Dzisiaj:
Niedziela, 24 listopada 2024 roku
Dobrosław, Emilia, Emma, Flora, Franciszek, Gerard, Gerarda, Gerhard, Jan, Mina, Pęcisław, Protazy

Region ma głos. Zaproszenie na debatę!

26 marca 2018 | komentarzy 9

Urząd Marszałkowski i „Gazeta Wyborcza” zapraszają na cykl debat z udziałem władz województwa i ekspertów na temat transportu, komunikacji i rozwoju regionu. Pierwsze spotkanie już 27 marca w powiecie dąbrowskim.

Debata w Dąbrowskim Domu Kultury to pierwsza z cyklu trzech zaplanowanych, otwartych spotkań z udziałem władz województwa. To doskonała okazja do rozmowy z samorządowcami, którzy mają realny wpływ na zmiany, jakie zachodzą w naszych małych ojczyznach.

To także szansa na wymianę poglądów, uzupełnienie swojej wiedzy oraz na wspólne szukanie jak najlepszych rozwiązań, które sprawią, że Małopolanom będzie się żyło jeszcze lepiej.

Debatować będą: wicemarszałek małopolski Stanisław Sorys, prezydent Tarnowa Roman Ciepiela, starosta dąbrowski Tadeusz Kwiatkowski, burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej Krzysztof Kaczmarski, Paweł Hałat ze Stowarzyszenia Przestrzeń-Ludzie-Miasto, Bartosz Piłat – ekspert do spraw polityk miejskich. Prowadzenie – Bartłomiej Kuraś z „Gazety Wyborczej”.

Do dyskusji

Zastanowimy się, jakie rozwiązania komunikacyjne byłyby najlepsze dla regionu i w jakim kierunku powinna zmierzać organizacja transportu publicznego. Czy zakup ekologicznych autobusów i budowa parkingów P&R to sprawa ważna tylko dla Krakowa czy także dla innych miast regionu? Gdzie należy budować parkingi P&R? Jak sprawdzają się Strefy Aktywności Gospodarczej? I jaka jest rola samorządu, a także dotacji z Unii Europejskiej, w rozwoju regionu?

Zapraszamy! To tylko część zagadnień, które zamierzamy poruszyć podczas debaty.

Czas i miejsce: wtorek 27 marca, godz. 17, Dąbrowski Dom Kultury, ul. Kościuszki 11 w Dąbrowie Tarnowskiej. Wstęp wolny.

Starostwo Powiatowe w DT


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 26 marca 2018 o 19:03
    Murb :
    Autobusy??? P&R ??? przecież nie tak dawno szczucinka miała nas wozić do Tarnowa. A teraz co cisza? Zamiast zaorać pozostałości po torach i zrobić przyzwoite ścieżki piesze i rowerowe to znaleźli się sentymentaliści.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 17)
  2. 27 marca 2018 o 11:26
    zenek :
    gazeta wyborcza HA HA HA DYSKUSJA O SZAMBIE
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 24)
  3. 27 marca 2018 o 12:52
    joe :
    Szkoda czasu na debaty,ja nie mogę się doprosić burmistrza i radnego żeby poprawili parę metrów chodnika z którego wystaje sama glina na ulicy Grunwaldzkiej
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 16)
  4. 27 marca 2018 o 15:37
    veto :
    Joe - jak ładnie poprosisz i obiecasz że Ty, Twoja rodzina i wszyscy znajomi zagłosujecie na pana KK to na pewno obieca - w kolejnej kadencji, bo co jak co ale obiecywać potrafi: "pomyślimy o tym".
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 4)
  5. 28 marca 2018 o 07:35
    obserwator :
    PSL + Gzeta Wybiurcza = sukces gwarantowany !
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 15)
  6. 28 marca 2018 o 21:39
    Tipi :
    No tak, bo gdyby był to PiS + "Gazeta Polska" to wszystkie problemy byłyby rozwiązane (tak jak problem dąbrowskiej obwodnicy rozwiązał się cudownie po przejęciu władzy przez PiS). Nie byłeś na debacie, po co się wypowiadać? Jeśli byłeś - to może jakiś komentarz merytoryczny?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 11)
  7. 28 marca 2018 o 23:38
    hakenkrojc :
    Debata i Wyborcza.To na pewno relatywizm moralny.Kalemu ukraść to żle, ale jak Kali ukradnie to super.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 5)
  8. 29 marca 2018 o 09:17
    joe :
    Panowie Sarat,Kaczmarski zabierzcie się do roboty.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 16)
  9. 30 marca 2018 o 10:50
    Obw.DTdk73 :
    Do Murb : Brak komunikacyjnego otwarcia Tarnowa na nowy korytarz transportowy na linii Północ – Południe (Warszawa - Radom - Kielce - Tarnów - Muszyna - Słowacja), a co za tym idzie luka w „tanim” szynowym transporcie towarowym (odciążającym krakowski węzeł kolejowy) spowodowały m.in. wyższe koszty rodzimej produkcji, przez co województwo świętokrzyskie oraz byłe województwo tarnowskie i jego okolice pogrążają się w stagnacji od końca lat 90-tych. Przywrócenie połączenia szynowego w zaniedbanej infrastrukturalnie północnej części subregionu tarnowskiego w ramach promocji zrównoważonego transportu, byłoby realną alternatywą dla skrajnie niebezpiecznego i podatnego na zmowę cenową busowego transportu pseudopublicznego (na niezmodernizowanej drodze krajowej dk73) - będącego na poziomie nieodpowiadającym standardom państwa członkowskiego UE w XXI wieku. Ponadto reanimacja linii kolejowej nr 115 byłaby zaczynem do merytorycznej dyskusji z resortem infrastruktury, a w konsekwencji powstania nowego połączenia cargo Południe - Północ po 2023 r. na szlaku Tarnów – Kielce. Przypominając: podczas zaborów rząd rosyjski nie zezwalał na budowę linii kolejowych na zachodnich kresach byłej Kongresówki ze względów strategicznych, jak również ze względów gospodarczych i politycznych, celowo nie chcąc dopuścić do rozwoju gospodarczego polskich dzielnic. Obecnie przy zmienionych warunkach makroekonomicznych, należy przystąpić do rozbudowy sieci linii kolejowych. Szanowny/a Murb zdałbyś lepiej pytanie dlaczego parlamentarzyści ziemi tarnowskiej oraz samorządy szczebla terytorialnego w politycznym dyskursie nie wspierają koncepcji przedłużenia linii do Buska-Zdroju w wariancie ekonomicznie uzasadnionym tj. „mędrzechowskim”. Odcinek Mędrzechów → Solec Zdrój → Busko Zdrój, jest wariantem najkrótszym, po raz pierwszy poddanym debacie publicznej w 1928 r., który nie pomija Dąbrowy Tarnowskiej z dwoma wiaduktami nad koleją na trasie obwodowej miasta. Linia do Żabna dla rozwoju naszego miasteczka (stolicy powiatu dąbrowskiego) znajdującego się na peryferiach rozwoju gospodarczego – z najwyższą stopą bezrobocia w Małopolsce 13,9%, nie jest korzystna, gdyż powoduje dalszą jego marginalizację.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 12)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)