Dzisiaj:
Niedziela, 24 listopada 2024 roku
Dobrosław, Emilia, Emma, Flora, Franciszek, Gerard, Gerarda, Gerhard, Jan, Mina, Pęcisław, Protazy

STRAJK NAUCZYCIELI W GMINIE I POWIECIE

8 kwietnia 2019 | komentarzy 115

Czy dąbrowskie podstawówki przyłączą się do ogólnopolskiego strajku nauczycieli, który ma odbyć się 8 kwietnia? – takie pytanie zadawali sobie jeszcze do wczoraj samorządowcy, rodzice uczniów, a nawet sami dyrektorzy placówek.

Dziś już wiadomo, że część placówek oświatowych przyłączyła się do strajku, w drugiej części zaś normalnie odbywały się zajęcia.

 W zeszłotygodniowym referendum w szkołach na terenie miasta nauczyciele SP 1 i 2 wyrazili chęć przyłączenia się do ogólnopolskiego strajku, zaś SP 3 – nie. Co nie oznaczało  jednak, aż do ostatniej chwili, pewności, że w placówkach, które podjęły tę decyzję, strajk się odbędzie. Decyzja zapadła 8 kwietnia – w terminie rozpoczęcia akcji protestacyjnej. Z drugiej strony dyrektor SP 1 poinformowała rodziców uczniów, ze stosownym wyprzedzeniem, o zagrożonym egzaminie końcowym. Co prawda egzaminy wypadają w środę, 10 kwietnia, ale decydującym dniem będzie 9 kwietnia. Gdy związkowcom i nauczycielom uda się porozumieć z rządem co do przedstawianych postulatów, 10 kwietnia bez przeszkód odbędą się egzaminy. Jeżeli nie – w niektórych placówkach będzie nie lada problem z ich przeprowadzeniem. Nie wystarczy katechetów, do których tarnowska kuria zaapelowała o nieprzyłączanie się do protestu, żeby zapewnić prawidłowy przebieg egzaminów. Tego bardzo boją się dyrektorzy szkół. Obaw nie ma zaś strona rządowa, która uważa, że egzaminy nie będą zagrożone.

– Większość głosujących nauczycieli opowiedziała się za strajkiem. Z tym, że niektórzy nauczyciele, którzy opowiedzieli się za strajkiem mówią, że jednak nie będą strajkować, tylko w ten sposób chcieli poprzeć strajk. Egzaminy się odbędą. Nie zrobimy tego uczniom – mówiła po referendum dyrektor SP 2, Anna Fido.

– Nie będziemy tego wiedzieć, dopóki nie przyjdzie dzień rozpoczęcia strajku. Pracownik nie ma takiego obowiązku, żeby pracodawcy to zgłosić. Nie ukrywam, że zawiązuje się u nas komitet strajkowy. Poinformowałam rodziców. Prosiłam o wysądowanie, ilu ewentualnie nauczycieli by strajkowało. Rodzice są poinformowani, że egzamin ósmoklasisty może być zagrożony. Na tę chwilę ja mam przez dwa dni pięć komisji, a w trzecim dniu – aż sześć, więc egzamin może być poważnie zagrożony. Ja sobie tego nie wyobrażam, bo to nie jest takie proste. Ja go nie jestem w stanie przeprowadzić. To jest bardzo wielka niewiadoma dla nas, dyrektorów szkoły – mówiła, w zeszłym tygodniu, dyrektor SP 1, Dorota Długoń.

Na stronie internetowej dąbrowskiej Dwójki ukazał się komunikat tej treści: W związku z licznymi pytaniami rodziców, informuję, że w dniu 9 kwietnia 2019 roku w szkole odbywają się zajęcia, dzieci i młodzież uczą się.

Zaś na stronie internetowej Jedynki poinformowano: 8 kwietnia w związku z przystąpieniem PSP 1 do strajku zajęcia lekcyjne nie odbędą się, aż do zakończenia strajku. Informacja o zakończeniu strajku ukaże się na stronie internetowej szkoły i na facebooku. Wszystkich rodziców przepraszamy za trudności organizacyjne. Dziękujemy za zrozumienie i wsparcie SP 1.

– Oprócz Trójki wszyscy strajkowali. W piątek nie było wiadomo kto, co i jak. Strajk się zaczął, kiedy ludzie przyszli i podpisali listę strajkową. Co będzie 9 kwietnia – nie wiadomo. Jak się nie dogadają, to może być problem z egzaminem. Bezpieczeństwo będzie zapewnione. Jakoś to sobie zapewniliśmy. A jeśli nie, my egzaminy zapewnimy – mówi strona rządowa, ale jak, co i kim, to nie wiadomo. Dyrektorzy nie wiedzą. Nie wszędzie jest obsada na egzaminy. Coś ktoś musi na środę wymyślić. Nie wiem, kim te egzaminy przeprowadzimy, jak się okaże, że strajk trwa nadal. Kuratorium jest tylko zainteresowane, kto i ile osób strajkuje. Wszystko jest mocno pokomplikowane. Jedni drugich prześcigają w oskarżeniach. Zamiast wcześniej rozmawiać, to myśleli, że „załatwią” nauczycieli byle czym. Średnia w gospodarce wyprzedziła nauczycieli o 30 %. 9 kwietnia być może będzie jakaś wiedza, co dalej. W Trójce nikt nie strajkował. W Jedynce i Dwójce – sporo nauczycieli. Niepubliczne placówki nie strajkowały. Te publiczne, z kartą nauczyciela, przystąpiły do strajku – powiedział e – Kurierowi burmistrz Krzysztof Kaczmarski.

– Szczucin i Breń nie strajkowały wcale. W ZSP 1 część zajęć prowadzono, a część była opiekuńczych. W ZSP 2 – też. Młodzież miała opiekę zapewnioną. W Dwójce bardzo dużo w referendum głosowało, że przystąpi do strajku, a nie przystąpiło. W następnych dniach również młodzież będzie miała zapewnioną opiekę, więc rodzice nie muszą się niczego obawiać – uspakajał wicestarosta Krzysztof Bryk.

us


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 9 kwietnia 2019 o 12:21
    mcflur :
    likwidacja karty nauczyciela, 40h tydzień pracy, wakacje w pracy, koniec z urlopem na podratowanie zdrowia, zero dodatków miejskich, wiejskich, wychowawczych i niech dostaną nawet 1500 zł podwyżki. Nie pasuje? Jest kolejka młodych gniewnych.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 106)
  2. 9 kwietnia 2019 o 12:45
    nikt :
    Co to za wychowawcy którzy fundują uczniom stres przed egzaminami,jaki dają przykład a póżniej oczekują szacunku.Pytam się za co?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 93)
  3. 9 kwietnia 2019 o 13:30
    An :
    Propozycja dla rodziców z PSP 1, przepisać dzieci do PSP 3,tam uczą,przekazują wiedzę.Nauczyciele z 1 niech mają odpoczynek,poszukają lepiej płatnej pracy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 85)
  4. 9 kwietnia 2019 o 13:33
    Kopernik :
    Profesorzy z Radgoszczy strajkują ,szkoda.Poziom wiedzy i tak przez to się nie obniży.Ale nauka dla dzieci bezcenna - najważniejsza jest KASA.Jestem za podwyżkami dla nauczycieli pod jednym warunkiem:mają przebywać w szkole 8 godz dziennie, urlop 5 tygodni.Państwo nauczyciele- dajcie sobie szansę i wracajcie do pracy albo zmieńcie zawód. ,
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 86)
  5. 9 kwietnia 2019 o 16:00
    Zaniepokojony :
    Chciałbym pracowac 18 godz tygodniowo i zarabiac tyle co Państwo nauczyciele chwalilbym rząd pod niebiosa
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 89)
  6. 9 kwietnia 2019 o 17:43
    jan :
    Panie burmistrzu,tych dyrektorów ,którzy dopuścili do strajku u siebie w placówkach,odwołać.Dzieci nie mogą być zakładnikami politycznymi.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -15 (w sumie : 95)
  7. 9 kwietnia 2019 o 17:58
    mieszkaniec :
    jaka praca taka płaca za tyle godzin co pracują to i tak mają za duże zarobki nikt inny nie ma tyle wolnego !!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -5 (w sumie : 87)
  8. 9 kwietnia 2019 o 18:52
    kki :
    Rozumiem, że (pfu) "nauczyciele" biorący udział w tym strajku (akcie terroru *) - tracą automatycznie uprawnienia (zgodnie z art. 9 pkt 2 KN). * Działania ZNP opisuje Art. 115 §20. KK / Na szczęście w sekretariatach szkół są pełne szafy CV osób, które posiadają wymagane kwalifikacje.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -14 (w sumie : 36)
  9. 9 kwietnia 2019 o 19:07
    gg :
    Podwyżki owszem, ale nie dla wszystkich, nie ma zgody na podwyżki dla nauczycieli siedzących na telefonie podczas lekcji, prowadzących podaduszki z koleżanką albo co najgorsze pozostawiająch uczniów samych w klasie lub na sali gimn. Apel do dyrektorów tak nie może być, takie rzeczy są niedopuszczalne.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +17 (w sumie : 35)
  10. 9 kwietnia 2019 o 19:18
    gg :
    Te komentarze świadczą o tym jaką opinię maja nasi drodzy nauczyciele. Niestety często nie można się z tym nie zgodzić, jedzenie na lekcji, siedzenie na telefonie, pogaduszki z koleżanką albo pozostawanie uczniów samych bez opieki. Aha, z kulturą osobistą też jest problem. Dyrektorzy, róbcie coś z tym.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 28)
  11. 9 kwietnia 2019 o 19:25
    ANN :
    No cóż w Gruszowie Wielkim poziom też się nie obniży,jaśnie profesorstwo siedzi wygrzewając się w słońcu i popija kawę,oby pogoda się nie popsuła,żenada to mało powiedziane
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 33)
  12. 9 kwietnia 2019 o 20:41
    V :
    Do "mcflur": Bardzo mnie ciekawi, czy autor wie co jest w tej karcie nauczyciela. Nauczyciele nie dajcie się, bo zawsze byliście w ogonie z zarobkami, a teraz zostajecie jeszcze bardziej. Powinniście jeszcze dostać dodatek lub ulgę w podatku (tak jak jest to w Niemczech) za używanie domowego komputera, prądu, biurka,ogrzewanie miejsca pracy, bo w szkole nikt tego nie zapewni. Wycieczki- niech jeżdżą sami rodzice, nie bierzcie na siebie odpowiedzialności za 30 lub więcej osób. Więcej zobaczycie. Wyliczanie nauczycielom 60 dni wolnego w czasie wakacji to już absolutny absurd. Wam nikt sobót i niedziel do urlopu nie zalicza. Nie poważam natomiast tych nauczycieli, którzy opowiedzieli się za strajkiem, ale wolą, żeby to inni strajkowali, bo pani dyrektor lub pan może pogrozić palcem.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 70)
  13. 9 kwietnia 2019 o 21:00
    Jaja :
    W Dąbrowie dzieje się to samo co w całej Polsce. Dlaczego się Państwo dziwicie temu? Nie tylko oni powinni zastrajkowac, inne zawody też, bo to hańba żeby dziś bardziej opłacało się nie pracować, niż chodzić do pracy. Niestety partia rządząca kupuje głosy wiadomo jakiego elektoratu.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +38 (w sumie : 68)
  14. 9 kwietnia 2019 o 21:21
    zyz :
    myśle ze w Dąbrowie duża cześc rodziców nie zarabia tyle co nauczyciele pracując o wiele więcej godzin tygodniowo niż oni.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 64)
  15. 9 kwietnia 2019 o 21:31
    nowy :
    ta, za pracę się nie należy podwyżka, ale 500 plus za darmo to i owszem.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +42 (w sumie : 64)
  16. 9 kwietnia 2019 o 21:41
    Do nikt :
    Pytasz za co? Proszę: za 2700 na rękę po 30 latach tyrania, tłumaczenia wszystkim,że też jestem średnio albo bardziej rozgarnięty z 3 fakultetami i gdybym nie ugrzązł w prowincjonalnej szkole, gdzie wszystkie swoje talenty i zapal oddaję uczniom, miałbym o wiele więcej. Wiem, że droga wolna, tylko gdyby wszyscy tak myśleli, dzieciom zmienialiby się uczący średnio co 3 miesiące.I wiem, że na kasie mają tylko odrobinę więcej. Pewnie bym sobie poradził. Nie wiem tylko, czy personel kasowy byłby w stanie robić to , co ja.Wszystko kosztuje i nauka też musi kosztować, bo nauczyciele oprócz pasji, wizji i misji mają przyziemne potrzeby, jak każdy.A co do 40 godzin- spokojna głowa. Wyrabiam o wiele więcej. Pozdrawiam, Lusłana
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +29 (w sumie : 77)
  17. 9 kwietnia 2019 o 21:55
    ludz :
    i tak i nie...jak upomną się o siebie w wakacje to nikt ich nie potraktuje poważnie, teraz zresztą tez chyba traktują ich jak tych ze strajku z niepełnosprawnymi...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +29 (w sumie : 45)
  18. 10 kwietnia 2019 o 08:47
    Piotr :
    Drodzy rodzice prosimy o przepisywanie dzieci ze SP nr 1 do SP nr 3.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -25 (w sumie : 65)
  19. 10 kwietnia 2019 o 09:18
    Ana :
    Oj" pedagodzy" miło Wam czytać takie komentarze.Na opinie o sobie sami pracujecie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 61)
  20. 10 kwietnia 2019 o 10:04
    Rodzic :
    Prawdziwy nauczyciel nie zostawiłby ucznia w tak ważnej dla niego chwili. Jak można nie wywiązywać się ze swoich obowiązków. Panie Burmistrzu mam nadzieję, że zostaną poniesione konsekwencje nauczycieli strajkujących. Rozumiem mają prawo strajkować, ale też mają wywiązywać się ze swoich obowiązków wynikających z umowy, z których w ostatnich dniach się nie wywiązali. Przecież podpisywali umowy, nikt ich nie zmuszał i wiedzieli na jakie warunki się godzą. I tak w szkole nie uczą tylko rodzice za nich w domu z dziećmi zadania odrabiają. Ja się pytam za co te podwyżki, podwyżki należą się ale rodzicom za to że po 8 lub więcej godzinach pracy, wracają do domów i za nich robotę odrabiają. Czemu nie rozlicza się nauczyciela za pracę? Już zbyt dużo lekcji przepada bo kino, teatr, iluzjonista, podróżnik,wycieczka, zielona szkoła, biała szkoła itp. mam nadzieję że się skończy ten cyrk a nauczyciele wezmą się za pracę a nie za wędrowanie. Wcale tego nie oczekujemy, jedna wycieczka na pół roku ok, rozumiem. Nauczycieli nie ma non stop zastępstwa, na których się siedzi i nic nierobi albo wysyłają wcześniej do domów a na librusie czerwono od zastępstw i nieobecności nauczycieli. Jak rodzice nie dopilnują to nauczyciele w szkole na pewno nie, bo mają ucznia w ....Jestem w stanie zaakceptować te wszystkie atrakcje (za które rodzic płaci) ale po lekcjach, w wolnym czasie na świetlicy a nie w czasie lekcji.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -12 (w sumie : 52)
  21. 10 kwietnia 2019 o 10:19
    ASK :
    NAUCZYCIEL, jak wy teraz możecie się tak nazywać. WSTYDZCIE SIE. Tych nauczycieli, których nie ma przy swoich uczniach, nie powinno się ich tak nazywać. Jakby się wasze dzieci czuły gdybyście ich zostawili...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -23 (w sumie : 91)
  22. 10 kwietnia 2019 o 10:23
    RODZICE :
    My rodzice będziemy PAMIETAĆ …
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -6 (w sumie : 80)
  23. 10 kwietnia 2019 o 10:28
    Oburzona :
    Jak to kasa wygrała z uczniem. Dla nauczyciela liczy się tylko kasa, kasa, kasa nie uczeń. Mamy dziś na to dowód.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -16 (w sumie : 52)
  24. 10 kwietnia 2019 o 11:59
    Ludwik :
    Skoro tak dobrze nauczyciele mają to proponuję drodzy Państwo podjąć pracę w tym zawodzie !
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +19 (w sumie : 83)
  25. 10 kwietnia 2019 o 13:41
    rodzic :
    NAUCZYCIELU nie wstyd Ci będzie chodzić po DT, Jak wy teraz rodzicom będziecie patrzyć w twarz, hańba zawodu nauczyciela. Jak szanowałam tak dziś straciliście wszystko w oczach rodziców.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -16 (w sumie : 54)
  26. 10 kwietnia 2019 o 14:41
    szymek :
    Pedagodzy tak dobrze uczą nasze dzieci, że trzeba kupować u nich korepetycje i uczyć całymi popołudniami. A oni po 3 godzinkach luzik i do domku.Kto ma dzieci ten zna ten temat. Kasa sie tylko liczy
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 43)
  27. 10 kwietnia 2019 o 15:58
    jan :
    Jak to nie ma pieniędzy na nauczycieli?? Przecież wystarczyło nie kraść. Rząd odbiera pieniądze z dotacji na tvp (1,2 mld), rząd zostawia w spokoju Mierzeję Wiślaną (kolejne 2-3 mld), PiS przestaje się bawić w pseudowojsko WOT (1,1 mld), rząd oddaje niesłusznie przyznane sobie nagrody (113 mln), rząd wywala program misiewicz+ i jemu podobni+ do kosza, tak samo krowa+, świnia+, itp. 500 zł na dziecko wg kryteriów zarobkowych, PiS zapomina o worze bez dna w postaci rozgłośni z Torunia z ojcem dyrektorem na czele i z własnych pieniędzy wypłaca odszkodowania za debilne i niepotrzebne ekshumacje ofiar smoleńskich, rządzący oddają kasę za przeloty samolotami rządowymi, które traktują jak taksówki i zwracają też pieniądze za rozwalone pojazdy SOP. Wtedy zostaje dla nauczycieli, niepełnosprawnych, policjantów, lekarzy... Bo to co zostało po poprzedniej ekipie już rozdali lub rozkradli!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +31 (w sumie : 59)
  28. 10 kwietnia 2019 o 16:39
    Piotr :
    Do Pana nauczyciela: przeglądając oświadczenia majątkowe nauczycieli - radnych z naszych stron i pobliskich województw zauważyłem, że każdy taki nauczyciel, zwykle dyplomowany z odpowiednim stażem, oczywiście nie licząc dodatku za dyrektora (jeżeli takim jest) ma przynajmniej 3,5 tys. netto. I żaden nauczyciel mnie tu nie przekona, że jest inaczej. Oczywiście tak wysoka płaca, zwłaszcza w odniesieniu do prowincji się należy. Piszę to tylko to co rozumuje z moich obserwacji.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -7 (w sumie : 31)
  29. 10 kwietnia 2019 o 17:16
    Isia :
    Szukam pracy: język polski, wdż, oligo. Chętnie zastąpię niezadowolonnego nauczyciela
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 52)
  30. 10 kwietnia 2019 o 18:24
    Marco :
    Trzymam kciuki, nauczyciel musi godnie zarabiać, ten zawód musi nieść ze sobą prestiż. Te wypominane 18 godzin to tak naprawdę 1/3 tego co nauczyciel musi poświęcić, a ile rzeczy kupuje że swoich pieniędzy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +21 (w sumie : 65)
  31. 10 kwietnia 2019 o 19:08
    Stasiu :
    Rodzice! Kogo posyłacie do szkół? Nauczyciele wiedzą. Czy aby często nauczyciele nie poświęcają więcej czasu waszym dzieciom, niż nie jeden z was?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +36 (w sumie : 58)
  32. 10 kwietnia 2019 o 19:37
    Też rodzic :
    Szanowni Państwo RODZICE. Aby takie oskarżenia pisać w stosunku do nauczycieli to proponuję przypatrzeć się swojej postawie i wychowaniu swoich pociech. Pamiętam jak byłem na jednej z wywiadówek i gdy nauczyciel powiedział coś o zachowani klasy - jaka wtedy rozpętała się burza ze strony rodziców. Że to nie możliwe, jak można tak mówić wychowawca, itp... Został tak potraktowany jakby to on był winien, że uczniowie po szkole tak postąpili. Powiedziałem wtedy, że zanim osądzicie nauczyciela może warto byłoby zapytać swoje pociechy i wtedy porównać fakty. Mi też się dostało i od tamtego czasu nie chodzę na wywiadówki. Uczeń przychodzi do szkoły i już jest nastawiony z domu, że ma tak a nie inaczej się zachowywać bo co mu może zrobić nauczyciel tzw. bezstresowe wychowanie. Więc proponuję Wam szanowni RODZICE zmienić zawód na nauczyciela i wtedy zobaczycie jak to jest jak ktoś na lekcji będzie na Was pluł, używał słownictwa takiego, którego nie jedno z Was na pewno nie słyszało z ust swoich pociech. I można by wymieniać bez końca takie zachowanie, arogancję itp. A co może nauczyciel? A nic! Bo gdy coś zasugeruje, zadzwoni i poprosi o rozmowę lub zainteresowanie się to straszy się go prokuratorem, sądem, kuratorium. I zaznaczam nie jestem nauczycielem i nie jestem związany z oświatą ale środowisko jest mi dobrze znane.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +41 (w sumie : 59)
  33. 10 kwietnia 2019 o 20:55
    Tom :
    Do Ludwik .. możesz zawsze wyjechać jak masz jaja . Za moje pieniądze kształciłes się . Kto Cię tu trzyma . Wszystkich zwolnić bo przyjmowani w dabrowie po znajomosci
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -7 (w sumie : 39)
  34. 10 kwietnia 2019 o 21:15
    Ann do Ludwik :
    Zwolnij miejsce a zobaczysz ile jest chętnych na twoje miejsce. Nie jesteś nie zastąpiony tak jak się wam wydaje. Choć po dzisiejszym dniu to WSTYD jest być nauczycielem. Nie oczekujcie szacunku, zrozumienia itp. Dziś jesteście ZDRAJCAMI NASZYCH DZIECI. TYCH KTÓRZY WAM TYLE LAT UFALI. Może zdobędziecie pieniądze ale nie szacunek i zaufanie. Kiedyś nauczyciel był ĶIMŚ dzisiaj jest NIKIM. Nie liczcie na dzieci i rodziców, bo dzięki dzieciom jesteście w szkołach. Choć mam nadzieję, że kadra zostanie zmieniona.... wierzcie mi są ludzie na wasze stanowiska....
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -14 (w sumie : 48)
  35. 10 kwietnia 2019 o 21:25
    Wyborca :
    Mimo wszystko szok Bardzo mocno zastanawiamy się nad przepisaniem naszych dzieci SP 1 do dwójki lub trojki Jedynka to dzis wstyd i obciach : ciezko patrzeć na tą załogę. Pedagodzy.....
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -11 (w sumie : 33)
  36. 10 kwietnia 2019 o 21:39
    nikt :
    Lusłana jesteś wykształcona,lubisz pracować więc załóż działalność.Pokaż co naprawdę potrafisz no chyba że wolisz się licytować co by było gdyby?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 37)
  37. 10 kwietnia 2019 o 21:50
    Do Ludwik :
    Bardzo chętnie podejmę pracę jako nauczyciel, ale niestety nie mam pleców żeby dostać etat w żadnej ze szkół w gminie
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 45)
  38. 10 kwietnia 2019 o 22:05
    Anna :
    Aż chce się wyć , jak czyta się te prowincjonalne bzdury.Tak bezmyślnego braku szacunku dla zawodu nauczyciela nie było jak żyję ponad 50 lat.Wasze dzieci i wnuki kończą szkoły i wychodzą na ludzi też dzięki nauczycielom.40 godzin w szkole, tylko jakie nauczyciel ma warunki w pokoju nauczycielskim aby rzetelnie poprawic sprawdziany waszych dzieci.Apeluje o odrobinę epatii.Szanuj innych to i ciebie szanować bedą.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 15)
  39. 10 kwietnia 2019 o 22:25
    ANN :
    Ludwiku,skoro nauczyciele mają tak żle tym zawodzie,niech zmienią pracę
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 50)
  40. 11 kwietnia 2019 o 01:00
    Gosc :
    Mi praca nie odpowiadała to ją zmieniłam. Proste
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 45)
  41. 11 kwietnia 2019 o 05:57
    AQA :
    Niemal każdy kto wypowiadał się powyżej myśli, że myślenie nie jest pracą. Jeżeli mózg pracuje przez 4,5,6,7 a nawet 8 godzin dziennie na wysokich obrotach to ciało jest zmęczone bardziej niż po fizycznej pracy. Proponuję eksperyment dla wszystkich na "nie" , dla tych którzy twierdzą, że praca nauczyciela to przecież taki banał: proszę stanąć na środku pokoju i mówić przez 40 minut, następnie przerwa i chodzimy os ściany do ścisny przez 5 minut. Potem kolejne 40- 45 minut i 10 minut przerwy (od ściany do ściany) teraz mamy lekcję, na której jest sprawdzian więc chodzimy od ściany do ściany przez 45 minut i uwaga przerwa obiadowa 15 minut i znowu od ściany do ściany przez 15 minut. Kto wytrzymał do końca eksperymentu?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 48)
  42. 11 kwietnia 2019 o 07:01
    Stanisław :
    Ktoś tam na pisał, że nauczyciele stres fundują uczniom... Teraz rodzice martwią się o swoje dzieci a jak po nocy młodzież szaleje to wtedy jakoś stresu nie mają?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +39 (w sumie : 57)
  43. 11 kwietnia 2019 o 08:55
    rodzic :
    Super nauczyciele Strajkujcie, a my mamy wreszcie czas na spędzenie czasu z naszymi kochanymi dziećmi, nie przy książkach i odrabianiu zadań czy uczeniu tego czego żeście nie zrobili.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 38)
  44. 11 kwietnia 2019 o 09:13
    Tipi :
    Kilka faktów: 1. Strajku nie organizuje dyrektor, tylko strajk jest organizowany przeciwko dyrektorowi (tak jest skonstruowane nasze prawo). Jeśli wszystkie procedury zostaną dopełnione zgodnie z prawem (choć wiem, że dla zwolenników obecnej władzy prawo powinno być przestrzegane tylko wtedy, gdy służy naszej sprawie), dyrektor nic nie może zrobić. 2. W Polsce jeszcze obowiązuje Konstytucja RP, w której zapisano prawo do zrzeszania się i prawo do strajku. Wiem, że wielu zwolennikom PiS marzy się powrót do PRL-bis (kult jednostki już macie - Słońce Narodu wszystkim steruje, za nic nie odpowiada). Jak go wprowadzicie, to będziecie sobie mogli strajkujących chwycić za mordę i powsadzać do więzienia. 3. Nauczyciele kochają swoją pracę (w większości, oczywiście są też frustraci, którzy wyżywają się na dzieciach. Najczęściej mają mocne plecy i znajomości i wiedzą, że cokolwiek by nie zrobili to i tak z pracy nie wylecą). Protestują z powodów płacowych, bo tylko z tego powodu mogą protestować (znów - przepisy prawa), ale w swoich postulatach mają też inne dotyczące naprawy polskiej edukacji. 4. Zachęcam wszystkich uważających, że praca nauczyciela to lekki kawałek chleba do spojrzenia na niektóre dzieci w swoim otoczeniu, a przede wszystkim na ich rodziców... Resztę pozostawię waszej domyślności. 5. Na Powiślu Dąbrowskim jest kilka wakatów w szkołach. Dyrektorzy zapraszają chętnych, ale jakoś ich nie widać i muszą uczyć emeryci. 6. Wypadałoby zacząć pracować rzeczywiście 18 godzin. Poprawiasz sprawdziany w domu przez 3 godziny? Na następny dzień w szkole patrzysz w sufit przez 3 godziny albo nie idziesz do pracy. Jesteś na wycieczce 2-dniowej (dla ułatwienia obliczeń niech trwa 36 godzin) - przez następne 2 tygodnie nie ma cię w pracy. Wakacje trwają 2 miesiące? OK. W dniu zakończenia roku szkolnego zamykamy szkołę i wracamy za 2 miesiące. Jeśli rodzic coś wtedy będzie chciał (zaświadczenie, opinię) - sorry, szkoła zamknięta, mamy wakacje. 7. Nauczyciel powinien siedzieć 8 godzin w pracy. Super!!! Dajcie mu biurko (albo choćby własne krzesło i kawałek stolika), dostęp do drukarki z tonerem, papier, długopisy i inne przybory papiernicze. Pracuje od 8-16 - w tym czasie odbywają się wszystkie szkolenia, rady pedagogiczne, zebrania z rodzicami, odbieranie telefonów od rodziców, wycieczki, pikniki, choinki, andrzejki, studniówki. Nauczyciele nie idą pod pomnik 11.11 czy 3.05. z uczniami, nie biorą udział w imprezach gminnych i powiatowych. Zaczepiasz nauczyciela na ulicy po 16? Sorry, ja już nie pracuję. Piszesz maila w e-dzienniku po 20. Sorry, ja mam wolne. 8. Wszyscy jesteście geniuszami i lepiej nauczylibyście swoje dzieci - zakładajcie własne szkoły (dostaniecie subwencję na każde dziecko) lub edukację domową. 9. Jeśli uczeń chce coś osiągnąć to musi poświęcić więcej czasu na naukę niż w szkole. Uczenie się angielskiego, czy matematyki tylko w szkole (bez nauki słówek czy rozwiązywania zadań w domu) przy przeładowanych klasach i programach do niczego dobrego nie doprowadzi. 10. Chcielibyśmy mieć mniejsze klasy, mniej przeładowany program - ale przy reformach edukacji nikt nauczycieli o danie nie pyta.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +41 (w sumie : 69)
  45. 11 kwietnia 2019 o 10:09
    baba :
    jestem z Wami Nauczyciele!!!! A do reszty - męczą sie z Waszymi dyslektykami, dysgrafikami, ktorzey nagle po maturze zdrowieją; wychowują dzieci z ADHD - które potem cudownie się uspokają. Znoszą smrów i chamstwo dzieciaków chowanych bezstresowo i nie mogą pisnąć słowa. Młodzież w LO potrafi do nauczycielki wrzasnąć "no przecież się k...a uczyłem" aona musi milczeć. Jeśli tego nie zniesie to potem wpadnie oburzona mamusia...... " Obyś cudze dzieci uczył"....to jedno z najgorszych prekleńśtw - i słusznie!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +32 (w sumie : 70)
  46. 11 kwietnia 2019 o 12:12
    Ludwik :
    Nie jestem czynnyn nauczycielem! Podczas studiów ciężko pracowałem na etacie żeby się utrzymać i studia opłacić. Odszedlem z zawodu właśnie przez kiepskie zarobki i użeranie się z wiecznie rozsczeniowymi rodzicami, którzy przecucili obowiązek wychowania na nauczycieli. Popieram strajk bo nauczyciele nie mają już innej możliwości, aby dostać jakąkolwiek należną Im podwyżkę. Ps. Uczniowie są wspaniali.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +38 (w sumie : 64)
  47. 11 kwietnia 2019 o 13:32
    KDA :
    A kto wam kazuje jeździć na wycieczki, zielone i białe szkoły, teatry, stać nas na to bo mamy 500 + . Nie potrzebujemy tego ale widzę, że wy tak. A tak to tylko na librusie czerwono od nieobecności i zastępstw, i przepadnietych lekcji. Kiedy uczycie jak wiecznie turystykę uprawianie a nauki w szkole brak...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -7 (w sumie : 57)
  48. 11 kwietnia 2019 o 15:25
    Xyz :
    Nauczyciel- 56 min temu Jest nauczycielem dyplomowanym z 25 letnim stażem pracy. Uczę przedmiotów zawodowych w jednym z technikum na Podkarpaciu. Moje obecne pensum to 18godzin. Prawda o zarobkach nauczycieli dyplomowanych. Podstawa 3483.00 zł, wysługa do 20%, w moim przypadku 20% - 696.60 zł, wychowawstwo 200 zł, motywacyjny 200 zł, suma 4579.60 zł. Trzynastka 6007/12=504.00, świadczenie urlopowe 1185/12 = 98,75. Razem 3483+696+200+200+504+99=5182,00zł. Dodatkowo nadgodziny 0.4 etatu około 1428 zł. Razem około 6610,00 zł brutto. Słuchając nauczycieli, że nasz etat to 40 godzin, to ja pracuję miesięcznie „60 godzin :)”. Kto inny mógłby sobie pozwolić na dodatkową pracę w trakcie swoich godzin pracy :). To są zarobki z jednej szkoły. Przy tablicy pracuję 24 godziny. Wyjeżdżam z młodzieżą dwa, trzy razy w roku na wycieczki wielodniowe, prowadzę dodatkowe zajęcia w ferie, przygotowuję do olimpiad zawodowych, co nie jest mile widziane wśród nauczycieli w mojej szkole, „ich zdaniem podwyższam standardy :)”. Zazdrość wśród nauczycieli jest to coś co zabija ten zawód. Wykonuję swoją pracę bo lubię to robić. Nie strajkuję. Dlaczego? Nie mógłbym spojrzeć swojej żonie w oczy. Ona pracuje 40 godzin tygodniowo w administracji (też jest po studiach) za połowę tej kwoty. Dodam że większość nauczycieli przedmiotów zawodowych jest w podobnej sytuacji.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +26 (w sumie : 66)
  49. 11 kwietnia 2019 o 16:44
    Zaniepokojony :
    Wreszcie ktos sie odwazyl i napisal prawdę
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 28)
  50. 11 kwietnia 2019 o 16:56
    Do Isia :
    Tarnowskie szkoły podstawowe bezskutecznie poszukują specjalistów z oligo, jak to możliwe, że dotąd nie znalazłaś? Pytam poważnie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 10)
  51. 11 kwietnia 2019 o 17:37
    do xyz :
    Tekst skopiowany z komentarza na Interii, ale po co? Dodam tylko że 1 z dodatków został zmieniony z 700 na 200 bo aż kuło w oczy niemożliwością.... Autor na pewno nie jest nauczycielem, a zwłaszcza z Podkarpacia bo po pierwsze taka wysokość dodatków to nie wiem czy w Warszawie jest możliwa......., a po 2 w technikum jest chyba uśrednienie etatu ze względu na klasy maturalne, więc ucząc 24 godziny, tak naprawdę nie ma nadgodzin... Na zdrowy rozum - jeżeli jego pensja wynosi 3483 + dodatki to skąd się bierze 6000 13-stki?.... Ludzie, nie widzicie, że Wami manipulują i szczują jednych na drugich? teraz to nauczyciele są niedobrzy, niedługo okaże się że policjant, pielęgniarka czy pani z kasy....
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +21 (w sumie : 33)
  52. 11 kwietnia 2019 o 20:16
    Ojciec :
    Nauczyciele zarabiają jedno w szkole s dużo więcej na prywatnych lekcjach za które płaca rodzice, jestem przeciw podwyżkom dla nauczycieli jak na nam wydawać na korepetycje kilkaset złotych tygodniowo to lepiej niech dziecko uczy się w prywatnej szkoły. Skoro nauczyciel jest tak zmęczony po 18 godz tygodniowo to po ci daje prywatne lekcje. To jest podobna sytuacja do lekarzy, którzy w szpitalach i przychodniach są zmęczeni pracą, ale dostaje nadprzyrodzonej mocy w prywatnych gabinetach po pracy. To wszystko jest udawane i czas najwyższy coś z tym zrobić.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 36)
  53. 11 kwietnia 2019 o 20:19
    Gosc :
    Prawda jest taka że nauczyciele z powołania a jest ich mniejszość nie strajkują i tym należy się szacunek natomiast część jest arogancka rodziców traktuje jak poddanych
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 35)
  54. 11 kwietnia 2019 o 20:28
    Tipi :
    Do KDA - Naprawdę nikt nam nie każe jeździć na wycieczki i zielone szkoły? Naprawdę? Czyli to nie rodzice na wywiadówkach domagają się wycieczek, tylko nauczyciel ich zmusza? Wiele razy miałam ochotę powiedzieć, że nie pojadę (z różnych powodów), ale przez grzeczność nie odmawiałam tej "przyjemności" (odpowiedzialność 24 h/dobę, widmo prokuratora nad głową za jakikolwiek incydent). Następnym razem jak rodzice na wywiadówce poruszą temat wycieczki czy zielonej szkoły, zacytuję im Twoją wypowiedź...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +19 (w sumie : 31)
  55. 11 kwietnia 2019 o 20:33
    Tipi :
    Dodam jeszcze jedno. Nie chcę zmieniać swojej pracy, bo ją po prostu lubię. Na razie nauczyciele mogą jeszcze strajkować (jak i inne grupy zawodowe). Mam do tego prawo i z tego prawa skorzystałam. Wydawało mi się, że czasy PRL-u, kiedy to strajkujących wyzywano od najgorszych już minęły. Ale jak już pisałam w poprzednim poście - zwolennicy PiS tęsknią za PRL Bis (Ojca Narodu, Nieomylnego Przywódcę już macie), więc jak zostanie wprowadzona ustawa o zakazie strajków i zaczniemy być pacyfikowani przez ZOMO (czy też WOT) to wtedy wy będziecie zadowoleni, a ja zacznę się zastanawiać nad zmianą pracy. Na razie korzystam ze swojego prawa, zapisanego w Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej (choć wiem, że dla was to tylko świstek papieru)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 38)
  56. 11 kwietnia 2019 o 20:38
    Mom :
    To co trzeba się zrzucić na nauczycieli bo biedni są jak wyżej widać. Trzeba było zostawić dzieci w czasie egzaminów i biedniejszym trzeba zabrać co po 20 latach po 2000 mają. A co nauczyciel 500 + nie ma. Skoro mówicie, że tak mało macie to pędźcie do Mopsu po zasiłek dla najbiedniejszych, bo przecież mało macie (UPS i tu sprawą się rypła bo przeciętny Kowalski na pit ma ok 35000/rok a nauczyciel od 50000 nawet do ponad 80000/ rok-księgowy rozliczam pity też nauczycielom) Jak wam nie WSTYD. Zdrowi, niby mądrzy bo wykształceni i co niepełnosprawni (bez obrazy dla tej grupy społecznej), by pracować ? mało, mało, mało
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 21)
  57. 12 kwietnia 2019 o 09:56
    PRAWDZIWY DRAMAT :
    Czasami zastanawiałem się dlaczego Polska i Polacy są tu gdzie są. Czyli w czarnej d**pie... "Na szczęście" są takie wydarzenia w naszej historii, jak właśnie ten strajk nauczycieli. I w tedy wszystko staje się jasne. Wypływa z was to, co macie wewnątrz tak na prawdę. Na codzień pozornictwo i udawanie, że jesteście nie wiadomo kim, aż tu taka sytuacje pokazuje was prawdziwych. Małych, pustych i prostych. Mentalność podpowiadająca, że czemu ktoś inny mógłby dobrze zarabiać, za dobrze wykonaną pracę... Wasz właśnie rząd skąpi kilkaset milionów na nauczycieli, którzy kształcą wasze dzieci, a wydaje lekką ręką ponad 1.2 miliarda na Wojska Obrony Terytorialnej?? Myślicie, że ci chłopcy biegający po lasach naprawdę będą stanowili jakąkolwiek znaczącą siłę zbrojną dla agresora, który zaatakuje Polskę i jeżeli już to zrobi, będzie miał potencjał, żeby zaorać nasz kraj w ciągu doby ? Otwarłem kilka razy FB i co widzę... Dąbrowskie tuzy intelektu wciskają prawie-swoje mądrości... tyle, że w postaci przeklejonych memów wytykających nauczycielom nieróbstwo i niesamowity dobrobyt. Co tam, że błąd jeden na drugim z językiem polskim nie ma to już za wiele wspólnego, ale nawet nie zadaliście sobie trudu, żeby coś takiego przepisać bez błędów, już nie mówiąc o tym, żeby kilka prostych zdań samemu sformułować. Wysiłek przekraczający możliwości. I co najlepsze jeszcze miesiąc temu większość z was miała w fejsbukowych profilach serduszka i inne oznaczenia i śmiałe deklaracje mówiące, jakimi to jeście wielkimi przeciwnikami HEJTU po tragicznych wydarzeniach, które miały miejsce w styczniu w Gdańsku. Cóż, było-minęło - można zionąć hejtem dalej... ( tu taka szersza wycieczka : wspaniała cecha Polaków: wielkie zjednoczenia i manifestacje poprawy obyczajowości w obliczu tragedii, ale tak na 2-3 dni, góra tydzień. Potem na powrót: trzoda i bydło....) . Widzę was, znam was z Dąbrowy. Widzę krzykacza, którego mądrością na codzień jest : "po co mi szkoła, mam pieniondze.." a jednak będzie wyliczał ile czasu nauczyciel spędzał w szkole, choć sam w niej miejsca nie zagrzał... Widzę kolejną "madkę" rozliczającą nauczycieli z dochodu. Cóż z tego, że sama masz piątkę dzieci i nie przepracowałaś nigdy ani dnia. Literalnie: ani jednego dnia od kiedy z wielkim trudem skończyłaś szkołę. Teraz utrzymujecie się ze wszystkich możliwych zasiłków i nauczyłaś się, że po co masz iść i pracować... Jak np. głupi nauczyciel... Powiecie rodzicielstwo i macierzyństwo kawał ciężkiej roboty? Zgadzam się w całej rozciągłości.. Ale brutalna prawda jest taka, że rola takich przedsiębiorczych niewiast sprowadza się do bycia jednostką rozpłodową. Ktoś w końcu musi budować bezmyślny elektorat.... Wyliczacie 18 godzin tygodniowo nauczycielom ? Mam w rodzinie nauczycieli... Boże, jak widziałem wypociny tych waszych pociech... Czytelne pismo ? Pół godziny schodzi rozszyfrowanie takiego cuda, ponieważ w drodze ewolucji ręka dziecka nie jest już przystosowana do posługiwania się piórem.. Regresywnie wróciła do prostego uchwytu zapewniającego pewne dzierżenie smatrfona lub gałęzi... 30 sprawdzianów w klasie ? 6 Klas? Może kalkulator pomoże? Śmiało policzcie... A przygotowanie lekcji na kolejny dzień? - bo zakładam, że właśnie na tym wam zależy, żeby tym waszych pociechom przygotować jakieś treściwe i ciekawe zajęcia, prawda? Ile czasu to wymaga? Samo się zrobi? I tak naprawdę wasze dzieci nie cierpią na tym, że przez kilka dni nie będzie szkoły... Mają to w d**ie ... Egzamin ? Przecież mogą go zdawać w drugim terminie w pierwszych dniach czerwca... ( pewnie niewielu z was o tym wiedziało ) . Stres? Chyba tylko ten, że trzeba się będzie na kilka godzin wylogować z fejsa, snapa itp. , bo przecież tej wiedzy, którą ma obecnie ani nie poszerzy ani jej nie straci. Jeżeli niepotrzebne nerwy - to tylko te zasadzone przez was, oparte o wygórowane oczekiwania, które i was z sukcesem zasadzono. Reasumując: pracując w korporacyjnym ciężkim przemyśle w gruncie rzeczy muszę być wam wdzięczny DRODZY WYSZCZEKANI RODZICE ZAKŁADNIKÓW. To właśnie dzięki wam nauczyciele stracą wszelki zapał do kształtowania uczniów. To wy pozbawiacie ich właśnie jakiejkolwiek motywacji do dalszego użerania się z waszym potomstwem. To dzięki wam Ci nauczyciele - teraz już wszyscy bez wyjątku- dojdą do wniosku, że przecież macie rację. Po 18 godzinach faktycznie trzasną drzwiami szkoły i będziecie płacić jak za zboże na prywatnych lekcjach. Dalej: to dzięki wam wasze dzieci staną się bezmózgimi pożeraczami chleba bez jakiejkolwiek szerszej wiedzy o świecie, bo powiedzmy sobie szczerze - które z was poza parkiem rozrywki oferującym dmuchane zjeżdżalnie zabrało kiedyś dziecko do teatru czy muzeum ? Nie jesteście też gośćmi księgarni czy choćby biblioteki... Trzymajcie horyzonty swoich dzieci tak ciasno, jak i wasze... Też mi pomysły nauczycieli z wycieczkami... Szczerze raz jeszcze muszę podziękować i to nie tylko w imieniu swoim ale i wszelkich kolejnych rządów, korporacji i innych organizacji ... Dzięki wam zostanie wyprodukowane kolejne pokolenie, przygotowane to bycia kierowanym, zarządzanym i wykorzystanym zgodnie z wolą, tych, którzy wam wydają polecenia. Będąc mentalnie tu gdzie jesteście, bez rozwoju nie jesteście gotowi, żeby sięgnąć po więcej. Tym samym tropem kierujecie swoje dzieci. PS. BRAWO NAUCZYCIELE, WALCZCIE O SWOJE PRAWA!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 25)
  58. 12 kwietnia 2019 o 10:21
    Mini :
    NAUCZYCIELU nie WSTYD ci, kiedy upominasz się o więcej, bo wykształcony jesteś, bo niby mało masz. Zobacz jak inni ludzie mają też wykształceni, że stażem pracy mają przez pół tego co ty masz. Doceń to co masz. A jak nie to zmień pracę.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -6 (w sumie : 54)
  59. 12 kwietnia 2019 o 10:59
    mkz :
    Jak czytam wpisy o nauczycielach to mi się niedobrze robi , jak może być tyle mowy nienawiści w ludziach . Uważam , że naszych mieszkańców Dąbrowy to już nic i nikt nie zadowoli. Wszystko jest na nie , wszyscy są niedobrzy - nauczyciele, dyrektorzy tylko rodzice są wspaniali - wymagać ale od siebie nic. Prawda jest taka co dziecko wyniesie z domu takie jest i w szkole . Szanujcie się drodzy rodzice bo was niedługo własne dzieci nie będą szanować . Przypomnijcie sobie kazanie - Teraz masz oczy do patrzenia na własne dzieci bo potem będziesz miała oczy do płaczu.A co do Szkoły Nr 1 to szkoła bardzo dobra a personel bardzo dobry i miły - wiem to z własnego doświadczenia. Trzeba mówić rodzicom o zachowaniu ich dzieci co tego nie robią inne szkoły - nr 2 i 3.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +15 (w sumie : 35)
  60. 12 kwietnia 2019 o 11:02
    mkz :
    Jestem za szkołą Nr 1 - to bardzo dobra i przyjaźna szkoła- mili nauczyciele i dobrze uczący , czego nie można powiedzieć o pozostałych szkołach. Uważam ,że trzeba mówić rodzicom prawdę o dzieciach bo potem będzie za późno na wychowanie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -5 (w sumie : 27)
  61. 12 kwietnia 2019 o 12:41
    ByłyBelfer :
    Uczyłam się uczyłam i w szkole pracowałam kiedyś (2002-2005) i na szczęście zmieniłam zawód. A dlaczego? bo gdy rozmawiałam z rówieśnikami o zarobkach to był to jeden wielki śmiech. I jakoś nie rozumieli że ja jeszcze muszę to i to itd. Współczuję byłym koleżankom choć nie z każdą żyłam w zgodzie- teraz troszkę żałuję. Mam już dzieci w szkołach i obecnie problem z dziećmi w domu -na szczęście są babcie. Ale po pierwszej wywiadówce w szkole a pamiętam ją doskonale wiem, że zrobiłam dobrze zmieniając zawód. Ci wszyscy piszący tu „WSPANIALI, ZATROSKANI RODZICE” odejdźcie od komputera odłóżcie komórkę wyłączcie telewizor i weście się za wychowanie SWOICH dzieci. I nie płaczcie że kosztują bo w tej chwili macie na to 500 albo i więcej (a po drugie nikt wam nie kazał zostawać rodzicami) A po trzecie skoro jest „IM” tak dobrze to zakładajcie szkoły bierzcie pełną ręką te miliony i te wolne godziny i się huśtajcie. Tylko że jakoś w klasie mojej córki po imprezie szkolnej wszystkie mamusie krzyczały, że tu się nie da wytrzymać. A tatusia nie było żadnego. Dziwne…
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +29 (w sumie : 41)
  62. 12 kwietnia 2019 o 14:16
    mkz :
    Wielka mowa nienawiści naszego społeczeństwa a w szczególności tych rodziców co same nie zajmują się wychowaniem swoich dzieci. Wstyd.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +24 (w sumie : 42)
  63. 12 kwietnia 2019 o 14:22
    mkz :
    Wielka mowa nienawiści w sród naszego społeczeństwa a w szczególnie w śród rodziców , którzy sami mało wiedzą o wychowaniu swoich dzieci ale od innych by wymagali . Wstydćie się mamuśki nowobogackie , które nie pracujecie tylko żerujecie na pieniądzach od państwa.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 26)
  64. 12 kwietnia 2019 o 15:40
    bono :
    Do Tipi: 1.Fakt.2.Fakt.3.Po czesci fakt ale moje pytanie dlaczego nie protestowali jak kilka lat nie bylo podwyzek tylko nagle teraz chociaz jakies ochlapy maja dostac??4.Fakt bo nauczyciel teraz praktycznie nic nie moze.5.Po czesci fakt bo miejsca trzyma sie dla swoich dzieci albo znjomych a nie ze nikt nie chce uczyc albo emeryci.6.18-godz.to najmniej z calej UE to jeszcze zle?Gdzie indziej dluzej pracuja ale tez wiecej zarabiaja....dobrze czy zle???7.Nauczyciel nie powinien 8 godz.pracowac....ale rady pedagogiczne sa chyba 3 razy do roku na wycieczki,andrzejki i studniowki nie musza chodzic to ich wybor i tez nie wszyscy chodza....Pod pomnik juz nie przesadzaj ale idzie delegacja a nie cala szkola....8.Nikt nie zaprzecza ze nauczyciel byl jest i bedzie potrzebny w zyciu.9.Nie przesadzaj bo dawniej bylo ponad 35 uczniow w klasie i nikt nie narzekal jak teraz....10.Reforma po czesci dobra....8 klas podstawowki a nie zadne gimnazja....to bylo dopiero nieporozumienie..
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -11 (w sumie : 35)
  65. 12 kwietnia 2019 o 17:51
    dikon :
    "Obyś cudze dzieci uczył". Najlepiej charytatywnie, bo przecież powszechnie wiadomo, że taki nauczyciel to właściwie nic nie robi, bo co to za robota dziesięć miesięcy w roku po cztery godziny dziennie. Wakacje wolne, święta i ferie wolne, co się po wycieczkach najeździ to jego, a tak poza tym to głównie siedzi i pije kawę. No, i czasem nervosol bo przecież jedna czy druga mama musi od czasu do czasu wpaść do szkoły i zrugać takiego nieroba, że marnie się przykłada do wychowania jej Brajana, podczas gdy mama zarobiona, pilnie śledzi ogłoszenia na fejsbuniu, bo może ktoś robi pazurki po taniości albo ma świeżaka do oddania. Tateł nie ma czasu gdyż akurat, jako prawdziwy polski patriota-katolik musiał wziąć udział w różańcu dla mężczyzn, to jest przecież poświęcenie, kolana bolą, poza tym pół nocy spędził na walce z pedalstwem w Internecie, pisząc inteligentne komentarze w stylu "J...ć tęczę". To jest czasochłonne i wyczerpujące, taka walka. Brajan przyniósł wczoraj dwie pały, ponieważ mu zeszło w Minecrafcie, i jakoś matma nie weszła, a z historii słyszał w domu coś o wyklętych, myślał, że wystarczy. Taki nauczyciel, pasożyt jeden, mógłby przecież w markecie na kasie posiedzieć, albo kupić sobie krowę, i żyć za "jarkowe", tymczasem strajków mu się zachciało, w dupach się przewraca. Przeciętny poseł, na ten przykład, dostaje tylko trochę więcej i musi przeżyć, choć nie zawsze, Gowinowi zazwyczaj nie starcza do pierwszego. Milcząca Agata, pierwsza Duda, nauczycielka przecież - milczy za free, bierzcie przykład z pierwszej Dudy! Tak, to prawda, strajk nauczycieli może odbić się negatywnie na dzieciach, może sprawiać trudności rodzicom bo gdzieś te dzieciory trzeba posłać, gdy szkoła zamknięta. Tyle, że w wakacje dajemy radę. To nie nauczyciele używają dzieci jako zakładników, to nieudolny rząd, któremu na rękę jest by kolejne pokolenia były niedokształcone, bo ciemny lud wszystko kupi. Wystarczy jakiś program "owca plus" i już można niszczyć demokrację, robić ludziom wodę z mózgu, napychać kieszenie Rydzykowi...To jest chore, tak nie powinno funkcjonować państwo. Kiedyś zawód nauczyciela to był prestiż, pedagog był autorytetem. Teraz jest nim ksiądz, mimo, że często pedofil - zadziwiające, że w tych przypadkach Kaczyński nie krzyczy "Ręce precz od naszych dzieci!". Nauczyciel stał się wyrobnikiem, który robi co robi bo nie ma wyjścia. Warto wspierać tych ludzi, ich protest, bo oni kształcą nasze dzieci. To powinien być główny, najważniejszy argument. Wszak "Takie Rzeczypospolite będą, jakie ich młodzieży chowanie".
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 29)
  66. 12 kwietnia 2019 o 18:31
    Kabul :
    Im niższe wykształcenie tym wyższe wymagania...Prawda jest taka że jak przyjdą wakacje to się nie możecie doczekać września bo nie macie co z dziećmi zrobić albo nie umiecie z nimi spędzać czasu i broń boże nie piję tutaj do wszystkich rodziców bo mniejszość na szczęście pozostała jeszcze normalnych (i chwała im za to) bo tylko oni tak naprawdę rozumieją nauczycieli którzy WALCZĄ nie tylko o pieniądze ale właśnie o WASZE dzieci...zdziwieni? Kto wprowadził do szkoły te chore podstawy i przeładowane programy? Dzieciaki muszą się uczyć bzdur bo nauczyciel nie ma wyjścia i musi podstawę programową realizować. Ta walka jest również po to aby WASZE dzieciaki nie musiały się tylko i wyłącznie uczyć bo materiał ich przerasta. Wierzę, że są jeszcze ludzie na poziomie w Dąbrowie Tarnowskiej. NAUCZYCIELE WALCZCIE nie tylko dla siebie ale dla przyszłych pokoleń mam nadzieję, że już nie pokoleń 500+, świnka i cała reszta chlewu...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 38)
  67. 12 kwietnia 2019 o 18:33
    AQA :
    Do Ojciec: jestem nauczycielem, mam troje małych dzieci, kredyt na głowie i nie udzielam korepetycji bo nie mam na to czasu. Zdarza się, że nie mam czasu dla własnych dzieci bo po raz trzeci poprawiam poprawę jakiegoś sprawdzianu i jaki teraz argument od Pana przeczytam?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 36)
  68. 12 kwietnia 2019 o 19:30
    Tipi :
    Ad. 3. Protestowaliśmy i za poprzednich rządów. Tylko wtedy jeździliśmy w soboty do Warszawy, robiliśmy jednodniowy strajk i pies z kulawą nogą się nami nie interesował. Poza tym nasza płaca w porównaniu do przeciętnej pensji spada (synowa mojej koleżanki w supermarkecie zarabia więcej niż ja po 18 latach pracy). Poza tym słyszymy hasła obecnej ekipy rządzącej ('nam się po prostu należało,' 'wystarczy nie kraść i będzie na wszystko,' 'nauczyciele nie muszą żyć w celibacie" to tylko kilka próbek) i ta arogancja to kropla, która przelała czarę. 5. Pokaż mi jedną szkołę w naszym rejonie, która w ostatnich latach przyjęła jakiegokolwiek młodego nauczyciela (tym bardziej dziecko jakiegoś nauczyciela)? W mojej szkole uczy 3. emerytów bo NIKT nie chce przyjść za te pieniądze. Warto się rozejrzeć za ofertami pracy, popytać w szkołach i możesz się zdziwić. 6. To nie jest prawda, że w Polsce mamy najniższe pensum w UE, poczytaj sobie o edukacji w Europie (niestety najbardziej wiarygodne są strony anglojęzyczne). Jeszcze raz powtarzam - możemy być w pracy nawet 8 godzin dziennie. Tylko dajcie nam warunki do pracy. Jest to miecz obosieczny jednak. Jeśli wywiadówka zorganizowana zostanie po 16. to trzeba będzie nam zapłacić za nadgodziny albo dać wolne godziny za te odpracowane. Co do RP - u mnie w szkole są co najmniej raz w miesiącu. To że dyrektorzy Cię o tym nie informują, to nie znaczy że ich nie ma. Nieobowiązkowe andrzejki, choinki czy studniówki? Widać, że kompletnie nie znasz realiów. Wychowawca MUSI przyjść na taką imprezę, czy mu się to podoba czy nie. Po pierwsze odpowiada za swoją klasę, po drugie już widzę te komentarze po całej DT, jeśli ośmieliłabym się nie przyjść. Jeśli odpowiadam za akademię pod pomnikiem, czy za poczet sztandarowy to też NIKT się mnie nie pyta czy mam ochotę iść pod pomnik czy nie - MUSZĘ iść. Co do liczebności klas. Może Cię to znowu zszokuje, ale są w naszym powiecie klasy liczące nawet 40 osób (oszczędność na nauczycielach, dodatku wychowawczym, itp.). 10. Co do deformy. Podaj mi jedne merytoryczne badania wykonane przez NIEZALEŻNY instytut potwierdzający jej sensowność? Nawet politycy PiSu przyznają, że reforma została zrobiona bo Słońce Narodu chciało, żeby było tak jak dawniej. We wszystkich liczących się edukacyjnie krajach na świecie edukacja jest trzystopniowa. Mogę też z Tobą podyskutować o podstawach programowych pisanych na kolanie, o luce jaką mają uczniowie obecnych klas 7. czy 8. choćby w nauczaniu historii, o problemie 14-latków, z których niektórzy pójdą do szkoły branżowej 1. stopnia, gdzie muszą mieć zajęcia praktyczne jako pracownicy młodociani, ale pracownikiem takim mogą zostać po ukończeniu 15. roku życia. Mogłabym podyskutować o innych sprawach - tylko najpierw musiałbyś się zapoznać z tymi podstawami, porównać je z poprzednimi, a nie tylko cytować pisowskie przekazy dnia.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +15 (w sumie : 31)
  69. 12 kwietnia 2019 o 20:26
    Xyz :
    Tekst owszem został dokładnie skopiowany ( bez poprawek - ale to ty jesteś nauczycielem i jak piszesz że jest więcej to ok). Pytasz się po co? Po to by według was uświadomić jak wy to mówicie "ludziom niewykształconym " jakie są faktycznie zarobki. A jak potwierdzasz widocznie tak jest, tylko o 500 zł. Więcej jak mnie poprawiasz. Widzę, że jako nauczyciel masz problem z czytaniem ze zrozumieniem, bo jakbyś poprawnie podsumował to wszystkie składniki obliczeń są podane jak się liczy. Co do 13-tki co do zasady jest to dodatkowe wynagrodzenie roczne wypłaca się w wysokości 8,5% sumy wynagrodzenia za pracę otrzymanego przez pracownika w ciągu roku kalendarzowego, za który przysługuje to wynagrodzenie. Uwzględnia się w nim zarówno wynagrodzenie, jak i inne świadczenia ze stosunku pracy ale widzę, że nauczyciele poza schematem szkolnego nauczania nie są wstanie wiedzieć jak się liczy.ok.jest to dla was zbyt trudne. Tylko jak tacy nauczyciele uczą nasze dzieci to nie mamy się co dziwić jaki jest poziom nauczania i dlaczego to my rodzice musimy potem w domach uczyć nasze dzieci. No cóż taki poziom waszego wyszałcenia.ps poćwicz czytanie ze zrozumieniem masz teraz czas...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -7 (w sumie : 21)
  70. 12 kwietnia 2019 o 20:40
    Do Tipi :
    Chodzę na wywiadówki i jeszcze nie słyszałam, żeby to rodzice domagali się wycieczek. A nieś słyszałeś że rodzice domagają się od was nauczania, które jest waszym obowiązkiem wynikający z podpisania umowy i zakresu twoich obowìązków, ale czytać ze zrozumieniem pewno nie umiesz, zerknij w swój zakres i przeanalizuj - oczywcie w czasie lekcji. Tego nie słyszałeś...ani nie wyczytałeś...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -10 (w sumie : 34)
  71. 12 kwietnia 2019 o 21:30
    kasiak :
    Jeśli uważają Państwo, że nauczyciel pracuje 18 h tygodniowo, to skąd rady, wywiadówki, wyjazdy na Zielone Szkoły??? Czy uważacie że oświata jest teraz ok?? czy uważacie że przeładowana podstawa programowa jest ok??? zapytajcie rodziców uczniów klas 7 i 8-ych, czy uważacie że wyzywając nauczycieli będzie w oświacie dobrze??? czy uważacie że przyjdzie nauczyciel z powołania do tej pracy za 1900zł??? jak na te pytania odpowiecie, OCZYWIŚCIE KONSTRUKTYWNIE, wtedy możecie obrażać nauczycieli!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +20 (w sumie : 40)
  72. 12 kwietnia 2019 o 22:18
    gosc :
    Witać po większości komentarzy w 100 % mentalność dąbrowiaków... tragedia, zamiast wspomóc nauczycieli jak to jest w dużych, rozwiniętych miastach to Dąbrowa jak zwykle z tyłu ... ehh
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 49)
  73. 13 kwietnia 2019 o 07:00
    Anonim :
    Czy Szanowni Rodzice nie widzicie,że tu chodzi właśnie o WASZE DZIECI ? Z wpisów widzę,że nie wszystko w szkole się podoba. Od środka widać to inaczej. Chcemy to zmienić. Ale i rodzic ma obowiązki-my za Was dzieci nie wychowamy i wiedzy do głowy nie wtłoczymy czarodziejską mocą. Obu stronom chodzi o to samo.Kto nie jest zadowolony może protestować. Komu zależy na dzieleniu społeczeństwa? Zastanówcie się. Nauczyciel
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 19)
  74. 13 kwietnia 2019 o 07:52
    Xyz :
    Szacunek dla tych nauczycieli, którzy wspierają i są przy uczniach w czasie egzaminów. Którzy nie bali się mieć własnego zdania i sumienia. Śą jeszcze prawdziwi NAUCZYCIELE. BRAWO. uważam, że wszystkim należy się podwyżka nie tylko nauczycielom. Ale zawsze należy iść na kompromis z obu stron, nie tylko jedni. Gdybyście nie byli tak zachłanni to nadal mielibyście szacunek. Pamiętajcie, w innych zakładach nie ma tyle dodatków co wy macie. Nie ma wysługi lat,jubileuszówek,itp. Poza budżetówki ale tam już mają swoją rodzinną obsadę. W DT stołek urzędniczy się dziedziczy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 28)
  75. 13 kwietnia 2019 o 10:48
    Do Isi :
    Chętnie Ci odstąpię miejsce, jak zgniotą strajk. Szczęść Boże. Pogadamy za parę lat!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 14)
  76. 13 kwietnia 2019 o 11:38
    Tipi :
    nie będę już dyskutować z osobami, które zamiast MERYTORYCZNYCH argumentów umieją tylko obrażać swoich interlokutorów, a wypowiadają się o sprawach, o których nie mają pojęcia. Napiszę jeszcze tylko tyle. Nigdy (od początków mojego świadomego życia politycznego) nie lubiłam Jarosława Kaczyńskiego, ale kilka rzeczy trzeba mu przyznać. Do perfekcji opanował zasadę "Dziel i rządź" (skłóć społeczeństwo, podziel ich, bo skłóconymi grupami społecznymi łatwiej sterować), umiał przekonać "Ciemny lud" (cytat z pana Jacka Kurskiego "Ciemny lud to kupi"), że ludzie wykształceni (nauczyciele, lekarze, sędziowie, pielęgniarki) stanowią ich wroga oraz doskonale zrozumiał, że niewykształconym i podzielonym narodem łatwiej sterować. Na koniec - warto sobie przypomnieć, co pani Zalewska mówiła o reformowaniu oświaty ZANIM została ministrem (są nagrania w necie z jej wypowiedzi). Mam nadzieję, że rzeczywiście nauczyciele dąbrowscy (naczytawszy się w internecie komentarzy na swój temat) zaczną rzeczywiście robić TYLKO to co mają w zakresie obowiązków, i nic ponadto. Wtedy może niektórzy z Was się obudzą. Pozdrawiam wszystkich nauczycieli, dzieci i rodziców którzy nas wspierają (oni też są na szczęście, tylko mniej widoczni).
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 31)
  77. 13 kwietnia 2019 o 12:45
    Kopernik :
    A w Radgoszczy strajk zawieszony(czyli zakończony). Co z niego zostało? Podziały miedzy nauczycielami i opinie o nauczycielach które wstyd powtarzać.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 21)
  78. 13 kwietnia 2019 o 12:48
    Gosc :
    Do AQA ja Ci dam inny test stan przy maszynie Cnc przez dziesięć godzin przez dwanaście miesięcy w hałasie i oparach od chemii.Dla przypomnienia 1godz równa 60 minut .Pieniadze takie same
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 22)
  79. 13 kwietnia 2019 o 12:52
    Gosc Ja :
    W Dabrowie lepiej widać jak nauczyciele ciężko tyraną i dlatego nie ma aż takiego poparcia
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 17)
  80. 13 kwietnia 2019 o 13:26
    Ana :
    Do gość.Ci piszący to w większości absolwenci szkół" dąbrowskich" czyli wasi uczniowie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 16)
  81. 13 kwietnia 2019 o 13:35
    Xy :
    Czekamy na wasze podwyżki (owszem jestem za , może nie aż takiej jakiej Broniarz chce ale na rozsądnym poziomie w stosunku do innych ludzi w społeczeństwie)i oczywiście oczekujemy wyższego poziomu nauczania w szkole.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 15)
  82. 13 kwietnia 2019 o 14:36
    Fiskus :
    Korepetycje TAK , Kasa fiskalna TAK czy NIE
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 20)
  83. 13 kwietnia 2019 o 15:14
    Rodzic :
    Drodzy komentujący,jestem rodzicem w jednej ze szkół Dąbrowskich I czytając wasze komentarze jestem bardzo oburzony. Widzicie tylko same negatywny pracy nauczycieli strajkujących. Walczą o słuszne prawa tak jak to robią innych zawodach.Trud jaki wkładają pedagodzy w kształtowaniu wartości i wiedzy tego nie zrobi żaden rodzic i co gorsze nie potrafi docenić. Macie dużo uwag ale nie widzicie własnego postępowania. Niejeden rodzic oddaje dziecko do szkoły, które spędza tam czas pod opieką nawet dziewięć godzin. Większość komentarzy piszą z pewnością osoby pracujące, które żyją ponad stan, nie ujawniają swoich dochodów, a wymagają aby to szkola wyuczyła, wychowała, karmiła i wytuliła dzieci tęsniące za rodzicami. A oni siedzą U koleżanek na kawie i obrabiają tyłki wszystkim do około. Dlaczego mię chwalicie co dobrego dzieje się w waszych szkołach, ile dobrego robią nauczyciele, jakie osiągnięcia mają oni i wasze dzieci co z pewnością śledzicie na stronach szkoły. Jestem zgrorszony. A za nauczycieli trzymam kciuki i podziwiam Was i waszą pracę, nie każdy jest stworzony do tego zawodu !!!!Strajkujcie i walczcie o swoje prawa. A wiem, ze opiekujecie się dziećmi w czasie strajku w każdej szkole, pomimo kłamstw tu podawanych.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +19 (w sumie : 47)
  84. 13 kwietnia 2019 o 15:53
    Kabul :
    Co się dziwić takiej Dąbrowie...Im więcej słomy z butów wystaje tym większy specjalista od oświaty się znajduje nagle. Każdy kto ma za nic nauczycieli tak samo traktuje swoje dziecko, często z braku świadomości o co oni walczą tak naprawdę.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +24 (w sumie : 46)
  85. 13 kwietnia 2019 o 19:38
    Kancelaria adwokacka :
    Bardzo prosimy o rozwagę i przemyślenie niektórych słów zanim je Państwo napiszą. Jeden z komentarzy został już zgłoszony do prokuratury.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 30)
  86. 13 kwietnia 2019 o 21:10
    OJCIEC + :
    @Tipi : dzięki, za to co piszesz. Dobrze wiedzieć, że są jeszcze normalni ludzie. @Kopernik: druga strona medalu jest taka, że ludzie będą też pamiętać nauczycieli-łamistajków i Sebixów i Grażyny plujących hejtem na nauczycieli @"Gość do AQA" - jeżeli na obrabiarce CNC zarabiasz tyle, co nauczyciel to znaczy, że jesteś kiepskim fachem albo pracujesz w kiepskim miejscu. Rusz D.. w promieniu 50 km jest wiele firm, gdzie operatorzy zarabiają bez nadgodzin powyżej czwórki - wiedza z branży :D @ Mini - piszesz, żeby nauczyciele "popatrzyli na innych wykształconych"... weź zobacz na swój post, ogarnij pisownię, bo wytrącasz sobie argumenty z ręki... @Rodzic & @ASK porażająca krótkowzroczność. Rodzice, którzy patrzą w dalszej perspektywie i mający szersze zrozumienie nadchodzącej przyszłości rozumieją i doceniają strajkujących nauczycieli! Trzymam kciuki za strajkujących nauczycieli! Przykro mi, że spora część Waszych kolegów sprzedała was za 30 srebrników i zabłyśnięcie przed lokalnymi marionetkami słońca narodu. Później bez mrugnięcia sięgną po to, co Wy wywalczyliście. Powodzenia dla Was!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 20)
  87. 14 kwietnia 2019 o 00:16
    Anonim :
    Do Gosc - Jakie studia skończyłeś? Ile kierunków podyplomowo?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -5 (w sumie : 11)
  88. 14 kwietnia 2019 o 13:02
    Gosc Ja :
    Do Anonima jeden a konkretny widzisz od dłuższego czasu jest trend na ilość robienia kierunków a to wszystko nie idzie w parze z jakością.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 14)
  89. 14 kwietnia 2019 o 13:34
    rodzicielka :
    Jak rodzic leniwy i do tego bez wiedzy, nie potrafi pomóc swojemu dziecku odrobić zadanie domowe nawet już w klasie 1-3 to płaci żeby ktoś to zrobił za niego, ja sobie sama rodziłam, ale wymaga to poświęcenia niestety.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 26)
  90. 14 kwietnia 2019 o 15:26
    Monika :
    Tyle złego tu piszecie a z tego co wiem we wszystkich szkołach egzaminy się odbyły i od jutra odbędą się również - wiem bo moje dziecko jutro pisze i śledzę to na bieżąco .. więc może nasz dzieci nie są tak obojętne nauczycielom :) powodzenia dzieciaki !
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +23 (w sumie : 35)
  91. 14 kwietnia 2019 o 16:42
    Mąż nauczycielki :
    Przeczytałem ciekawy wpis w necie i sparafrazuję wam go po trochu: faktycznie dajcie nauczycielom 40 godzin pracy w tygodniu. Ani minuty więcej. Od 7 do 15. Oczywiście w tych godzinach będziecie przychodzić na wywiadówki. Wy będziecie organizować i pilnować wszelkie dyskoteki, choinki, andrzejki, wyjazdy, przygotujecie dzieci do konkursów,wycieczki,noce w szkole, organizację zewnętrznych instytucji do pokazów i zajęć w szkołach. Zapewnicie nauczycielom w szkołach stanowisko pracy z komputer, drukarkę, ksero, papier, materiały dydaktyczne, prezentacje, szkolenia zawodowe ukierunkowane na dysfunkcje waszych dzieci. Oczywiście ogarnięcie to w godzinach pracy. W końcu wszyscy powinni pracować normalnie. Rady pedagogicznej i inne tematy zawodowe oczywiście też w tych godzinach. Wolne na życzenie, czy chorobę dziecka. Urlop w dowolnej porze roku, no w maju i październiku. I tak, żeby wszystkie potrzebne pomoce były w szkole bo póki co to jedyny chyba zawód gdzie pracownik wynosi z domu do pracy...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +26 (w sumie : 52)
  92. 15 kwietnia 2019 o 15:23
    bela :
    Sami dyrektorzy namawiali nauczycieli żeby strajkowali. Część szkół już wymiękła przestali strajkować pieniędzy im szkoda. Nic to nie dało lewicowy związek ZNP nie ma szans w obecnej sytuacji politycznej.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 7)
  93. 15 kwietnia 2019 o 15:43
    ob :
    ...Widzę jak społeczeństwo dąbrowskie jest prymitywne ..nie potrzeba wycieczek,kina ,teatru ....-ciemnota zacofanie, będą dobrzy robotnicy w :USA,Niemczech czy Anglii
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +24 (w sumie : 42)
  94. 15 kwietnia 2019 o 22:46
    Rodzic :
    Drogi Koperniku po rozmowie z kimś wiarygodnym a nie takim jak Ty wiem, że profesorzy jak to piszesz z Radgoszczy zawiesili a nie zakończyli strajk właśnie przez takich jak Ty. Jest to wieś nie mająca żadnych skrupułów co do obnoszenia się publicznego z nienawiścią i zazdroscia, jeszxze kilka dni a to oni poprowadzili by strajk okupacyjny przeciwko nauczycielom bo przecież dzieci zwłaszcza mam nie pracujących są już za długo w domu i dzieciom którym najlepszy nauczyciel w świecie nawet nie pomoże odbierają prawo do nauki. Nauczyciele dokładnie wiedzą co się o nich mówi w sklepach i na wsi więc to dla nich nie nowość. Nauczyciele Ci nie strajkowali Koperniku o kasę dla siebie bo jak na realia tej wsi to te 2900 dla starszych nauczycieli którzy często poza wieś nie wyjeżdżają i nie muszą się utrzymywać w dużym mieście nie są takie małe. Strajkowali bo jednoczyli się z innymi (tak zdecydowała większość kraju). Potrafią się solidaryzowac z większością. Z tego co wiem to podziałów wśród nauczycieli nie odnotowano bo Ci nie strajkujacy to księża, katecheci i kilka osób których powodów strajkowania nie napisze bo nie jestem tu by głosić politykę. Az dziwne, że zwykli ludzie potrafią się jednoczyc a księża nie... Głoszą, że Chrystus nauczał za darmo... Ciekawe dlaczego sami nie dadzą innym przykładu. Zresztą nie mowa tu o nich. Wielka szkoda tylko, że wieś ta nie wie dlaczego poza sprawami finansowymi nauczyciele Ci strajkuja. Jak się osluchalam co na tej wsi się mówi to dziwie się, że nauczyciele zawiesili strajk.Jak ich tak gnoją to niech ich gnoją przynajmniej za konkretne pieniądze... Mieszkam w Radgoszczy i jesten radgoskim rodzicem ale nie pochodzę z Radgoszczy i może dlatego mam inne myślenie. Jedyne co mogę powiedzieć to, że jest mi wstyd za tych rodziców jak słucham tego np w sklepie. Bronić ich nie mogę bo jak tylko bym zaczęła to przekrzycza mnie durnymi argumentami których słuchać się nie da.. Brak slow
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 36)
  95. 16 kwietnia 2019 o 12:18
    SUMIENIE :
    A za 3 dni wszyscy polecicie do kościółka... mdli mnie na tą waszą obłudę....
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 6)
  96. 16 kwietnia 2019 o 20:11
    do Rodzica :
    Nauczyciele nie strajkują o kasę. Oczywiście chodzi im o dobro uczniów, szczególnie o to żeby matury się nie odbyły i zawalili rok. Co do księży to masz rację, nie pisz na ich temat, bo ich poziom to jeszcze nie twoja liga. W jednym się z Tobą zgodzę - poparcie dla strajkujących radgoskich profesorów jest delikatnie mówiąc niewielkie - prawdę mówiąc jesteś jedyną osobą którą znam popierającą strajk. Czy nie pomyślałeś, że to ta zdecydowana większość ma rację? Chyba,że w swoim mniemaniu posiadasz patent na nieomylność. A swoją drogą to my rodowici Radgoszczanie jesteśmy wdzięczni za przekazane uwagi. Wesołych Świąt
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -8 (w sumie : 22)
  97. 17 kwietnia 2019 o 11:27
    Kopernik :
    do Rodzica. Czytając Twoją wypowiedź bardzo Ci współczuję.Mieszkasz w Radgoszczy a nienawidzisz swoich sąsiadów , wnioskuję że chłopak z Radgoszczy jest twoim mężem , to jakaś sprzeczność.Większość ludzi wybierając miejsce zamieszkania robi to świadomie,mieszka tam gdzie czuje się dobrze.Patrząc na budujące się masowo domy w Radgoszczy myślę sobie ,że nie jest to najgorsze miejsce do życia.Co do poparcia dla strajkujących nauczycieli to sondaże są zgodne(nawet ten z TVN dnia 16.04) ludzie są przeciw strajkom w obecnej formie.Księży nie mieszaj do strajków -dzięki nim egzaminy gimnazjalne zostały uratowane.Pewnie wiesz ,że sporo nauczycieli dojeżdża do szkoły w Radgoszczy z daleka - chyba nie robią tego przymuszani przez złych polityków.Zmiany w oświacie są potrzebne,podwyżki płac też , ale nie kosztem dzieci i młodzieży.Kończąc - jestem Radgoszczaninem i nie wstydzę się tego.Pozdrawia świątecznie Ciebie i wszystkich Radgoszczan.Nauczycieli także.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 13)
  98. 17 kwietnia 2019 o 17:18
    Rodzic :
    Jasne, że strajkuja o kasę, to, że napisałem, że nie dla siebie to chyba nie wziąłeś zupełnie na poważnie, pisałem o starszych ktorym może to co mają wystarczyć a nie koniecznie musi. Raczej powinno być dla Ciebie jasne, że zapewne gdyby tak nie zdecydowała większość to pewnie by nie strajkiwali.Zwrocilem jedynie uwagę, że są też rzeczy inne ważne poza kasa. Uwierz, że KAŻDY nauczyciel by chciał aby matury się odbyły. Jednak na ten temat nie będę z Tobą dyskutowal bo to jak walka z wiatrakami. Sądząc po tym co piszesz o ksiezach jesteś głęboko wierzącym a mimo to nie znając mnie ublizasz co do mego gorszego poziomu. Chyba nie tego ta Twoja wysoka liga Cię uczy. Ta religia też nie uczy takiego zachowania w stosunku do drugiego człowieka jakie prezentuje ta Twoja większość rodowitych Radgoszczan (nie jestem jedynym wspierającym strajk rodzicem w Radgoszczy) Dlaczego piszesz o racji zdecydowanej większości wsi którzy z zawodem nauczyciela nie mają wiele wspólnego a nie bierzesz pod uwagę tego, że również zdecydowana większość jest wśród nauczycieli strajkujących. Może ta większość ma rację. Oczywiscie patentu na nieomylnosc nie mam, czasem się mylę. W tym jednak przypadku stwierdzam fakty. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt bo również jestem katolikiem ale szanującym wszystkich księży którzy głoszą prawdziwe wartości jakimi powinien się kierować w życiu człowiek i sami dają przykład uczciwości, dobroci, szanowania KAŻDEGO człowieka a przy tym nie platajacy się w jakąkolwiek politykę.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 15)
  99. 17 kwietnia 2019 o 19:31
    Kopernik :
    Do Rodzica Jeśli poczułaś się urażona to przepraszam , ale przeczytaj swoje wypowiedzi, to nie do końca jest język miłości.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 4)
  100. 17 kwietnia 2019 o 20:28
    Rodzic do Kopernik :
    Drogi Koperniku dziękuję za współczucie mimo, że nie jest ono szczere tylko pogardliwe. Nie zawsze masz możliwość wyboru i niestety musisz iść za swoją drugą połowa. Jeśli chodzi o budowę domów to musisz wiedziec, że budują je właśnie rodowici Radgoszczanie, powodami tego o czym piszesz mogą być również tańsze działki budowlane niż w miastach, powodów może być wiele nie koniecznie to, że taka wspaniała to miejscówka. Co najważniejsze nie napisałem, że nienawidzę Radgoszczy. Po prostu odniosłem się do sytuacji strajku bo uważam, że takie rzeczy nie powinny mieć miejsca jak właśnie tam. Co do strajku to naprawę uważam, że nie powinniśmy że sobą dyskutować bo każdy ma swoje racje. Co do tego, że jest to kosztem dzieci mogę się odnieść w ten sposób, że żadne dziecko radgoskie z tego powodu nie ucierpiało i jeszxze przed strajkiem my rodzice mieliśmy informacje, że egzaminy się odbędą. Gdyby w jakikolwiek sposób były zagrożone napewno ktis że strajkujących zawiesiłby na ten czas strajk. Co do innych szkół i ich zagrożeń doskonale wiesz, że nawet jeśli rząd nie ulegnie to wymyśli taka ustawę, że każdy kto będzie chciał wszelakie egzaminy zda. Radgoszczanie nie są przeciwko strajkowi bo cierpia dzieci (ich nie ucierpiały), są zwyczajnie przeciw temu, że ktos może więcej zarabiać a przecież takim nierobem jest, w dodatku 18 godzin i wakacje. Co mówią więcej to nie nadaje się do napisania... uważasz to za odpowiednie myślenie. Dla mnie najważniejsze jest zdrowie i jak odchodzono od łóżek pacjenta lub nie chciano dbać o nasze bezpieczeństwo to też nie byłem przeciwko bo wiem, że i tak nikomu krzywda by się nie stała, mimo strajku zadbano by o to. Nie da się inaczej strajkowac jak uderzyć w to co najbardziej zaboli. Jeśli tylko ktoś ma prawo do strajku to nie mam nic przeciwko każdej grupie zawodowej. Wtedy Radgoszczanie aż tak się nie udzielali a przecież chodziło o zdrowie, życie ludzkie. Nauka nie jest najważniejsza. Masz rację większość może jest przeciwko ale pomysł dlaczego? Czy w życiu miałeś do czynienia z kimś tyle co z ta grupa zawodowa? Nie! Jaki procent danej klasy słucha na lekcji i chce się czegoś nauczyć? Może 10!wiec cała reszta 90%nie lubi i nie polubi szkoły, nauki a tym samym nauczycieli. Rodzice również ich nienawidzą bo przecież nie potrafią nauczyć, nie ważne, że dziecko nie słucha nalekcji lub nie zawsze ma predyspozycje do samych piątek. To nauczyciele nie potrafią nauczyć a do tego jeszxze w domu trzeba się uczyc. Dużo by tu można pisać jednak naprawdę szkoda czasu. Napisałeś mądrze, że nie w takiej formie, ten argument do mnie przemawia choć uważam, że gdyby była inna to nikt by ich nie słuchał i lekceważyl jeszxze bardziej. Gdybym na wsi słyszał właśnie ten argument co do formy strajku to uwierz, że nic złego bym tu nie pisał, w ogóle bym nie pisał. Ludzie Ci maja zupełnie inne, naprawdę prostackie argumenty i dlatego napisałem, że mi wstyd za nich Przecież Ci nauczyciele słyszą i widzą co się o nich pisze na necie. Jak myślicie czy będą dzięki temu lepiej pracować czy raczej zniechecilismy ich jeszxze bardziej.Pewnie napiszesz, że gorzej pracować się nie da. Odp na to uważam, że jest sporo naprawdę fajnych i poswiecajacych swój czas dzieciom nauczycieli, tylko należy to zauważyć a nie uważać, że to ich obowiązek bo nic za co im nie płacą nie jest ich obowiązkiem a chęcią Ja u swoich dzieci zauważam. Pamiętaj, że nie można wrzucać wszystkich do jednego worka i aż tak źle o nich mówić, nie można być aż tak zazdrosny, zawistnym. Pamiętaj, że jak ktoś będzie miał trochę więcej pieniędzy to i inny będzie miał bo gdzieś te pieniądze nauczyciele będą musieli wydac
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 13)
  101. 17 kwietnia 2019 o 20:54
    do Rodzica :
    Nie chciałem Cię drogi Rodzicu urazić, ale popieram jasną deklarację księży w całym kraju, że nie uczestniczą w strajku i zostają ze swoimi uczniami. I bez urazy, ale cenię ich postawę wyżej od takich jak Ty, którzy uważają, że strajki - czyli brak egzaminów jest w porządku. Ale pewnie nie masz dziecka, które zdawało egzaminy. Co do istoty strajku, to jednak chyba się mylisz, bo sami radgoscy profesorowie po namyśle wrócili do pracy. Chociaż "wrócili do pracy" to za dużo powiedziane, bo przecież oni już świętują. Cieszę się, że Twoje poglądy co do tego czy nauczyciele strajkują o kasę stały się zgodne z moimi, ale choć kilkakrotnie przeczytałem 3 pierwsze wersy Twojego wpisu to nie zrozumiałem sensu. Możesz jakoś prościej? Ja człowiek prosty.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 15)
  102. 17 kwietnia 2019 o 22:50
    Marta :
    Mnie za to śmieszy, jak to rodzice narzekają, że nauczyciel zadaje za dużo nauki do domu. To przecież mają rację, bo córeczka czy sinus nie ma czasu wejść na YouTube lub Facebook tylko musi w książkach siedzieć. Ktoś kto oczekuje od nauczyciela, żeby nauczył jego dziecko całego materiału w godzinę lekcyjna jest mało inteligentny. Ja 15 lat temu , żeby mieć świadectwo z paskiem w liceum siedziałam w książkach do 2 lub 3 w nocy. MateriałU było dużo, ale nie zrzucalam winy na nauczyciela tylko brałam się do roboty. A w dzisiejszych czasach uczniowie wymagają, żeby nauczyciel dawał im dobre oceny a palcem im się nie chce ruszyć. Są jeszcze uczniowie, których rodzice rozumieją, że sukces leży w ich rękach i tylko dodatkowa nauka w domu pomoże im zrozumieć materiał itp A ci rodzice, którym się za młodu nie chciało uczyć, teraz chcą żeby ich dzieci byli Asami bez wysiłku, bo przecież nauczyciel MUSI robić tak jak oni mówią. Przykro czytać takie komentarze. Polacy to są naprawdę zawistni. Co to będzie z nowym pokoleniem nietykalnych Fejsbookowiczow ?:) Az strach pomyśleć.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 19)
  103. 18 kwietnia 2019 o 08:29
    Rodzic do rodzica :
    Jeśli nie rozumiesz tych wersów to najprawdopodobniej dlatego, że piszę szybko bez jakiegokolwiek przemyślenia co do błędów stylistycznych, nie czytam tego drugi raz ani nie poprawiam. Uważam, że gdybyś chciał znaleźć sens to byś go znalazł. Nawet gdybym Ci napisał to teraz jaśniej to i tak bym Cię nie przekonał. Nie do końca zrozumiałeś moja pierwsza wypowiedź, jasno napisałem dlaczego nauczyciele wrócili do pracy a nie przez jakieś namysły.Widzisz sam wplatasles coś przeciwko nim, coś co Cię boli "już świętują". Ktoś tak wymyślił a oni z tego korzystają. Ja się cieszę, że dzieci są w domu i mogą mi pomóc w świątecznych porzadkach. Co do księży też oczywiście się z Tobą zgadzam i szanuję ich decyzję jednak argumentem dla nich powinno być dobro dzieci a nie głoszenie kazań przeciwko nauczycielom, upolitycznianie się, To już nie jest postawa godna księży. Jeszcze raz życzę Wesołych Świąt i uważam, że temat powinien być zakończony bo jak już napisałem każdy ma swoje racje, raczej nikogo nie przekonamy do własnego zdania w tym temacie. Proszę korzystać z czasu jaki mamy teraz dla swoich dzieci, bez nauki (o ile nie jest maturzysta) bo od nauki nasze dzieci MUSZĄ odpoczywać, a tym samym odpoczywamy również my pomogajacy im w nauce ridzice.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 10)
  104. 18 kwietnia 2019 o 22:54
    eni :
    Ojciec+ ....jesteś rewelacyjny !!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  105. 19 kwietnia 2019 o 14:24
    ja :
    Drodzy nauczyciele. Jest czwartek, jestem w pracy. A wy?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 32)
  106. 19 kwietnia 2019 o 20:07
    Czepialska :
    fajna praca skoro można w jej trakcie wypisywać komentarze na Kurierze.Nauczyciel przebywa w szkole wprawdzie krócej, ale często nie ma mozliwości nawet skorzystania z wc. Jak to mówią , wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 25)
  107. 19 kwietnia 2019 o 23:24
    do ja :
    Strajkujacy również są w pracy, nie strajkujacy nie bo tak jest ułożony kalendarz na rok szkolny 2018/2019.Nauczyciele nie mają nic przeciwko temu aby w wymieniony czwartek czy dzisiejszy piątek chodzić do pracy. Jak tu wyżej ktoś mądrze napisał ktoś to ustalił a oni korzystają i dzieci w tym czasie odpoczywają od nauki. Ja również mam dzieci i wiem, że co jakiś czas muszą mieć wolne dłużej niż weekend.Chyba pracujesz w Kurierze dąbrowskich skoro jesteś w pracy i piszesz .W każdej innej raczej ciężko byłoby zajmować się teraz pisaniem zazalen. Jednak to nie tylko nauczyciele są nierobami
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -7 (w sumie : 21)
  108. 21 kwietnia 2019 o 13:01
    Paweł :
    A MY mamy dzień wolny!Życzymy miłej pracy i żeby Pan/Pani jak najlepiej zarabiał!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -5 (w sumie : 13)
  109. 21 kwietnia 2019 o 20:14
    nauczycielka :
    A w której to pracy można, w trakcie jej trwania, prowadzić takie dyskusje?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 18)
  110. 23 kwietnia 2019 o 14:34
    Maciek :
    Czy ktoś jest w stanie mi odpowiedzieć jaki jest problem w tym, żeby zrobić 36 godzin etatu nauczyciela jak w krajach zachodniej europy(już nie mówię o 40 godzinach) i dać nauczycielom podwyżki o jakie walczą? Jaka jest przeszkoda aby tak właśnie zrobić? Czemu nauczyciele mieliby dostawać pieniądze w wysokości jak inni za 40 godzin pracy w tygodniu, pracując 18? Tak, wiem że w rzeczywistości pracują więcej godzin no ale ludzie... Ucywilizujmy te zasady wynagrodzeń. I odpowiem odrazu na pytanie czy jeśli będą pracować w godzinach 8-16 to czy przyjdę na wywiadówkę. Odpowiadam: Tak, przyjdę. Wezmę na tę okoliczność dzień urlopu, jak zawsze gdy mam coś do załatwienia w urzędach.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 24)
  111. 24 kwietnia 2019 o 17:51
    Ja do Maciek :
    Odpowiadam:nauczyciel ma 40 godzinny tydzień pracy tylko o tym się nie mówi, TVP ciągle powtarza o 18 godz ale to jest pensum strikte przy tablicy czyli lekcje z całą klasą. Cała reszta to godziny ktore nauczyciel wyrabia w inny sposób i nie chodzi tutaj tylko o poprawę sprawdzianów czy zeszytów.Np Wycieczki oprócz tych pobliskich organizowane są również cało i kilku dniowe. Ktoś powie, że wycieczki są raz na jakiś czas. Owszem ale praktycznie w każdym miesiącu są np akademie na różne okazje, ktos to przecież przygotowuje. Wiele zajęć przygotowujących do konkursów, zawodów, wreszcie same konkursy, zawody które trwają dłużej niż lekcje nauczyciela w danym dniu. Nie wspomnę o radach, szkoleniowych radach, konsultacjach, wywiadowka Ch, wszystkich dyskotekach, ogniskach, choinki, Andrzejki i wiele różnych imprez np charytatywnych czy też nie. Jest tych rzeczy dużo, dużo więcej i to się robi w ramach tych 40 godzin Ktoś powie, wycieczki, dyskoteki itd po co to robić. No myślę, że nauczyciel bylby za zniesieniem tego ale to też fajny sposób na integrację klasowe i miłe spędzenie czasu, uczniowie tego chcą nie nauczyciele. Rzeczy które nauczyciel musi zrobić jest naprawdę sporo więcej ale nie o to chodzi żeby tutaj kogoś teraz przekonywać. W tv się mówi, że Nieroby maja propozycje 90min więcej pracować za dodatkowe 250zl.No niestety przekaż jest bardzo niesprawiedliwy. Po pierwsze byłoby to około 100zl na rękę a po drugie w małych miastach i wsiach byłaby obniżka a nie podwyżka bo większość osób już dzisiaj nie ma etatu z 18 godzinnym pensum więc skąd mieć te 20 godz czyli pisząc prościej jeśli dzisiaj zarabia np za 16godz na 18 to dostanie obniżkę pensji bo będzie zarabiał za 16na 20pensum,to 100zl nawet nie wyrówna tego żeby tyle samo zarabiał co wcześniej Czy ktokolwiek chciałby więcej pracy za śmieszne pieniądze wiedząc, że i tak jej nie będzie miał?W dużych miastach brakuje nauczycieli ale nie w każdym mieście, jednak nauczyciele strajkuja dla wszystkich a nie tylko dla dużych miast. Gdyby tylko nauczyciele mieli zapewnione te większe pensum to nikt nie miałby nic przeciwko. A tak to tylko zwiększa pensum, wiele osób tylko na tym straci, zarobi mniej a te wszystkie dodatkowe czynności i tak musi zrobić.Jak wygląda praca nauczycieli którzy muszą objechac 3 szkoły żeby mieć pensum. Ok objedzie ale co to za praca, tak naprawdę nie odda się dobrze swojej pracy np dodatkowej z uczniem itp bo musi jechać do kolejnej i kolejnej szkoły. Organizacyjnie nie da się pracować od 8 do 16.Po pierwsze musi to być od 7, 8 to za późno do 15.Jak to zrobić organizacyjnie? Jak wycieczki, imprezy, kiedy Rady i te wszystkie inne rzeczy? Jak przygotować ucznia jak uczeń ma np lekcje do 14? Jak zrobić mnóstwo innych rzeczy? No zwyczajnie się nie da.Pojedzie ktoś na konkurs czy zawody do Krakowa to w trakcie maja wyjść bo o 13 trzeba wyjechać żeby na 15 skończyć?Ktoś powie to pasja, misja. Jaka pasja, jaką misja? Pasję to nauczyciele mogą mieć na lekcji a nie działać charytatywnie. Czy jakiś majster przychodzi do mnie po godzinach pracy i robi mi za darmo? Czy sprzątaczka przyjdzie po pracy i posprzata mi w domu bo ma misję? Stąd taki a nie inny system pracy nauczycieli. Ktoś powie, że za to wszystko nauczycielom płacą dodatkowo. NIE NIE PŁACĄ. Większość gmin klepie taka biedę, że na samym pensum oszczędzają jak mogą a co dopiero na dodatkowych zajęciach.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 28)
  112. 7 maja 2019 o 22:25
    nauczyciel :
    Drodzy Internauci! Nuczyciela obowiązuje 40-sto godzinny czas pracy czyli 18 godz.pensum + 22 godz na realizowanie zadań statutowych szkoły. Razem 40h. Nasza praca to nie tylko i wyłącznie nauczanie przy tablicy. Jestem nauczycielem i nigdy nie zdażyło mi się pracować 18 godzin tygodniowo.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 24)
  113. 9 maja 2019 o 06:24
    masakra :
    Nauczyciel???????? Wypadałoby nie robić błędów ortograficznych chociaż.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 13)
  114. 10 maja 2019 o 16:20
    do nauczyciel :
    Darujcie sobie te Andrzejki i wycieczki. Siedźcie w szkole 8 godzin i przestańcie narzekać. Jak zaczniecie strajk zaraz po wakacjach, to dopiero będą jaja.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 16)
  115. 10 maja 2019 o 21:37
    do hejterów :
    Ciekawe że nie przeszkadza wam pensja pana przewodniczącego rady miasta w wysokości takiej, jaką ma nauczyciel stażysta, a pan przewodniczący pracuje parę godzin w miesiącu! Radni, którzy często czasem ani razu nie zabiorą głosu, pobierają dietę w wysokości połowy pensji nauczyciela stażysty. Panie w fizykoterapii pracują 4 godziny dziennie, włączają tylko aparaty i lasery, a pacjent sam musi sobie resztę zrobić i to nikomu nie przeszkadza, ale nauczyciela wszyscy po chrześcijańsku utobiliby w łyżce wody. Poczekajcie jeszcze chwilę, starzy pójdą na emeryturę, młodsi zmienią zawód i będziecie sobie sami uczyć swoje dzieci. Jak był strajk to rodzice nie mogli wytrzymać paru dni z jednym czy dwoma WŁASNYMI dziećmi. Jakoś nie boją się oddać tych dzieci pod opiekę tym nierobom nauczycielom, którzy powinni te dzieci kształcić, wychowywać, zaprowadzać do kościoła na rekolekcje (!!!!), organizować rozrywki, wycieczki, kinderbale, ogniska, być dla dziecka pedagogiem, psychologiem, pielęgniarką, wysłuchiwać, wspierać i wiele wiele innych rzeczy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 21)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)