Dzisiaj:
Niedziela, 24 listopada 2024 roku
Dobrosław, Emilia, Emma, Flora, Franciszek, Gerard, Gerarda, Gerhard, Jan, Mina, Pęcisław, Protazy

„Biała Niedziela” zakończona sukcesem!

10 października 2013 | komentarzy 12

Ponad 150 osób odwiedziło Centrum Medyczne Unident w Dąbrowie Tarnowskiej podczas trzeciej „Białej Niedzieli” zorganizowanej 6 października. Wykonano ponad 250 zabiegów stomatologicznych.

Dużą cześć pacjentów stanowiły dzieci. Najmłodszy z nich – Filip Frącz – miał 6 miesięcy, najstarsza pacjentka zaś – 82 lata. Na wszystkich uczestników czekały miłe niespodzianki. Organizatorka i pomysłodawczyni „Białej Niedzieli”, dyrektor Centrum Medycznego Mariola Zdanowska – Gęza obiecuje, że to nie ostatnia tego typu akcja, a Unident w dalszym ciągu będzie się rozwijać dla dobra pacjentów, czego dowodem jest m.in. uzyskany 9 lipca b. r. certyfikat jakości ISO.

Podsumowanie „Białej Niedzieli” – wywiad z dyrektor i właścicielką Centrum Medycznego Unident w Dąbrowie Tarnowskiej Mariolą Zdanowską – Gęzą.

E – Kurier Dąbrowski:

– Podsumujmy „Białą Niedzielę”. Jakie wrażenia po zakończeniu trzeciej akcji diagnostyczno – profilaktycznej? Czy zaskoczyła Panią liczba pacjentów?

Mariola Zdanowska – Gęza:

Podczas trzeciej „Białej Niedzieli” przyjęliśmy ok. 150 pacjentów i wykonaliśmy przeszło 250 zabiegów (od scalingu po lapisowanie i lakierowanie zębów).

Miło zaskoczył nas fakt, że podczas „Białej Niedzieli” dużą część pacjentów stanowiły dzieci. Rodzice chętnie przyprowadzali do nas swoje pociechy. Dzieci w ten sposób nie tylko poddawały się zabiegom lapisowania i lakierowania zębów, ale również oswajały się z wizytą u dentysty. W Unidencie spotkały się z bardzo miłym przyjęciem. Czekał na nich słodki poczęstunek. Każde dziecko i niektórzy dorośli otrzymali dyplom Dzielnego Pacjenta.

Najmłodszy pacjent, Filip Frącz, który odwiedził nas podczas „Białej Niedzieli” miał zaledwie 6 miesięcy (fotografie Filipa można obejrzeć w galerii zdjęć). Najstarsza pacjentka miała 82 lata. Widać więc, jak zmienia się świadomość społeczna w zakresie dbania o zdrowie i profilaktykę stomatologiczną zwłaszcza u dzieci. Z naszej akcji skorzystali również dorośli, gdyż „Biała Niedziela” skierowana była do wszystkich. Tego dnia w Unidencie pojawili się nie tylko mieszkańcy Dąbrowy, ale także np. Sutkowa, Gręboszowa, Otfinowa, Grądów, Tarnowa itd.

E – K D:

– Cele akcji diagnostyczno – profilaktycznej zostały więc osiągnięte?

M Z – G:

Celem „Białej Niedzieli” była promocja zdrowia i popularyzacja profilaktyki stomatologicznej. Sądząc po ilości pacjentów, którzy przyszli do nas w niedzielę i uczestnictwie w akcji dzieci, mogę śmiało powiedzieć, że „Biała Niedziela” spełniła z nawiązką swoje zadanie. Było to widać zwłaszcza po najmłodszych pacjentach, którzy nie tylko nie bali się dentysty, ale czuli się u nas dobrze i bezpiecznie.

E – K D:

Skąd się wziął pomysł na tego typu akcję diagnostyczno – profilaktyczną?

M Z – G:

– Pierwsza akcja „Białej Niedzieli” odbyła się w latach 90. Pomysł zrodził się, gdy pracowałam tylko z dwoma dentystami i w tygodniu nie byliśmy w stanie przyjąć nawet części zgłaszających się do nas pacjentów. Pacjenci czekali po trzy, cztery miesiące na wizytę. I wtedy postanowiliśmy skontrolować uzębienie pacjentów (zrobić diagramy) i tych najbardziej potrzebujących przyjąć wcześniej.

Drugą „Białą Niedzielę” zorganizowałam z okazji okrągłej rocznicy mojej pracy w zawodzie dentysty, a trzecia jest m.in. odpowiedzią na komentarze Czytelników  E – Kuriera Dąbrowskiego, które ukazały się pod artykułem na temat rankingu  „100 lekarzy Małopolski godnych polecenia”. W ten sposób chciałam podziękować wszystkim pacjentom, którzy oddali na mnie swój głos w tym plebiscycie. Mieliśmy również powód do świętowania, gdyż Centrum Medyczne Unident uzyskało 9 lipca b. r. certyfikat jakości ISO, który jest dla nas wyróżnieniem i zobowiązaniem do zachowania najlepszej jakości usług dla dobra pacjentów.

E – K D:

– Podczas „Białej Niedzieli” w Centrum Medycznym Unident panowała miła, rodzinna atmosfera. Na każdego pacjenta czekał poczęstunek i rozmaite niespodzianki.

M Z – G:

To zasługa całego zespołu. Każdy z nas dołożył wszelkich starań, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych pacjentów. Każdy pacjent w niedzielę był również naszym gościem, na którego czekał słodki poczęstunek i niespodzianki. Do akcji przyłączył się także mój syn Piotr, uczeń II klasy liceum, i jego koleżanki: Basia, Dobromiła i Kinga. Młodzi rozdawali dzieciom baloniki i drobne gadżety. Na dzieci czekały także dyplomy Dzielnego Pacjenta.

W tym miejscu chciałam serdecznie podziękować całemu zespołowi Unidentu za wspaniałe zaangażowanie w organizację „Białej Niedzieli”, ciekawe pomysły i miłe niespodzianki, które przygotowali. A przede wszystkim za bezinteresowną pracę w niedzielę i miłą atmosferę na co dzień. Muszę podkreślić, że zespół mam bardzo zgrany, a z niektórymi osobami pracuję już od wielu lat.

E – K D:

– Uczestników „Białej Niedzieli” zaskoczył kolorowy wystrój Unidentu, a przede wszystkim stojący w centralnym miejscu, w holu przychodni, oryginalny fotel dentystyczny.

M Z – G:

Niedzielny wystrój przychodni to również zasługa mojego personelu, natomiast fotel ma swoją historię. Pochodzi prawdopodobnie z początków XX wieku. Wiele lat temu odkupiłam go od stomatologa z Krakowa. Był w złym stanie. Kilka lat w jednym zakładzie czekał na renowację; w końcu powiedziano mi, że nic się nie da z nim zrobić. Sceptyczne podejście niektórych ludzi nie zniechęciło mnie ani mojego starszego syna. Ivo (który obecnie studiuje w języku angielskim stomatologię) wraz z kolegą Grzegorzem Lenikiem odnowili i usprawnili ten sprzęt. Dzięki zaangażowaniu mojego syna i jego kolegi ten zabytkowy fotel (i spluwaczka, która ma pozłacaną podstawę i uchwyty) to teraz ozdoba Unidentu. Na zdjęciach można obejrzeć go jeszcze przed renowacją i w stanie obecnym. Zachęcam więc do obejrzenia galerii zdjęć z trzeciej „Białej Niedzieli” i dziękuję wszystkim pacjentom za uczestnictwo w naszej akcji.

Dziękuję za rozmowę.

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 11 października 2013 o 06:30
    abc :
    Akcja fajna popieram i polecam, ale pracownicy nie zawsze są mili i uprzejmi niestety dość czesto slychac glupie komentarze o pacjentach. A terminy na kase chorych wolne dopiero po nowym roku,trochę to śmieszne bo prywatnie przyjmują od ręki,a często tez sie nudzą z braku zajecia szczególnie w porach rannych.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 20)
  2. 12 października 2013 o 03:40
    Dąbrowiak :
    piękna Kobieta z szefowej:):)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -6 (w sumie : 18)
  3. 12 października 2013 o 19:20
    bez zębów :
    Prawda jest taka ze jak ktoś nie ma kasy iść prywatnie "zrobić" sobie zęby to może tylko pomarzyć o zdrowych zębach. Ceny prywatnych wizyt są tak drogie że nie każdy jest w stanie zainwestować w swoje zdrowie.Druga sprawą jakość usług dentystycznych w ośrodku zdrowia w Dąbrowie jest przeciętna.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 13)
  4. 13 października 2013 o 00:28
    Anonim :
    zgadzam sie z abc ze w rejestracji nie jest zbyt milo, ale stomatolog Pani Kasia Pis jest SUPER! Wiem to na 100% - bo czuje to w szczenach :))))
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 18)
  5. 13 października 2013 o 17:16
    maj :
    piękna i wyjątkowo przyjaźnie nastawiona do ludzi...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 22)
  6. 14 października 2013 o 08:56
    *** :
    A ja spotkałam się z piękniejszymi i milszymi na pewno!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 14)
  7. 14 października 2013 o 18:45
    żadna pacjentka :
    Nie powstrzymam się aby nie opisać w jaki sposób potraktowano mnie w Unidencie.Przez 3 miesiące czekalam na swoją kolejkę aby zostac przyjętą do stomatologa.Ponieważ od dawna jestem pacjentką Unidentu i wiem jakie zwyczaje tam panują,poprosiłam o zarezerwowanie dwóch terminów.Pierwsza wizyta nie doszla do skutku,bo zadzwoniono do mnie,że w tym dniu nie będzie lekarza,do ktorego bylam zarejestrowana.Rozumiem,moglo cos wypaść,ale nie zaproponowano mi żadnego innego terminu,a przecież nie z mojej winy wizyta się nie odbyla.Po prostu termin przepadl i nikogo to nie obchodzi.Drugi termin wypadl w dniu,w ktorym akurat byłam w pracy.Zadzwonilam do rejestracji z pytaniem czy wszystko idzie zgodnie z planem przyjęć i czy nie ma opóźnień bo musialam zwolnić się z pracy na godzinę.Pani powiedziala,cyt,"Nie,nie ma żadnego opóźnienia,proszę przyjść na ustaloną godzinę.Tak też zrobiłam.Pojawiłam się tam 5 minut po telefonie i cieszylam się,że w końcu zostanę przyjęta.Siedziałam,siedzialam,spoglądalam na zegarek i obserwowalam jak wołane są kolejne osoby,ktore przyszly później ode mnie.W końcu minęło prawie 2 godziny(zwolniłam się na godzinę) i wyszlam,bo musialam wrócić do pracy.Nie muszę chyba opisywać tego jak się poczułam.Miałam w lipcu zarezerwowane dwa terminy na pażdziernik i żadna z tych wizyt nie doszla do skutku.Przed wyjściem zapytalam jeszcze w rejestracji kiedy moge liczyc na wizytę,a pani mi odpowiedziala,że do końca roku już nie zapisują,chyba,że prywatnie.No,cóż,gdybym chciała zapisać się PRYWATNIE,to problemu by nie było,ale nie po to dzwonię 3 miesiące wczesniej aby potem w końcu iść prywatnie.O co tu chodzi?!Unident jest chwalony,ale czy przez wszystkich?Nie sztuką jest zadowolić pacjentów z wypchaną kieszenią.Sztuką jest potraktować wszystkich pacjentów JEDNAKOWO i Z SZACUNKIEM!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +24 (w sumie : 36)
  8. 15 października 2013 o 08:17
    Do żadna pacjentka :
    Ja też się nie powstrzymam i napisze co myślę miała Pani dużo szczęścia ,że Panią poinformowano o tym że wizyty nie będzie ja chodzę do wielu przychodni na NZF i jeszcze nikt nigdy mnie nie informował o tym ,że lekarza nie ma raz ze swoją 82 letnia babcią pojechałam do Tarnowa 40 km na umówioną wizytę przed zabiegiem zaćmy na którą czekała ok 2 lat i nikt ze szpitala Wojewódzkiego nie raczyła nas poinformować o tym że lekarza w danym dniu nie ma. Z drugiej strony jest Pani dość wygodna bo w godzinach pracy chce Pani załatwiać wizyty lekarskie i chce być Pani traktowana JEDNAKOWO i Z SZACUNKIEM. Jak pracuje to umawiam wizytę w wolnym czasie żeby przypadkiem jak będzie kolejka nikt Pani nie musiał przepuszczać bo Pani się zwolniła na godzinę i musi wracać do pracy. Pozdrawiam
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -8 (w sumie : 22)
  9. 15 października 2013 o 12:45
    żadna pacjentka :
    Do poprzedniczki.Nie zrozumiała Pani tego co napisałam.Nie jestem WYGODNA i nie umawiam się celowo w godzinach pracy.Pracuję w systemie zmianowym i 3 miesiące wczesniej nie moglam przewidzieć jaki będę mieć dyżur.Jeśli TYLE czekam,to zrobię wszystko aby wstawić się w danym dniu,o danej godzinie.I,absolutnie nie liczyłam na to aby ktoś mnie przepuszczał(jak to Pani ujęła),lecz cierpliwie czekałam na swoją kolej.Ja szanuję czyjś czas i nigdy nie oczekuję aby ktoś mnie gdzieś przepuszczał.Oczekiwałam jedynie aby ktoś po prostu poinformował,że jest 2 godzinne opóźnienie i nie narażał pacjentów na niepotrzebne czekanie.Pozdrawiam.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 19)
  10. 17 października 2013 o 23:10
    uuuffffff :
    ja nie narzekam , ale jestem 100%wyplacalna
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 6)
  11. 19 października 2013 o 00:16
    wernyhora :
    niekiedy czytając teksty njusów i posty zastanawiam się dokąd dojdziemy w udawadnianiu sobie czyja racja jest najjasniejsza i komu się należy a kto powinien grzecznie czekać aby być zauważonym w kącie potrzeb socjalnych, sprezentowanych statystycznemu zjadaczowi przez rozdających karty i ich plenipotentów z urzędu ,bardziej i mniej samozwańczych.A tak jaśniej , post uuufffu jest poniżająco - oburzający, stac mnie i co z tego, niestający są gorsi, mają siedzieć cicho i nie dyskutować. wstydzić się ,ze pomimo starań i lat pracy ich nie stać. a moze uuufffu cos nie staje..szarych i chce powetować sobie na innych biedaczkach swoja euforię materialna ? Halo, przecież NFZ działa dzięki naszym podatkom, składkom zus itd, a co dalej idzie za tym Ci którzy mają to logo w tle tez chyba sa zobowiazani aby traktować tych w 100% niewypłacalnych równie dobrze...Wniosek jest prosty, i mimo wszystko budujacy, ci którzy nie sa w 100 % wypłacalni maja na tyle godnosci ,ze czekaja cierpliwie aby zostac zauważonym przez Państwo, NFZ i na końcu przez ich plenipotentów, czekają w kolejkach, tylko nie zdajemy sobie sprawy ,ze właśnie dzięki ich mnogości to wszystko wokół sie kręci w dalszym ciągu...Kazdy jest w 100 % wartosciowym obywatelem, tylko jeden ma wiecej , drugi mniej, na szczęscie nie tylko srodków do wypłacania....
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 6)
  12. 6 stycznia 2019 o 12:51
    0123 :
    Wieki nie byłem w Unidencie, ale jakiś czas temu odwiedziłem tam gabinet i muszę przyznać że duże zmiany nastąpiły (zresztą na korzyść) w rejestracji też wreszcie nowe twarze i bardzo miła obsługa (aż miło było powrócić po tak długim czasie)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 6)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)