNY DLA SENIORÓW
Seniorze, masz pytanie do ZUS? Bądź bezpieczny i skorzystaj z dyżuru telefonicznego.
W trosce o bezpieczeństwo seniorów, ZUS proponuje dwa terminy dyżurów telefonicznych skierowane do emerytów i rencistów. Będzie można zapytać o świadczenia wyrównawcze dla byłych opozycjonistów, podwyższenie emerytury dla rocznika 53’, dorabianie do świadczeń oraz o to jak załatwić w ZUS sprawy zdalnie.
Podczas dyżuru zorganizowanego, przez oddział ZUS w Tarnowie, seniorzy będą mogli dowiedzieć się m.in.:
• o świadczenia wyrównawcze dla osób o potwierdzonym statucie działacza opozycji antykomunistycznej i osób represjonowanych z powodów politycznych,
• kto z rocznika 1953 może złożyć wniosek o przeliczenie świadczenia a komu ZUS przeliczy emeryturę z urzędu,
• o czym dorabiający emeryt i rencista powinien pamiętać – kiedy ZUS może zmniejszyć, a kiedy zawiesić świadczenie emerytalne lub rentowe,
• o zbiegi świadczeń z ZUS i KRUS,
• jak założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych i załatwiać sprawy w ZUS przez internet.
Ekspert ZUS będzie dyżurował w dwa kolejne wtorki, czyli 3 i 10 listopada 2020 r. w godz. 10.00 -12.00 pod numerem telefonu 14 632 76 73.
Anna Szaniawska
regionalny rzecznik ZUS
w województwie małopolskim