Dzisiaj:
Sobota, 23 listopada 2024 roku
Adela, Erast, Felicyta, Klemens, Klementyn, Orestes, Przedwoj

PROJEKTUJEMY SKUTECZNĄ ETYKIETĘ NA OPAKOWANIE

21 listopada 2023 | Brak komentarzy

Artykuł Partnera
Samodzielne zaprojektowanie etykiety na opakowanie produktów tylko na pierwszy rzut oka będzie czynnością bajecznie prostą do wykonania.

W rzeczywistości tego typu zadanie wymaga od Ciebie bardzo dużej ilości czynników, które bezpośrednio wpływają na późniejszą skuteczność etykiet w zastosowaniu praktycznym. Zmysł graficzny, prawidłowa koncepcja czy przestrzeganie niepisanych zasad marketingowych w tym przypadku będą Tobie niezwykle przydatne. Jeżeli chcesz szczegółowo dowiedzieć się, jak tworzyć efektywne w swoim działaniu etykiety na opakowania, poświęć nam kilka chwil. W poniższym artykule wyjaśniamy najważniejsze kwestie.

Nie bój się używać identyfikacji wizualnej brandu w projektowaniu etykiet

W pierwszej kolejności musisz pamiętać, że każda dobra etykieta produktowa powinna stanowić bezpośrednie nawiązanie do identyfikacji wizualnej marki. Dbając o maksymalną spójność, możesz liczyć na pozytywny odbiór nie tylko projektu etykiety, ale również i całego produktu. O jakich tu czynnikach identyfikacyjnych dokładnie mowa? Przede wszystkim warto użyć firmowego logo. To jednak nie wszystko, ponieważ stosowanie brandowych haseł reklamowych, fontów oraz kolorów uznaje się dzisiaj za absolutny standard w branży nowych usług poligraficznych. Co więcej, wielu specjalistów poleca nawiązywanie do aktualnie prowadzonych działań promocyjnych. Zwłaszcza, jeżeli odnosisz sukcesy na tym polu, dopasowanie etykiety produktowej do skutecznej kampanii będzie miało bezpośrednie przełożenie na zwiększenie zainteresowania produktem.

Racjonalna gospodarka grafikami oraz treścią. Nie możesz zmęczyć swojego Klienta

Czy wiesz, że Twoi potencjalni odbiorcy mają konkretne upodobania w zakresie grafik oraz tekstu na etykietach produktowych? Czy wiesz też, że ich pełne przestrzeganie może diametralnie zmienić sposób postrzegania produkowanych przez Ciebie wyrobów? Ogranicz do minimum ilość tekstu na etykiecie, pozostawiając jedynie nazwę, slogany reklamowe oraz najważniejsze informacje, takie jak: skład, dane produkcyjne, ważność itp. Zamiast dodatkowych warstw tekstowych, skorzystaj z elementów graficznych. Żaden z odbiorców nie będzie chciał spędzać masy czasu na czytaniu, a tego typu podmianka pozytywnie wpływa przede wszystkim na aspekt wizualny etykiety.

Współpraca z ekspertami czy samodzielne projektowanie i produkcja?

Samodzielne zaprojektowanie etykiety produktowej jest możliwe. Oczywiście! Nawet możesz w sposób indywidualny stworzyć naprawdę dobrą naklejkę. Zwłaszcza, jeżeli będziesz przestrzegać wcześniej wymienionych tutaj niepisanych zasad marketingowych. Dobrą opcją może być również nawiązywanie współpracy z doświadczonymi ekspertami, projektującymi oraz drukującymi tego typu etykiety na zamówienie. Odwiedzając stronę internetową https://etykieta.info.pl/ trafisz na ofertę przygotowaną przez firmę Grafpress, która w branży usług poligraficznych ma już bardzo duże doświadczenie. Specjaliści to przede wszystkim gwarancja dla Ciebie, że stworzony projekt będzie odpowiedzią na współczesne oczekiwania potencjalnych Klientów oraz wymagania rynku sprzedażowego. I to niezależnie od reprezentowanej przez Ciebie branży.