Dzisiaj:
Niedziela, 24 listopada 2024 roku
Adela, Erast, Felicyta, Klemens, Klementyn, Orestes, Przedwoj

Wyłoniono wykonawcę obwodnicy Dąbrowy

15 września 2016 | komentarze 23

Wieloletnie starania o budowę obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej wreszcie zakończyły się sukcesem. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła, że w postępowaniu przetargowym na budowę obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej 31 sierpnia 2016 r. wyłoniony został wykonawca tej inwestycji.

Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum z Kielc i Gdyni, które zaoferowało za budowę obwodnicy cenę brutto 79 734 244,79 PLN i gwarancję jakości na 10 lat.

To bardzo oczekiwana inwestycja na Powiślu Dąbrowskim, szczególnie w Dąbrowie Tarnowskiej, przez którą przebiega droga krajowa nr 73. Natężenie ruchu samochodów, szczególnie ciężarowych, przejeżdżających przez centrum miasta jest bardzo wysokie. Budowa obwodnicy przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców oraz ochrony środowiska. Usprawni również ruch tranzytowy z Warszawy w kierunku autostrady A4 z Tarnowa do Krakowa i Rzeszowa.

Całe przedsięwzięcie od momentu ogłoszenia przetargu na projektowanie obwodnicy do zatwierdzenia tej inwestycji w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 – 2023 trwało 9 lat. W tym czasie dokonywano wiele zabiegów i działań, aby to przedsięwzięcie zakończyło się tym sukcesem, który jest dzisiaj. Pozostało jeszcze podpisanie umowy z Wykonawcą tego zadnia.

Mówiąc o obwodnicy warto podkreślić determinację Samorządu Gminy Dąbrowa Tarnowska, a zwłaszcza byłego Burmistrza Dąbrowy Tarnowskiej Stanisława Początka, który interweniując i przekonując osoby decyzyjne na różnych szczeblach władzy, potrafił doprowadzić do zakończenia projektowania i uzyskania pozwolenia na budowę. Do tego sukcesu przyczynili się również była Wicepremier a obecna komisarz Unii Europejskiej – Elżbieta Bieńkowska, były Minister Pracy i Polityki Społecznej a obecnie poseł Władysław Kosiniak Kamysz, była Wiceminister Edukacji Narodowej a obecnie posłanka Urszula Augustyn oraz Zarząd Województwa Małopolskiego na czele z Marszałkiem Markiem Sową i Wicemarszałkiem Stanisławem Sorysem. Z dużą satysfakcją mogę przyznać, iż jako członek Zespołu ds. Infrastruktury Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej i Środowiska, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego też miałem w tym swój udział. Obwodnica będąca efektem współpracy wielu organów i instytucji jest wielkim sukcesem, a jak wiadomo sukces ojców ma wielu. Pozostaje nam mieć nadzieję, iż kolejne etapy inwestycji będą przebiegały bez zbędnych opóźnień i już pod koniec 2018 roku, będziemy mogli cieszyć się nową jakością infrastruktury drogowej w regionie” – powiedział Tadeusz Kwiatkowski Starosta Dąbrowski.

Obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej, w ciągu drogi krajowej nr 73 zaprojektowana została jako jednojezdniowa droga dwupasmowa klasy GP o długości około 6,9 km i nośności 115 kN/oś. W ramach inwestycji wybudowane będą skrzyżowania z dodatkowymi pasami ruchu dla relacji skrętnych i obiekty inżynierskie (w tym: wiadukty, most, przepusty, mury oporowe).

Zakres inwestycji obejmuje także:
• wykonanie systemu odwodnieniowego drogi (w tym: kanalizację deszczową, rowy i przepusty),
• budowę dróg dojazdowych (obsługujących przyległe tereny) i zjazdów,
• budowę zatok postojowych do kontroli pojazdów,
• wykonanie urządzeń ochrony środowiska (w tym: ekrany, urządzenia podczyszczające wodę, przejścia dla zwierząt),
• budowę lub przebudowę chodników,
• oznakowanie i organizację ruchu, z zastosowaniem urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
• przebudowę lub zabezpieczenie urządzeń technicznych kolidujących z budową drogi,
• opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

Na realizację wszystkich prac wykonawca ma 22 miesiące od daty zawarcia umowy, z wyłączeniem okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).

Źródło: https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/23059/Wyloniono-wykonawce-obwodnicy-Dabrowy-Tarnowskiej

Fot. Paweł Omiatacz

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 15 września 2016 o 20:35
    inż. Ryszard :
    Hola hola powyższy tekst był aktualny na koniec września. Niestety w dniu 9.09.2016 roku wpłynęło jedno odwołanie. Odwołanie złożył BUDIMEX. S.A. Warszawa. Informacja ta została podana do publicznej wiadomości w poniedziałek 12.09.2016. Budimex zakwestionował wybór przez GDDKiA konsorcjum z Vistalem. W związku z czym nie jest możliwe podpisanie umowy z Wykonawcą we wrześniu, ani październiku. Przypominając: Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, przesyłając kopie odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Na orzeczenie KIO stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego [ Sąd Okręgowy w Krakowie, Przy Rondzie 7, 31-547 Kraków ], za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumienia ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529) jest równoznaczne z jej wniesieniem. Więc mamy minimum 14 dni w KIO, potem maksymalnie 30 dni u Prezesa Zamówień Publicznych. Następnie zwłoka z podpisaniem umowy. Potem dopiero 30 dni na przekazanie placu budowy. Jest jeszcze kwestia Nadzoru, o którym media głównego ścieku nie wspominają. Rzeczona umowa z Wykonawcą zostanie podpisana dopiero jak dobiegnie końca postępowanie przetargowe na Nadzór Inwestorski (w którym równie dobrze mogą pojawić się odwołania). Reasumując bardzo wątpliwe jest, aby ta inwestycja wystartowała w bieżącym roku.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +17 (w sumie : 19)
  2. 15 września 2016 o 20:36
    inż. Ryszard :
    powyższy tekst był aktualny na koniec sierpnia do poprawy
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +15 (w sumie : 17)
  3. 15 września 2016 o 23:51
    inż. Ryszard :
    Ciekawe co redaktor Łącki z MiL napisze jak Budimeksowi prawnicy wyszarpią to zamówienie, że niby co, był wybrany Wykonawca z Gdyni i sobie popłyną ???. Jeśli Polska początkiem 2017 nie wyleci z UE, za niezawisłość sądów i sposób traktowania azylantów, to ta dróżka z nowym rokiem powinna się ruszyć. Ponieważ trzeba mieć cały czas w głowie istniejący w SIWZ (Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia) niebezpieczny zapis mówiący o tym, że Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 93 ust. 1A ustawy Pzp jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowane całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 15)
  4. 18 września 2016 o 22:46
    Komentator :
    Dziwnym zbiegiem okoliczności w temacie obwodnicy coś się zaczyna dziać po tym jak Stanley Początek już nie jest burmistrzem!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 7)
  5. 19 września 2016 o 13:23
    inż. Ryszard :
    Potwierdzenie informacji z Krajowej Izby Odwoławczej. Budimex S.A. wniósł odwołanie 9 września. W sprawie nie zaistniały braki formalne i Prezes Izby skierowała odwołanie do składu orzekającego. Posiedzenie z udziałem stron zostało wyznaczone na 20.09. (jutro), godz. 13.00.Rozpoznanie odwołania to przeprowadzenie rozprawy i wydanie orzeczenia, które w sprawie zawiłej może być odroczone na 5 dni od dnia zamknięcia rozprawy. Konsorcjum z Vistalem zgłosiło przystąpienie po stronie Zamawiającego.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 12)
  6. 20 września 2016 o 22:46
    Adam :
    Do Pana inżyniera. Jest Pan profesjonalistą i doskonałym znawcą ustawy o zamówieniach publicznych. Przyznaję Panu w 100 %. rację w kwestii ostatecznego rozstrzygnięcia,zakonczenia postępowania przetargowego na obwodnicę Dąbrowy Tarnowskiej. Do wbicia pierwszej przysłowiowej łopaty upłynie dużo czasu. Po pierwsze : lobbowanie tego zadania ucichło .rząd PIS-u zdejmie pewne zadania inwestycyjne, zaczyna brakować finansów na wykonanie i realizację 500+ ,planowanej ustawy obniżające wiek emerytalny oraz zwiększonej wolnej kwoty do podatku . Rząd te reformy zrealizuje od nowego roku .a w tym roku podejmie ustawy.Dotyczy to dwóch ostatnich obietnic wyborczych,ktore w tym roku sejm uchwalił.Czyzby obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej padła ofiarą , szukając różnych powód do przedłużania całej procedury aż do osiągnięcia ostatecznego finału!!!!!!!. A co do artykułu" że juz wyłoniono wykonawcę " oraz zadowolenie i ogłoszenia sukcesu w tej kwestii przez Pana Starostę Powiatu , a także podczas otwarcia w marcu br,biura poselskiego PSL - w Dąbrowie Tarnowskiej - były Burmistrz Dąbrowy Pan Początek był tak zafascynowany informacją z telefonu komórkowego , że nie powstrzymał się do przekazania informacji,ze obwodnica w Dąbrowie Tarnowskiej już " jest zatwierdzona " - pozostała tyko kwestia wyłonienia wykonawcy i podpisania umowy z wykonawcą robót. Kto się na to dał nabrać to była wówczas zaaranżowana przez PSL- propaganda i znana prze Pana Początka manipulacja społeczeństwem- BLEFOWANIe Sprawy na dzień dzisiejszy przedstawiają inną rzeczywistość i należy na tą kwestię spojrzeć W sposób realny . To na razie od strony politycznej tyle ,aż tyle !!!!!. Pozdrawiam Pana inżyniera ,oraz oczekuje od Pana w tej kwestii dalszych realnych , rzeczowych i merytorycznych jak do tej pory informacji.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 12)
  7. 21 września 2016 o 07:32
    Anna :
    Wyjaśnienia inż.Ryszarda są rzeczowe i konkretne i niewiele mówią ludziom,którzy nie znają szczegółowo uwarunkowań wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych.Śledzę historię obwodnicy od 20 lat i być może jestem pesymistą, ale jeszcze trochę pośledzę.Licząc przesunięcia(opóźniania ) terminów zakończenia inwestycji to kwestia minimum 10 lat. Korki w rynku coraz większe, a emisja spalin niebotyczna.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 15)
  8. 1 października 2016 o 07:47
    do Pana inż. Ryszarda :
    Jestem jednym z mieszkańców przy 73. Mamy serdecznie dość huku, problemów ze snem, braku możliwości otwarcia okna w upalne letnie noce, kłopotów z wyjazdem itd. itd. Każda informacja dla nas jest cenna. Proszę nam powiedzieć, gdyby nie było odwołania od nadzoru, ile ten obwodnicowy koszmar może jeszcze potrwać do rozpoczęcia budowy? Z góry dzięki za odpowiedź.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 12)
  9. 2 października 2016 o 15:56
    inż. Ryszard :
    Możemy w tym temacie jedynie spekulować, a bez kalkulatora się nie obejdzie. W dużej mierze uzależnione jest to wszystko od Wydziału Zamówień Publicznych krakowskiej generalnej tzn. kiedy zostanie upubliczniona informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty na Nadzór Inwestorski (NI). Przypominając: w dniu 2016-07-19 zostały otwarte oferty cenowe na (NI). Aktualnie Gdaka jeszcze sobie je powolutku bada [podstawa do rozmyślań istnieje, gdyż przetarg ten mógł być nierozstrzygnięty (unieważniony), ponieważ wszyscy oferenci złożyli oferty powyżej ceny, którą Generalna planowała na to zadanie przeznaczyć ], a ma na to maksymalnie 120 dni, bowiem zgodnie z art. 85 ust. 1 ustawy Pzp termin związania ofertą dla tego zamówienia wynosi 60 dni, który zgodnie z art. 85 ust. 2 ustawy Pzp można przedłużyć o okres 60 dni. Czyli mamy 12 dni w lipcu +30 sierpień + 30 wrzesień + 31 październik + 17 listopad i dodatkowo 10 dni na uprawomocnienie decyzji o wyborze najkorzystniejszej oferty, potem max 30 dni u Prezesa Zamówień Publicznych. Natomiast jeśli wyłonieni Wykonawcy (robót i nadzór) wniosą zabezpieczenie należytego wykonania umowy (najpóźniej w dniu podpisania umowy - 10% ceny oferty) ww. umowy mogłyby zostać podpisane - czyli ekstremalnie 27 grudnia. Potem już będzie z górki - zostanie umieszczone ogłoszenie o udzieleniu zamówienia, zaś plac budowy zostanie przekazany Wykonawcy robót nie później niż 30 dni od daty zawarcia umowy, czyli 27 stycznia 2017. Do 1 marca mogłaby trwać wycinka drzewostanu kolidującego z trasą jezdni – okres lęgowy. Natomiast zaawansowane roboty ziemne ruszyłyby pełną parą 15 marca po przerwie zimowej. [ Lecz to wszystko są gdybania, bo Pan ktoś mógł rozpisać zgoła odmienny scenariusz].
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 10)
  10. 2 października 2016 o 19:46
    do Pana inż. Ryszarda :
    Wielkie dzięki za wyczerpujące wiadomości. Czyli najwcześniej za 7 miesięcy dopiero budowa, 2,5 roku na wykonanie. I pomyśleć, że to optymistyczny scenariusz... Pozdrawiam.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 12)
  11. 4 października 2016 o 11:52
    inż. Ryszard :
    Dobra wiadomość z Nadzorem uporamy się znacznie szybciej ponieważ w dniu dzisiejszym czyli wtorek 4.10.2016r. w przetargu nieograniczonym na Pełnienie nadzoru nad realizacją Robót oraz zarządzanie Kontraktem pn.: „Budowa obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu drogi krajowej nr 73” jako najkorzystniejszą wybrano ofertę nr 10 złożoną przez Konsorcjum INKO Consulting Sp. z o.o Ul. Dworcowa 18/6, 43-200 Pszczyna , MP Mosty Sp. z o.o. Ul. Dekerta 18, 30-703 Kraków za cenę ofertową: 2.983.242,00 PLN (słownie: dwa miliony dziewięćset osiemdziesiąt trzy tysiące dwieście czterdzieści dwa złote 00/100). Uzasadnienie wyboru Oferta najkorzystniejsza została wybrana zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy Pzp, na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), tj. na podstawie kryteriów: „Cena” - o wadze 80 % , „Metodyka ”- o wadze 10 % i „Umowa o pracę” o wadze 10%. Wybrana oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w ustawie oraz SIWZ i spośród ofert niepodlegających odrzuceniu uzyskała najwyższą łączną liczbę punktów, tj. 100,00 punktów, obliczoną zgodnie z wzorem zamieszczonym w pkt 14.2 Tomu I SIWZ – IDW. Poniżej przedstawiono wykaz wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu wraz z punktacją przyznaną poszczególnym ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację, obliczoną zgodnie z wzorem określonym w pkt 14.1 SIWZ http://www.gddkia.gov.pl/pl/d/d2f6e609fe98a60dd865102528a15be2
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 9)
  12. 4 października 2016 o 18:38
    inż. Ryszard :
    Dodatkowo wtorkowe popołudnie przyniosło informację, że jutro środa 5.10.2016 godz. 15.00 ma być ogłoszone orzeczenie w sprawie odwołania Budimexu.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 9)
  13. 5 października 2016 o 17:06
    inż. Ryszard :
    Świeże wieści z placu boju. W dniu dzisiejszym (05.10) Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołania Budimex S.A. w przetargu nieograniczonym na "Budowę obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu drogi krajowej nr 73" na dokonanie wyboru jako najkorzystniejszej oferty Konsorcjum firm Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o. i Vistal Gdynia S.A.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 10)
  14. 6 października 2016 o 10:36
    inż. Ryszard :
    06.10.2016 Wyśmienite wieści z rana dla sprawnego rozpoczęcia robót. Budimex nie będzie odwoływał się od tej decyzji do sądu okręgowego. Informacja z pierwszej ręki od Pana Krzysztofa Kozioła dyrektora Biura Komunikacji Budimex SA, ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa. W związku z tym można już skłonić się do wypowiedzi, że Obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej posiada wyłonionego Wykonawcę. Ponieważ w tym przypadku decyzja Prezesa Zamówień Publicznych to już tylko kurtuazyjna formalność.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 10)
  15. 10 października 2016 o 23:03
    do Pana inż. Ryszarda :
    Czyli w praktyce prace mogą ruszyć kiedy?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 3)
  16. 12 października 2016 o 13:25
    inż. Ryszard :
    W praktyce bez zmian czyli na wiosnę, niemniej jednak vipowska impreza z wbijaniem złotej łopaty udekorowanej zieloną kokardą mogłaby się odbyć w grudniowy słoneczny poranek np. przy temperaturze powietrza 12oC na plusie przy ul. Grunwaldzkiej, bo u Wykonawcy sztychówek pod dostatkiem, ale dodatkowe dwie nagie od poselstwa na pewno przyjmą. Natomiast przy lekkiej zimie mogłyby wystartować obiekty inżynierskie oraz ewentualnie odhumusowanie ponadto do 1 marca mogłaby trwać wycinka drzewostanu kolidującego z trasą jezdni – okres lęgowy. Zaś zaawansowane roboty ziemne (wykonanie pierwszych warstw nasypu – wzmocnienie podłoża) ruszyłyby pełną parą 15 marca po przerwie zimowej.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 6)
  17. 16 października 2016 o 22:50
    do pana inż. Ryszarda :
    Powiało optymizmem. Dzięki :)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 5)
  18. 17 października 2016 o 10:35
    inż. Ryszard :
    17.10.2016 Kolejna wyśmienita wiadomość. Żadne odwołanie nie wpłynęło dot. "Pełnienie nadzoru nad realizacją Robót oraz zarządzanie Kontraktem nr ref.: O.KR.D-3.2410.1.2016"
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 6)
  19. 20 października 2016 o 18:18
    inż. Ryszard :
    20.10.2016 Można oficjalnie ogłosić, że Obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej ma Nadzór Inwestorski, ponieważ ten przetarg nie będzie podlegał kontroli uprzedniej, z uwagi na wartość zamówienia. Natomiast ciekawa sprawa jest z przetargiem na Wykonawce Robót. Ponieważ "trudno w tej chwili powiedzieć czy Budimex się odwoła czy też nie. Skarga na orzeczenie KIO może wpłynąć w ciągu 7 dni od momentu doręczenia orzeczenia Izby. GDDKiA O/Kraków nie otrzymała jeszcze orzeczenia na piśmie. Dokumentacja przetargowa na budowę obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu drogi krajowej nr 73 wpłynęła do UZP, do kontroli uprzedniej dnia 12.10.2016 r." Informacja pochodzi od Pani Iwony Mikrut rzecznika prasowego GDDKiA O/Kraków.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 3)
  20. 26 października 2016 o 14:19
    sky83 :
    W sumie to dobrze by się stało jakby to robił Budimex. Jest to solidny GW.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 3)
  21. 15 listopada 2016 o 14:23
    inż. Ryszard :
    @ sky83 masz rację. Obwodnica DT dk73 w czepku urodzona nie jest. Jak wynika z rankingu firm budownictwa drogowego i kolejowego według wartości rynkowej opublikowanego 8 listopada, 2016 [ http://businessnow.pl/11331,ranking-firm-budownictwa... ]. Najwyższą wartość rynkową w marcu 2015 r. miał BUDIMEX S.A. Natomiast spółki wchodzące w skład wyłonionego przez GDDKiA konsorcjum na tym tle wyglądały nad wyraz mizernie. Jeśli banki pod pretekstem utraty zdolności kredytowej i zagrożenia upadłością wypowiedzą drogowcom z KPRD Sp. z o.o. w restrukturyzacji umowy kredytowe to na placu boju zostaną bez kieleckiego lidera robót drogowych niewielkie spółki córki zależne od Vistal Gdynia S.A. (VTL) tj. Vistal Construction Sp. z o.o. , która to jest wstanie wybudować obiekty inżynierskie i Vistal Infrastructure Sp. z o.o. dopiero nabierająca doświadczenia w krajowym generalnym wykonawstwie w sektorze budownictwa drogowego. Wedle niepokojących informacji z dnia 17.05.2016 Echodnia autorstwa Agaty Kowalczyk [http://www.echodnia.eu/strefa-biznesu/wiadomosci/a/klopoty-finansowe-kieleckiego-przedsiebiorstwa-robot-drogowych,10158830/ ] zapaść Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych zaczęła się w maju bieżącego roku, kiedy to do Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach docierały niepokojące informacje w sprawie wykonania dwóch ważnych dla miasta inwestycji. tj.: ulicy Szkolnej oraz skrzyżowania Jagiellońskiej i Piekoszowskiej. Wtedy to Prezes Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych, Tomasz Biały nie chciał się wypowiadać w sprawie sytuacji firmy, ale też nie zaprzeczał, że ma problemy finansowe. 8.08.2016 Sąd Rejonowy w Kielcach, V Wydział Gospodarczy, Sekcja ds. Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych, zawiadomił, iż w dniu 27 lipca 2016 roku w sprawie o sygn. akt V GR 2/16 postanowił otworzyć postępowanie sanacyjne Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych Sp. z o.o. (KRS: 0000034285). 21.10.2016 Kieleckie Przedsiębiorstwa Robót Drogowych Sp. z o.o. w restrukturyzacji odstąpiło od umowy wykonania przebudowy mostu na starorzeczu rzeki Łęg w Przyszowie (w ciągu drogi wojewódzkiej Łoniów – Baranów Sandomierski – Bojanów – Nisko) Prace warte ponad 3,6 miliona. Powodem są problemy finansowe [26.10.2016 Echodnia @ Zdzisław Surowaniec | http://www.echodnia.eu/podkarpackie/motofakty/aktualnosci/a/nie-dokoncza-przebudowy-mostu-w-przyszowie-w-terminie-wykonawca-sie-wycofal,10790556/ ] Na szczęście mamy tu Konsorcjum firm. Giełdowy Vistal S.A. jest wstanie w pojedynkę wykonać to zadanie, oczywiście jeśli sobie zakontraktuje mianowanego, rzetelnego podwykonawcę do robót bitumicznych. Branża drogowa nie ma nic, więc chce mieć cokolwiek na przetrwanie. Możliwe, że jak KPRD będzie miało w garści ten kontrakt (podpisaną umowę), to po pierwszych płatnościach od publicznego Zamawiającego, jego sytuacja finansowa się odmieni.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)
  22. 17 listopada 2016 o 18:02
    inż. Ryszard :
    Gorące wieści. Kontrola uprzednia została zakończona w dniu 8.11.2016 roku. Obecnie wybrany w niniejszym postępowaniu Wykonawca [Liderem Konsorcjum jest firma Vistal Gdynia S.A. Gdynia] załatwia formalności związane z zabezpieczeniem należytego wykonania umowy. Najważniejsze !!!. Podpisanie umowy na w/w roboty planowane jest na dzień 23 listopada 2016r. [Ważne aby umowa została podpisana jak najszybciej, ponieważ nie wszystkie 54 obwodnice zapisane w PBDK powstaną – " Mamy poważny dylemat czy tworzyć ciągi komunikacyjne, czy budować obwodnice. Ten dylemat nie jest jeszcze do końca rozstrzygnięty" – mówił w środę 16.11.2016 w Sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.]
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 8)
  23. 9 grudnia 2016 o 15:02
    sky83 :
    Wiem coś o Budimexie bo pracuje w tej firmie 8 lat:-) Nie widzę w tej chwili firmy w lepszej kondycji finansowej na polskim rynku.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 5)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)