Dzisiaj:
Sobota, 23 listopada 2024 roku
Adela, Erast, Felicyta, Klemens, Klementyn, Orestes, Przedwoj

W DIECEZJI TARNOWSKIEJ NIE BĘDZIE WIZYT DUSZPASTERSKICH

3 grudnia 2020 | komentarze 23

W tym roku duszpasterskim rezygnujemy z tradycyjnej formy wizyty duszpasterskiej oraz zbierania jakichkolwiek ofiar z nią związanych – czytamy w zarządzeniu biskupa tarnowskiego Andrzeja Jeża.

W zamian organizowane będą Msze św. w kościołach dla rodzin kolejnych rejonów parafii. Podczas Eucharystii poświęcona będzie woda, którą wierni będą mogli wziąć do domów.

Wydział Duszpasterstwa Ogólnego przygotuje także broszury kolędowe oraz propozycje nabożeństwa na parafialne spotkanie duszpasterskie.

RDN Małopolska

fot. Portal Diecezji Tarnowskiej


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 3 grudnia 2020 o 19:23
    Iks :
    Czyli chodzenia z tacą nie będzie, ale specjalna skrzynka na komerty jak najbardziej?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -6 (w sumie : 36)
  2. 4 grudnia 2020 o 10:18
    Totalny wyborca PiS :
    O nie!!! Tak pyć nie morze. Ksionc ma przyjść i koniec!!! Koperta już od stycznia lezy. Do krzynki nie daje. W końcu jest najważniejszy - RESZTA się nie liczy. Buu buu... Ha ha ha.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -17 (w sumie : 31)
  3. 4 grudnia 2020 o 17:29
    ja :
    nikt nikomu nic nie każe. .. dawaj jeżeli chcesz ..... nie dawaj jeżeli nie chcesz tylko po co wypisywać takie teksty ... uległo to komuś w czymś
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 20)
  4. 4 grudnia 2020 o 21:25
    krzysio6666 :
    W zasadzie to bardzo fajnie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -6 (w sumie : 20)
  5. 5 grudnia 2020 o 09:25
    Gosc :
    Wkoncu jakis pozytek z tego wirusa
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 26)
  6. 5 grudnia 2020 o 12:15
    iiiiiii :
    i bardzo dobrze, juz na stałe tak powinno zostać
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 27)
  7. 5 grudnia 2020 o 17:01
    do wyborcy PiS :
    PISZ PO POLSKU
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 10)
  8. 5 grudnia 2020 o 17:03
    A W . :
    NIE PISZ jak nie umierz
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 5)
  9. 5 grudnia 2020 o 17:04
    wyborca :
    Ksiądz w domu to Bog w domu
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -5 (w sumie : 23)
  10. 5 grudnia 2020 o 19:31
    ja :
    czy przyjmowanie księdza po kolędzie jest obowiązkowe? raczej nie .... to dobrowolne nikt nie musi otwierać drzwi i opluwać tutaj publicznie księdza
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 26)
  11. 5 grudnia 2020 o 23:25
    MM :
    Z tego co się orientuję to nigdy nie było obowiązku przyjmowania księdza. Jednak większość tu piszących woli przyjąć i narzekać, bo przecież trzeba się pokazać wśród sąsiadów. Pozdrawiam narzekających
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 24)
  12. 5 grudnia 2020 o 23:40
    mieszkaniec :
    Wizyta duszpasterska już dawno powinna mieć charakter ,,zaproszenia,, a nie wpraszania się.Jeżeli ktoś życzy sobie księdza w swoim domu to ma do tego w pełni prawo by ugościć go jak najlepiej i oczywiście pożegnać z sowitym upominkiem.Jednakże są również mieszkańcy, którzy sobie tego nie życzą, więc czemu z góry narzucany jest im obowiązek gościć kogoś, kogo nie chcą w swoim domu. Kościół katolicki ma teraz dużo większe problemy w własnym środowisku, które czas najwyższy zacząć uporządkowywać by choć częściowo mógł wyjść z tego z twarzą.Rysy jakie powstały już nigdy nikt nie sklei, czas na skruchę i przypomnienie sobie czym jest prawdziwe kapłaństwo. Pomoc bliźnim,wyzbycie się umiłowania materializmu, życia ponad stan.Wizyta duszpasterska.......nie ten czas,nie te okoliczności.Stan epidemiczny jest podstawowym przciwskazaniem a stan moralny kościoła nadrzędnym.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +15 (w sumie : 33)
  13. 6 grudnia 2020 o 13:33
    abc :
    Totalne schwaszczenie populacji ludzkiej. Sądzę po tych przeważnie durnych wpisach. Nie tylko tu, ale wszędzie - anonimowo i pod nazwiskiem (własnym lub cudzym, nieważne...) Brak kręgosłupa moralnego i etycznego, a wśród dzieci i młodzieży brak wychowania i zasad moralnych. Gdzie jest tzw. kościół domowy? Dom w którym starsi wychowują i uczą wiary młodsze pokolenie? Jaką satysfakcję daje wam to ciągłe bluzganie na księży i kościół? Czy w ten sposób chcecie zagłuszyć własne marne i pozbawione zasad życie? Po co robicie to cudzym kosztem? Poza tym podwójna moralność. Przyjmę Sakramenty, poudaję katolika, no bo tak jest przyjęte,wypada, a potem? Potem leczymy kompleksy mszcząc się na innych. Tylko życie szybko mija. I co wtedy? No, z powrotem pukamy do niebios bram... A nuż się uda wcisnąć. Tylko tam już nie ma oszukaństwa, wszystko się wyda. I nie będą cię sądzić z grzechów: księdza, sąsiada, listonosza, lekarza, itd. TYLKO Z TWOICH ... NIESTETY. Pozdrawiam - twój anioł stróż :)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 34)
  14. 6 grudnia 2020 o 13:47
    Monia :
    nie bardzo rozumiem,przecież ksiądz na siłę do nikogo nie wchodzi,nie masz życzenia nie przyjmuj,dla mnie to jest tradycja,tak mnie rodzice wychowali i wcale się tego nie wstydzę, u mnie ksiądz będzie bo go zaproszę.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 23)
  15. 6 grudnia 2020 o 17:23
    do ABC :
    Masz rację ABC,nikt na końcu naszej drogi nie rozlicza nas z cudzych przewinień. Powinniśmy żyć w zgodzie z własnym sumieniem,żeby zawsze móc spojrzeć w lustro i widzieć tam człowieka a nie świnię. To prawda pozbądźmy się hipokryzji, dwulicowości.Jeżeli razi nas zepsucie kościoła to nie chodźmy tam na pokaz,o przyjmowaniu sakramentów już nie wspomnę. Popieram Twoje zdanie ABC ,nie chcę mieć nic wspólnego z tym co mnie razi,co jest fałszywe na wskroś. Dlatego moja droga z kościołem już dawno się zakończyła, nie muszę nic udawać przed sobą ,sąsiadami,przełączać kanałów tv żeby czasami czegoś nie usłyszeć. Umiem się modlić i kochać po cichu i jestem bardzo spokojna ABC,gdy przyjdzie zapukać do niebios bram...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 11)
  16. 6 grudnia 2020 o 17:36
    z szacunkien :
    Wizyta duszpasterska jest narzucana z góry. Ulica xxx,osiedle xxx,od godziny xxx. TO jest narzucanie, wizyta na zaproszenie na pewno tak nie wygląda. Jest oficjalna strona kościoła, mógłby być na niej odnośnik dotyczący takich właśnie wizyt domowych,wszyscy chętni mieliby możliwość zapisania się a wszyscy nie życzący sobie takich odwiedzin na pewno by tego nie dokonali. To rozwiązałoby problem. Nie jesteśmy aż tak zaściankowym społeczeństwem by sądzić, że wstydem byłoby nie przyjąć księdza, a opinia sąsiadów nie dotyczy naszych spraw duchowych, to intymny przywilej każdego człowieka. Cóż to za wiara,jeżeli byłaby tylko na pokaz.Dobro,szacunek,pomoc bliźnim,miłość w rodzinie to jest wiara.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 20)
  17. 6 grudnia 2020 o 19:51
    ZAĆMA :
    Kłótnia prawdziwych katolików. Przyjąć, nie przyjąć, wprasza się czy też nie. Ludzie ilu z Was dostrzegło bezdomne zwierzę,tak dostrzegło, bo nie sądzę że pochyliło się nad nim. Ilu z Was widzi samotnego sąsiada, skrzywdzone dziecko, a może ktoś w ostatnim tygodniu jako ,,ozdrowieniec" oddał osocze ratując życie bliźniemu.To są właśnie czyny, które otwierają drzwi naszych domów na prawdziwą wizytę, ale tą Bożą. Ksiądz to nie Bóg, tradycja to nie wiara. A przygotowaną kopertę można oddać licznym fundacjom wspierającym ciężko chorych.,,BO JEDYNĄ RZECZĄ GORSZĄ OD ŚLEPOTY, JEST MIEĆ WZROK I NIE DOSTRZEGAĆ TEGO CO NAJWAŻNIEJSZE"
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +19 (w sumie : 21)
  18. 6 grudnia 2020 o 20:36
    Do anioł stróż:) :
    Ks.Jan Kaczkowski ,,Nie trzeba być katolikiem, żeby być dobrym człowiekiem."
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +29 (w sumie : 29)
  19. 7 grudnia 2020 o 12:26
    jA :
    Co to jt za dyskusja. Łatwo wygłaszać "mądrości' jak się jt zdrowym młodym i dobrze nam się dzieje .Ale jak " trwoga to do Boga" .Prosimy wtedy o Sakramenty kogo ? To oczywiste. Księdza .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 20)
  20. 7 grudnia 2020 o 14:12
    Dąbrowianin :
    A w dąbrowskim kościele na razie cisza w temacie kolędy ciekawe dlaczego A w dąbrowskim kościele na razie cisza w sprawie kolędy ciekawe dlaczego
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -8 (w sumie : 14)
  21. 7 grudnia 2020 o 20:36
    Do jA: :
    Widać, że dyskusja z tematów czysto materialnych(kolęda) przeszła na tematy duchowe. jA: piszesz o Sakramentach o czymś najważniejszym, nadrzędnym pewno wyższym od uczuć. Czym stałaby się dla Ciebie miłość,oddanie,zaufanie gdybyś musiał komuś za nie zapłacić? Sakrament za który płacisz gotówką,kartą czy też przelewem staje się towarem,a osoba inkasująca należność kupcem,biznesmenem.Więc jeżeli przeżywasz tą trwogę i masz potrzebę handlować a nie rozliczyć się z własnym sumieniem tylko kupić towar u sprzedającego to daleko Ci do prawdziwej wiary.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 9)
  22. 7 grudnia 2020 o 20:42
    Najlepsze :
    Wszystko ładnie podsumował ojciec Tadeusz. Brawo, tak dobitnie wyjaśnił wszystkim czym jest kapłaństwo, skrucha za grzechy pedofilii w Kościele i czym stał się sam kościół. Chyba dotarł swoim przekazem do Wszystkich i chyba Wam się tej kolędy już odechciało:) :) :)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +23 (w sumie : 31)
  23. 8 grudnia 2020 o 20:29
    Do Dąbrowianina :
    Dąbrowski Kościół jest w Diecezji Tarnowskiej, nie gdzie indziej przecież
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 4)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)