Dzisiaj:
Sobota, 23 listopada 2024 roku
Adela, Erast, Felicyta, Klemens, Klementyn, Orestes, Przedwoj

Dobre zmiany w urzędzie miasta?

4 czerwca 2016 | komentarze 42

Co jest dziwnego w decyzji burmistrza o rozpisaniu i rozstrzygnięciu konkurs na stanowisko dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny, utworzonego na bazie dawnego MGOPS – u i przejmującego te funkcje statutowe?

To, że Krzysztof Kaczmarski ogłosił konkurs na stanowisko, które zdaniem dotychczasowego dyrektora… jest zajęte (niezmiennie zresztą od 26 lat, z sukcesami) właśnie przez dyrektora Włodzimierza Słomczyńskiego, co jest niezgodne z Ustawą o pracownikach samorządowych.

Do 31 grudnia 2015 r. w Dąbrowie funkcjonował Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, od 1 stycznia 2016 r. zaś jego funkcje statutowe przejął Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny – inicjatywa poprzedniej ekipy rządzącej zresztą. Za instytucją mieszczącą się obecnie na terenie dawnego dworca PKS gorąco optował zresztą właśnie Włodzimierz Słomczyński, który sam opracował program funkcjonalno-użytkowy nowej siedziby dąbrowskiej pomocy społecznej. A jak podziękowano mu za dotychczasową pracę? Na pewno w nie do końca elegancki sposób.

Zakończenie funkcjonowania poprzedniej jednostki i przemianowanie jej w podobną, tylko o nieco innej nazwie i lepszych warunkach lokalowych, nie wiązało się z żadną rewolucją bo i zmiany nie miały takiego charakteru. MOPSiWR przejął cele MGOPS – u i wg opinii wojewody miał przejąć dotychczasowych pracowników pomocy społecznej. I tak się stało. Wszyscy dotychczasowi pracownicy MGOPS z dniem 1 stycznia stali się pracownikami MOPSiWR. Wszyscy z wyjątkiem… dyrektora. Mimo że (jak dowodzi dotychczasowy dyrektor) nie rozwiązano z nim stosunku pracy (miał umowę o pracę na czas nieokreślony), burmistrz zadecydował o rozpisaniu konkursu na stanowisko, które – wedle Ustawy o pracownikach samorządowych – było zajęte.

Zgodnie z art. 11. 1. Ustawy „Nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze, jest otwarty i konkurencyjny” (Dz.U. 2008 Nr 223 poz. 1458). Art. 12. 1 tejże Ustawy doprecyzowuje, czym jest „wolne stanowisko urzędnicze”. To stanowisko, „na które zgodnie z przepisami ustawy albo w drodze porozumienia, nie został przeniesiony pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, posiadający kwalifikacje wymagane na danym stanowisku lub nie został przeprowadzony na to stanowisko nabór (…)”.

W myśl tych przepisów, logicznie rzecz ujmując, na stanowisko dyrektora MOPSiWR powinien zostać przeniesiony dotychczasowy dyrektor MGOPS, gdyż gmina go zatrudniała, a on posiadał długoletnie doświadczenie i stosowne kwalifikacje poparte 26 – letnim stażem pracy. Organizacja konkursu miałaby raczej sens wtedy, gdyby gmina nie miała już obsadzonego stanowiska, lub gdyby dyrektor nie posiadał odpowiednich kwalifikacji. Gdyby tak jednak było, zasadnym byłoby pytanie: kto dyrektora utrzymywał na tym stanowisku przez ponad dwie i pół dekady? Przez ten czas Włodzimierz Słomczyński dał się poznać jako solidny dyrektor tej jednostki, lubiany, komunikatywny i rzetelny w pracy.

Włodzimierz Słomczyński pełnił tę funkcję od 1990 r.; pozytywnie przeszedł wielokrotne weryfikacje podczas różnych audytów i kontroli. Przez 5 lat kierował unikatowym w skali kraju projektem unijnym, bo angażującym wszystkie siedem ośrodków pomocy społecznej w powiecie. Ponadto dostrzegał potrzeby osób korzystających z usług MGOPS – u, gdyż był inspiratorem i gorącym orędownikiem budowy nowoczesnej siedziby ośrodka pomocy społecznej. W ciasnym korytarzu na parterze urzędu miejskiego coraz trudniej mieścili się klienci ośrodka pomocy społecznej. Dyrektor był też organizatorem wielu konferencji i szkoleń.

 Z Nim można się było porozumieć. Nigdy nie odmówił pomocy. Nie bardzo rozumiem, dlaczego tak z dyrektorem postąpiono – mówi nam jedna z osób, która miała styczność z Włodzimierzem Słomczyńskim, gdy był dyrektorem MGOPS. Zastrzega anonimowość, bo w kuluarach dużo się mówi na ten temat, a decyzja burmistrza o konkursie na stanowisko dyrektora co najmniej wzbudza zdziwienie.

Ponieważ nowa siedziba pomocy społecznej została sfinansowana ze środków zewnętrznych, m.in. z pieniędzy unijnych (zdobył je i rozpoczął budowę były burmistrz Stanisław Początek) pieniądze trzeba było rozliczyć z marszałkiem Województwa Małopolskiego. Rada miasta musiała więc podjąć odpowiednią uchwałę (Uchwała Nr XI/127/15 z dnia 28 sierpnia 2015 r.).

Wystarczyło, żeby rada miasta uchwaliła zmiany w dotychczasowym statucie MGOPS (zmianę nazwy, nowe obowiązki instytucji itp.). Tak zresztą sugerował Wydział Prawny i Nadzoru Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie. W piśmie do dąbrowskiej rady miasta (z dnia 30. 09. 2015 r.) wskazano, że „powzięto wątpliwości co do zgodności z prawem zapisów przedmiotowej uchwały”. „Wątpliwą w ocenie organu nadzoru jest również sama możliwość zlikwidowania gminnej jednostki pomocy społecznej”.

Burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej Krzysztof Kaczmarski musiał wysłać do Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie wyjaśnienia dotyczące wskazywanych wątpliwości.

Wydział Prawny i Nadzoru finalnie nie zakwestionował uchwały w całości.

„Organ nadzoru rozważał możliwość stwierdzenia nieważności kwestionowanej uchwały w całości, jednakże mając na uwadze zasadę proporcjonalności, na obecnym etapie organ nadzoru nie będzie kontynuował czynności nadzorczych względem kwestionowanej uchwały.

Za przyjęciem takiego stanowiska przemawia fakt, iż w skutek podjęcia uchwały (…) ośrodek pomocy społecznej istnieje cały czas, zostaje zapewniona kontynuacja wykonywania jego zadań, zaś zmieniona zostaje w istocie jedynie jego forma organizacyjna, poprzez zastąpienie istniejącej jednostki budżetowej inną jednostką budżetową. Nie została zlikwidowana struktura obowiązkowa, zmieniono w istocie jej zakres działania, poprzez wyposażenie jednostki budżetowej w zadania dodatkowe (…)”.

Zauważyć należy, że reorganizacja ośrodka pomocy społecznej mogła zostać przeprowadzona w prostszy oraz klarowniejszy sposób, tj. poprzez zmianę statutu Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Tarnowskiej, która to zmiana zapewniłaby stosowną reorganizację ośrodka.

Z całą stanowczością podkreślić jednak należy, iż zlikwidowanie jednostki budżetowej i powołanie w jej miejsce nowej jednostki, nie może stanowić podstawy do ingerencji w stosunki pracy dotychczasowych pracowników Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Tarnowskiej, w tym w szczególności rozwiązania stosunków pracy. Dla dotychczasowych pracowników ośrodka pomocy społecznej, wobec wyłącznie zmiany o charakterze organizacyjnym, pozostaje bowiem to ten sam zakład pracy”. – czytamy w piśmie Wydziału Prawnego i Nadzoru Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie.

Prawnicy uznali, że zgodnie z prawem można było zlikwidować jedynie nazwę ośrodka i stworzyć na jej miejsce nową (z MGOPS – u powstał MOPSiWR). Niezależnie od nazwy zawsze będzie to ten sam ośrodek pomocy społecznej, bo instytucji tej nie da się zlikwidować. Prawnicy dopuścili jedynie wyposażenie jej w dodatkowy zakres obowiązków. Zmiana nazwy nie upoważnia jednak dąbrowskiego samorządu do manipulowania przy sprawach kadrowych. Włodzimierz Słomczyński zastosował się do stanowiska prawników wojewody. Poinformował pracowników, że ośrodek zmienia nazwę. Dla pracowników pozostał to de facto ten sam zakład pracy.

Dyrektor Słomczyński zastosował się do wytycznych z Urzędu Wojewódzkiego, wobec niego jednak nie zastosowano tych samych zasad. Mimo iż sprawa była, jak widać, na tyle kontrowersyjna, że biuro prawne wojewody wystąpiło z ponownym pismem; tym razem nie do rady miejskiej, ale samego burmistrza. W piśmie kolejny raz podkreślono, że „zastąpienie jednej jednostki budżetowej inną jednostką budżetową oznacza w istocie wyłącznie zmiany w sferze organizacyjnej w zakresie tych jednostek budżetowych, zwłaszcza w odniesieniu do sytuacji, kiedy likwidacja obejmuje placówkę, której funkcjonowanie jest obligatoryjne”.

Mimo tych wytycznych, z jakiegoś powodu burmistrz zdecydował się na przeprowadzenie konkursu na stanowisko dyrektora MOPSiWR. Przewodniczącym komisji konkursowej, z urzędu, został wiceburmistrz i sekretarz w jednej osobie – Stanisław Ryczek. Do konkursu przystąpiły tylko dwie osoby: dotychczasowy dyrektor Włodzimierz Słomczyński oraz Katarzyna Hałun, pracownica tej jednostki w randze konsultanta prawnego. Komisja podjęła decyzję, że lepszym kandydatem na stanowisko dyrektora będzie Katarzyna Hałun; z 13 – letnim stażem pracy w tej jednostce. Odrzucono wieloletniego dyrektora, który przepracował na tym stanowisku drugie tyle czasu, co jego dotychczasowa pracownica. Znanego w gminie, powiecie i województwie; z wieloma osiągnięciami.

Trudno oceniać pracę Katarzyny Hałun na stanowisku dyrektora, gdyż objęła je niedawno (wyniki ogłoszono publicznie na stronie internetowej 26 kwietnia 2016 r.). Nikt też nie neguje, że kandydatka będzie dobrze wypełniać swoje obowiązki.

Kontrowersji sprawie przydaje jednak następująca kwestia: z dokumentów wynika, że były dyrektor MGOPS nie otrzymał skutecznego wypowiedzenia umowy o pracę, tak jak wymaga Kodeks Pracy. W maju w sądzie pracy odbyła się sprawa wniesiona przez dyrektora Słomczyńskiego o ustalenie, czy nadal trwa stosunek pracy na stanowisku dyrektora na czas nieokreślony. Pierwsze posiedzenie Sądu było krótkie, strony zostały zobowiązane do uzupełnienie dokumentacji (przy okazji okazało się, że prawnik reprezentujący Burmistrza nie miał właściwych pełnomocnictw a na dodatek, w dniu rozprawy czyli 19 maja – „nie dysponował wiedzą” czy od 1 maja jest i kto jest dyrektorem MOPSiWR)

Jak do sprawy odnosi się Stanisław Ryczek, który był z urzędu przewodniczącym komisji konkursowej?

To burmistrz, a nie zastępca, zadecydował o rozpisaniu konkursu i jako włodarz samorządu ponosi odpowiedzialność za wszelkie decyzje. W tym miejscu warto przypomnieć słowa burmistrza wypowiedziane w wywiadzie dla e – Kuriera Dąbrowskiego:
– Natomiast wszystkie decyzje, tak czy inaczej, muszę podejmować ja, i ponoszę za nie pełną odpowiedzialność.

 Postępowanie konkursowe się odbyło zgodnie z prawem. Od 1 maja jest nowy dyrektor jednostki. Od 1 stycznia działa nowa placówka, która przejęła obowiązki MGOPS – u. W projekcie unijnym był sztywny zapis, że jednostka nie zostanie przekształcona, tylko zostanie powołana nowa – odpiera zarzuty Stanisław Ryczek. – Wojewoda nie uchylił uchwał rady. Napisał dwa razy wyjaśnienia. Chodziło o zachowanie przejścia pracowników. Dyrektor do 1 stycznia do końca kwietnia tylko pełnił obowiązki. Komisja oceniała koncepcję pracy kandydatów na to stanowisko. Cała sfera pracy socjalnej była przedstawiona w trochę innym świetle i to przekonało komisję. Jest duże bezrobocie i narasta ubóstwo – jednostka musi wychodzić naprzeciw takim osobom i starać się im pomagać. Jednostka musi to minimum egzystencji zapewnić. Tą całą sferą powinien się zająć dyrektor i to było uwzględnione w prezentacji Pani Katarzyny Hałun; mocniej zaakcentowane. Kontakt socjalny, praca asystentów rodziny… Przedmiotem była ocena koncepcji pracy – kandydatka bardziej pokazała tę pracę socjalną.

Stanisław Ryczek zapytany o zasadność i sens rozpisywania konkursu, zamiast przeniesienia dotychczasowego dyrektora do MOPSiWR – u, odpowiedział:

– Nie mnie to oceniać. Powstała nowa placówka i Pan burmistrz postanowił o rozpisaniu konkursu na to stanowisko. Pan wojewoda nie uznał zasadności roszczeń dyrektora. W trybie 30 dni wojewoda może wezwać samorząd, żeby uchylił uchwałę, ale tego nie zrobił. Pracodawcą dla dyrektora MGOPS jest burmistrz i może dokonać oceny pracy dyrektora i zmienić dyrektora. Burmistrz uznał, że to nowa jednostka, po likwidacji poprzedniej.

 Proszę mi wierzyć, że nie było w tym złej woli. Warunki na to stanowisko nie były wygórowane. Przyznam szczerze, że po cichu liczyłem, że jednak zgłosi się dużo więcej kandydatów i będzie szerszy wybór; może zostaną przedstawione jeszcze inne koncepcje pracy. Byłem przekonany, że będzie zdecydowanie więcej osób, niż tylko dwoje kandydatów. Burmistrz nie chciał być posądzony o faworyzowanie kogoś, więc do komisji konkursowej powołał dwie radne z rady miejskiej i pracownicę kadrową. Z mocy prawa przewodniczącym zostaje sekretarz lub zastępca burmistrza. – mówi Stanisław Ryczek.

Burmistrz odpiera zarzuty. Wyjaśnia, jak według niego wyglądała sprawa Włodzimierza Słomczyńskiego. Stanowczo zaprzecza również, by łączyły go z nową dyrektor MOPSiWR relacje koleżeńskie.

-W listopadzie 2015 r. Rada Miejska w Dąbrowie Tarnowskiej podjęła uchwałę w sprawie likwidacji Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz utworzenia od dnia 1.01.2016 r. Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny. Wymóg utworzenia nowej jednostki z nowym Statutem i zakresem działania o segment wsparcia rodziny wynikał z zapisu umowy o dofinansowanie budowy ośrodka zawartej z Zarządem Województwa Małopolskiego.

Uchwała Rady Miejskiej o likwidacji i utworzeniu nowej jednostki organizacyjnej nie zawierała zapisu o przejęciu pracowników do nowo utworzonego MOPSiWR w oparciu o art 23 prim. Kodeksu Pracy. Wszystkich pracowników likwidowanej jednostki powiadomiono o fakcie likwidacji jednostki oraz o możliwości zatrudnienia w nowej jednostce.

Dyrektorowi powierzono na okres 4-ch miesięcy ( do dnia 30.04.2016 r) pełnienie obowiązków Dyrektora MOPSiWR t.j do czasu przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora. Obowiązek zatrudniania Kierowników jednostek organizacyjnych gminy w drodze konkursu wynika z zapisów ustawy o pracownikach samorządowych. Pan Włodzimierz Słomczyński nie uznał mojej decyzji i posługiwał się pieczątką Dyrektor MOPSiWR podpisując decyzje administracyjne, co było dotknięte wadą prawną. Po ogłoszeniu konkursu Pan Włodzimierz Słomczyński złożył stosowne dokumenty do konkursu. Niestety drugi kandydat uzyskał wyższą ocenę komisji i został zaproponowany do zatrudnienia na stanowisku Dyrektora MOPSiWR. Pan Włodzimierz Słomczyński otrzymał świadectwo pracy po ustaniu zatrudnienia. Po przejęciu obowiązków przez nowego dyrektora MOPSiWR okazało się, że Pan Włodzimierz Słomczyński bez uzgodnienia ze mną i bez posiadania zabezpieczenia finansowego zatrudnił 2 osoby na stanowiska urzędnicze bez postępowania konkursowego w tym jedną na czas nieokreślony a drugą na czas do końca 2018 r. Przez takie działanie naruszył dyscyplinę finansów publicznych. Pan Włodzimierz Słomczyński złożył pozew do sądu o ustalenie stosunku pracy. Sąd odbył pierwszą rozprawę w dniu 13 maja i ustalił drugą rozprawę w tym przesłuchanie świadków na dzień 20 lipca br. Obecnie Pan Włodzimierz Słomczyński przebywa na zwolnieniu lekarskim. – wyjaśnia Krzysztof Kaczmarski.

Niezależnie jednak od tego ostatniego (i niezależnie również od jakości pracy i kwalifikacji nowej dyrektor jednostki, którym nikt nie przeczy) samo zakończenie współpracy z dotychczasowym dyrektorem w takim trybie i takich okolicznościach budzi kontrowersje; choć może samorządowcy nie zdają sobie z tego sprawy. Czy tak miała wyglądać nowa jakość władzy i dobre zmiany zapowiadane przez burmistrza?

Ula Skórka

fot. MOPSiWR

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 4 czerwca 2016 o 16:50
    anka :
    Pan Kierownik Słomczyński - adieu. Za co ? Za wiarę - w ludzi. A Pan Kierownik Referatu ... (kierowca bez uprawnień ?) - cacy, cacy. Już słyszę wyjaśnienia że miały być zmiany. Skoro miały być to są. A że "zamiast cygana to kowala powiesili" ? Pan w niebiosach patrzy, patrzy i kiedyś pewnie zagrzmi. Oj zagrzmi Panowie władcy gminni. Lud też patrzy. I Stanley patrzy. I Zamkowa patrzy. I Wojewoda patrzy. I sąd patrzy. I ja też zdumiona patrzę. A co z "totalną opozycją ?". Oni podnieśli ręce. O Boże !
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 24)
  2. 4 czerwca 2016 o 17:16
    ja :
    I komu przeszkadzał p. Początek???
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 30)
  3. 4 czerwca 2016 o 18:07
    abc :
    A z jakiej opcji politycznej jest p.Słomczyński i p. Hałun? To obecnie wszystko wyjaśnia. Wiadomo przykłady już są, np. w konkursie na dyrektora szkoły, kogo forsuję nasza władza i ze musi to być po linii i sympatiach pisowskich.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 24)
  4. 4 czerwca 2016 o 19:36
    ann :
    ja na nowym burmistrzu się bardzo zawiodłam,mojego głosu już na pewno nie otrzyma,potrafi obiecać wszystko,jednak nijak się ma to do realizacji.Panie burmistrzu po co obiecywać,przecież można zwyczajnie po ludzku powiedzieć,nie da rady i po sprawie
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +29 (w sumie : 39)
  5. 5 czerwca 2016 o 01:08
    Pipi obiektywna :
    Może się współpraca nie układała.Może minęła pewna epoka - "wszystko płynie".
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -10 (w sumie : 20)
  6. 5 czerwca 2016 o 10:58
    do ann :
    burmistrz to nie magik i ot tak wszystkiego nie zrobi!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -10 (w sumie : 20)
  7. 5 czerwca 2016 o 14:02
    Adam :
    Nareszcie zmiana w OPS! Kto tam załatwiał sprawy to wie jak traktowano petentów, a obrońcą poprzedników polecam wyniki kontroli z Krakowa np. te: http://bip.malopolska.pl/muw/Article/get/id,849044.html Nie znam pani dyrektor ale mam nadzieję że to "dobra zmiana"
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -8 (w sumie : 26)
  8. 5 czerwca 2016 o 14:18
    dąbr. :
    Z tego co wiem to Pana Słomczyńskiego mieli dość nawet pracownicy OPS , a zresztą on był figurantem , rządziła Pani Halina Sarat. Czas na zmiany.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 29)
  9. 5 czerwca 2016 o 14:21
    f.l. :
    A Pan Słomczyński to miał już zapewniony stołek do emerytury? Ciekawe
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 22)
  10. 5 czerwca 2016 o 14:28
    zorro :
    Kto następny do wyrzucenia, gdzie trzeba zrobić miejsce dla swojego ? Czy tak żegna się szefa jednostki organizacyjnej po 26 latach pomagania mieszkańcom ? Jeśli jak zostało napisane zawinił i przyjął kogoś do pracy, pewnie po to żeby dobrze realizować nowe zadania, to najlepiej na bruk, bo nie ta opcja. Swój człowiek dostałby naganę, może nawet nie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 25)
  11. 5 czerwca 2016 o 14:29
    do ann :
    dokladnie -zrbic referendum przyspieszone wybory.oj braklo by teraz poparcia ...pzdr.cydrocejrowskie włodarze:)!hah
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 20)
  12. 5 czerwca 2016 o 15:30
    jan :
    Mieliście porządnego byrmistrza Stanisława,to wam żle było .Mam nadziej,że Kaczmarski byrmistrzem będzie dwa razy.Pierwszy i ostatni.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 31)
  13. 5 czerwca 2016 o 20:21
    Natka :
    To ja jeszcze polecam przeglądnięcie rozstrzygnięcia konkursu na stanowisko dyrektora PSP Nr 1 w Dąbrowie, tam dopiero jest cyrk na kółkach obecnie jest dwóch dyrektorów w szkole, i jakoś nikt nie reaguje.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 23)
  14. 5 czerwca 2016 o 22:09
    b1972 :
    Pora na "WIELKIE" zmiany w MOPSIE-OLESNO......
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 20)
  15. 5 czerwca 2016 o 23:04
    Obcy :
    Do Pani Uli. Pisze Pani, ze Dyr. Słomczynski realizował projekt nowatorski z UE. Projekt wart był około 12 mln zł. Proszę napiąć jakie były efekty i rezultaty tego projektu. Wywieziono 2 razy rodziny dwoma autobusami do Zakopanego i pokazano restauracje i baseny. Pozostałe środki finansowe wydano na kierowników projektu i konsultantów. Do nich należeli miedzy innymi p. Słomczyński i p. Sarat. Dobrze ze to się skończyło.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 20)
  16. 6 czerwca 2016 o 06:15
    do natka :
    Dlaczego Kurier nie podał wyników konkursów na dyrektorów dąbrowskich szkół ?? na pewno wiele osób chętnie wypowiedziało by się na ten temat np w wspomnianej kwestii SP NR 1
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 12)
  17. 6 czerwca 2016 o 10:37
    500plus :
    Jesli czas na" zmiany" to proponuje się zabrać za towarzystwo z OLESNA.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 10)
  18. 6 czerwca 2016 o 13:02
    ja :
    a czy ktoś ma informacje kto reprezentuje w przedmiotowej sprawie Burmistrza przed Sądem
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 9)
  19. 6 czerwca 2016 o 14:18
    do Natki :
    Jaki cyrk? W SP-1 dyrektor z końcem roku szkolnego odchodzi na emeryturę. Zgodnie z przepisami przeprowadzono konkurs na nowego dyrektora, który przejmie obowiązki po skończeniu tego roku szkolnego. Konkurs wygrał nauczyciel z tej szkoły, ale przecież nie jest jeszcze dyrektorem. Trudno mówić o dwóch dyrektorach. Bez przesady.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 18)
  20. 6 czerwca 2016 o 18:04
    Magister :
    Ciekawa lektura!!! wyniki kontroli z Krakowa http://bip.malopolska.pl/muw/Article/get/id,849044.html Nieprawidłowości np: Na stanowisku asystenta rodziny zatrudniona została Pani Halina Sarat na podstawie „Porozumienia w sprawie zmiany warunków pracy i płacy” zawartego w dniu 2 lipca 2012 r. pomiędzy MGOPS a ww. Pracodawca oraz Pracownik na podstawie wspólnego porozumienia stron postanowili zmienić warunki zatrudnienia w umowie o pracę na czas nieokreślony w następujący sposób: 1) zwiększa się wymiar dotychczasowego zatrudnienia o ½ etatu do łącznego wymiaru 1½ etatu, w ramach zadaniowego systemu czasu pracy, 2) w ramach zwiększonego wymiaru zatrudnienia Pracownik będzie wykonywał następujące obowiązki: - w ramach ½ etatu – obowiązki zastępcy dyrektora MGOPS, - w ramach 1,0 etatu – obowiązki asystenta rodziny.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 18)
  21. 6 czerwca 2016 o 21:05
    też do Natki :
    To, że cyrk w PSP nr 1 to masz rację. Jednak źle go diagnozujesz. Problemem jest sposób wyboru pisowego dyrektora, który /a wygrała, bo z pisu. konkurs wykosił innych o wiele lepszych kandydatów. Boli, że wracają stare komunistyczne czasy. I to ma być dobra zmiana?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 13)
  22. 7 czerwca 2016 o 00:13
    Anonim :
    Może wreszcie się coś zmieni w dąbrowskiej Opiece. Bo jak do tej pory, to Panie z Opieki, swoich podopiecznych doglądały przez "diurkę od klucza" .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 6)
  23. 7 czerwca 2016 o 07:35
    Natka :
    Obecny Dyrektor SP Nr 1 odchodzi nie z końcem roku szkolnego, bo umowę ma do 31 sierpnia i wszyscy dokładnie o tym wiedzą, konkurs na dyrektora był ogłoszony za wcześnie i za wcześnie wyłoniono nowego, więc obecnie jest dwóch. Gdyby poczekano z konkursem i przeprowadzono go tak jak należy to nowy dyrektor nie ważne już kto powinien zostać wyłoniony w sierpniu najwcześniej w lipcu i objąć stanowisko od 1 września.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 12)
  24. 7 czerwca 2016 o 09:33
    Polecam :
    http://bip.malopolska.pl/muw/Article/get/id,849044.html
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 6)
  25. 7 czerwca 2016 o 14:17
    .... :
    Komentarz: Bardzo dziwny artykuł, gdyż opisuję sprawę tylko z jednej strony. Pan Słomczyński był dyrektorem przez 26 lat, ale czy z sukcesami? Projekt unijny, który został tu nazwany unikatowym, ale czy ktoś zadał sobie trud, żeby sprawdzić kto tak naprawdę zarobił na tym projekcie?,ile wynosiły dodatki dla koordynatorów i kierowników projektów?, i rzecz najważniejsza ile osób które brały udział w tym projekcie, po jego zakończeniu uzyskało zatrudnienie. Dlaczego nikt nie zadał sobie trudu, żeby zapytać pracowników (oczywiście niektórych), jakim był dyrektorem? Jak niektórych dyskryminował, m.in. właśnie obecną Panią Dyrektor, która pracowała przez 13 lat na pół etatu, a tworzyła pod kątem prawnym wszystkie działy ośrodka pomocy społecznej, po niej zostało zatrudnionych tyle osób, że kadra ośrodka zwiększyła się o drugie tyle. Pan Słomczyński gdy był dyrektorem, miał swoją „ulubioną” kadrę ośrodka, która była przez niego doskonale opłacana i nagradzana. W powyższym artykule jest zapisane, iż Pan Słomczyński przepracował na tym stanowisku drugie tyle lat, co Pani Hałun, to chyba naturalne bo jest od niej starszy, ale właśnie dlatego, że jest starszy to powinien mieć doskonałe wykształcenie i kwalifikacje. Niech więc twórca tego artykułu porówna sobie wykształcenie Pana Słomczyńskiego (którego nie uzupełnił przez 26 lat, z tego co się mówi, skończył jedynie 3 lata studiów) i Pani Hałun (prawnik, studia podyplomowe z finansów i rachunkowości, kurs pedagogiczny, studia podyplomowe z prawa medycznego, studia podyplomowe z administracji, dwa stopnie języka migowego), ponadto przez 13 lat była przewodniczącą zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności, ma więc doświadczenie na stanowisku kierowniczym, większa liczba kandydatów nie była więc konieczna, gdyż Pani Hałun ma wykształcenie takie, i doświadczenie w pomocy społecznej takie, że mało kto w powiecie, nie mówiąc już o gminie ma takie wykształcenie i doświadczenie. Bardzo zaskakujące jest to, iż skoro Pan Słomczyński był tak świetnym dyrektorem i stał na straży tego by ten ops działał zgodnie z prawem, mógł podpisywać decyzje niezgodnie z upoważnieniem burmistrza!! takie decyzję są niezgodne z prawem!!, a skoro dobro ośrodka stawiał ponad własne, jak mógł doprowadzić do takiej sytuacji!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 34)
  26. 7 czerwca 2016 o 14:39
    do Natki :
    Piszę ponownie w sprawie SP-1. Po tekście rozumiem, że Pan/i nie jest związany/a z oświatą. Są terminy w oświacie, których należy przestrzegać. Do końca kwietnia szkoły muszą przygotować cały schemat organizacyjny na następny rok szkolny. W związku z tym konkursy w szkołach powinny być przeprowadzane w kwietniu. A do "też do Natki" - chybiony strzał, kandydat PIS nie przeszedł.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 8)
  27. 7 czerwca 2016 o 15:07
    E.L. :
    "Przyznam szczerze, że po cichu liczyłem, że jednak zgłosi się dużo więcej kandydatów i będzie szerszy wybór" Heh dobre! A kto miałby być na tyle naiwny, żeby startować przeciwko koleżance syna Pana Ryczka? Strata czasu i sił. Teraz tylko czekać aż młodszy Pan Ryczek awansuje na jakieś kierownicze stanowisko w ramach podziękowania.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 20)
  28. 7 czerwca 2016 o 15:33
    Fircyk :
    Chodzą takie wieści po Dąbrowie że Stanisława /sekretarza/ dni policzone na tym stanowisku i że w ramach dobrej zmiany w7ymienia się jedno znane w Dąbrowie nazwisko. Wiecie coś na ten temat ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +15 (w sumie : 17)
  29. 7 czerwca 2016 o 15:55
    ala :
    Co do Pań z ops to świete słowa mnie natomiast intryguje czym w ops zajmuje sie mąż radnej a zarazem syn vice burmistrza no i kluczowe pytanie kiedy był konkurs na jego stanowisko
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +25 (w sumie : 27)
  30. 7 czerwca 2016 o 16:05
    do wyżej :
    Zgadam się z powyżej. P. Kasiu zrób porzadek w tym MOPSIE. A do wszystkich, którzy tu ujadają na "zmiany". Jeszcze niedawno leciały gromy na Kaczmarskiego, że nic nie zmienił. No i zmienił. I co? Znowu huzia na Józia. I jak tu dogodzić ??????? :P
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -6 (w sumie : 30)
  31. 7 czerwca 2016 o 16:50
    Obcy :
    Do Ali. Na jakie stanowiska w OPS były konkursy poza stanowiskiem dyrektora. Z tego co wiem syn viceburmistrza posiada ukończone dwa fakultety. A z tym vice to chyba jest coś na rzeczy bo PiS chce stanowiska viceburmistrza. To będzie dobra zmiana.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 7)
  32. 7 czerwca 2016 o 17:18
    dt :
    mnie interesują te dwie '' kierowniczki '' ze świadczeń rodzinnych , zatrudnione przez Pana Słomczyńskiego? Załatwić tam coś to człowiek się czuje jakby miał dywanik iść, mam nadzieję , że to się zmieni.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 10)
  33. 7 czerwca 2016 o 17:53
    zmartwiony :
    Rzeczywiście przeczytałem to co wyżej :http://bip.malopolska.pl/muw/Article/get/id,849044.html i czytam min. ''Na zadane pytanie cyt.: „Czy Pani Halina Sarat, zatrudniona jako asystentka rodziny, posiadała w dniu przyjęcia obowiązków asystenta lub uzupełniła w terminie późniejszym szkolenie z zakresu pracy z rodziną, określone w art. 12 ust. 1 pkt 1c ustawy z dnia 9 grudnia 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2011 r. Nr 149, poz. 887) oraz rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. Nr 272, poz. 1608) określającym liczbę godzin i zakres programowy szkoleń oraz kwalifikacje osób, które mogą prowadzić szkolenia?”, Dyrektor MGOPS odnosząc się powyższej kwestii udzielił następującej odpowiedzi cyt.: „w sprawie kwalifikacji Pani Haliny Sarat zatrudnionej w okresie od 02.07. 2012r. do 31.12.2012r. w charakterze asystenta rodziny, Dyrektor Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Tarnowskiej uprzejmie wyjaśnia, że w dniu przyjęcia wymienionych wyżej obowiązków Pani Halina Sarat nie posiadała szkolenia z zakresu pracy z rodziną, określone w art. 12 ust.1 pkt 1c ustawy z dnia 9 grudnia 2011r. o wsparciu rodziny i systemie pieczy zastępczej”. 6 Mając na względzie powyższe ustalenia kontroli należy stwierdzić, że Pani Halina Sarat w dniu zatrudnienia, tj. 02 lipca 2012 r. nie posiadała wymaganych uprawnień, określonych w art. 12 ust.1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 9 grudnia 2011r. o wsparciu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. Nr 272, poz. 1608), a tym samym nie mogła zajmować stanowiska asystenta rodziny. Ponadto, jak wynika z akt kontroli Pani Halina Sarat będąc asystentem rodziny, zajmowała równocześnie stanowisko zastępcy dyrektora MGOPS, do którego zadań i kompetencji wynikających z § 16 pkt 2 lit. f Regulaminu Organizacyjnego MGOPS (w czasie nieobecności Dyrektora MGOPS) należało rozpatrywanie spraw i wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu udzielania pomocy społecznej. Powyższy stan pozostawał w sprzeczności z brzmieniem art. 17 ust. 4 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, zawierającym wyraźny zakaz prowadzenia przez asystenta postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.'' BRAK SŁÓW
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 11)
  34. 7 czerwca 2016 o 19:43
    kaktus1 :
    Dyrektorem się niestety bywa, nie jest to stanowisko dożywotnie, a mam wrażenie jakby ktoś tu o tym zapomniał i teraz próbował użyć wszystkich dozwolonych/niedozwolonych chwytów aby jakimś cudem wrócić na swoje stanowisko. Dla Pani Hałun szczere gratulacje - należało się.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 26)
  35. 7 czerwca 2016 o 21:24
    wynalazcaryszard :
    straciliscie dobrego uczciwego czlowieka a gmina za to zaplaci bo nie partyjny innowierca
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 6)
  36. 7 czerwca 2016 o 22:04
    Dun :
    W końcu będzie tam porządek, myśle ze Pani Hałun to najbardziej właściwa i kompetentna osoba na tym stanowisku która dzięki znajomości tematu od podszwki i pomocy Jej podobnym, uczyni z tej instytucji właściwie działający organ, jestem o tym przekonany i tego Jej życzę. Pani Dyrektor wszyscy prawdziwie potrzebujący pomocy wierzą w Panią. I jeszcze słówko do do Pana Słomczyńskiego, jeżeli chce PAN wojny, to myślę że znający temat moga to Panu zapewnić, a ten artykuł, to najlepszy przykład strzału w kolano. Pani Halun proszę się nie poddawać.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 12)
  37. 8 czerwca 2016 o 00:06
    do Natki :
    I jeszcze jedno - rok szkolny kończy się 31 sierpnia. I wtedy dyrektor odchodzi na emeryturę.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 8)
  38. 8 czerwca 2016 o 13:11
    Inka :
    A ja wczoraj czytałam ulotkę wyborczą Pana Burmistrza zwracając szczególna uwagę na PROGRAM WYBORCZY i zastanawiam się co należało by już uznać za zrealizowane i odhaczyć no bo to już niebawem dwa lata będzie ! I o zgrozo jak na dziś jeszcze nic !!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +17 (w sumie : 21)
  39. 8 czerwca 2016 o 20:08
    ff :
    Jakież sukcesy może mieć jakikolwiek kierownik takiej instytucji...?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 6)
  40. 12 czerwca 2016 o 15:50
    ccc :
    Myślę, że każdy kto przeczytał ze zrozumieniem ten artykuł może dojść do wniosku, że Pan słomczyński chociaż miał 26 lat pracy na tym stanowisku to nie jest niezastąpiony i wreszcie go odspawano od fotela. Dyrektorem się bywa a człowiekiem powinno być się zawsze. I taka uwaga do Pani Redaktor, co jest takiego niebywałego w tym, że zmienił się dyrektor, że trzeba było aż tak pokaźny artykuł napisać ??? A może odchodzący się poskarżył do drogiej redakcji ? Tak czy owak jeżeli sławny Pan Słomczyński jest takim wspaniałym fachowcem, to na pewno znajdzie sobie pracę bez problemu, więc nie płaczcie drogie przynajmniej niektóre Panie z OPS-u. A, jeżeli będzie miał pecha i nic nie znajdzie, to może wtedy zrozumie bezrobotnych wykształconych z tytułami naukowymi anie tylko "inż". I jeszcze jedno, tym razem do nowej Pani Dyrektor, proszę się trzymać i wierzyć w to co Pani robi.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 14)
  41. 14 czerwca 2016 o 15:45
    Hmm :
    Każdy kto przeczytał artykuł ze zrozumieniem powinien raczej kierować swoje niezadowolenie w stronę burmistrza. Bo z tekstu wynika, że to on niedopełnił formalności przy wypowiedzeniu umowy poprzedniemu dyrektorowi. A w komentarzach robi się z tego prywatną rozgrywkę nowy dyrektor vs stary pomijając najbardziej odpowiedzialną za sytuację osobę.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 2)
  42. 6 września 2016 o 13:13
    adamelo :
    Teraz jak się wchodzi do MOPSiWR to jest kultura. Miłe i uprzejme Panie służące pomocą. Pani Katarzyna Hałun jest bardzo sympatyczną i uśmiechniętą kobietą, która zna się na pomocy najbardziej potrzebującym. Widać i czuć zmiany w tym urzędzie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 4)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)