Dzisiaj:
Niedziela, 24 listopada 2024 roku
Dobrosław, Emilia, Emma, Flora, Franciszek, Gerard, Gerarda, Gerhard, Jan, Mina, Pęcisław, Protazy

List mieszkańca do rady miejskiej

11 marca 2015 | komentarzy 37

Pan Przewodniczący Rady Gminy Dąbrowa Tarnowska

Zwracam się z prośbą do Pań i Panów radnych o wprowadzenie jawności pracy Rady. Prośbę uzasadniam tym, że żyjemy w czasach, gdzie za pośrednictwem Internetu dźwięk i obraz można przesyłać na dowolne miejsce na kuli ziemskiej. Ogromna większość mieszkańców gminy Dąbrowa Tarnowska żąda, aby obrady sesji Rady oraz posiedzenia komisji, były transmitowane przez Internet. Prośbę opieram na faktach, że duża ilość mieszkańców gminy pracuje poza granicami Polski a podatki płaci w Dąbrowie Tarn. Te osoby nie mogą uczestniczyć w posiedzeniach Rady.

Moim zdaniem radni powinni wziąć przykład z ks. Proboszcza parafii Dąbrowa Tarnowska, który doprowadził do tego, że za pośrednictwem Internetu osoby starsze oraz osoby, które wyjechały poza granicę Polski za chlebem, mogą się modlić razem z ks. Proboszczem uczestnicząc we Mszy Św. w dąbrowskiej świątyni.

Poprzednia Rada Gminy nie zgodziła się na transmisję obrad przez Internet. Rada poprzedniej kadencji to zwolennicy cenzury. W piśmie RM.0004.56.2012 z dnia 10 września 2012 otrzymałem informację, że społeczeństwo Dąbrowy może tylko posiadać informacje przefiltrowane przez Biuletyn Informacji Publicznej. Sprawa jawności pracy Rady dotyczy większości mieszkańców miasta i gminy Dąbrowa Tarnowska, dlatego odpowiedzi proszę udzielić publicznie na stronie internetowej Rady Gminy oraz dołączyć treść przedmiotowej prośby.

Dziękuję za załatwienie sprawy.

Z poważaniem

Józef Borowski, 17. 02. 2015 r.

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 11 marca 2015 o 20:27
    proponuje :
    Panie Józefie! Proponuję włączyć TV Rozrywka - ciekawsze
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +21 (w sumie : 25)
  2. 11 marca 2015 o 20:49
    szatan :
    Popieram.Wspaniała inicjatywa.Jeśli obywatele patrzą i słyszą, to nawet radni z małym rozumkiem,będą starali się rozwijać.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 34)
  3. 12 marca 2015 o 12:20
    ppp :
    popieram na pewno byłby mniejszy dylemat przy głosowaniu bo tak naprawdę to większość nie wie jak się starają ci nasi wybrankowie
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 26)
  4. 12 marca 2015 o 12:49
    Silna Polska :
    Za Nerona byly igrzyska a teraz obrady rady miasta
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +15 (w sumie : 21)
  5. 12 marca 2015 o 16:40
    ola :
    Doskonały pomysł. Może warto zorganizować społeczną listę poparcia dla propozycji przedstawionej w liście. Panie Józefie, poszę w necie dać nam szansę poparcia Pańskiej inicjatywy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 17)
  6. 12 marca 2015 o 18:06
    ja :
    A ja uważam, że to nie jest dobry pomysł. Sesje zamienią się w targowisko próżności. Zamiast myśleć i działać rozsądnie, zaczną się popisy przed kamerą. Niestety, są w tej (i w poprzednich też byli), którzy mieli parcie na mikrofon. Zacznie się lansowanie samego siebie i co za tym idzie totalne wygłupy. Wstęp na sesję jest wolny, każdy może przyjść. Mało, nawet zabrać głos. Są transmisje w e-kurierze, w Prawde mówiąc. Myślę, że wystarczy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 24)
  7. 12 marca 2015 o 18:56
    xyz :
    Chłopie lepiej oglądać kabaret w telewizji bo na tych sesjach,komisjach to nie wiadomo czy się śmiać czy płakać .GDZIE JESTEŚCIE W Y B O R C Y ???????????
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 16)
  8. 12 marca 2015 o 18:57
    Antyradny :
    Moim zdaniem powinny być nagrywane obrady w całości, bo ta rada to jakaś porażka. Mam takie wrażenie że niektóre komentarze pod niektórymi sesjami piszą radni tylko boją się podpisac. Atakują się nawzajem, ale brak im odwagi zrobić to publicznie. A skoro chcą być radnymi to przed kamerami niech się popiszą swoją "wiedzą". Popieram Pana Józefa i brawa dla niego bo wszyscy dużo mówią a on poświęca swój czas i na te rady chodzi i walczy o ważne rzeczy. Myśle że radni się boją nagrywania obrad w całości bo gadają głupoty i boją się stracić wyborców. Jest tak jak mówi "szatan" o ich rozumkach :). Myśle że radni klikają w minusy jak ktoś napisze, że powinno być nagrywane. Mam pytanie - czy ktoś wie, kiedy rada rozpatrzy to ewentualne nagrywanie????
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 18)
  9. 12 marca 2015 o 20:25
    Silna Polska :
    Wyborcy za granica sa dyskryminowani bo nie widza co robia ludzie na ktorych glosowali.Cala kadencja lawka rezerwowych a jak wybory to obiecanki.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 11)
  10. 12 marca 2015 o 21:19
    Włodek :
    Uważam, że to zły pomysł. Radni, to nie małpy w cyrku, żeby ich oglądać.Spróbujcie, zwolennicy tego pomysłu,logicznie myśleć i sensownie wypowiadać się w obecności biegającego z kamerą reportera. Bez przesady.Nie wybraliśmy do Rady ludzi z kosmosu, tylko dobrze znanych. Więc pozwólmy im spokojnie pracować.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -16 (w sumie : 32)
  11. 12 marca 2015 o 23:12
    Sasiad :
    Pan Jozef poswieca swoj czas bo nie ma innego zajecia. Ostatnio to modne hobby lazenie po roznych urzedach i instytucjach i skladanie podan o wszystko.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 20)
  12. 12 marca 2015 o 23:42
    szatan :
    Do Włodka.Reporter nie biega, nie wtrąca się.W takich sytuacjach nie robi wywiadów.To jest sucha relacja.Jeśli mam wiedzę i umiejętności,to jest mi obojętne czy ktoś patrzy na moją działalność.Decydując się na działalność publiczną trzeba się eksponować.Jest się wtedy trochę małpą.To jest ich wybór.Od nas zależy żeby małpowali mądrze.Nie będziemy patrzeć, usiądą na laurach.Człowiek inteligentny wypowiada się sensownie w każdej sytuacji.Co to znaczy spokojnie pracować? Stres jest wszędzie.Osoba publiczna powinna sobie z nim radzić.Jeśli ma z tym problem, niech wraca skąd przyszła
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 23)
  13. 13 marca 2015 o 11:36
    wątpiący :
    Gdyby transmisję przeprowadzić z obrad rady gminy Radgoszcz byłby to film niemy z narratorem - czyli wójtem.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 8)
  14. 13 marca 2015 o 14:27
    jontek :
    Jestem za niech czuja oddech wyborcow szczegolnie jak podnosz sobie diety
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 16)
  15. 13 marca 2015 o 14:59
    ja :
    Do antyradnego: To dlaczego nasi wyborcy zawsze wybierają głupich radnych. Przecież to w rękach wyborców jest los radnych i jakość Rady Miejskiej. Odkąd jest ten portal, to po każdych wyborach te same komentarze. Ja jestem baaardzo mądry, a radni są baaardzo głupi. Jak jesteś taki mądry i inteligentny, to startuj, a nie wyżywaj się za swoje frustracje na innych ludziach.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -5 (w sumie : 15)
  16. 13 marca 2015 o 18:05
    Vbc :
    "W piśmie RM.0004.56.2012 z dnia 10 września 2012 otrzymałem informację, że społeczeństwo Dąbrowy może tylko posiadać informacje przefiltrowane przez Biuletyn Informacji Publicznej." - to zdanie to jest niebywały skandal. Tajne to mogą pozostać posiedzenia komisji lub parlamentu dotyczące np. służb specjalnych. Takowe zdaje się nie znajdują się w obszarach działania gmin. Wszystko, co dzieje się na komisjach i podczas obrad Rady Gminy powinno być jawne. Obywatel ma prawo uczestniczyć w tychże, kiedy tylko zechce. Na stronach Sejmu, już po kilkunastu minutach można sprawdzić, który poseł jak głosował w danej sprawie. U nas niestety, jest to tylko sfera marzeń. Samorządy to nie są prywatne folwarki wójtów, burmistrzów, starostów czy wojewodów.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 14)
  17. 13 marca 2015 o 19:03
    Mariola :
    Statystyki wskazują, że zacznie ponad 1/3 przedsiębiorców nie zna instytucji, które mogłyby udzielić im pomocy w prowadzeniu biznesu. Oznacza to, że w razie niepowodzeń nie będą wiedzieli gdzie szukać wsparcia, prawdopodobnie nie są oni też zainteresowani optymalizacją i ulepszeniem swojej działalności, gdyż aktywnie nie poszukują zewnętrznych bodźców sprzyjających rozwojowi i budowaniu konkurencyjnej pozycji na rynku.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 11)
  18. 13 marca 2015 o 20:10
    Magda :
    Szkoda że nie pomyślą o podwyżce zasiłku rodzinnego tylko myślą o swoich dupach i diety podnoszą a ludzie mają wyżywić dzieci za 72 zł miesięcznie.ciekawe czy jakby radni nie mieli takich diet to czy było by tylu chętnych na te stołki?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 20)
  19. 14 marca 2015 o 15:04
    el :
    Nagrywanie takich posiedzeń w wielu krajach już od paru lat jest zwyczajnym standardem . Pracuja dla nas za nasze pieniądze, więc mamy prawo do przejrzystości . Wytrzymają raz w miesiącu dwie godziny przed kamerą. Poszedłbym jeszcze dalej i wprowadziłbym elektryczną możliwość głosowania dla obywateli, by wola wyborców była zintegrowana z decyzjami rady. Mieszkańcy powinni decydować w jakich proporcjach i na co są wydawane pieniądze samorządu.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 18)
  20. 14 marca 2015 o 15:16
    wyborca :
    Ciekawe co było powodem podniesienia diet radnych? Powinni się najpierw wykazać działaniem i inicjatywami oraz realizacją tego, co obiecali w kampanii wyborczej.W ulotkach nie wyczytałem ,że pierwsza decyzja jak zostaną wybrani na radnych to dotyczyć będzie podniesienia sobie diet.Czekamy,jako wyborcy na realizację wyborczych obietnic Panowie i Panie radne, mija już pół roku a wszędzie widoczny jest marazm.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +15 (w sumie : 21)
  21. 14 marca 2015 o 15:51
    Adam :
    Duże brawa dla Magdy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 9)
  22. 14 marca 2015 o 20:43
    Kaptur :
    U nas wszystko, co związane z jakąkolwiek władzą ma smaczek tajności.Demokracja od siedmiu boleści.Jak władza nie ma się czego obawiać, to każde słowo urzędnika powinno się nadawać do publikacji bez żadnych obróbek. Ale...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 10)
  23. 14 marca 2015 o 21:12
    do Magdy :
    O wysokości zasiłku rodzinnego decyduje inny cyrk - ten na Wiejskiej, cyrk w Dąbrówce może co najwyżej faktycznie zadecydować tylko o wysokości diet :-D
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 16)
  24. 15 marca 2015 o 06:49
    Włodek :
    Obecnie bycie radnym to niezła fucha. Moja mama w latach 60-tych była radną najpierw w miejskiej, potem w powiatowej radzie. Radni przedstawiali bilety kolejowe, bądź autobusowe,otrzymywali zwrot tych kosztów a do tego kilka złotych będących miernikiem wartości obiadu w dniu posiedzenia komisji lub sesji. Reszta to zaangażowanie osobiste i praca społeczna. Ciekawe, ilu z obecnych radnych byłoby chętnych do pracy na takich warunkach.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 20)
  25. 15 marca 2015 o 15:16
    ewa :
    POPIERAM WŁODKA! Mam takie same doświadczenia z bycia radną, jak Twoja mama. Dodam jeszcze, że ciężko było zdziałać coś będąc młodą osobą z głową naładowaną ideałami, bo rządziła stara grupa trzymająca władzę. Jednak faktycznie na stanowisku radnej nie zarabiało się, jak to dziś jest. Może by tak wrócić do dawnych zasad? Jeśli ktś chce działać dla dobra lokalnego społeczeństwa, to może robić to w większym stopniu po pracy, a zarabiać w swoim zawodzie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 20)
  26. 16 marca 2015 o 21:59
    IZAco :
    Brawo Ewa!!!Od tego należałoby zaczynać budowanie zdrowego społeczeństwa.A zaczyna się "działalność społeczną" od diet, dodatków funkcyjnych i budowania towarzystwa wzajemnej adoracji.Rączka w górę, rączka w dół i rączka po kasę bez najmniejszego ryzyka, bo nie słyszałem o tym, by ktoś za coś odpowiadał faktycznie.A usta pełne ojczyzny, misji i wizji
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 13)
  27. 17 marca 2015 o 00:00
    do IZAco :
    Odwagi nazwij temat po imieniu bez ogolników. Warto przytoczyć ile kasiory publicznej zbiera władza 12.000 - 13.000 i o tym nie piszesz. Może celowo wprowadzasz czytelników w nastrój zawiści i zazdrości.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 8)
  28. 17 marca 2015 o 11:51
    Rose :
    Może referendum zorganizować w tej sprawie przy okazji wyborów na sołtysów? Społeczeństwo się wypowie i będzie wiadomo!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 3)
  29. 17 marca 2015 o 18:11
    Włodek :
    do "do IZaco". Spokojnie. Nie myl uposażenia burmistrza z podnoszeniem sobie diet przez radnych. To zupełnie inna bajka. I po co te nerwy? Z faktami się nie dyskutuje.To Ty wprowadzasz tutaj ferment. Dotychczas było merytorycznie i kulturalnie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 8)
  30. 17 marca 2015 o 18:47
    Zorro :
    Czy poda ktoś ile dostają radni do rączki za sesję lub komisję ?? Czy jest to wypłacane za miesiąc mam na myśli ryczałt ????
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 13)
  31. 17 marca 2015 o 19:13
    Kasia :
    Może ktoś wie o Planie pracy Komisji Rady oraz terminach ich posiedzeń ??? Dlaczego nigdzie nie można znaleźć informacji na ten temat ??
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 12)
  32. 17 marca 2015 o 19:42
    ja :
    To, o czym mówicie, tzn. że pracowało się społecznie dla idei, to przecież czasy zgniłej komuny. To po co z taką radością obalaliście tamten ustrój??? Żeby teraz do niego wracać? No to proszę - mamy hasło: KOMUNO WRÓĆ!!!! Ech Polaczkowie, czy wy wiecie czego chcecie??? Zawsze wam albo źle, albo niedobrze. Nie umiecie cieszyć się tym co macie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -5 (w sumie : 9)
  33. 17 marca 2015 o 23:04
    Mirek :
    Ale przynajmniej za komuny było gdzie pracować . Polaków jak i sąsiadów trzeba trzymać krótko bo jak im sie da trochę wolności to wszystko obrócą w popiół . Byle wolność słowa była i to już wystarczy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 4)
  34. 18 marca 2015 o 08:17
    Josiek :
    Głos rozsądku w temacie bezpośredniej transmisji obrad Komisji czy Sesji powinien być stanowczy na NIE ! Wystarczająco ta Rada się kompromituje i niech to robi w czterech ścianach a nie by przynosiła wstyd całemu Miastu i Gminie jeszcze w sieci a co za tym idzie na całym Świecie ! Mam pytanie do Radnych obecnej kadencji: Czy da się zaplanować tak pracę Komisji by były w tym samym miesiącu co Sesję i zryczałtowane wynagrodzenie brać tylko za ten miesiąc ??? A nie robić ustawek pod ryczałt by nie wyglądało to głupio !! Szanowni Radni wiecie czym to pachnie ???
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 9)
  35. 18 marca 2015 o 08:33
    Jaga :
    do Vbc Stosownie do art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu. Od osoby wykonującej prawo do informacji publicznej nie wolno żądać wykazania interesu prawnego lub faktycznego (art. 2 ust. 2 ww. ustawy). W świetle powyższego zasadą jest, że każdy ma prawo dostępu do informacji publicznej. Odmowa zaś udostępnienia takiej informacji ma charakter wyjątku od ww. zasady. Prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienia do: 1) uzyskania informacji publicznej, 2) wglądu do dokumentów urzędowych, 3) dostępu do posiedzeń kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów (art. 3 ust. 1 ustawy). Jak wynika z brzmienia art. 7 ust. 1 przedmiotowej ustawy, udostępnienie informacji publicznej następuje w drodze: ogłaszania informacji publicznych w Biuletynie Informacji Publicznej, udostępniania na wniosek, wstępu na posiedzenia kolegialnych organów władzy publicznej i udostępniania materiałów. Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana na wniosek (art. 10 ust. 1 ustawy). Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje podmiot zobowiązany do udostępnienia, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku (art. 14 ust. 1 ustawy). Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób i w formie określonych we wniosku, podmiot obowiązany do udostępnienia powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób informacja może być udostępniona (art. 14 ust. 2 ustawy). Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji w sytuacji określonej w art. 14 ust. 2 przez organ władzy publicznej następują w drodze decyzji (art. 16 ust. 1 ustawy). Katalog podmiotów zobowiązanych do udostępniania informacji publicznej zawiera art. 4 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Katalog ów nie ma charakteru zamkniętego, z uwagi na zawarty w ww. przepisie zwrot: ˝obowiązane są (...), w szczególności˝. Jest to zatem przykładowe wyliczenie podmiotów zobligowanych do udostępniania informacji publicznej. Podkreślenia jednak wymaga, że zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy, obowiązane do udostępniania informacji publicznej są organy władzy publicznej. Tak że w tym przypadku nikt nikomu łaski nie robi !!! Idziesz do Gminy składasz na sekretariacie wniosek do Pana Burmistrza z prośbą z zapytaniem nawet tym bardzo nie wygodnym i Burmistrz ma obowiazek udostępnienia w postaci ksero dokumentów
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 11)
  36. 18 marca 2015 o 09:12
    Włodek :
    do "ja". We wszystkim należy zachować zdroworozsądkowy umiar. Razi, gdy wzrasta bezrobocie, wzrasta liczba osób faktycznie potrzebujących pomocy społecznej a równocześnie wzrastają już i tak wysokie diety radnych, reprezentujących to właśnie środowisko. Czy to musi znaczyć, że tęsknimy za komuną? Nie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 3)
  37. 18 marca 2015 o 15:35
    ja :
    Ale za komuny nie było takich diet. Pracowało się społecznie - naprawdę społecznie. Nasi rodzice, my, odbudowywaliśmy powoli, ale skutecznie polskie miasta, wsie, polski przemysł. Ale to się nie podobało. Trzeba było to zrujnować. Uwolnić płace. Każdy może sobie dyktować zarobki jak się tylko dorwie do koryta. Co to za pieniądze - diety radnych, sołtysów, czy tpod.? Jakie pobory mają bankierzy (jakie są oprocentowania kredytów, a jakie lokat?), szefowie spółek, dziennikarze tv (Lis, Durczok i inni), przedsiębiorcy, ci co powykupywali dobra narodowe i czerpią zyski tylko dla siebie, a robotników, i swoich podwładnych mają za nic??? My się tu sprzeczamy o grosze, a piętro wyżej idzie szaber taki, że głowa boli. Gdyby to się działo za komuny, to zachód by nas sprowokował nie do strajków ale do wojny domowej i jeszcze by podrzucał broń, żeby się Polacy powybijali nawzajem. A Wujaszek Sam zgarnie kasę z handel bronią, jak to robi po całym świecie, byle dalej od siebie. Takiego mamy przyjaciela... Fajnie jest !
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 6)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)