Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS
Klienci Zakładu Ubezpieczeń Społecznych od tego roku mogą już korzystać z nowej usługi Zakładu – ogólnopolskiej infolinii obsługiwanej przez Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS.
COT jest alternatywą dla osób, które nie korzystają z Internetu, a chcą szybko zasięgnąć informacji lub załatwić konkretną sprawę.
Pod numerami telefonicznymi obsługiwanymi przez Centrum można uzyskać wszelkich informacji w zakresie usług świadczonych przez ZUS o charakterze ogólnym oraz indywidualnym, między innymi w sprawach świadczeń emerytalno-rentowych, zasiłków, ubezpieczeń społecznych (zarówno w zakresie dotyczącym płatników składek, jak i ubezpieczonych), obsługi programu „Płatnik” oraz obsługi Nowego Portalu Informacyjnego. Za pośrednictwem konsultanta COT można również zarezerwować wizytę w danej jednostce ZUS.
Połączenie z konsultantem COT możliwe jest w dni robocze – od poniedziałku do piątku – w godzinach od 8.00. do 18.00. Poza tymi godzinami, a także w weekendy, do dyspozycji klientów ZUS pozostaje Automatyczny Serwis Informacyjny czynny całą dobę.
Numer COT dla osób dzwoniących z telefonów stacjonarnych to 801 400 987, dla dzwoniących z telefonów stacjonarnych oraz komórkowych- 22 560 16 00.
W sprawach, których rozstrzygnięcie wymaga bezpośredniego kontaktu z Oddziałem ZUS w Tarnowie lub Inspektoratem ZUS w Bochni, klienci mogą dzwonić pod podane niżej numery telefonów: Oddział ZUS w Tarnowie – tel.14 632 75 00, Inspektorat ZUS w Bochni tel. 14 615 29 10. Pod numerem telefonicznym tarnowskiego Oddziału ZUS można uzyskać również informację o numerach infolinii COT.
Monika Pytka – Rzecznik Prasowy
ZUS Oddział w Tarnowie