Dzisiaj:
Niedziela, 24 listopada 2024 roku
Adela, Erast, Felicyta, Klemens, Klementyn, Orestes, Przedwoj

Dwulecie kina cyfrowego „Sokół”

6 marca 2012 | komentarze 2

Zbliża się termin wielkiego wydarzenia artystycznego i kulturalnego w Dąbrowie Tarnowskiej. Bezpośrednia transmisja wspaniałego baletu z Teatru Bolszoj w Moskwie („Korsarz”) uświetni dwulecie kina cyfrowego „Sokół”.

Cały czas można rezerwować miejsca za pośrednictwem internetu (www.kinosokol.pl) lub telefonicznie (14-655-9214) na tę unikatową i elitarną uroczystość, która odbędzie się w DDK w najbliższą niedzielę 11 marca (początek o godz.16:00).

W przerwie transmisji częstować będziemy urodzinowym tortem i lampką szampana (dla dzieci cola). Chcemy też uszczęśliwić 3 osoby, losując wśród widzów „Złote Karty Sokoła”, uprawniające do bezpłatnego wstępu na biletowane imprezy w DDK do końca 2012 roku.

Za darmo na urodzinową fetę z rosyjskim baletem mogą wejść wszyscy urodzeni 11 lub 12 marca (od tego dnia zaczęła się kariera cyfrowego „Sokoła” pierwszymi projekcjami „Avatara” z kolejkami do kas jak za PRL-u…).

Bilety: 35 zł (normalny), 30 zł (ulgowy).

PRZYPOMNIENIE INFORMACJI O BALECIE „KORSARZ”

Choreografia: Alexei Ratmansky na podstawie Mariusa Petipy,

Scenografia: Boris Kaminsky,

Kostiumy Yelena Zaitseva,

Libretto: Jules Henri Vernoy de Saint-Georges, Joseph Mazilier w Opracowaniu Mariusa Petipy, na podstawie poematu Byrona

Osadzony w orientalnej scenerii Korsarz, to prawdziwa uczta dla oka oraz gratka dla wielbicieli XIX-wiecznego grand ballet, z efektownymi scenami zbiorowymi oraz dominacją tanecznej królowej – primabaleriny. Alexei Ratmansky i Yuri Burlaka, podejmując się wznowienia Korsarza, wykonali ogromną pracę studiując archiwalne materiały przechowywane w muzeach i bibliotekach Moskwy, Petersburga i Paryża. Odczytali również notację oryginalnej choreografii Mariusa Petipy, znajdującą się w zbiorach the Harvard Theatre Collection. Korsarz prezentowany w Teatrze Bolszoj bazuje na wersji z 1899 roku, uzupełnionej nowymi pomysłami autorstwa Ratmanskiego i Burlaka, mocno osadzonymi jednak w XIX-wiecznej tradycji. Zgodnie z ówczesną konwencją, podczas tworzenia widowiska, choreografowie często dodawali do oryginalnej partytury tańce wychodzące spod pióra innego kompozytora. W tym przypadku, prócz muzyki Adama, pojawią się także fragmenty autorstwa Léo Delibesa, Cesare Pugniego, Piotra von Oldenburg, Riccardo Drigo, Alberta Zabela oraz Juliusa Gerbera.

źródło: DDK


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 6 marca 2012 o 21:02
    hiike :
    Widziałam ten balet . Jest przepiękny
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  2. 10 marca 2012 o 10:40
    orkiestrant :
    skoro jest to "unikatowa i elitarna uroczystość...' to można się dowiedzieć ile osób liczy ............elita ??????
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)