Dzisiaj:
Sobota, 23 listopada 2024 roku
Adela, Erast, Felicyta, Klemens, Klementyn, Orestes, Przedwoj

Most w Borusowej w 2019 roku

13 kwietnia 2016 | komentarzy 10

Nowy most na Wiśle połączy południową część województwa świętokrzyskiego z autostradą A4. Zastąpi on przeprawę promem, która teraz jest jedyną formą przemieszczania się pomiędzy Borusową w Małopolsce, a Nowym Korczynem w Świętokrzyskim.

Powstaną także nowe drogi dojazdowe po obu stronach Wisły. Prace budowlane miałyby rozpocząć się na przełomie kwietnia i maja 2017 roku, a zakończyć we wrześniu 2019 roku.

We wtorek, 12 kwietnia 2016 roku, marszałkowie obu województw: Jacek Krupa i Adam Jarubas, Jan Maćkowiak Wicemarszałek Województwa Świętokrzyskiego i Leszek Zegzda Członek Zarządu Województwa Małopolskiego, uroczyście podpisali porozumienie, które określa zasady współpracy w zakresie przygotowania, prowadzenia procedury przetargowej oraz realizacji inwestycji.

Realizacja tej ważnej dla powiatu dąbrowskiego inwestycji to również zasługa lokalnych samorządowców. Tadeusz Kwiatkowski Starosta Dąbrowski, od wielu lat zabiega o budowę mostu w Borusowej – inwestycji, która jest jedną z najważniejszych w naszym powiecie. Nowy most zdecydowanie wpłynie na rozwój gospodarczy i turystyczny naszego powiatu. Będzie również dużym ułatwieniem dla jego mieszańców, którzy do najbliższych mostów w Szczucinie i Koszycach mają ponad 20 km, uzyskają optymalne połączenie w stronę Kielc.

To niezwykle ważny projekt drogowy, który uzupełni pewną lukę na mapie obu województw – mówił marszałek Jacek Krupa. – Cieszę się, że jesteśmy obecnie na takim etapie, że posiadamy decyzję środowiskową i jesteśmy gotowi do rozpoczęcia procesu inwestycyjnego i że nie ma żadnych przeszkód formalnych, by rozpocząć pracę. – dodał marszałek.

Radości nie ukrywał również Adam Jarubas Marszałek Województwa Świętokrzyskiego – To jedna z najważniejszych inwestycji naszego regionu i spełnienie marzenia wielu pokoleń mieszkańców południowej części naszego województwa. – podkreślił.

Budowa mostu, o długości około 600 metrów, to wspólne zadanie obu województw, którego kosztami podzielą się po połowie. W ramach inwestycji wybudowany zostanie również nowy odcinek DW 973, powstaną most na Nidzie oraz obwodnica Nowego Korczyna – tu każde z województw odpowiada za działania na własnym obszarze. Województwo Małopolskie za budowę nowego odcinka drogi od mostu aż do starego odcinka DW (ok. 3,5 km), a Województwo Świętokrzyskie sfinansuje i zrealizuje obwodnicę Zbludowic i most na Nidzie wraz z pracami towarzyszącymi w ramach obwodnicy Nowy Korczyn- Borusowa po swojej stronie.

Ten projekt to przykład współpracy międzyregionalnej wykorzystującej potencjały i doświadczenia obu województw – zaznaczył marszałek Jacek Krupa.

31 października 2013 r. w Nowym Korczynie marszałkowie Adam Jarubas i ówczesny marszałek Małopolski Marek Sowa parafowali uroczyście porozumienie w sprawie budowy przeprawy mostowej. Województwa wspólnie przygotowały i pozyskały prawomocną decyzję środowiskową dla przedsięwzięcia (DUŚ) dla zadania „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 973 na odc. Busko-Zdrój-Nowy Korczyn-Borusowa wraz z budową przeprawy mostowej na rz. Nidzie oraz rz. Wiśle”.

Nowy most będzie nie tylko ułatwieniem dla okolicznych mieszkańców, którzy do najbliższych mostów w Szczucinie i Koszycach mieli ok. 20 km, ale przede wszystkim dla kierowców i turystów, którym zapewnione zostanie optymalne połączenie w stronę Tarnowa oraz szybki dostęp do autostrady A4. Prom zapewniający obecnie przeprawę przez Wisłę jest w stanie jednorazowo zabrać 3 samochody osobowe i kilkanaście osób, a do tego nie kursuje w nocy.

Koszt inwestycji szacowany jest na 200 mln zł. Planowana data zakończenia to wrzesień 2019 roku.

źródło: www.malopolskie.pl/Starostwo Powiatowe w DT


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 14 kwietnia 2016 o 08:42
    bezpartyjny :
    A co z protestami mieszkańców i rolników Borusowej i Nowego Korczyna?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 12)
  2. 14 kwietnia 2016 o 15:10
    Adam :
    Boję się, że optymizm skończy się szybcie niż rozpocznie budowa. Przypomina mi 2007r. gdzie podpisano pierwsze porozumnienie, a budowa miała sie zakończyc najpóźniej w roku 2014. Mamy rok 2016 anad wisłą dalej łąka. Życzę powodzenia, więcej działania, mniej polityki i rozgłosu.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 12)
  3. 14 kwietnia 2016 o 19:31
    Edek :
    Bzdura, bzdura, nie ułatwi życia mieszkańców, a utrudni. Ułatwi życie przewoźnikom, tirom, samochodom różnego rodzaju. Most plus obwodnica DT oznacza zwiększenie ruchu na drogach już istniejących i to zapewne co najmniej kilkadziesiąt procent. Co zatem z mieszkańcami, kto pytał ich o zdanie czy chcą by droga obok ich posesji zmieniła się nie do poznania. Co z bezpieczeństwem? Gdzie można zapoznać się z analizami dotyczącymi ilości pojazdów które zapewne będą korzystały z drogi. Prawda jest taka, że niewielu mieszkańców udaje się "za Wisłę", raczej w przeciwnych kierunkach. Czy istniejące drogi dojazdowe do mostu spełniają przepisy dotyczące tonażu pojazdów poruszających się po tych drogach? Raczej nie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 11)
  4. 15 kwietnia 2016 o 17:39
    mieszkanka :
    Ludzie z tych miejscowości co będzie przebiegała droga poniekąd mają rację,szczególnie ludzie po stronie Korczyna, bo tam gdyby wylała woda to będą mieli wody po kominy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  5. 15 kwietnia 2016 o 21:31
    Tubylec :
    Trwają protesty mieszkańców. Zachęcam do zapoznania się z materiałem: TVP info ,,To jest temat'' z dnia 01.04.2016r. oraz Tv trwam ,,Po stronie prawdy'' z dnia 06.04.2016r.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 4)
  6. 16 kwietnia 2016 o 15:58
    powiślanin :
    Jeśli chodzi o tonaże to drogi powinny być przystosowane te które będą wybudowane jako dojazdowe do mosty, zaś reszta będzie się łamać jak zapałki nawet już podczas prac związanych z budową samego mostu. Po za tym w naszym powiecie to nikt nie zwraca uwagi na tonaż samochodów ciężarowych. Taka sytuacja jaką zaobserwowałam. Po remoncie drogi na powiatowej Dąbrowa Tarnowska- Mędrzechów wstawiono znaki przed mostami. Na dwóch jest ograniczenie do 30 ton a na trzecim tj. między Dąbrówkami A Grądami jest ograniczenie do 15 ton. Ale jak to w naszym państwie bywa nikt na to nie zwraca uwagi i tiry przejezdżają mimo zakazu a oczywiście powiatowy zarząd drogownictwa nic z tym nie robi dopóki tego mostu nie zawalą.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 3)
  7. 17 kwietnia 2016 o 13:30
    lucek :
    Słuchając przeciwnikow nigdy niczego by nie zrobiono począwszy od przebudowy przepustu, mostka , pogłebieniu rowu itp.itd.Przykładow mnóstwo a świat idzie z postępem ,niestety my na to wpływu nie mamy,a to jest szansa dla pokoleń, ale my też chcieliśmy mostu już tego nie pamiętamy?Jestem pewna ,że tym sposobem dojazd do pracy do Krakowa będzie rutyną i wreszcie jakaś nadzieja dla nas młodych .Panie Edku to nie przejazd z drogi przez oborę za stodołę,trochę wyobrażni i ooptynizmu .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 8)
  8. 21 kwietnia 2016 o 09:39
    Figa :
    Jak będzie most w Borusowej to spadnie o co najmniej połowę natężenie na DK 73 ! Jak będzie obwodnica to w Dąbrowie zapanuje cisza. A przejezdni czasami sie zatrzymali i coś kupili
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 5)
  9. 27 kwietnia 2016 o 23:35
    andrzej :
    przecież takie drogi wpływają na rozwój okolicznych miejscowości, nieprzypadkowo nie ma problemów ze znalezieniem pracy wszędzie wzdłuż drogi nr 4, od wrocławia po rzeszów, zarobki też są średnio dużo większe, niż np w korczynie czy busku, dlatego wszyscy powinni się martwić, żeby droga powstała jak najszybciej i żeby była jak najszersza, a nie przejmować się takimi drobiazgami jak większy hałas czy ciężarówki przez rok dojeżdżające do budowy; zresztą wszyscy po powstaniu drogi będą bogatsi, bo ceny nieruchomości są zawsze wyższe jeżeli są położone bliżej głównej drogi
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 3)
  10. 16 maja 2016 o 11:59
    Jan :
    Do autostrady A4 jest z Borusowej 40 km. Czy ktoś ogarnia te informację
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)