Dzisiaj:
Sobota, 23 listopada 2024 roku
Adela, Erast, Felicyta, Klemens, Klementyn, Orestes, Przedwoj

CO Z OŚWIETLENIEM ULIC DĄBROWY?

25 lipca 2019 | komentarze 42

Wracamy do problemu nocnego oświetlenia miasta. Poprosiliśmy burmistrza Dąbrowy Tarnowskiej, Krzysztofa Kaczmarskiego, żeby odniósł się do tematu. Czy jest szansa przywrócić oświetlenie miasta w nocy?

Wyłączenia prądu są związane z wysokimi cenami prądu uzyskanymi po przetargu, który rozstrzygnięty został w tym roku. Zakładane plany w projekcie budżetu na 2019 rok uwzględniały wzrost cen prądu, ale że one wzrosną aż 100% – tego się nikt nie spodziewał. Dodatkowo otrzymaliśmy fakturę za dostarczony prąd w ubiegłym roku, która opiewa na kwotą ponad 200, 000 zł. Wykonanie wydatków za pierwsze półrocze na energię przekroczyło 70%; na dzisiaj nie ma innego rozwiązania niż ograniczenie zużycia prądu.

Przed nami jest jeszcze jesień i część zimy, a to okresy z długimi nocami i wieloma godzinami włączonych lamp. Innych pieniędzy na sfinansowanie energii w budżecie nie ma. Zabieranie z inwestycji, to raczej na obecną chwilę nie jest możliwe z uwagi na zaangażowanie przetargów i już wykonane zadania. Po analizie i obserwacji ruchu na terenie gminy wyłączenie oświetlenia w godzinach od 24 do 4 rano to jedyny możliwy czas. Ruch mieszkańców jest znikomy, a właściwie żaden. Wybraliśmy jakby najmniejszą dokuczliwość związaną z wyłączeniami prądu. Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości, gospodarka odpadami musi się bilansować i nie wolno zebranych pieniędzy od mieszkańców przeznaczyć na inny cel; podobnie jest z pieniędzmi za wodę i kanalizację, które trafiają do spółki RPWIK – skomentował Krzysztof Kaczmarski.

Nie zanosi się więc jednak, by w okresie letnim zostało przywrócone oświetlenie miasta w godzinach 24 do 4 rano.

us

Czytaj: CZYTELNICY PYTAJĄ, E – KURIER ODPOWIADA

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 25 lipca 2019 o 15:02
    jan :
    Burmistrz oszczędza,tylko nie na tym co trzeba.Tam gdzie nie trzeba,to szasta publicznym groszem.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 27)
  2. 25 lipca 2019 o 15:16
    Dąbrowiak :
    Janse, proste, czytelne. Nie ma i nie będzie. Pytanie jest skąd biorą pieniądze na oświetlenie inne okoliczne Miasta czy Gminy panie Burmistrzu.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 19)
  3. 25 lipca 2019 o 15:42
    szok!! :
    Panie Kaczmarski zmarnowałem głos na Pana w wyborach na Burmistrza!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 28)
  4. 25 lipca 2019 o 16:34
    :/ :
    Wszystko do pierwszej tragedii, coś się stanie to lampy momentalnie się zaświecą. Jak można było wpaść na tak durny pomysł. Strach patrzeć przez okno na te ciemności, a co dopiero być na zewnątrz.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 26)
  5. 25 lipca 2019 o 16:47
    mieszkaniec :
    To właśnie ten moment kiedy możemy podziękować PO-PSL za ślepe podpisanie pakietów klimatycznych dzięki, którym mamy droższy prąd dla gminy i firm... Nigdy więcej PO, nigdy więcej PSL !!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 52)
  6. 25 lipca 2019 o 21:14
    Anonim :
    I czemu niema komentarzy?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 6)
  7. 25 lipca 2019 o 23:40
    Latarnik :
    Koniec imprezy! Za 20 minut ostatni gasi światło!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 17)
  8. 26 lipca 2019 o 02:01
    Porazka :
    Niestety szkoda ze nasza ukochana Dabrowa nie ma odpowiedniego burmistrza,mamy dosc tych opowiesci,musimy czekac na emerytury tych odpowiedzialnych kierujacych naszym miastem,szkoda tylko ze radni nic z tym zaistnialym problemem nie zrobili wstyd wstyd wstyd!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 24)
  9. 26 lipca 2019 o 09:14
    Zmartwiona :
    Nie zawsze jest znikomy ruch i dobrze byłoby gdyby brano to pod uwagę. Po koncercie na Dniach Dąbrowy ruch był bardzo duży. Ludzie wracali pieszo z koncertu po godz 24.00, czy nie należało tego przewidzieć i zostawić zapalone lampy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 22)
  10. 26 lipca 2019 o 09:32
    dabrowianin :
    panie burmistrz! jak pan nie umiesz planować budżetu i rządzić miastem to lepiej pan zrezygnuj z pełnionej funkcji bo wstyd pan przynosisz na cały kraj! kulturalnie mówiąc: odejdź pan i wstydu oszczędź! oświetlenie uliczne wymyślono po to aby świeciło właśnie w nocy. burmistrzu oszczędź wstydu i pośmiewiska - złóź dymisję. jestem pewny, że inni będą potrafić lepiej zarządzać, a już na pewno nie wpadnie im pomysł do głowy aby wyłączyć światło bo za drogie. do szkoły i książek burmistrzu wróć, może liźniesz burmistrzu trochę wiedzy z zakresu zarządzania i budżetowania....
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -5 (w sumie : 7)
  11. 26 lipca 2019 o 10:57
    Piotr :
    Dobrze, że przynajmniej święcą w sklepach, ponieważ nie dałoby się przejść miastem na adoracje nocną.Bedzie miał ksiądz proboszcz problem z utrzymaniem miejsc dyżurujących.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 23)
  12. 26 lipca 2019 o 12:25
    Krzycho :
    Zamontować wiatraki Ploblem zginie moment
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 12)
  13. 26 lipca 2019 o 14:55
    Obserwator :
    Od powodzi minęło już 2 miesiące, a zrujnowane chodniki jak były, tak są. O nieszczęście naprawdę jest nietrudno w dzień, a co dopiero w nocy. Nikt z władz dąbrowskich nie był zainteresowany powodzianami tak w trakcie powodzi, jak i po. Skąd burmistrz weźmie pieniądze na odszkodowania, jak dojdzie do nieszczęścia
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 18)
  14. 26 lipca 2019 o 15:50
    ja :
    w sklepach tez pogaśnie, jak uwolnią ceny pod koniec roku. nikt tego nie wydoli płacić, nie ma tu az takich dochodowych interesów.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +18 (w sumie : 22)
  15. 26 lipca 2019 o 18:24
    Gonia :
    Pytanie do Pana Burmistrza, kiedy dostaniemy od Gminy, w ramach zabranego oświetlenia, lampki tzw czołówki?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 21)
  16. 26 lipca 2019 o 18:32
    Dies Irae :
    Pieniądze zapewne by się znalazly, gdyby m.in. "biednym" nie umarzac podatków, jak np Panu Januszowi P. z firmy na literę E, na ponad 70 000 zł. No ale, tutaj to na szczęście wszystko zostanie w rodzinie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 6)
  17. 26 lipca 2019 o 21:54
    socha :
    Dlaczego nie interweniuje Pan Starosta jest wogole Starosta jakis w Dąbrowie ???bo poseł sie pojawia jak blizej wyborow)))
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +19 (w sumie : 29)
  18. 27 lipca 2019 o 12:05
    Dąbrovianin :
    Zadanie gminne którym jest oświetlenie miasta zostawmy gminom. Chyba żadna inna gmina na terenie powiatu nie gasi światła na noc. Nawet w Greboszowie jest włączone z czym wcześniej było różnie. mnie interesuje tylko dlaczego w pierwszej części przetargu którym było oświetlenie miasta wystartowała tylko 1 firma z cenami chyba najwyższymi w powiecie. A w drugie części było już 3 chętnych z cenami o wiele lepszymi.... Nie mam czasu przeglądać wszystkich przetargów gminnych w naszym powiecie ale z tego co patrzyłem to na pewno Szczucin i Gręboszów płacą mniej za energię do oświetlenia ulic.... Ciekawe dlaczego w Dąbrowie płacimy najwięcej.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 5)
  19. 28 lipca 2019 o 10:42
    jola :
    czas na zmiany władzy nie zrobili nic,oprócz tego ze nas uwsteczniaja i stajemy sie posmiewiskiem
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 21)
  20. 28 lipca 2019 o 11:01
    goska :
    a czy jak w waszych portfelach brakuje kasy to tez świecicie światło w całym domu garażu i ogrodzie? to normalne ze jak nie ma kasy trzeb oszczędzać fakt nie jest to dobre rozwiązanie ale jakos trzeba
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 25)
  21. 28 lipca 2019 o 11:02
    AM :
    czy światło to tylko sprawa gminy? przecież tu mieszkają także wyborcy powiatu gdzie jest powiat? czemu starosta nie działa ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 19)
  22. 28 lipca 2019 o 14:58
    obserwator :
    Ciężko wykręcic co drugą żarówkę by było taniej???
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 16)
  23. 28 lipca 2019 o 17:58
    Janusz B :
    W nocy śpimy nie chodzimy
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 27)
  24. 28 lipca 2019 o 23:46
    Qwert :
    Dlaczego ulica gruszowska i plater wyłączone są nawet w oknie światła do 24?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 6)
  25. 29 lipca 2019 o 09:23
    M. B :
    Trzeba będzie zakupić pochodnie albo lampy naftowe
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 13)
  26. 29 lipca 2019 o 12:08
    franek :
    zadaniem własnym gminy jest oświetlenie uliczne, starostwo nie do tego nic
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 7)
  27. 29 lipca 2019 o 22:34
    Do /: :
    A podobno już się jakis gościu kręci po Dąbrowie i obserwuje i chodzi za kobietami. A druga sprawa światła są załączane już o 20:20 a ciemno się robi o 21, czemu nie załączyć świateł o 21 a wyłączyć o 3-4 rano, gdy już świta?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 10)
  28. 29 lipca 2019 o 23:49
    Anna :
    Witam W ostatnich dniach byłam gościem Dabrowy Tarnowskiej-miasta mojego urodzenia.To co usłyszałam i co widziałam a w zasadzie nic nie widziałam -bo w Dabrowie panują egipskie ciemności ,urąga wszelkiej logice. jak można w tak prymitywny sposób działać w XXI wieku-z powodu nieprzewidzianego żle zaplanowanego budżetu po prostu pozbawić mieszkańców prądu.To nie wyobrazlne.Jeżdżę dużo po Polsce i świecie spotykam się z róznymi problemami ale z takim sposobem na rzekome ,,uratowanie''budżetu się nie spotkałam.Dziwię się że mieszkańcy nie zadziałali do tej pory bardziej zdecydowanie.Ale wierzę że nastąpi to w krótkim czasie jeżeli Pan nie zmieni decyzji.Naraża Pan bezpośrednio zdrowie i życie mieszkańców.Niech sie Pan zastanowi i zmieni decyzje.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 21)
  29. 30 lipca 2019 o 10:47
    do Anna :
    Odłóż leki, albo zażywaj mniej... "nic nie widziałam, bo panują egipskie ciemności" To Dąbrowę można zwiedzać tylko w godz. 24-4???
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 18)
  30. 30 lipca 2019 o 19:27
    Anna :
    Nie będę odnosić się do Pana/Pani komentarza.Rozmowa nie na moim poziomie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -6 (w sumie : 14)
  31. 30 lipca 2019 o 22:27
    :) :
    Miasteczko Twin Peaks
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 6)
  32. 31 lipca 2019 o 05:19
    mieszkaniec miasta :
    @ja zgadzam się, przecież socjal musi się z czegoś utrzymać, a najlepiej podnieść ceny i inne "opłaty" czy "daniny" publiczne. Tak jak wzrośnie ZUS o 10 procent dla małych przedsiębiorców to oczywiste jest że oni też ceny podniosą żeby to zrekompensować. Ale wiadomo ważne żeby 500 plus dali. PS. Nie popieram PO ani żadnej innej lewicowej parti
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 7)
  33. 31 lipca 2019 o 14:28
    Bartolomew :
    No to moze pan Burmistrz poprosi swych politycznych mocodawcow o fundusze na oswietlenie ulic?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 6)
  34. 31 lipca 2019 o 15:14
    On :
    za ślepe podpisanie pakietów klimatycznych dzięki, którym mamy droższy prąd dla gminy i firm... Nigdy więcej PO, nigdy więcej PSL !!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -5 (w sumie : 23)
  35. 31 lipca 2019 o 17:28
    Mieszkaniec :
    Korea haha
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 8)
  36. 31 lipca 2019 o 18:56
    ewa :
    19 lipca minister energii podpisał rozporządzenie - m.in. samorządy mają możliwość złożenia wniosku ,dzięki któremu w II połowie 2019 roku zachowają ceny z 2018 roku oraz będzie możliwość zwrotu za rachunki z I połowy roku . Ale 29.07. był ostatnim dniem składania tych wniosków . Czy zdążyliśmy złożyć wniosek ? Ufam ,że tak .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 11)
  37. 31 lipca 2019 o 22:05
    Niki :
    Ale dlaczego Gruszowska i E. Plater mają cały czas wyłaczone światło? Ciemność okrutna aż strach. Nie wiem czy za karę czy to nagroda tylko za co?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 6)
  38. 1 sierpnia 2019 o 09:51
    jonek :
    Ale jak to jest ? W połowie grudnia 2018 rozstrzyga się przetarg na dostawę energii i znane są ceny za 1 MWh energii elektrycznej, co więcej w styczniu 2019 podpisano umowy na dostawę. Znana była kwota „na oświetlenie” i skoro podpisano umowę to były na to pieniądze w budżecie ( warunek konieczny) !!! Skąd zatem zdziwienie i braki w budżecie ? Coś chyba nie tak.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 13)
  39. 1 sierpnia 2019 o 10:08
    Stenly :
    Kaczmarski powoli wymięka ! Wczoraj a w zasadzie dzisiaj w nocy wracałem z Tarnowa tylko w Rynku była jasność pozostała część miasta i gminy ciemna jak czarna d..a. Panie Kaczmarski pora ustąpić dobrowolnie albo mieszkańcy w tym pomogą. Wstyd !!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 8)
  40. 1 sierpnia 2019 o 18:29
    mieszkaniec :
    Wybraliście cwaniaka,co pilnuje tylko swojego interesu,to teraz nie płaczcie!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 8)
  41. 1 sierpnia 2019 o 18:52
    Do jonek :
    Jonek słuszna uwaga ! Swoją drogą dlaczego specjaliści z białego domku nie ogłosili przetargu we wrześniu jak były niższe ceny tylko na sam koniec roku. Dziadostwo i lenistwo urzędników doprowadziło do tego są takie horrendalne ceny. Dziwne ze w innych gminach robiąc wcześniej przetarg mają niższe ceny i nie "gaszą światła". Brawo !!! Proponuje następne nagrody - 128.800 zł dla takich specjalistów na pół roku to za mało !
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 9)
  42. 16 października 2019 o 00:02
    Nick :
    Jesteście obrzydliwi. W tych godzinach śpi się a nie ogląda ulice. A jak kto chce szwendać się po nocach, to przypominam, że do niedawna używało się latarek. Przecież takie oświetlenie z punktu widzenia ekonomii to debilizm. Zamiast minimalizować podgrzewanie niepotrzebne atmosfery to zachciewa się... Co za prymitywizm. Zero zastanowienia się nad konsekwencjami tego świecenia komarom... Jesteście ludźmi żyjącymi w cywilizacji ale bynajmniej nie cywilizowanymi. Konsumpcjoniści wiecznie przerażeni i zagrożeni...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)