„Biała Niedziela” zakończona sukcesem!
Ponad 150 osób odwiedziło Centrum Medyczne Unident w Dąbrowie Tarnowskiej podczas trzeciej „Białej Niedzieli” zorganizowanej 6 października. Wykonano ponad 250 zabiegów stomatologicznych.
Dużą cześć pacjentów stanowiły dzieci. Najmłodszy z nich – Filip Frącz – miał 6 miesięcy, najstarsza pacjentka zaś – 82 lata. Na wszystkich uczestników czekały miłe niespodzianki. Organizatorka i pomysłodawczyni „Białej Niedzieli”, dyrektor Centrum Medycznego Mariola Zdanowska – Gęza obiecuje, że to nie ostatnia tego typu akcja, a Unident w dalszym ciągu będzie się rozwijać dla dobra pacjentów, czego dowodem jest m.in. uzyskany 9 lipca b. r. certyfikat jakości ISO.
Podsumowanie „Białej Niedzieli” – wywiad z dyrektor i właścicielką Centrum Medycznego Unident w Dąbrowie Tarnowskiej Mariolą Zdanowską – Gęzą.
E – Kurier Dąbrowski:
– Podsumujmy „Białą Niedzielę”. Jakie wrażenia po zakończeniu trzeciej akcji diagnostyczno – profilaktycznej? Czy zaskoczyła Panią liczba pacjentów?
Mariola Zdanowska – Gęza:
– Podczas trzeciej „Białej Niedzieli” przyjęliśmy ok. 150 pacjentów i wykonaliśmy przeszło 250 zabiegów (od scalingu po lapisowanie i lakierowanie zębów).
Miło zaskoczył nas fakt, że podczas „Białej Niedzieli” dużą część pacjentów stanowiły dzieci. Rodzice chętnie przyprowadzali do nas swoje pociechy. Dzieci w ten sposób nie tylko poddawały się zabiegom lapisowania i lakierowania zębów, ale również oswajały się z wizytą u dentysty. W Unidencie spotkały się z bardzo miłym przyjęciem. Czekał na nich słodki poczęstunek. Każde dziecko i niektórzy dorośli otrzymali dyplom Dzielnego Pacjenta.
Najmłodszy pacjent, Filip Frącz, który odwiedził nas podczas „Białej Niedzieli” miał zaledwie 6 miesięcy (fotografie Filipa można obejrzeć w galerii zdjęć). Najstarsza pacjentka miała 82 lata. Widać więc, jak zmienia się świadomość społeczna w zakresie dbania o zdrowie i profilaktykę stomatologiczną zwłaszcza u dzieci. Z naszej akcji skorzystali również dorośli, gdyż „Biała Niedziela” skierowana była do wszystkich. Tego dnia w Unidencie pojawili się nie tylko mieszkańcy Dąbrowy, ale także np. Sutkowa, Gręboszowa, Otfinowa, Grądów, Tarnowa itd.
E – K D:
– Cele akcji diagnostyczno – profilaktycznej zostały więc osiągnięte?
M Z – G:
– Celem „Białej Niedzieli” była promocja zdrowia i popularyzacja profilaktyki stomatologicznej. Sądząc po ilości pacjentów, którzy przyszli do nas w niedzielę i uczestnictwie w akcji dzieci, mogę śmiało powiedzieć, że „Biała Niedziela” spełniła z nawiązką swoje zadanie. Było to widać zwłaszcza po najmłodszych pacjentach, którzy nie tylko nie bali się dentysty, ale czuli się u nas dobrze i bezpiecznie.
E – K D:
– Skąd się wziął pomysł na tego typu akcję diagnostyczno – profilaktyczną?
M Z – G:
– Pierwsza akcja „Białej Niedzieli” odbyła się w latach 90. Pomysł zrodził się, gdy pracowałam tylko z dwoma dentystami i w tygodniu nie byliśmy w stanie przyjąć nawet części zgłaszających się do nas pacjentów. Pacjenci czekali po trzy, cztery miesiące na wizytę. I wtedy postanowiliśmy skontrolować uzębienie pacjentów (zrobić diagramy) i tych najbardziej potrzebujących przyjąć wcześniej.
Drugą „Białą Niedzielę” zorganizowałam z okazji okrągłej rocznicy mojej pracy w zawodzie dentysty, a trzecia jest m.in. odpowiedzią na komentarze Czytelników E – Kuriera Dąbrowskiego, które ukazały się pod artykułem na temat rankingu „100 lekarzy Małopolski godnych polecenia”. W ten sposób chciałam podziękować wszystkim pacjentom, którzy oddali na mnie swój głos w tym plebiscycie. Mieliśmy również powód do świętowania, gdyż Centrum Medyczne Unident uzyskało 9 lipca b. r. certyfikat jakości ISO, który jest dla nas wyróżnieniem i zobowiązaniem do zachowania najlepszej jakości usług dla dobra pacjentów.
E – K D:
– Podczas „Białej Niedzieli” w Centrum Medycznym Unident panowała miła, rodzinna atmosfera. Na każdego pacjenta czekał poczęstunek i rozmaite niespodzianki.
M Z – G:
– To zasługa całego zespołu. Każdy z nas dołożył wszelkich starań, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych pacjentów. Każdy pacjent w niedzielę był również naszym gościem, na którego czekał słodki poczęstunek i niespodzianki. Do akcji przyłączył się także mój syn Piotr, uczeń II klasy liceum, i jego koleżanki: Basia, Dobromiła i Kinga. Młodzi rozdawali dzieciom baloniki i drobne gadżety. Na dzieci czekały także dyplomy Dzielnego Pacjenta.
W tym miejscu chciałam serdecznie podziękować całemu zespołowi Unidentu za wspaniałe zaangażowanie w organizację „Białej Niedzieli”, ciekawe pomysły i miłe niespodzianki, które przygotowali. A przede wszystkim za bezinteresowną pracę w niedzielę i miłą atmosferę na co dzień. Muszę podkreślić, że zespół mam bardzo zgrany, a z niektórymi osobami pracuję już od wielu lat.
E – K D:
– Uczestników „Białej Niedzieli” zaskoczył kolorowy wystrój Unidentu, a przede wszystkim stojący w centralnym miejscu, w holu przychodni, oryginalny fotel dentystyczny.
M Z – G:
– Niedzielny wystrój przychodni to również zasługa mojego personelu, natomiast fotel ma swoją historię. Pochodzi prawdopodobnie z początków XX wieku. Wiele lat temu odkupiłam go od stomatologa z Krakowa. Był w złym stanie. Kilka lat w jednym zakładzie czekał na renowację; w końcu powiedziano mi, że nic się nie da z nim zrobić. Sceptyczne podejście niektórych ludzi nie zniechęciło mnie ani mojego starszego syna. Ivo (który obecnie studiuje w języku angielskim stomatologię) wraz z kolegą Grzegorzem Lenikiem odnowili i usprawnili ten sprzęt. Dzięki zaangażowaniu mojego syna i jego kolegi ten zabytkowy fotel (i spluwaczka, która ma pozłacaną podstawę i uchwyty) to teraz ozdoba Unidentu. Na zdjęciach można obejrzeć go jeszcze przed renowacją i w stanie obecnym. Zachęcam więc do obejrzenia galerii zdjęć z trzeciej „Białej Niedzieli” i dziękuję wszystkim pacjentom za uczestnictwo w naszej akcji.
Dziękuję za rozmowę.