Dzisiaj:
Niedziela, 24 listopada 2024 roku
Dobrosław, Emilia, Emma, Flora, Franciszek, Gerard, Gerarda, Gerhard, Jan, Mina, Pęcisław, Protazy

Czytelnicy pytają, e – Kurier odpowiada

9 września 2016 | komentarze 43

Duże kontrowersje wśród naszych Czytelników budzi temat żłobka, który ruszył od niedawna w Dąbrowie i już wywołuje sprzeczne opinie; jednak z przewagą tych negatywnych. Ostatnio wątpliwości budzą godziny pracy żłobka oraz kwestia zatrudnienia tam sprzątaczki.

Wcześniej – sama zasadność umieszczenia go w budynku szkoły podstawowej. Wszystkie wątpliwości wyjaśnia wiceburmistrz Stanisław Ryczek.

Nasi Czytelnicy poinformowali, że jednego dnia tego tygodnia żłobek był nieczynny. Uważają również, że godziny pracy instytucji są zbyt krótkie w stosunku do potrzeb pracujących rodziców najmłodszych dzieci.

Wiceburmistrz zaprzecza, by w jakimś dniu placówka była zamknięta. Dodaje, że rzeczywiście ograniczono godziny pracy, ale wynikało to także z wniosków rodziców i było zrobione w porozumieniu z nimi. O tej sytuacji mieli wiedzieć sami zainteresowani. Ponadto miało to również być podyktowane potrzebą chwili, gdyż małe dzieci na początku źle się aklimatyzowały w nowym miejscu i otoczeniu, z dala od bliskich i rodziny. Zajęcia były skrócone tylko w tym tygodniu.

– W poniedziałek było zebranie z rodzicami. Rodzice to zaakceptowali. Niektórzy byli za skróceniem zajęć; inni za pełnym wymiarem godzin. Jednak dzieci źle się aklimatyzują. Mieliśmy drobne kłopoty z pełnym wyżywieniem. Przebieg tej drogi żywności zakwestionował Sanepid. Ale mamy to już opanowane. Wynikało to wyłącznie z tego, że projekt żłobka uzgadniała poprzednia kierowniczka Sanepidu. Teraz uwarunkowania się zmieniły. Panie kontrolujące zakwestionowały to, co projektowano. W tym momencie nie ma pełnego wyżywienia. Wyżywienie będzie dostarczane z Przedszkola nr 1 w termosach do czasu, aż Sanepid uzna, że można robić to na miejscu. Trzeba po prostu wykonać pewne prace przystosowawcze; trochę robót budowlanych i wyposażeniowych. Dajemy sobie rok na wykonanie tych robót, ale dokładnego terminu nie chcemy jeszcze deklarować. – wyjaśnia Stanisław Ryczek.

– Większość rodziców jest zdania, że placówka będzie dobra. Teraz jest pełny stan – przyjęliśmy 19. dzieci. Ale potem dzieci będą się wymieniać. W przedszkolach mamy już dzieci 2,5 – letnie, które są bardziej samodzielne. Na razie wysondowaliśmy, że takie są potrzeby, ale docelowo można stworzyć żłobek na więcej dzieci. W tym obiekcie będzie trudne poszerzenie i raczej nie wchodzi to w rachubę. Ale mamy zaprojektowany budynek przy Przedszkolu nr 1 na 60. dzieci. Postawiliśmy na taką lokalizację z kilku powodów. Reforma oświaty, której raczej nikt nie zatrzyma (m.in. likwidacja gimnazjów – red.) spowoduje, że zostanie nam wolny budynek na Zazamczu (po Gimnazjum nr 2 – red.), z windą i dobrym wyposażeniem. Bo mówi się o wygaszaniu gimnazjów już w 2017 r. – mówi wiceburmistrz, tłumacząc wybór lokalizacji żłobka – Wcześniej zapisaliśmy się na dofinansowanie na żłobek. Nie dostaliśmy wszystkich środków. Rząd nie był przygotowany do tego projektu. Więc musieliśmy zrezygnować. Dużo samorządów też rezygnowało, tak jak my. Na żłobek w obecnej lokalizacji dostaliśmy dofinansowanie, więc ta inwestycja nie była pokrywana tylko przez samorząd. Poza tym było takie zapotrzebowanie społeczne na powstanie żłobka, więc chcieliśmy wyjść naprzeciw potrzebom  mieszkańców. Spada liczba oddziałów w Szkole Podstawowej nr 1. Tam są dwie duże sale, które zajmuje żłobek. Dofinansowanie na ten obiekt dostaliśmy prawie 50 %. Prace przystosowawcze zorganizowaliśmy w ten sposób, że te „przeróbki” w każdej chwili można usunąć małym kosztem, bo tak to zostało zrobione.

Wiceburmistrz tłumaczył też kwestię zatrudnienia sprzątaczki w nowej placówce, która budziła zastrzeżenia naszych Czytelników.

– Formalnie nie ma sprzątaczki na dzień dzisiejszy. W Szkole Podstawowej nr 1 na całej powierzchni były trzy sprzątaczki. A powierzchni w tym momencie nie przybyło, tylko zmieniło się jej zagospodarowanie. Ale będzie pomoc w sprzątaniu. Już został wysłany wniosek do Urzędu Pracy w tej sprawie. – deklaruje Stanisław Ryczek.

us

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 10 września 2016 o 21:16
    obserwator :
    Sprzątaczki z podstawówki nie sprzataja w żłobku więc nie powinno się mówić o "pomocy" tylko o pelnowymiarowym pracowniku ze specjalnym szkoleniem, ktory powinien być zatrudniony od samego poczatku. Co do wyzywienia "pewne problemy" jak zwał tak zwał w szczegóły wchodzić nie będę, bo ta wypowiedź nie miałaby końca... aczkolwiek aktualne rozwiązanie tez nie jest w 100% zadowalające, gdyż żywienie dzieci do lat 3 wymaga specjalnej uwagi, a mowiac szczerze jadłospis z przedszkola nr 1 pod tym wzgledem nie powala (Nutella na śniadanie, powtarzanie tych samych dań w jednym tygodniu - np ta sama zupa na obiad, slodycze na podwieczorek w formie betonów itp), a naprawdę nie wiele trzeba by urozmaicić dzieciom posiłki tak aby były zarówno zdrowe i smaczne
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +32 (w sumie : 32)
  2. 11 września 2016 o 16:46
    .... :
    3 letnie dzieci powinny mieć zapewnione menu,które przygotowuje dietetyczka.Nie do pomyślenia jest aby takim maluchom wozić jedzenie w termosach.Co na to Sanepid? Karmienie maluszków kromkami z Nutellą,to chyba nie najlepszy sposób.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +26 (w sumie : 26)
  3. 11 września 2016 o 21:21
    wyborca :
    Co po wyborach 2014 robi w UM pan viceburmistrz. ? awansowuje! Panie burmustrzu Krzysztofie : ludzie zapamiętają przy następnych wyborach. .. redakcja znowu usunie posta. ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +22 (w sumie : 32)
  4. 11 września 2016 o 22:22
    Kasia :
    Mam nadzieje, ze ten zlobek w szkole nr 1 tak szybko padnie jak szybko powstal ! Zly pomysl od samego poczatku, zla lokalizacja, brak parkingu, z wyzywieniem problem. Zlobek powinien miec wylacznie swoja kuchnie!!! Dlatego to nie miejsce na zlobek!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +30 (w sumie : 34)
  5. 12 września 2016 o 09:25
    xd :
    Panie Ryczek,"WIELKI GOSPODARZU MIASTA" dlaczego jest Pan taki pewny , że żłobek będzie w budynku po Gimnazjum nr 2?i na jakiej postawie podaje Pan takie informacje? Czyżby ustalił Pan to z minister Zalewską?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +20 (w sumie : 30)
  6. 12 września 2016 o 19:03
    Stały OBSERWATOR :
    Mój wpis z dnia 3 września br. całkowicie sprawdził się w 99 %.Ale to dopiero początek problemów z zlobkiem, z czego naprawdę się nie cieszę. Wychodzą gołym okiem, brak absolutny kompetencji włodarzy Dąbrowy.Poprostu skandal!!!!!. Panie V- Burmistrzu Ryczek słynie PAN " z blefowania , oraz kluczenia" !!!!! - dowodem dowodem niezbitym jest min. Pana odpowiedź "ekurierowidabrowskiemu ". Poprzednia Pani Kierowniczka Sanepidu ( Pani Dyrektor mgr Grażyna Dudajek )odeszła na emeryturę w 2013 roku ,wówczas była kadencja 2010-2014 - nie było w ogóle tematu budowy żłobka. Pytam publicznie Pana: Dlaczego Pan bezszczelnie kłamie???????.Ustalenia zawarte w protokole Sanepidu z września br.dot.odbioru żłobka są na tyle negatywne,ze bardzo trudno będzie na czas usunąć zaistniale niedociągnięcia. Będzie również w sprawie żłobka w szkole podstawowej opinia Kuratorium Oświaty i Wychowania.Jaka nie wiem? Zwracam się do rajców miejskich a zwłaszcza do komisji branżowej Oświaty i Wychowania, żeby na najbliższej sesji Rady Miejskiej sprawa oddania do użytkowania żłobka była tematem priorytetowym. Włodarze miasta Dąbrowy Pan Kaczmarski i Pan Ryczek muszą złożyć prawdziwy i wyczerpujący raport w tej bulwersujące sprawie. Społeczeństwo Dąbrowy Tarnowskiej oczekuje tego sprawozdania. Winne i niekompetene osoby za ten stan rzeczy muszą ponieść konsekwencje służbowe a być może finansowe .!!!!!!!!. CZEKAMY........A co do odpowiedzi ekurierowidabrowskiemu na pytania internautów ,to zwykły blamaż!!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +18 (w sumie : 24)
  7. 12 września 2016 o 23:10
    Kto tu kręci? :
    Rodzice są niezadowoleni i mają sporo krytycznych uwag a pan Ryczek twierdzi że jest ok! Kto tu cygani? Oczywiście że rodzice bo przecież Pan Vice nie może kłamać. Nie dziwię się że dzieci mają problemy z aklimatyzacją - słuchając regularnie szkolnego dzwonka. Posiłki? Sprzątaczka? Uzgodnienia z sanepid? To wszystko pikuś. Do następnych wyborów się zrobi. A tak przy okazji: czy ktoś coś wie o jakimś naborze do pracy w tym żłobku? Czy może miejsca zostaly już rozdane według znanego powszechnie klucza?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +18 (w sumie : 22)
  8. 13 września 2016 o 12:12
    obserwator :
    w żłobku pracują już panie do opieki nad dziećmi, ktore maluszki polubiały i ktore maja odpowiednie wyksztalcenie, doświadczenie
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -10 (w sumie : 20)
  9. 13 września 2016 o 12:59
    do obserwator :
    a czy Panie mające odpowiednie wykształcenie są zatrudnione na umowę o pracę (na pełen etat), czy są na stażu z PUP w DT (żeby było taniej)?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +15 (w sumie : 15)
  10. 13 września 2016 o 13:07
    xy :
    Jakie wykształcenie trzeba mieć, żeby zajmować się dziećmi w żłobku ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 11)
  11. 13 września 2016 o 15:01
    xd :
    Panie Ryczek co to za stwierdzenie, że "zostanie nam wolny budynek na Zazamczu (po Gimnazjum nr 2 – red.), z windą i dobrym wyposażeniem, proszę się z tego stwierdzenia wytłumaczyć. a może wcześniej zostanie wolny pokój po vice Burmistrzu
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 11)
  12. 13 września 2016 o 15:02
    xd :
    ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 7)
  13. 13 września 2016 o 19:39
    buc :
    Brak parkingu?Podobno na świecie są żłobki gdzie samochodem można wjechać do środka. W cywilizowanych państwach problem wyżywienia w takich placówkach rozwiązuje ściśle nadzorowany katering.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 9)
  14. 13 września 2016 o 21:09
    olo :
    a kto rządzi tym cyrkiem ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 16)
  15. 13 września 2016 o 22:13
    Dabrowianin :
    Obserwuje temat od pewnego czasu. Kłamstwo na kłamstwie, kłamstwem pogania. Jak to możliwe aby w takim miescie gdzie rok do roku rodzi się ok. 200 dzieci nie było żłobka a jedynie pseudo żłobek, który wkrótce będzie pośmiewiskiem w Polsce?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +19 (w sumie : 19)
  16. 13 września 2016 o 22:48
    ewa :
    do xd- Piękny zwrot "Panie Ryczek Wielki gospodarzu miasta ". Brawo xd popieram w 100%. Jeden wielki wstyd i kpina z mieszkańców.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 9)
  17. 13 września 2016 o 23:13
    do "stałego OBSERWATORA" :
    Rozumiem i podzielam Twoje oburzenie, ale zastanów się tak na chłodno: domagasz się (i niby słusznie) od "komisji branżowej Oświaty i Wychowania, żeby na najbliższej sesji Rady Miejskiej sprawa oddania do użytkowania żłobka była tematem priorytetowym". A kto jest przewodniczącym tej komisji? A gdzie pan przewodniczący komisji Oświaty jest zatrudniony? no gdzie? to znaczy kto tak NAPRAWDĘ jest Jego pracodawcą? A może myślisz, że źle wydane pieniądze z kasy gminy może zainteresują komisję budżetową? No w zasadzie też powinny zainteresować. A kto jest przewodniczącym tej komisji? A gdzie pan przewodniczący komisji od budżetu jest zatrudniony? no gdzie? to znaczy kto tak NAPRAWDĘ jest Jego pracodawcą? No to może komisja rewizyjna? jakby nie było to ona opiniuje wniosek o absolutorium dla burmistrza? Przynajmniej ten przewodniczący działa na własny rachunek. Ale czy będzie chciał i czy będzie mógł być bezstronny?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 12)
  18. 14 września 2016 o 08:20
    Anna :
    Śledzę wypowiedzi na stronach Kuriera.Rzadko ktoś coś pochwali.Z reguły wszystko i wszyscy jest bee.Żłobka nie było-larum żłobek utworzyć.Otwarto żłobek jest źle.Jedzenie jest dowożone z przedszkola bo to optymalne rozwiązanie,gdyż jedzenie w przedszkolu przygotowuje dietetyk.Aklimatyzacja dzieci jest trudna, bo na Boga maluchy zostały oderwane od matki i są wśród obcych.Do zmiany pampersa wystarczy troskliwość o dziecko ,nie koniecznie musi być wyższe wykształcenie pedagogiczne.Czemu do diabła wszystkim przeszkadza dzwonek szkolny skoro żłobek jest wyciszony , a może zapytać 6-cio miesięcznego malucha czy ten dzwonek mu przeszkadza.Bulwersuje mnie rzeczywiście postawa ludzi .Myślę, że nikt i nigdy im nie dogodzi.Nb nie mam małych dzieci,a wpis jest dlatego ,że szlak mnie trafia.amen
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 36)
  19. 14 września 2016 o 09:19
    kucor :
    Kwalifikacje opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym określa art. 16 ustawy. Zgodnie z tym art. opiekunem w żłobku lub klubie dziecięcym może być osoba posiadająca kwalifikacje: pielęgniarki, położnej, opiekunki dziecięcej, nauczyciela wychowania przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub pedagoga opiekuńczo-wychowawczego. Może nim być także osoba, która posiada co najmniej wykształcenie średnie oraz: 1) co najmniej dwuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku do lat 3 2) przed zatrudnieniem jako opiekun w żłobku lub w klubie dziecięcym odbyła 280-godzinne szkolenie, z czego co najmniej 80 godzin w formie zajęć praktycznych, polegających na sprawowaniu opieki nad dzieckiem pod kierunkiem w pełni wykwalifikowanego opiekuna. Jeżeli osoba, która posiada wykształcenie średnie i co najmniej dwuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku do lat 3 nie pracowała z dziećmi w wieku do lat 3 przez okres co najmniej 6 miesięcy bezpośrednio przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun, zobowiązana jest w ciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia pracy na stanowisku opiekuna odbyć 80-godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności. Ponadto, opiekunem w żłobku lub klubie dziecięcym może być osoba, która: 1) daje rękojmię należytego sprawowania opieki nad dziećmi; 2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została jej zawieszona ani ograniczona; 3) wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd; 4) nie została skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +15 (w sumie : 19)
  20. 14 września 2016 o 19:46
    Rodzic :
    Jestem jednym z rodziców dziecka, które uczęszcza do dąbroskiego złobka. Zgadzam się na początku były drobne potknięcia, a dzień dzisiejszy jestem bardzo zadowolona z opieki nad moim dzieckiem. Dziecko idzie zadowolone, widać postępy. Bardzo dobrze, że powstało w Dąbrowie takie moejsce jak to. Kadra rewelacja, panie uśmiechnięte, zawsze zadowolone, pomocn. Jeżeli chodzi o wyżywienie wiem, że mają być zmiany na lepsze, zdrowsze. Polecam w 100%
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 15)
  21. 15 września 2016 o 06:03
    ciekawy :
    A ja się pytam dlaczego nie przygotowuje się posiłków dla dzieci na szkolnej kuchni skoro zostało do tego przygotowane i wyposazone odpowiednie miejsce i podobno była/ jest wyznaczona do tego nowa pani gotującą? Bo oczywiście nowa pani dyrektor szkoły nie może się dogadać w tej sprawie z burmistrzem...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 18)
  22. 15 września 2016 o 12:06
    odp. do xy :
    W Dąbrowie to chyba doktorat za mało ha ha ha :D
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 13)
  23. 15 września 2016 o 12:21
    do Anna :
    Anna popieram Cię. Tym dąbrowianom to się w dupach za przeproszeniem powywracało. Tylko roszczenia i roszczenia. Reforma oświatowa jest w toku. Prawdopodobnie wkrótce znajdzie się miejsce na większy żłobek. Kaczmarski chciał ludziom dogodzić, i zrobić to szybko (od ilu lat powinien być w DT żłobek???), to oberwał po dupie, jak zwykle zresztą tylko takie podziękowanie można w Dąbrowie usłyszeć. To już chyba nikogo nie dziwi. Ja myślę, że te wpisy robią frustraci, lenie śmierdzące, pierdzące w stołki, które siedzą na załatwionych rentach lub różnych zasiłkach, oraz ci, którzy odpadli od koryta i teraz muszą odreagować stresa. Macie 500+, macie 75+, macie żłobki, przedszkola, szkoły, gdzie dzieci jedzą za darmo... sory za pieniądze podatników, min. moje 42 lata pracuję i z niczego powyżej nie korzystam). Wku...ć to się mogę ja. Ale wy teraz narzekacie? Bogu podziękujcie za to co macie, bo jak wam to wszystko odpadnie, to wtedy dopiero obudzicie się z ręką w ... nocniku. Ciekawa jestem czy ci "pisarze ekurierowi " choć raz pomodlili się za to co teraz mają .To zamiast wpisywać durne rzeczy pomódlcie się, że Bóg was jeszcze nie opuścił. Amen :)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 28)
  24. 16 września 2016 o 10:02
    23. do Anna...popieram w 100%! :
    "Ja myślę, że te wpisy robią frustraci, lenie śmierdzące, pierdzące w stołki...ci, którzy odpadli od koryta i teraz muszą odreagować stresa. Macie 500+, macie 75+, macie żłobki, przedszkola, szkoły, gdzie dzieci jedzą za darmo... sory za pieniądze podatników, min. moje 42 lata pracuję i z niczego powyżej nie korzystam)" =======> Ja bym jeszcze dodał i ich...POCIOTKI !
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -6 (w sumie : 24)
  25. 16 września 2016 o 21:42
    do komentarza 23 :
    Nie masz racji.Żłobki,czy inne instytucje należą się ludziom.Jest to normalna i oczywista sprawa.To,że ty nie mialeś tego za czasów komuny,to już nie nasza wina.W każdym cywilizowanym kraju dba się o swoich obywateli,o dzieci, i jest to zupełnie naturalne.Twój komentarz obraża,gdyż nie piszą tu tylko ci PIERDZĄCY W STOŁKI,CZY ŚMIERDZĄCE LENIE.Piszą ludzie mający coś do powiedzenia i skomentowania.To,że tobie się to nie podoba,nikogo nie interesuje.Więc módl się ty i dziękuj Bogu,że ciebie nie opuścił,a innym modlitwy nie doradzaj.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 13)
  26. 17 września 2016 o 09:52
    Dąbrowianka :
    A ja myślę, że to ostatnie wpisy niestety są kreowane przez sympatyków obecnej władzy i spojrzenie na to w jaki sposób Dąbrowski żłobek został utworzony jest nie obiektywne. Włodarze starają się zrealizować przed wyborcze obietnice za wszelką cenę nie patrząc na to czy ma to ręce i nogi, byle było, byle by nikt nie zarzucił, że nie zrobiliśmy jestem rozczarowana takim podejściem do pracy na rzecz samorządu i mieszkańców.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 14)
  27. 17 września 2016 o 10:10
    asdf :
    niech to "cos" zamkna...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 9)
  28. 17 września 2016 o 17:18
    do P. Anna :
    p. Anno w kwestii jedzenia. Po pierwsze to że jedzenie jest dowożone z innego punku to nie jest jakaś tragedia. Ale pisze Pani, że to przygotowuje dietetyk. Jeżeli tak by było to z pewnością w jadłospisie nie pojawiłby się podwieczorek w postaci: kiełbasy grillowej z ketchupem, pączek z herbatą, galaretka z bitą śmietaną, ciasto francuskie, a na śniadanie np.: nutella, Kinder kanapka, serek typu ”danio”, mufinka. Jadłospis ustala jakaś leniwa Baba której nie zależy na zdrowiu dzieci (przypomnę że w wieku 1,5-2,5 lata) tylko pakuje w nie produkty nie dostosowane do ich wieku wyrabiając w dzieciach błędne nawyki żywieniowe. Mając na uwadze fakt, że żłobkowe jedzenie pokrywa aż 70% zapotrzebowania na kalorie samym domowym jedzeniem nie jest Pani w stanie wyrobić w nim nawyków jedzenia zdrowego (warzyw i owoców) bez wsparcia żłobka w tej kwestii . Mało tego za parę lat będzie Pani mieć problem z nadmierną wagą u dziecka i innymi chorobami. Oczywiście wówczas to Pani będzie na swoich barkach dźwigać ciężar związany z leczeniem i ścisłymi dietami . Oczywiście może Pani jako mama dawać takie produkty nawet noworodkowi ale w miejscu grupowym obowiązują pewne przepisy związane ze żywieniem które są łamane i nikt w tym nic złego nie widzi. Obecna dieta nie zapewnia zapotrzebowania na warzywa i nabiały. Dyrektorka przedszkola zdecydowanie powinna ponieść konsekwencje trucia dzieci ….
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 20)
  29. 17 września 2016 o 17:30
    do "rodzic" :
    Kochany rodzicu ja tez mam dziecko w tym żłobku ale nie podzielam takiego entuzjazmu ani zmian na lepsze. Jestem zadowolona z opieki a bardziej uszczegóławiając z pracy Opiekunek, które też nie mają lekko. Są zatrudnione za śmieszne pieniądze z nadzieją, że jak się wykażą to złapią się na stałe. Ale ja na ich miejscu bym się nie łudziła. Z wypowiedzi Burmistrza wynikało, że jest z siebie dumny, że poczynił znaczne oszczędności koszem młodych ambitnych osób. Kolejna oszczędność którą może się Burmistrz pochwalić to sprzątaczka której jeszcze nie ma i pewnie każdy kolejny miesiąc zaciera ręce, ze jej nie ma bo kasa zostaje w budżecie. No i doczekaliśmy się już pierwszych konsekwencji rotawirusa …..Kwestia wyżywienia to jest jakaś tragedia…… Sanepid przecież robi kontrole w tej placówce czy oni tego nie widzą, ze dzieci jedzą syf…..
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 20)
  30. 17 września 2016 o 17:47
    furiat :
    Rozczaruję Pana bądź Panią. Wpisy nie są dokonywane przez furiatów, śmierdzących leniów czy też pierdzących w stołki tylko przez ludzi interesujących się tematem. Nie jestem oderwana od koryta i nie muszę odreagowywać stresa i jest mi to zupełnie obojętne kto jest przy korycie. Zależy mi tylko na braniu pod uwagę moich uwag związanych z moim dzieckiem. Przypomnę, ze to ja jestem rodzice i ja decyduje o wychowaniu dziecka a nie żaden Urzędnik. Dlatego jeżeli Burmistrz nie liczy się z moim zdaniem w kwestii wyżywienia, sprzątaczki, opieki itp. I w oczy się śmieje z moich uwag to dochodzę do wniosku, że nie jest to Burmistrz zainteresowany moim dobrem tylko korytem. Był w żłobku porobił parę fotek i poszło na stronę. Można już się czymś pochwalić za jego kadencji. Przecież posłuchał wyborców i zorganizował żłobek. Tylko jak wszystko jest organizowane na tej zasadzie to marny z niego Włodarz.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +15 (w sumie : 19)
  31. 17 września 2016 o 18:11
    matka :
    Moje dziecko uczęszcza do żłobka od początku. Moja intuicja podpowiadała mi że nie tak to powinno wyglądać. Jako mama jedynaka usilnie się usprawiedliwiałam, że tak to wygląda w każdym przypadku i że panikuję. Niestety moje przeczucia mnie nie zawiodły. Spotkania było organizowane na parę dni przed przyjściem dzieci. Do samego końca nie wiedzieliśmy kto będzie się dziećmi opiekował, skąd będzie jedzenie, jak docelowo będą wyglądały miejsca zabaw. Mało tego oglądaliśmy puste ściany na parę dni przed przyjściem. 1 września było wielkie otwarcie z lekkim smrodem nowości. Oczywiście nie odbyło się bez sesji fotograficznej Burmistrza i całą otoczką promocyjną. Teraz już wiem że było to kosztem naszych dzieci. No bo przecież o bezpieczeństwie dzieci się tylko dużo mówi a jak przyjdzie to działania to niestety rezultatów brak. Początkowo sprawa jedzenia: brak odbioru sanepidu, żywienie dzieci posiłkami z Betanii a teraz z Przedszkola nr 1. Wszystko to jest wielkim nieporozumieniem. Dzieci jedzą odpady a Sanepid milczy. Dziwię się jak rodzice dzieci z przedszkola nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej się nie sprzeciwiają takiemu jadłospisowi. Dyrektorka to jeszcze akceptuje. Sanepid w Dąbrowie Tarnowskiej jest bardziej za interesem Gminy niż mieszkańca. Dziwię się, że żyją oni za podatki mieszkańca skoro im nie służą. Burmistrz ma w nosie rodziców chyba myśli, że to są jego dzieci i że ma prawo decydować o ich wychowaniu. Kwestia sprzątaczki z tego co wiem to do dzisiaj jej nie ma. Sprzątają Opiekunki. Burmistrz nie widzi w tym nic złego. W sumie to dzieci mogą się bawić nawet w swoich odchodach …..:(. Byleby było taniej i pozytywnie medialnie. Jakby to ująć Panie Burmistrzu Panu już podziękujemy …..
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 4)
  32. 17 września 2016 o 18:32
    Ja :
    To taki Radgoszcz umiał to zrobić jak należy a Dabrowska kadra na tym poległa. Oj dużo i długo się musicie jeszcze uczyć !!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +15 (w sumie : 17)
  33. 17 września 2016 o 19:02
    mona :
    popieram Anne , te wpisy to tych niedogodnych ,sfrustrowanych, niepracujacych mamusiek , które tylko wymagają od innych ale od siebie nic. Zacznijcie naprawiać świat od siebie a potem wymagajcie od innych. Może by tak zabrały się do konkretnej pracy i dały pracować kompetentnym osobom na powołanych stanowiskach. Jak to możliwe dzieci zadowolone ,a mamusie nie. Jeszcze jedna rada : gdyby wszystko przebiegało zgodnie z naszymi oczekiwaniami nie mielibyśmy nic do roboty.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -11 (w sumie : 23)
  34. 19 września 2016 o 11:27
    do furiat :
    czyli wniosek jest prosty...nie potrzebnie otworzyli Wam żłobek!!!Nie było tematu,nie było problemu jak go w ogóle nie było!!!..do Burmistrza Dąbrowy Tarnowskiej wnioskuję....ZAMKNIJ TEN ŻŁOBEK! :-))) i będą Cię....chwalić ! :-)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 13)
  35. 19 września 2016 o 11:46
    do "mona" :
    Kochana Mono widać, że z tematem nie masz nic wspólnego. Po pierwsze są to mamy pracujące które tak muszą sobie zorganizować życie aby nie zabrakło w nim czasu dla dziecka i dzieci. Wszystkie dzieci które się dostały do żłobka miały po 40 pkt. doczytaj sobie w regulaminie czy może tyle punktów mieć ktoś kto nie pracuje. Uszczegóławiając wszystkie dzieci mają pracujące mamy, które rano wcześnie wstają aby wyprawić dziecko do żłobka i jeszcze zdążyć do swojej pracy. Niejednokrotnie więcej niż 1 dziecko. I jeszcze masę problemów organizacyjnych związanych ze żłobkiem za pewnie o tym wiesz ....Po drugie zadowolone dzieci to takie które mają kochające rodziny a nie żłobki. Skąd taka filozofia !!!. Po trzecie należy tak planować sobie życie prywatne i zawodowe aby realność planów była jak najwyższa z uwzględnieniem innych ludzi i ich oczekiwań.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 18)
  36. 19 września 2016 o 18:16
    mona :
    Dość już tej waszej obłudy i głupoty bo już to się staje nudne i obrzydliwe.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 7)
  37. 19 września 2016 o 19:18
    Adam :
    Totalna porażka włodarzy Dąbrowy!!!!!!. Wpisy internautów w 90% ktore w sposób bezwzględny krytykuja działalność Żłobka Samarzadowego w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej. Krytyka i zastrzeżenia są bardzo słuszne ,zarówno ze strony rodziców mających swoje pociechy w tym " kontrowersyjnym żłobku", jak również społeczeństwa. Na najbliższej sesji rady miejskiej w Dąbrowie Tarnowskiej,s praw ta musi być tematem wiodącym a włodarze miasta muszą wytłumaczyć się za ten stan rzeczy do spodu i ponieść wspólnie z branżową komisja ds. Oświaty i Wychowania Rady Miejskiej w Dąbrowie Tarnowskiej konsekwencje. Jakie????, liczę na odważnych radnych zwłaszcza opozycyjnych,ktorzy wypunktuja włodarzy Dąbrowy i koalicję rządzącą. Ten skandal musi ujrzeć światło dzienne,a społeczeństwo Dąbrowy Tarnowskiej jasna i klarowną odpowiedź. Liczę na obecność ekurierowidabrowskiego na tej sesji i wierne oddanie wypowiedzi
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +19 (w sumie : 25)
  38. 21 września 2016 o 20:02
    zen :
    DO OBSERWATOR; po pierwsze jeśli tak już potrafisz krytykować, to przedstaw jak uważasz ze nie wiele trzeba aby urozmaicić jedzenie dzieciom swój jadłospis, i nie na tydzień tylko na dwa. Jakie masz wykształcenie aby negować czyjąś pracę, jak mówią wszędzie dobrze gdzie nas nie ma, więc gdyby Cię obserwatorze posadził na miejscu osoby układającej jadłospis to pewnie zrobiłbyś kupę w gacie i nawet burza mózgów by Ci nie pomogła. Najlepiej jest krytykować !!!!! Zastanów się co piszesz, bo żygać się chce jak się czyta takie wypociny
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -11 (w sumie : 21)
  39. 21 września 2016 o 20:12
    zen :
    Po wszystkich wpisach jestem za likwidacją złobka bo dąbrowskiej chołocie nie dogodzi, zatrudnijcie nianki za 1500 zł / mc i zobaczycie jak wam niania opędzluje lodówkę, dziecko zje byle co a niania będzie oglądać TV, żenada z tymi waszymi krytykami. No ale cóż żeby pojąć tok myślenia niektórych wypowiadających się tu osób to niestety trzeba osiągnąć ich poziom, kładąć się na płasko na betonie. Sami kupujecie dzieciom fastfood'y podczas niedzielnych wyjazdów, w tygodniu jakaś pizza i na przepitkę pepsi a tu wielka krytyka, że dzieci dostają w złobku to co lubią.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 11)
  40. 22 września 2016 o 22:05
    obserwator do zen :
    tak się składa, że wiem jak ustala się jadłospisy dekadowe dla dzieci, bo jak to zostało ujęte byłam "na miejscu osoby układającej jadłospis" i nikt na moją pracę nie narzekał i podczas kontroli z krakowa uzyskał on ocenę 4,8/5.. może w tym tkwi problem, zen? nie każdemu odpowiada krytyka
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +15 (w sumie : 15)
  41. 23 września 2016 o 13:20
    ja25 :
    Jadłospis żłobkowy obecnie się zmienił, co prawda nie jest on wysokich lotów, ale przynajmniej jedzenie śmieciowe z niego zniknęło. Problem w moim odczuciu opierał się o dwa czynniki tj. pieniądze i brak motywacji pracowników kuchni do zmian. Jadłospis obecny nie zakłada jedzenia różnorodnego. Obawiam się, że ze względu na oszczędności mogą one być niskiej jakości. Brak w nim jest warzyw a za dużo węglowodanów. I tak uważam, że przedszkole zrobiło w tej kwestii krok milowy, czego nie można powiedzieć o pozostałych przedszkolach w Dąbrowie Tarnowskiej. Życzę im dalszych tak pozytywnych zmian !!!.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 7)
  42. 23 września 2016 o 15:51
    ja :
    Ja też nie chciałabym , aby moje dziecko było w ten sposób karmione. Nutella i muffinki nie mają prawa być w jadłospisie. Jeśli ktos karmi dziecko w ten sposób, to wyrządza mu wielką krzywdę .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 16)
  43. 12 października 2016 o 08:44
    js :
    Jak ma się teraz do słów zastępcy burmistrza to co powiedział burmistrz w RDN. Ktoś z nich chyba się mija z prawdą ? . http://rdn.pl/?p=91671
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 3)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)