Dzisiaj:
Poniedziałek, 23 grudnia 2024 roku
Dagobert, Mina, Sławomir, Sławomira, Wiktoria

Dożynki Powiatowe w Mędrzechowie

22 sierpnia 2011 | komentarzy 69

21 sierpnia br. na obiekcie sportowym w Mędrzechowie po raz czwarty odbyło się Święto Powiśla Dąbrowskiego – Dożynki Powiatowe i Targi Gospodarcze.

Organizatorem imprezy było Stowarzyszenie Samorządów Powiatu Dąbrowskiego skupiające wszystkie samorządy gminne z terenu naszego powiatu oraz samorząd powiatowy. Gospodarzem dożynek był starosta dąbrowski Tadeusz Kwiatkowski oraz wójt Gminy Mędrzechów Krzysztof Korzec.


Po mszy św. w kościele p.w. NMP Królowej Polski w Mędrzechowie, 19 okazałych i pięknych wieńców dożynkowych przeniesiono w uroczystym korowodzie na obiekt sportowy. Dożynkom towarzyszyły zorganizowane po raz 13 Targi Gospodarcze.

Na scenie tradycyjnie wystąpiły orkiestry dęte, zespoły muzyczne i taneczne, a także twórcy ludowi i lokalni artyści. Święto Powiśla Dąbrowskiego zakończyła zabawa taneczna.

Wyniki konkursów:

Powiatowy Konkurs Wieńca Dożynkowego – kategoria: wieniec tradycyjny

I miejsce – grupa wieńcowa Zalipie – Dom Malarek gm. Olesno

II miejsce – grupa wieńcowa Kupienin gm. Mędrzechów

III miejsce – grupa wieńcowa Delastowice gm. Szczucin

 

Powiatowy Konkurs Wieńca Dożynkowego – kategoria: wieniec nowoczesny

I miejsce – grupa wieńcowa Mędrzechów – gm. Mędrzechów

II miejsce – grupa wieńcowa Grądy gm. Mędrzechów

III miejsce – grupa wieńcowa Radgoszcz gm. Radgoszcz

 

Konkurs na najładniejsze „ośpiewanie wieńca”

I miejsce – Zespół Folklorystyczno Taneczny Ziemi Gręboszowskiej

II miejsce – Grupa Wieńcowa Domu Malarek z Zalipia

III miejsce – grupa ośpiewawcza „Owiesek” z Męderzechowa

 

Iza Adamiec

 

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 23 sierpnia 2011 o 13:43
    xyz :
    Było bardzo fajnie .Super impreza ,piękna pogoda i przepiękne wieńce dożynkowe.Bardzo podobał mi się korowód dożynkowy.Wieczorem był efektowny pokaz sztucznych ogni. SUPER!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  2. 23 sierpnia 2011 o 18:16
    Marysia :
    Sadzac po zdjeciach, dożynki powiatowe były bardzo udane. Niestety nie mogłam w nich uczestniczyć. Bardzo szczegółowa fotorelacja, która przypadnie każdemu, kto nie mógł uczestniczyć w tym święcie. Zastanawia mnie jednak fakt rozstrzygnięcia konkursu, najbardziej okazały wieniec (ze Strojcowa, gm. Bolesław) nie został nawet wyróżniony. Dlaczego? Czołowe miejsca na podium to wsie z gminy gospodarzy i Olesna (Zalipie)? Zastanawiajace, że tylko gmina Dąbrowa Tarnowska i Bolesław zostały pominiete..
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  3. 23 sierpnia 2011 o 21:05
    misia :
    Szkoda,że jury nie doceniło i nagrodziło tej pięknej zagrody ze Strońca.To był naprawdę piękny wieniec dożynkowy. Ci ludzie włożyli ogrom pracy w jego wykonanie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  4. 23 sierpnia 2011 o 21:48
    Anonim :
    Zgadzam się z "misia" to przykre że tak piękny wieniec ze Strojcowa nie został nawet wyróżniony,świadczy to tylko o tym że jury jest jednostronne bo już 3 razy zostaje nagrodzony wieniec z Mędrzechowa chociaż w tym roku wcale nie był najładniejszy.Szkoda się wysilać w kolejnych latach.Ile pracy musieli włożyć ci ludzi którz wykonywali wieniec "Zagroda Galicyjska" .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  5. 23 sierpnia 2011 o 22:39
    !!! :
    Najbardziej napracowało się przy wieńcu Zalipie ,wystarczy zobaczyć galerię z dożynek w Bolesławiu , Gręboszowie i Mędrzechowie (jest to taki sam wieniec tylko góra zmieniona i jest wystawiany poraz 3)wstyd jak na malowaną wieś ,to jest oszustwo do pozostałych uczestników.Komisja beznadziejna i stronnicza.Ludzie ze Strojcowa naprawdę włożyli wiele serca w ten wieniec i tak ich potraktować.Zastanawia mnie ta szanowna komisja dlaczego 2 lata temu uznali właśnie taką zagrodę że jest oky a teraz że nie jest to wieniec (to mogli już 2 lata temu określić i powiedzieć tej wsi że taka makieta nie będzie w przyszłości brana pod uwagę)nie jestem z tej gminy ale takie samo zdanie mają ludzie w innych gminach a komisja powinna być niezależna z innego powiatu .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  6. 24 sierpnia 2011 o 01:28
    Iwona :
    Podobno komisja była ośmioosobowa (z każdej gminy po jednej osobie i 1 osoba reprezentująca Starostwo Powiatowe), to jak mogło być stronniczo
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  7. 24 sierpnia 2011 o 12:21
    emeryt :
    !!!- może masz rację ale zapytam, czy pozostałym uczestnikom konkursu ktoś zabraniał wystawiać wieńca po raz ..............trzeci ??????
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  8. 24 sierpnia 2011 o 13:15
    Joanna :
    Bardzo sprawiedliwy werdykt jury wieniec z zalipia przepiękny i typowy wieniec dożynkowy no przykro że strojców pomylił święta i przyjechał z szopka .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 1)
  9. 24 sierpnia 2011 o 13:37
    Emerytka :
    Zgadzam się z przedmówczynią każda grupa wieńcowa włożyła wiele pracy ale jeśli ktoś nie wie jak ma wyglądać i co to jest wieniec dożynkowy niech się nie zabiera do pracy a tym bardziej do komentarzy. Cóż że prawda boli.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  10. 24 sierpnia 2011 o 14:59
    michał :
    no wszystko Ok, przejrzałem galerie, owszem Strojców bardzo ładnie zaprezentowany...ale czy to jest wieniec czy zagroda? moze nie dopełnili jakiegos punktu regulaminu?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  11. 24 sierpnia 2011 o 15:41
    Emerytka :
    W stu procentach zgadzam się z wynikiem jury a jeśli ktoś pomylił święta no cóż zrobić.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  12. 24 sierpnia 2011 o 15:51
    zzzz :
    Stroojców pomyliło ze święto dożynkowe ze świętem Bożegonarodzenia haha i odstawili szopką !!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  13. 25 sierpnia 2011 o 01:24
    michał :
    czyli "emerytka" i "zzzz" mysla podobnie jak ja, moze nie ma co krytykowac bezpodstawnie
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  14. 25 sierpnia 2011 o 10:06
    Emerytka :
    Tu nikt nie krytykuje wszystkie wieńce były piękne i kosztowały mnóstwo pracy ale chodzi o prawdę i mówiąc szczerze to wieniec ze strojcowa nie był wieńcem tylko jakaś sztuką i to piękną a wieniec z zalipia był typowym pięknym wieńcem tradycyjnie dożynkowym i nie ma w tym nic dziwnego że zdobył pierwsze miejsce mimo że zalipie nie zmienia wyglądu ale po co zmieniać jak kilka razy staje na podium.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  15. 25 sierpnia 2011 o 10:47
    nina :
    zgadzam sie z opiniami,każdy ma racje,ale jak jest kategoria nowoczesny wieniec to Strojców powinien dostać wyróżnienie. Szkoda że Bolesław nie wystawia wieńców,ale tam nie ma gospodarza,wójt do bani a sołtys nie lepszy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  16. 25 sierpnia 2011 o 10:58
    rencistka :
    zgadzam sie, jaki pan taki kram!!!! Ludzie oczu nie macie jak wybraliście
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 1)
  17. 25 sierpnia 2011 o 11:09
    Bożena :
    Widze, że tutaj roziwnęła się nie lada dyskusja! Rozbawił mnie fakt, że Zalipia nie stać na troche pracy tylko po raz n-ty wystawia to samo. Wieniec wcale nie jest cudem świata, były o wiele ładniejsze. A jesli chodzi o wysmiewanie Strojcowa, to naprawdę, uważam, że społeczeństwo ulega zacofaniu. Zamiast uhonorować fakt, że jakaś wioska zaczęła wprowadzać jakieś innowację, to lepiej to zniszczyć! Macie rację, tutaj rządza tylko układy. Medrzechów jako gmina nieźle się zaprezentowała dostrzegajac tylko swoje wsie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  18. 25 sierpnia 2011 o 11:14
    Piotrek :
    Szopka bozonarodzeniowa? Nie znacie sie, a komisja przede wszystkim. To jest arcydzieło, reszta sie nie umywała. Pora na zmiane, ludzie juz nie chca ogladac tego samego, chca czegos nowego.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  19. 25 sierpnia 2011 o 12:16
    Marietta :
    A'propos innowacyjności wieńca ze Strojcowa. Pomysł mieszkańców Strojcowa był czymś nowym 2 lata temu, a w tym roku...to misterne, praco i czasochłonne powielenie poprzedniego wieńca. Niestety, taka jest prawda.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  20. 25 sierpnia 2011 o 12:44
    Emerytka :
    Przeżyłam już parę lat i sama wiłam wieńce widzę że dyskusja i ocena rozgrywa się między wieńcem z zalipia a wieńcem ze strojcowa. Tak strojców wystawił arcydzieło a nie wieniec i ani nie był on nowoczesny a tym bardziej tradycyjny byłam na tych dożynkach i werdykt jury był bardzo sprawiedliwy- oceniało między innymi dobór zbóż więc pytam gdzie w wieńcu ze strojcowa były kłosy zbóż o słomy to było mnóstwo! Nie ważne jest jaki gdzie i kiedy kto przestawiał wieniec liczy się tu i teraz a dla przypomnienia jakoś mało różnicy w wieńcu ze strojcowa jaki był w ujściu a teraz . Skład komisji po jednej osobie z każdej gminy plus osoba ze starostwa więc gdzie tu przeforsowanie tego to już całkiem nie mogę pojąć. Są wygrani i przegrani ale prawda nie tylko w oczy kole. Gratuluję wygranym a przegranym życzę sukcesów może innym razem.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  21. 25 sierpnia 2011 o 13:55
    myszka :
    Strojców pokazał Dzieło Artystyczne i to powinno być docenione.Jest to coś nowego, pięknego i fachowo zrobionego. Może to nie wieniec, ale powinni stworzyć inną kategorię i przyznać nagrodę i to wielką nagrodę!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  22. 25 sierpnia 2011 o 13:58
    Obserwator :
    Uważam , że werdykt jury jest sprawiedliwy
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  23. 25 sierpnia 2011 o 14:28
    zzzz :
    Wogóle co to było Strojców pod kościół podjechał jak na zabawę i śpiewali ,, szła dzieweczka do laseczka" zamiast jakiś pieśni kościelnych widocznie nie umią śpiewać bo wyszłi na scene jak gawrony na polu i się jeszcze pomylili a późnej mają pretensje że nie zajęli żadnego miejsca
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 1)
  24. 25 sierpnia 2011 o 15:28
    Piotrek :
    Widze ze tutaj zaczeła wypowiadac sie czlonkini komisji z dozynek! Prosze poogladac zdjecia z Ujscia pozniej sie wypowiadac. Widac było na dozynkach, ze wieniec ze zalipia byl przepiekny, bo nawet nikt sie przy nim nie zatrzymywal, a ten ze Strojcowa byl non stop oblegany. Pozdrawiam Emerytke, ktorej do emerytury jeszcze bardzo duzo brakuje, jednoczesnie wije wieniec i zasiada w komisji:)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  25. 25 sierpnia 2011 o 15:41
    Anonim :
    Jakoś na dożynkach powiatowych w Gręboszowie i dożynkach diecezjalnych w Odporyszowie ( I miejsce) jurorzy nie uznali wieńca z Strojcowa za szopkę. Współczuje mieszkańcom Zalipia że nie chce im się ruszyć dupy żeby chociaż wyprasować szarfę czy też wymyślić coś tak pięknego jak WIENIEC z Strojcowa.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  26. 25 sierpnia 2011 o 15:52
    zdziwiony :
    Jakoś na dożynkach powiatowych i diecezjalnych dwa lata temu wieniec ze Strojcowa nie był uznany za szopkę. A Zalipie taka "sławna" wieś, mogła by się postarać i chociaż odmuchać wieniec z kurzu.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  27. 25 sierpnia 2011 o 16:13
    Emerytka :
    He he bardzo śmieszne oj chciała bym być młoda i nie mieć emerytury ale jest jak jest widzę że nie którzy przedmówcy zaczynają być chamscy dość że nie mają pojęcia co to wieniec to jeszcze zabierają głos. Chciała bym żeby wieniec z innych lat dało się tak utrzymać w takim stanie he he
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  28. 25 sierpnia 2011 o 16:19
    rolnik :
    Do nina -kto w tym Bolesławiu będzie robił wieniec, jak wszyscy olewają od wójta ,biblioteki ,sołtysa ,szkół,przedszkola ,radę sołecką i radnych.Wszyscy mają wiele do gadania i wysoko się noszą i na tym się kończy -jest to wstyd na cały powiat ale jaki pan taki kram .Ile to miało się dziać przed wyborami ,jakie miały być atrakcje w Bolesławiu -dla młodzieży ,dzieci i starszych a tu wychodzi, że nawet marnego wieńca nie ma kto zrobić -bo wszystko uczone ,sama inteligencja ,jeszcze trochę to nawet ziemi dotykać nie będą .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  29. 25 sierpnia 2011 o 17:11
    berek :
    a w niedziele kolejne dożynki i znów bedzie dyskusja, że nie ten wieniec wygrał, który powinien, znów bedą obrazeni, po co wogóle takie bezsensowne dożynki, kultura ludowa umarła dawno temu, teraz wyjdą na scenę, jeden ma górę od stroju ludowego i dżinsy, drugi damskie kozaki i garniturowe spodnie, pośpiewają oj dana każdy na inna nute, pokreca się w kółko i jeszcze domagaja sie nagród, a potem ogolne ochlejstwo zwane zabawą ludową
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  30. 25 sierpnia 2011 o 17:40
    Joanna :
    Może wystarczy tych komentarzy dożynki były pięknie przygotowane gratuluję gminie mędrzechów . Ktoś musiał wygrać ktoś musi pogodzić się z przegraną. Strojców uważał że to wieniec i pewna nagroda nic bardziej mylnego a o śpiewaniu nie wspomnę takie duże grono a gorzej już nie mogło być dużo mniejsze grupy a było co posłuchać.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  31. 25 sierpnia 2011 o 22:08
    mała :
    Jestem z Mędrzechowa - jakby nie było zawsze ludzie będą gadać, że wygraliśmy bo byliśmy gospodarzami- nie prawda. Pierwsze miejsce nie zajęliśmy po raz pierwszy. Werdykt był sprawiedliwy. I każdy włożył wiele serca w swój wieniec - nie tylko Strojców. I poza tym... czy nie stać ich na coś więcej tylko co roku to samo wystawiać???
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  32. 26 sierpnia 2011 o 11:47
    Grazyna :
    brawo !!!wszystkie wience byly bardzo piekne.Chwala ludziom,ktorzy poswiecili swoj wolny czas, aby sie spotkac i stworzyc cos na co nie stac innych.Docenmy to ze jest garstka pasjonatow, ktorym sie chce.Nie wylewajmy wiadra pomyj na ludzi, ktorzy maja pomysl i go realizuja,poniewaz za rok,a moze za piec lat nie bedziemy mieli juz co ogladac, bo mowiac kolokwialnie, kazdy polozy lage.zamknie sie w swoim domku, wlaczy telewizor i bedzie wolal ogladac te bzdety ktorymi nas karmia.Zagroda galicyjska ze Strojcowa to dzielo sztuki,dopracowane w kazdym detalu. mysle , ze wlasnie ten obraz wsi wymagal najwiecej pracy,pomyslowosci,inwencji tworczej i zapalu. bardzo szkoda,ze nikt nawet slowem tego nie docenil, ani szanowne jury,ani gospodarz dozynek, ani gospodarz Boleslawia
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  33. 26 sierpnia 2011 o 12:04
    Grazyna :
    mala, gdybys sie lepiej przygladnela to zauwazyla bys ze Strojcow dwa lata temu wystawil ,, obraz,, ZNIWA. odsylam do zdjec z I Dozynek Diecezjalnych. Wtedy zajeli I miejsce, ale jury nie bylo stronnicze.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  34. 26 sierpnia 2011 o 13:20
    do zzzz :
    zawsze tak jest, ze najbardziej krytykuja ci co nic nie robia, albo nie potrafia. mogles wyjsc przed szereg i pokazac jak sie spiewa. napewno wszyscy byliby zachwyceni. nic nie stoi rowniez na przeszkodzie, abys zaprezentowal swoja prace. czy stac cie na to?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  35. 26 sierpnia 2011 o 13:46
    Grazyna :
    czy to co napisalam bylo dla kogos niewygodne?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  36. 27 sierpnia 2011 o 12:07
    Abc :
    Cała dyskusja rozgrywa się pomiędzy Wieniec ze Strojcowa a wieniec z Zalipia. To były dożynki powiatowe czy dwugminne?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  37. 27 sierpnia 2011 o 14:39
    qwerty :
    Chyba dwugiminne, ale tylko z tego wzgledu, ze krolowalo Zalipie i gmina medrzechow
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  38. 27 sierpnia 2011 o 17:52
    niki :
    ludzie, tu nie o miejsca chodzi, ale o kasę, ci co nie wygrali, dostali tylko trzy stówki za udział, za miejsca kasa była większa, stąd cała kłótnia,
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  39. 27 sierpnia 2011 o 21:54
    Emerytka :
    Nie rozumie jednej rzeczy czemu strojców szuka dziury w zalipiu przecież wasz "niby " wieniec i tak nie byłby oceniany w tej samej kategorii co wieniec z zalipia. Jeśli ktoś nie wie to kategorii było dwie. Więc w czym problem?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  40. 27 sierpnia 2011 o 23:58
    Zainteresowany :
    Widzę, że kłótnie prowadzą przegrani. Proszę sobie zobaczyć regulamin dożynek, który był dostępny w sieci na długo przed dożynkami i każdy mógł się dowiedzieć, co będzie oceniane: http://www.medrzechow.net/2011_27_28/regulamin%20oceny%20wienca%20dozynkowego.pdf Są tam również definicje wieńców: Wieniec tradycyjny - wieniec tradycyjny to korona lub czepiec zwieńczony elementami religijnymi. Wieniec nowoczesny - oparty na pomysłowości kształtów Wieniec powinien zawierać wszystkie zboża, elementy kwiatowe z kwiatów żywych lub wykonanych własnoręcznie z bibuły, zioła , owoce, ziarna. Nie powinien zawierać elementów sztucznych i być łączony drutem. I dopiero teraz można wziąć udział w dyskusji... Wieniec z Zalipia był oczywiście tradycyjny, w kształcie korony, z krzyżem na górze. Z tego, co mi dobrze wiadomo, pleciony był na nowo na kilka dni przed dożynkami, więc śmieszne są zarzuty o wystawianiu "starego" wieńca. A korona ma chyba jeden kształt??? Tym bardziej, że ostatnie powiatowe dożynki były dwa lata temu. A "wieniec" ze Strojcowa, równie piękny, niestety, wieńcem nie był. I również forma była wykorzystana na wcześniejszych dożynkach. A za udział mogło wcale pieniędzy nie być, bo co to za nagroda, każdy by mógł byle co upleść i parę groszy wziąć. Jak napisała Niki, pewnie chodzi o kasę. Nie potraficie się ludzie cieszyć z obfitych plonów...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  41. 28 sierpnia 2011 o 12:47
    ala :
    amen
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  42. 28 sierpnia 2011 o 14:01
    Emerytka :
    Dziękuję że wreszcie ktoś zabrał głos i przetarł nie którym oczy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  43. 28 sierpnia 2011 o 14:41
    paula :
    Po prostu żal
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  44. 28 sierpnia 2011 o 19:14
    kornik Gucio :
    To ja też trochę podrąże, bo taka moja natura.Byłem na wielu dożynkach iwgryzałem się we wszystkie wianki.Na paru zjadłem zęby.Mieszkańcom Strojcowa chcę powiedzieć, że ich zagroda to prawdziwa perełka. Pamiętajcie ,że swoi nigdy was nie docenią,a to z takiej prostej przyczyny ,że to zaścianek . Wszystko co inne , jest be.Gratulacje i głowa do góry. Bardzo liczę na to że w przyszłym roku też postaracie się o taką perełkę. Mędrzechów- przepiękny wieniec- słuszne I miejsce. Zalipie-czy to prawda ,że kobieta,która bierze udział w robieniu waszego wieńca , zasiada w jury?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  45. 28 sierpnia 2011 o 19:41
    niki :
    no właśnie, też uważam, że za sam udział nie powinno być kasy, niektorzy tylko odświeżają stare wieńce, żeby tylko kasę dostać, tyle sie mówi o podtrzymywaniu tradycji i obyczajów, ale dlaczego za to płacić, dziś społecznie nikt nawet palcem nie kiwnie, czy tak powinno być?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  46. 29 sierpnia 2011 o 12:13
    Emerytka :
    To żadna tajemnica pani Wanda Chlastawa która była wytypowana z gminy olesno do składu komisji oceniającej wieńce jest od dawna dyrektorem Domu Malarek ale i chce zaznaczyć że skład komisji nie był jedno osobowy. Już pisałam w skład komisji wchodzą - po jednej osobie z każdej gminy plus osoba reprezentująca starostwo.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  47. 30 sierpnia 2011 o 22:07
    też emerytka :
    Ludzie dajcie spokój.Prawda jest taka, że Mędrzechów na dożynkach w Dąbrowie Tarnowskiej miał piękny wieniec "Kielich", w Bolesławiu piękną "Koronę" (oba zajęły I miejsce)w tym roku piękną "Dzwonnicę" i tez zasłużyła na I miejsce, widać, że nie wystawia żadnego po raz drugi tak jak w Zalipiu, bo ludzie są ambitni i pracowici i chyba o to chodzi... Kobietki z Zalipia zróbcie coś nowego, bo nie wyobrażam sobie, że na dożynkach w Olesnie ( bo następne tam będą)"znów odgrzejecie po raz 4 ten sam kotlet" toż to niesmaczne. Trzymam za Was kciuki. Strojców mam nadzieję nie zrazi się i wykona piękny wieniec tradycyjny lub nowoczesny, który z pewnością nie będzie wymagał tyle trudu i czasu co ta "Instalacja" ( nie obrażajcie się na jury). to nie był wieniec.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  48. 30 sierpnia 2011 o 22:18
    jeszcze nie emerytka :
    To prawda można śmiało powiedzieć, że Mędrzechów to prawdziwe "zagłębie wieńcowe" Maja tam zdolnych i chętnych ludzi, bo i Grądy tez wykonały piękny wieniec i Kupienin (oba zasłużyły na otrzymane II miejsce)na uznanie zasługują wieńce z Wólki Grądzkiej i innych miejscowości. Gratuluję Wójtowi zdolnych mieszkańców. Trzymajcie tak dalej...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  49. 31 sierpnia 2011 o 13:16
    kasia :
    a co się dzieje z byłym starostą, bo Go nie widziałam na dożynkach. Czy to prawda ,że z kandydowania na posła chce go wygryżć Pan Robert Kądzielawa jego przyjaciel partyjny?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  50. 31 sierpnia 2011 o 19:51
    Anonim :
    Nikt jeszcze tu o tym nie wspomniał, ale Pan burmistrz Początek dostał medal za zasługi dla rolnictwa. Gratulacje!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  51. 31 sierpnia 2011 o 20:41
    krawcowa :
    kasiu-ja w tą plotkę nie wierzę,na mieście nie takie bajki opowiadają.P.Krajewski był i jest liderem i z pewnością nie odda komuś tej pozycji bo lata na nią pracował.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  52. 31 sierpnia 2011 o 23:05
    niunia :
    Smęgorzowskie dożynki lepsze niż w Mędrzechowie :)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  53. 1 września 2011 o 13:57
    Emerytka :
    W każdej plotce trochę prawdy jest potwierdzam że pan Kądzielawa będzie kandydował na posła .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  54. 4 września 2011 o 23:12
    mędrzechów :
    mieszkam w medrzechowie i jestem przekonana ze to bylo ukartowane! pani sekretarz z medrzechowa rzadzi w medrzechowie po co nam wojt skoro ona wszystkimi dyryguje!! po co ona siedzi w gminie? po to by tylko swoja rodzinke wprowadzać na stolki? pozatym jest kims w dabrowie nie wiec to oczywiste ze jakies tu oszukanstwo bylo 3 miejsca naleza do gminy medrzechow? trzeba bylo jeszcze raz zwolac komisje ale nie ta co teraz decydowala tylko inna nieznana dla nikogo! powinien wygrac kto inny a nie gospodarz! zmienmy wojta i pania sekretarz!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  55. 5 września 2011 o 12:18
    obywatel :
    Po analizie części komentarzy jestem przekonany, że należy: 1. powołać nadzwyczajną powiatową komisję śledczą do spraw werdyktu komisji konkursowej; 2.zawiadomić CBś lub CBA; 3. podczas następnych dożynek powiatowych wyłaniać zwycięzców w konkursie SMS. Takie są moje postulaty!!! :) OCZYWIŚCIE TO JEST ŻART :)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  56. 11 września 2011 o 10:17
    obywatel :
    do mędrzechów: "gratuluję" Ci sfrustrowana mieszkanko gminy Mędrzechów, pomysłu zwołania ponownej komisji oceny wieńców itd. Jesteś "prawdziwą patriotką" hahahaha wstydź się...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  57. 12 września 2011 o 09:26
    mędrzechów :
    ja sie nie wstydze tego co napisalam to czysta prawda!!jestem patriota ale niemoge patrzec co sie dzieje w medrzechowie... brak mi slow do rzadzacych w gminie wiec obywatelu jesli niemieszkasz w naszej wsi to niewiesz jak jest!!!!!!!!!!!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  58. 12 września 2011 o 14:30
    rencistka :
    Człowieku ciesz sie ze sie u was cos dzieje ze ma kto rządzić,a nie jak w gm Bolesław,nie ma kto rządzic i pracować tam tylko wyjazdy i imprezy
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  59. 12 września 2011 o 14:33
    nina :
    tak to zrobić zamiane ,dajcie wojta do Bolesławia a zabierzcie sobie wojta z Bolesławia razem z jego żoną
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  60. 12 września 2011 o 20:43
    obywatel :
    do mędrzechów:no i jak ci się podoba pomysł "rencistki" i "niny". najpierw myśl, a potem pisz...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  61. 13 września 2011 o 18:00
    Ja zdezorientowany :
    Czy to prawda że w gminie w bolesławiu pracuje też żona wójta? Bo nie chce mi się w to wierzyć - w taki nepotyzm w czystej postaci. Przecież tak chyba nie może być żeby mąż zatrudniał żonę i to był jej bezpośrednim zwierzchnikiem
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  62. 14 września 2011 o 21:38
    Maria :
    STAROSTA,WICE-STAROSTA,BURMISTRZ,WICE-BURMISTRZ DABROWY TARNOWSKIEJ.ZADBAJCIE O WYGLAD.SZCZEGOLNIE O BUTY.STARE NIEMODNE I ZAWSZE BRUDNE. WSTYD!!!!!!!!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  63. 18 września 2011 o 19:35
    obywatel :
    do "Ja zdezorientowany" No nie tylko żona wójta, bo i synowa i syn jako kapelmistrz i Wójt płaci całej rodzince... tj. żonie, synowi i synowej...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  64. 18 września 2011 o 20:31
    IVA :
    Maria dzięki dawno tak się nie uśmiałam ale dużo w tym prawdy choć panów których wymieniłaś nie spotkałam ostatnio innych natomiast tak wystosujmy więc apel PANIE I PANOWIE URZĘDNICY JEŚLI JUŻ ZARABIACIE GRUBĄ KASĘ WYGLĄDAJCIE STOSOWNIE DO ZAJMOWANEGO STANOWISKA !!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  65. 18 września 2011 o 20:39
    IVA :
    do Obywatel: ten Wasz wójt nie ma przypadkiem jakiegoś wolnego syna- może jakaś posadka dla mnie-żartuje!Ale jazda!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  66. 23 września 2011 o 16:41
    mędrzechów :
    dawno tu mnie niebylo wiec powiem wam w ten sposob jak beda najblizsze wybory i tak bedziecie glosowac na tych co sa wiec nie dziwcie sie!ja na wybory nie chodze bo co to za wybory jak jest jeden kandydat? tak bylo w medrzechowie!wojt boleslawski przynajmniej cos robi teraz droge odnowil itd a medrzechow? za pieniadze wygrane z dozynkow w gradach imprezowali zamiast cos zrobic dobrze zjesc wypic to mial kto ale zeby cos dla gminy zrobic niema nic!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  67. 23 września 2011 o 18:00
    rolnik :
    Wójt Bolesławski nie robi drogi bo jest to droga powiatowa więc kasa jest z powiatu a nie z gminy -cieniutko w kasie jak w stodole na wiosnę ,także nic nie odnawia bo nie ma za co .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 3)
  68. 30 września 2011 o 15:43
    ANTEK :
    Do mędrzechów;ośle naucz się poprawnej gramatyki a póżniej udzielaj komentarzy.Najbardziej krytykóją tylko te osoby co dla wsi i gminy nic nie zrobiły.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  69. 1 października 2011 o 10:33
    mędrzechów :
    do Antek: poprawna gramatyka u mnie nastapila! ty lepiej naucz sie pisac bo "krytykuja" pisze sie nie tak jak tys napisal! i kto tu na balwana wyszedl?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 4)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)