Dwulecie kina cyfrowego „Sokół”
Zbliża się termin wielkiego wydarzenia artystycznego i kulturalnego w Dąbrowie Tarnowskiej. Bezpośrednia transmisja wspaniałego baletu z Teatru Bolszoj w Moskwie („Korsarz”) uświetni dwulecie kina cyfrowego „Sokół”.
Cały czas można rezerwować miejsca za pośrednictwem internetu (www.kinosokol.pl) lub telefonicznie (14-655-9214) na tę unikatową i elitarną uroczystość, która odbędzie się w DDK w najbliższą niedzielę 11 marca (początek o godz.16:00).
W przerwie transmisji częstować będziemy urodzinowym tortem i lampką szampana (dla dzieci cola). Chcemy też uszczęśliwić 3 osoby, losując wśród widzów „Złote Karty Sokoła”, uprawniające do bezpłatnego wstępu na biletowane imprezy w DDK do końca 2012 roku.
Za darmo na urodzinową fetę z rosyjskim baletem mogą wejść wszyscy urodzeni 11 lub 12 marca (od tego dnia zaczęła się kariera cyfrowego „Sokoła” pierwszymi projekcjami „Avatara” z kolejkami do kas jak za PRL-u…).
Bilety: 35 zł (normalny), 30 zł (ulgowy).
PRZYPOMNIENIE INFORMACJI O BALECIE „KORSARZ”
Choreografia: Alexei Ratmansky na podstawie Mariusa Petipy,
Scenografia: Boris Kaminsky,
Kostiumy Yelena Zaitseva,
Libretto: Jules Henri Vernoy de Saint-Georges, Joseph Mazilier w Opracowaniu Mariusa Petipy, na podstawie poematu Byrona
Osadzony w orientalnej scenerii Korsarz, to prawdziwa uczta dla oka oraz gratka dla wielbicieli XIX-wiecznego grand ballet, z efektownymi scenami zbiorowymi oraz dominacją tanecznej królowej – primabaleriny. Alexei Ratmansky i Yuri Burlaka, podejmując się wznowienia Korsarza, wykonali ogromną pracę studiując archiwalne materiały przechowywane w muzeach i bibliotekach Moskwy, Petersburga i Paryża. Odczytali również notację oryginalnej choreografii Mariusa Petipy, znajdującą się w zbiorach the Harvard Theatre Collection. Korsarz prezentowany w Teatrze Bolszoj bazuje na wersji z 1899 roku, uzupełnionej nowymi pomysłami autorstwa Ratmanskiego i Burlaka, mocno osadzonymi jednak w XIX-wiecznej tradycji. Zgodnie z ówczesną konwencją, podczas tworzenia widowiska, choreografowie często dodawali do oryginalnej partytury tańce wychodzące spod pióra innego kompozytora. W tym przypadku, prócz muzyki Adama, pojawią się także fragmenty autorstwa Léo Delibesa, Cesare Pugniego, Piotra von Oldenburg, Riccardo Drigo, Alberta Zabela oraz Juliusa Gerbera.
źródło: DDK