Dzisiaj:
Niedziela, 24 listopada 2024 roku
Adela, Erast, Felicyta, Klemens, Klementyn, Orestes, Przedwoj

Pożegnanie, powitanie i zaprzysiężenie

6 grudnia 2014 | komentarze 103

Spotkali się na jednej sali obrad: burmistrz elekt Krzysztof Kaczmarski i, odchodzący po dwudziestu latach, pięciu miesiącach i jednym dniu urzędowania, Stanisław Początek. „Taka była wola wyborców” – podkreślali obaj, i obaj wykazali się w tym szczególnym dniu wielką klasą.

To było, jak dotąd, chyba najlepsze przemówienie Stanisława Początka – nie za długie, treściwe, w oparciu o fakty; w którym wymienił swoje niewątpliwe osiągnięcia poczynione dla dobra miasta i gminy, ale i przyznał się do porażek.

 

Odchodzący włodarz miasta wręczył swojemu następcy symboliczny prezent – duże drzewko szczęścia – życząc zdrowia, wypełnienia obietnic wyborczych i przemienienia groszówek na drzewku, w miliony euro dla miasta i gminy. Otrzymał za to gromkie brawa i bukiet kwiatów na pożegnanie.

Kwiatami również przywitany został nowy burmistrz, który potrafił przyznać swojemu poprzednikowi, że działał dla dobra gminy i zrobił na tej niwie wiele. Użył efektownej metafory porównując gminę – za kadencji Początka – do „pędzącego pociągu”, który (jako nowy włodarz) będzie chciał przyspieszyć, i zmienić nieco tor jazdy.

W swoim, wyważonym i dobrym „expose” zaznaczył więc, tym samym, chęć zmian w urzędzie, dodając, że to wyborcy opowiedzieli się za zmianami i nową jakością. W rozmowie z mediami uspokajał jednak opinię publiczną: „Znacie mnie. Moja osoba nie ma rewolucyjnego podejścia do życia”, co ma oznaczać, że „przetasowania kadrowe” będą dobrze przemyślane i być może nie tak „drastyczne”, jak przypuszcza się w kuluarach. Krzysztof Kaczmarski udowadniał niejednokrotnie, że jest człowiekiem dialogu i podkreślił, że istotne dla niego będą, w dalszym ciągu, spotkania w mieszkańcami i „wsłuchiwanie się w ich potrzeby”.

Niezwykle wzruszającą chwilą dla burmistrza – elekta było zaprzysiężenie (tym bardziej znaczące, iż odbyło się w obecności jego rodziny). Od poniedziałku Krzysztof Maciej Kaczmarski zasiądzie na fotelu burmistrza, w skutek wyborów bezpośrednich, w których opowiedziało się za nim 3797. mieszkańców miasta i gminy. Będzie musiał zacząć od wytężonej pracy, gdyż zobowiązał się, co powtórzył również podczas sesji, wywiązać się z przedwyborczych obietnic.

Stanisław Początek, po dwudziestu latach, spakuje zaś swoje rzeczy i opuści gabinet, który zastępował mu wręcz drugi dom, gdyż nawet jego przeciwnicy nie odmawiali mu pracowitości. Odchodzi pogodzony z sytuacją, i wg, dochodzących do nas nieoficjalnie informacji – podkreślający, na każdym kroku, wolę wyborców. Odchodzi również, jako jeden z nielicznych samorządowców w Polsce, który otrzymał od społeczeństwa mandat do sprawowania tego urzędu przez ponad dwie dekady.

Wydaje się również, że obaj „przeciwnicy” w walce o fotel burmistrza, m.in. przez podanie sobie ręki, pojednali się po, dalekiej od ideału, kampanii przed drugą turą wyborów. Kaczmarski przyznał nawet, że mimo różniących ich poglądów, w kampanii nie stosowali osobistych przytyków.

Obaj także, w nieoficjalnych rozmowach podziękowali mediom – Stanisław Początek za współpracę informacyjną przez tyle lat (dzięki mediom mógł m.in. „rozliczyć” się z mieszkańcami z powierzonych mu w budżecie pieniędzy podatników); dla Krzysztofa Kaczmarskiego zaś doniesienia medialne stanowiły „doping” podczas kampanii wyborczej.

Ta sesja należała więc, zdecydowanie, do obu burmistrzów (i to na nich zwrócone były wszystkie oczy i obiektywy) – ustępującego po dwóch dekadach rządów Stanisława Początka, którego przegrana wyborcza zdziwiła większość osób związanych z lokalną polityką, oraz nowego włodarza Krzysztofa Kaczmarskiego, który brawurowo wygrał z „pewniakiem” tych wyborów; przekonał do siebie większość mieszkańców miasta i gminy, obiecując zmiany i nową jakość rządzenia.

M.in. pewnie również dlatego, by nie zakłócać tej podniosłej atmosfery, na swojej pierwszej sesji, burmistrz – elekt nie wskazał zastępcy (nie wprowadzono takiego punktu podczas trwania obrad).

Nie da się ukryć, że na to stanowisko wskazywany jest, najsilniejszy radny opozycji w powiecie i lider PiS, Wiesław Krajewski (był obecny podczas sesji, co wcześniej raczej Mu się nie zdarzało, i trudno przypuszczać, że kierowały nim tylko względy poparcia tego kandydata, po tym, gdy sam odpadł z wyścigu do fotela burmistrza).

Chociaż od dawna (od chwili porozumienia Niezależnych z PiS-em i Alternatywą dla Dąbrowy) typowany jest jako „pewniak” do tego stanowiska, sam jednak nie potwierdza, że jest „przymierzany” do fotela wiceburmistrza.

Tych rewelacji nie potwierdza też sam zainteresowany, który zobligowany będzie – jako jedyny – do wskazania swojego zastępcy. „Dobry zwyczaj” wskazuje, że zastępcą powinien być ktoś z radnych – w tym przypadku miejskich. Ta reguła nie jest jednak wiążąca i – wydaje się – że tutaj nie będzie obowiązywać.

Krzysztof Kaczmarski deklaruje, że to ważna dla miasta decyzja, i musi ją dobrze przemyśleć. Oficjalny przekaz brzmi więc – na razie kandydat na wiceburmistrza nie został jeszcze wskazany. Trudno w to jednak uwierzyć, choć wcale nie dziwi fakt, że nowy burmistrz nie chce uchylić rąbka tajemnicy, w tak ważnej dla siebie i miasta chwili, jak zaprzysiężenie. Dyskrecja to dobra cecha, a przedwczesne odkrycie wszystkich kart może zaszkodzić.

Na marginesie dodamy, że – jako drugi do tego stanowiska – typowany jest Andrzej Buśko, najmocniejszy radny w mieście, jedyny, który miał odwagę przeciwstawić się władzy w zeszłej kadencji, i wyróżniał się na tle pozostałych radnych. W kuluarach wskazywany jest jako najlepszy kandydat na zastępcę Kaczmarskiego, ale i Buśko ma swoich przeciwników. Poza tym, w takim układzie sił, ma znacznie mniejsze szanse do objęcia tego stanowiska, niż Wiesław Krajewski.

Podczas tej sesji, najważniejszej w każdej kadencji, sala pękała w szwach. Na ten szczególny moment dla Krzysztofa Kaczmarskiego przybyła Jego najbliższa rodzina. Powitał Ich nowy przewodniczący Jacek Sarat, wybrany podczas poprzednich obrad.

Przewodniczący oddał głos ustępującemu burmistrzowi.

Kończąc kadencję burmistrza chciałbym złożyć najlepsze gratulacje mojemu następcy, który obejmuje dzisiaj tę służbę na rzecz dobra mieszkańców. Życzę nowemu włodarzowi gminy zdrowia i siły do sprawowania stanowiska, i żeby otaczał się wyłącznie ludźmi mu życzliwymi, którzy są gotowi do współpracy, bo sam lider nic nie zdziała. Myślę, że takich osób nie zabraknie wokół Pana i będzie Pan mógł podołać zadaniom. – mówił Stanisław Początek, wręczając elektowi „symboliczne drzewko szczęścia, gdzie są nominały, co prawda groszowe, ale niech je Pan zamienia na euro; najlepiej na miliony euro”.

Za ten gest odchodzący burmistrz otrzymał gromkie brawa.

Wczoraj minęło dwadzieścia lat i pięć miesięcy, jak objąłem stanowisko burmistrza. Zostawiam gminę i przekazuję ją w dobrej kondycji. Gminę, która ma dobre osiągnięcia przez te dwadzieścia lat. Nigdy tej odpowiedzialności nie odrzuciłem i dalej nie odrzucam – zaznaczył dotychczasowy włodarz miasta i gminy.

(…) – A także, czy się to komuś podoba, czy nie, jesteśmy dobrze oceniani w ogólnopolskich rankingach. Mam z tego powodu satysfakcję, i również te osoby, które ze mną współpracowały, nie mają się czego wstydzić. – mówił Stanisław Początek, który podkreślił, że gmina zmniejsza zadłużenie (obecnie jest najmniejsze od dobrych kilku lat); dzięki temu można będzie inwestować i zaciągać pożyczki. Poziom zadłużenia jest bezpieczny.

Początek poinformował również, że już niedługo będą kolejne nabory wniosków o dotacje unijne. Tłumaczył krótko, dlaczego trzeba się o nie starać, i jak te procedury w praktyce wyglądają; ile zależy od dobrego wniosku, solidnego przygotowania i starań poszczególnych gmin, a ile – od zwykłego szczęścia.

Myślę że to drzewko szczęścia przyniesie burmistrzowi te kilka punktów, które czasem przesądzają o przyjęciu wniosku o przyznanie dotacji unijnych. – życzył nowemu włodarzowi.

Burmistrz odchodząc, pozostawia po sobie kilka rozpoczętych, opracowanych i zabezpieczonych inwestycji, które nowy włodarz po nim przejmie, a na które nie trudno będzie znaleźć finanse w budżecie. Początek wymienił i pokrótce omówił te inwestycje; wspomniał o projekcie rewitalizacji miasta, zapowiedział kolejne możliwości pozyskania dodatkowych funduszy.

W 2012 r. został skutecznie przejęty majątek RPWiK i działa Związek Gmin, który jest gospodarzem. Już rada nie musi zajmować się cenami ścieków i wody. Można do prac w Związku skierować kogoś z samorządu. Dzięki temu od ostatnich lat nie ma podwyżek ścieków i wody. – podkreślił Stanisław Początek.

Mówił również, że udało się nareszcie pozyskać gwarancje rządowe dla obwodnicy. Przyznał że wie o tym, iż niektórzy w to nie wierzą, ale on „chce spojrzeć na tą kwestię temporalnie – czas pokaże”.

Jeżeli wierzyć doniesieniom ogólnopolskich mediów, ten czas może zadziałać na korzyść Początka, ale na razie trudno mówić tutaj o 100-procentowej pewności. Nikt takiej nie da, zwłaszcza że GDDKiA udowadnia, że jest „państwem w państwie”.

Przekazuję Panu również dobrą i doświadczoną kadrę, która jest gwarancją dobrze funkcjonującego samorządu. – mówił burmistrz, do którego zapewne dotarły kuluarowe informacje o (podobno) planowanych (?) „cięciach” kadrowych w urzędzie. Takiego potwierdzenia nie ma; są to tylko domysły; zwłaszcza że nowy burmistrz w rozmowie z mediami nie zapowiada w tym temacie rewolucji. Będzie musiał dobrze przeanalizować takie kroki i rozważyć, co będzie najlepsze dla gminy i mieszkańców.

Odchodzący włodarz pozostawia też po sobie nowemu burmistrzowi dobrze przeanalizowany i opracowany budżet na 2015 r. oraz Długoterminową Prognozę Finansową.

Oceniając tylko pobieżnie zobowiązania finansowe, wynikające z obietnic przedwyborczych Kaczmarskiego, by podołać oczekiwaniom mieszkańców, którzy udzielili mu kredytu zaufania, będzie on musiał zmienić ten budżet i znacznie rozszerzyć o dodatkowe środki zewnętrzne. Wyliczyć, przynajmniej orientacyjnie (uwzględniając margines błędu), koszty wszystkich obietnic wyborczych i „podzielić” je przez cztery lata kadencji, które jeszcze przed nim. Chodzi zwłaszcza o kosztowne, ale i „policzalne” przedsięwzięcia oraz inwestycje (bezpłatny basen dla uczniów; budowa mieszkań socjalnych i mieszkań dla młodych z poręczeniem miasta; zwiększenie budżetu obywatelskiego dla miasta i sołectw; budowa chodników we wioskach i Wiejskiego Centrum Kulturalnego; zwiększenie dotacji dla stowarzyszeń; komputery z dostępem do internetu dla rodzin w trudnej sytuacji materialnej, mieszkających na terenach wiejskich; informatyzacja procedur urzędowych itd.).

Trudno policzyć zaś np. takie zobowiązania, jak „naprawa funkcjonowania Spółki Wodnej”; „sprawna melioracja na obszarach wiejskich”; „poprawa stanu oświetlenia dróg” czy „usprawnienie komunikacji w obrębie centrum miasta” itp. To kwestie bardziej ogólne, „niepoliczalne” i trudno weryfikowalne.

Resztę trzeba będzie dobrze przeanalizować i oszacować, by wypełnić obietnice przedwyborcze, a przede wszystkim postarać się o maksymalne dofinansowania zewnętrzne, gdyż sam budżet nie udźwignie tych zobowiązań. Większość wyborców wierzy w to, że nowemu burmistrzowi uda się wypełnić te zobowiązania i dlatego obdarzyła Kaczmarskiego dużym kredytem zaufania. Nowy burmistrz na pewno będzie chciał wypełnić przedwyborcze obietnice, a czy mu się uda – zależy to od wielu czynników.

Kończący kadencję burmistrz w swoim przemówieniu żegnał się z urzędem, jak gospodarz, który odchodząc – zdaje relacje następcy z tego, co po sobie pozostawia, co rozpoczął (jakie inwestycje) oraz jakie możliwości rozwoju czekają gminę, i gdzie można szukać dodatkowych funduszy. Przyznał również, że popełniał błędy. Chyba oczekiwano od Niego chwili takiej szczerości, gdyż w kuluarach jego przemówienie zostało ocenione bardzo wysoko; przyznawali to również ci, którzy na co dzień byli wobec Niego bardzo krytyczni. Świadczyły o tym także gromkie brawa, które otrzymał na koniec.

Stanisławowi Początkowi elegancko i z klasą podziękował nowy przewodniczący.

Jacek Sarat dziękował odchodzącemu włodarzowi „za wieloletnią pracę dla dobra gminy i mieszkańców” oraz „za budowę i rozwój naszej Małej Ojczyzny”.

Liczne sukcesy osiągane przez Pana, były równocześnie sukcesami gminy. – przyznał Sarat.

To zresztą bardzo dobre, zwięzłe podziękowanie nowego przewodniczącego. Podziękowanie z symboliczną cezurą, która miała w kurtuazyjny sposób wskazać – nomen omen – nowy początek dla miasta i gminy.

Sarat zaznaczył, że z woli wyborców Kaczmarski będzie nowym burmistrzem. Zdobył poparcie większości mieszkańców.

W wyborach bezpośrednich mieszkańcy miasta i gminy wybrali 3797. głosami Pana Krzysztofa Kaczmarskiego na burmistrza. – mówił przewodniczący, który, w imieniu rady, pogratulował elektowi tego wyniku. Należy zaznaczyć, że właśnie taką wizję miasta i gminy, jaką przedstawił w obietnicach przedwyborczych Krzysztof Kaczmarski, poparła większość wyborców, przekazując mu jednocześnie mandat do sprawowania władzy i możliwość wypełnienia, przez cztery lata, wszystkich zobowiązań.

Mirela Reichert wręczyła burmistrzowi – elektowi zaświadczenie o wyborze na urząd. Następnie, w obecności wszystkich zgromadzonych i rodziny, Krzysztof Kaczmarski złożył ślubowanie.

W swoim „expose” nowy burmistrz przyjaźnie zwrócił się do poprzednika: „mój poprzedniku burmistrzu Stanisławie. Podziękował odchodzącemu włodarzowi i kurtuazyjnie przyznał, że ich przedwyborcze potyczki nie miały charakteru personalnego. Tłumaczył, iż mieli po prostu odmienne wizje na funkcjonowanie samorządu i polityki w mieście oraz gminie. Mówił, że unikali „niepotrzebnego dzielenia”.

Stoję przed wami z pokorą; w chwili ważnej dla mnie i mojej rodziny, ważnej dla mieszkańców, którzy zaufali mojej osobie.

Krzysztof Kaczmarski podziękował również rodzicom, dzieciom i żonie. Rodzina towarzyszyła mu przez cały czas w tej niezapomnianej chwili.

Kaczmarski mówił o swoim programie przedwyborczym i gminie, której „jako burmistrz chce wiernie służyć”.

Gmina to nie ja, to nie urząd; to my wszyscy. – mówił.

Nowy burmistrz zobowiązał się dalej „wsłuchiwać w potrzeby mieszkańców” i „tworzyć przyjazny dla mieszkańców klimat”. Przyznał, że funkcje informacyjne i kontrolne wobec nowego samorządu będą sprawować media.

Mieszkańcy mają równe prawa. Podkreślam – wszyscy mieszkańcy. Polska jest jedna: w Warszawie, Krakowie, Tarnowie, ale i w Sutkowie, Brniku, Morzychnie. – mówił nowy burmistrz, zaznaczając tym samym, że będzie chciał łączyć społeczeństwo.

Wspomniał również o ważnych wątkach swojego programu i planach na nową kadencję.

Nie będziemy nieracjonalnie podwyższać podatków, ale przyciągać inwestorów. – zapowiedział nowy włodarz.

Trzeba zbudować sprawny, kompetentny i przyjazny urząd. – zobowiązał się Kaczmarski, który podkreślił, że urzędnicy będą „uczciwi, kompetentni i przyjaźni”.

Zaczniemy to budować. Liczę, że włączą się w to wszyscy.

Kaczmarski zapowiedział „stałe, otwarte spotkania z mieszkańcami” i dalsze „wsłuchiwanie się w potrzeby mieszkańców” oraz „likwidowanie barier na drodze dialogu i przyjaźnie”.

Krzysztofowi Kaczmarskiemu udało się wygłosić dobre, oczekiwane i sprawne przemówienie, mimo wzruszenia, przejęcia tym ważnym momentem i lekkiej tremy, która towarzyszy każdemu, kto przejmuje na siebie taką odpowiedzialność. Zwłaszcza że tyle osób pokłada nadzieję w jego kadencji, a mieszkańcy obdarzyli Go tak dużym kredytem zaufania.

Na zakończenie przemówienia Kaczmarski otrzymał bukiet kwiatów i głośne brawa.

Przyszedł też czas na uchwałę dotyczącą ustalenia wynagrodzenia nowego burmistrza. Tak, jak to było w przypadku starosty Tadeusza Kwiatkowskiego, także Krzysztof Kaczmarski opuścił kurtuazyjnie na tę chwilę salę i wrócił dopiero po głosowaniu. W obliczu milczących radnych, którzy nie złożyli w tym punkcie żadnej propozycji, przewodniczący zaproponował pozostawienie pensji burmistrza na stałym poziomie (nie wzrośnie w stosunku do kwoty, jaką pobierał Początek).

Jacek Sarat poinformował również, że wypłata nie była rewaloryzowana od czterech lat i wyniesie, jak podliczył, 11 580 zł. (5 900 zł – to pensja zasadnicza; pozostałe „składniki” to dodatki: 2 100 zł, 20%, 30%). Zarówno więc burmistrz, jak i starosta  nie podnieśli sobie wynagrodzenia, a taki gest zawsze odbierany jest pozytywnie.

Obrady zakończono dość szybko i w podniosłej atmosferze. Taki charakter miała też cała sesja. To na pewno niezapomniany moment zwłaszcza dla Krzysztofa Kaczmarskiego, który w poniedziałek zasiądzie na fotelu burmistrza i już oficjalnie rozpocznie kadencję.

Stanisław Początek zaś opuści dotychczasowy gabinet w urzędzie miasta, ale jak zapowiedział – nie zaprzestanie aktywności zawodowej i pracy na rzecz samorządu.

Nie mamy czego się wstydzić. Staraliśmy się tę gminę rozwijać. Widać to we wszystkich dziedzinach. Zwłaszcza ostatnia kadencja była rekordowa. – mówił do dziennikarzy odchodzący włodarz już po zaprzysiężeniu swego następcy.

Stanisław Początek przypomniał, że tylko w ostatniej kadencji na inwestycje wydano ponad 70 mln. zł, z czego przeszło 50 mln. zł pozyskano z funduszy zewnętrznych.

Oczywiście zawsze można rozważać, czy można było zrobić więcej. Ale to dzieje się w danych realiach, tu i teraz zapadają decyzje. Nie da się zmniejszyć podatków i zwiększyć wydatków. Takich cudotwórców nie ma.

Bardzo cenię sobie współpracę i spotkania z ludźmi. Tysiące godzin spędzonych z ludźmi na spotkaniach, zebraniach. Wyciągałem z tego wnioski. Skończyłem kadencję z poczuciem dobrze wypełnionego obowiązku. Miasto się nam rozwija, a gmina nie wyludnia. Mam nadzieję, że nowemu burmistrzowi uda się zachęcić kolejnych inwestorów do Dąbrowy, jak mnie udało się pozyskać pierwszego. Pozostaje to kontynuować – mówił odchodzący burmistrz, który nie ma jeszcze dokładnych planów na przyszłość, ale wie, że dalej chce się poświęcić pracy na rzecz samorządu lokalnego.

Mam kilka propozycji. Moim zamiarem jest dalsza zawodowa aktywność dla dobra samorządu i mieszkańców.

Odchodzący burmistrz zaprzeczył, by w jakikolwiek sposób starał się o stanowisko wicestarosty. Jak zaznacza – nie otrzymał takiej propozycji i nawet by jej nie rozważał.

Radni powiatowi w większości zostają potem wybrani na stanowisko wicestarosty. Mówiłem już wcześniej, że startuję w jednym kierunku, tylko na stanowisko burmistrza. Dlatego nie ubiegałem się o stanowisko radnego. Nie ubiegałem się o stanowisko wicestarosty, ale wiem, że takie informacje „na mieście” się pojawiały i cieszę się, bo świadczy to o tym, że zyskałem zaufanie ludzi, i że jest wiele osób, które dobrze mnie oceniają. – podsumował burmistrz, którego (przy takim układzie sił w powiecie) w kuluarach obstawiało się jako bardzo dobrego wicestarostę i niemal „pewnik” do tego fotela.

Każda kadencja ma to do siebie, że oczekujemy zmian. Nowe miejsca pracy, obwodnica to są bardzo ważne hasła i mocne, z których się wywiążę, ale na to trzeba czasu. Ale dzisiaj przede wszystkim ze społeczeństwem, w sposób partnerski i bliski, chciałbym określić te najważniejsze potrzeby. – mówił do mediów, Krzysztof Kaczmarski.

Nowy burmistrz określił też najważniejsze akcenty, na które będzie przede wszystkim kładł nacisk w swoim urzędowaniu: większą dostępność do urzędu i przyjazną obsługę petentów, potrzeby mieszkańców wsi (przypomnijmy, że w drugiej turze to Kaczmarski pozostawił Początka w tyle, jeżeli chodzi o głosy wyborców wiejskich, podczas gdy pierwsza tura wcale tego nie zapowiadała), zwiększenie budżetu obywatelskiego i większy udział mieszkańców we współdecydowaniu o tych funduszach.

Nowy burmistrz dementował także zamiary rewolucyjnego wywrócenia urzędu „do góry nogami” i drastycznych cięć kadrowych. Na razie nie odnosił się do sporządzonego przez poprzednika budżetu, ale zaznaczył, że na pewno zmiany będą potrzebne.

Jeszcze nie wszyscy radni zdążyli się w ten materiał zagłębić. Na pewno niektóre zmiany muszą być. Na to wszystko potrzebuję czasu. Od poniedziałku będę sprawował funkcję. Znacie mnie – moja osoba nie ma rewolucyjnego podejścia do życia. – deklarował nowy burmistrz.

W tym miejscu warto przypomnieć zobowiązania przedwyborcze Krzysztofa Kaczmarskiego, z których będzie rozliczany po czterech latach kadencji.

  • Ochrona przeciwpowodziowa powiatu, miasta i gminy
  • Czysta i tania woda, budowa lokalnego ujęcia wody
  • Budowa mieszkań socjalnych, oraz mieszkań z poręczeniem miasta dla młodych mieszkańców
  • Decydowanie mieszkańców Sołectw i Rad Osiedli o wydatkach z budżetu gminy na ich terenie. Więcej środków dla Sołectw i Rad Osiedlowych
  • Większe pieniądze dla wsparcia mieszkańców wsi z projektów UE i krajowych
  • Podjęcie działań zmierzających do obniżenia sceny ścieków odprowadzanych do kanalizacji sanitarnej
  • Wspieranie projektów z wykorzystaniem źródeł energii odnawialnej – dopłaty do wymiany źródeł ogrzewania domów
  • Rozwiązanie problemu rosnących cen ogrzewania na os. Westerplatte i Kościuszki
  • Przebudowa centrum miasta wraz z odnowieniem budynków wokół rynku
  • Powołanie Centrum Obsługi Inwestora dla Strefy Aktywności Gospodarczej
  • Wykup terenów w utworzonej Strefie Aktywności Gospodarczej i ich uzbrojenie
  • Wsparcie dla nowo powstających przedsiębiorstw – obniżenie opłat i zmniejszenie lokalnych podatków np. od środków transportu
  • Większa dbałość o potrzeby osób starszych i niepełnosprawnych
  • Osiedlowy Klub Seniora z dostępem do rehabilitacji

W drugiej turze wyborów Krzysztof Kaczmarski uzupełnił swoje obietnice wyborcze o kolejne zobowiązania. W ulotce wyborczej zwycięzcy czytamy:

Pilne potrzeby najczęściej zgłaszane przez Mieszkańców Gminy i Miasta podczas osobistych spotkań w I turze kampanii. Chcę je dodatkowo realizować w moim programie wyborczym, przedstawionym wcześniej Państwu.”

  • Budżet obywatelski dla miasta i sołectw
  • Modernizacja sieci wodociągowej, likwidacja rur azbestowych
  • Naprawa funkcjonowania Spółki Wodnej
  • Sprawna melioracja na obszarach wiejskich
  • Utworzenie Inkubatora Przetwórstwa Rolnego, w celu przetwarzania i odsprzedaży plonów
  • Bezpłatne korzystanie z basenu przez dzieci i młodzież w ramach zajęć szkolnych
  • Usprawnienie komunikacji w obrębie centrum miasta
  • Budowa chodników w wioskach na obszarach, gdzie zagrożone jest bezpieczeństwo pieszych m.in.: Nieczajna Górna, Żelazówka – Dąbrowa T. Szarwark, Gruszów Wielki i Mały
  • Większe dotacje dla Stowarzyszeń m.in. dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku i Klubów Sportowych oraz OSP
  • Budowa żłobka na terenie Gminy
  • Objęcie specjalnym programem wsparcia młodych talentów w szkołach podstawowych i gimnazjach
  • Nawierzchnie asfaltowe dróg dojazdowych na terenach wiejskich
  • Poprawa stanu oświetlenia dróg
  • Budowa Wiejskiego Centrum Kulturalnego w Morzychnie i Nieczajnie Górnej
  • Elektroniczny dostęp do procedur urzędowych, tak aby maksymalnie przyspieszyć załatwianie spraw oraz zwiększyć ilość tych, które można załatwić bez wychodzenia z domu
  • Komputer z dostępem do Internetu na terenach wiejskich dla rodzin w trudnej sytuacji materialnej

SPRAWA PIERWSZORZĘDNEJ WAGI TO PRACA”

P.S: Nowemu burmistrzowi Krzysztofowi Kaczmarskiemu życzymy siły i determinacji w wypełnianiu wszystkich zobowiązań przedwyborczych, sukcesów w tej kadencji; by po czterech latach urzędowania mógł podsumować swoją pracę z uśmiechem i poczuciem dobrze wypełnionego obowiązku względem mieszkańców.

Ustępującemu włodarzowi zaś życzymy dalszych sukcesów na niwie zawodowej, nieprzerwanej pracy na rzecz i dla dobra samorządu, oraz spełnienia wszelkich zamierzeń, na które nie znalazł czasu podczas dwudziestu lat dobrze sprawowanej służby publicznej.

Ula Skórka i redakcja e – Kuriera Dąbrowskiego

fot.UM w D.T.

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 6 grudnia 2014 o 21:46
    wredny :
    Buśko niech najpierw zrobi porządek w swoich nieruchomościach i wyjaśni status firmy która zarządza mieniem komunalnym.Potem niech dopiero uszczęśliwia miasto.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 35)
  2. 6 grudnia 2014 o 22:46
    Niechec :
    Ludzie nie chca Krajewskiego!!! Bylem ostatnio w starostwie i tam tylko czekaja az pojdzie do gminy bo ani pracownicy starostwa ani radni nie chca z nim pracowac!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 30)
  3. 6 grudnia 2014 o 22:49
    Karol :
    Jak sobie Kaczmarski wezmie Krajewskiego na zastepce- to bedzie glupi i glupszy!!hahaha
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +18 (w sumie : 56)
  4. 6 grudnia 2014 o 22:59
    wyborca :
    Gratuluję nowemu burmistrzowi. Mam nadzieję, że nie zafunduje nam na wice krajewskiego, bo tego pana stanowcza większość nie chce. Głosowaliśmy na Kaczmarskiego i zmiany, a nie na starego i niesprawdzonego starostę. Wiele gorzkich słów napisano pod adresem pana z pisu, więc szkoda powtarzać, wystarczy przypomnieć i podpisać się pod tym. Kaczmarski TAK, krajewski NIE, NIE, NIE !
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +22 (w sumie : 54)
  5. 7 grudnia 2014 o 07:39
    anita :
    To nie jest prawdą, że mamy zaprzysiężonego nowego Burmistrza. Na stronie Urzędu widnieje nam Miłościwie panujący P.Początek. No cóż odpowiedzialny za stronę nie miał żadnej możliwości zdobyć zdjęcia nowego Burmistrza, gdyż nigdzie takie nie widnieje. Albo inaczej -do poniedziałku będzie wpatrywał się na stronę swojego guru.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 23)
  6. 7 grudnia 2014 o 09:21
    Wyborca :
    Ale sie nam wydarzylo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 20)
  7. 7 grudnia 2014 o 11:36
    Do Burmistrza :
    Bardzo prosimy Cię nasz nowy włodarzu. Nie daj sobą manipulować. Jeśli chcesz być przedstawicielem mieszkańców, nie bierz za swojego zastępcę pana Krajewskiego. On, jeżeli ma godność i jest takim politykiem, za jakiego się uważa (czyli z klasą), to nie powinien robić żadnych nacisków. To, że poparł pana Kaczmarskiego, wcale go nie zobowiązuje do takiej "wdzięczności". Miał do wyboru Kaczmarskiego lub Początka.. Z wiadomych względów poparł pana K. Niech mu wystarczy, że jego radni weszli do koalicji i będą coś znaczyć w tej kadencji. Pozdrawiam i proszę o wypowiedzi na ten temat. Pomóżcie Burmistrzowi Kaczmarskiemu. Podawajcie propozycje, kogo widzicie na tym stanowisku??? Pozdrawiam wszystkich
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +27 (w sumie : 47)
  8. 7 grudnia 2014 o 11:41
    at :
    Jeżeli p.Krajewski zostanie v-ce, to będzie zwykły układ "coś za coś". Nie wyobrażam sobie tego pana ponownie przy władzy, do której tak bardzo stara się dopchać na różne sposoby. Jeśli tak się stanie, to pan Kaczmarski straci twarz, nie mówiąc już o niezależności!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +20 (w sumie : 46)
  9. 7 grudnia 2014 o 12:09
    Bosak :
    Zgadzam się , wszyscy na stanowisko vice, byle nie Krajewskiego. Ale porozumienie podpisane i nie jest to porozumienie bezinteresowne!!! Mimo dużego oporu społeczeństwa nielubiany Krajewski będzie vice, przecież był na ostatniej sesji( czego zwykle nie robi) pilnować aby ten zaszczyt go nie ominął. No i druga strona porozumienia, czyli Buśko ... przecież zostaje wakat prezesa spółdzielni... Współczuje wrednemu jak i nam wszystkim spółdzielcom, teraz z zarządem nieruchomości sobie nie radzi a co się stanie ...... Zobaczymy.....
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 28)
  10. 7 grudnia 2014 o 12:19
    DO WYBORCY :
    ZGADZAM SIĘ Z TOBĄ TYLKO NIE WIESŁAW!!!!!!!!!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +28 (w sumie : 48)
  11. 7 grudnia 2014 o 13:43
    senior :
    Krzysio będzie nikim,jak Wiesio będzie Vice!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +18 (w sumie : 34)
  12. 7 grudnia 2014 o 13:57
    Włodek :
    Jeśli pan Kaczmarski weźmie na zastępcę Krajewskiego, to będzie początek końca. Położy uszy po sobie i wszyscy "doradcy" będą rządzić tylko nie on. Zobaczycie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +18 (w sumie : 34)
  13. 7 grudnia 2014 o 14:03
    Olek :
    a to był jakiś konkurs nabór że pani Mirella przewodniczącym komisji została???? czyżby mamusia z mienia komunalnego kolejną córcię chce wepchac na jakies panstwowe stanowisko?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +20 (w sumie : 24)
  14. 7 grudnia 2014 o 14:08
    Ala :
    gdyby Wiesław został zastępcą, prędzej czy później (raczej prędzej) doprowadziłby do upadku Kaczmarskiego, myślę, że pan Buśko byłby bardzo dobrym zastępcą, jest konkretnym człowiekiem i uczciwym
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 30)
  15. 7 grudnia 2014 o 15:20
    olga :
    Pana Krajewskiego poparło 1760 mieszkańców gminy,więc uważacie że to mało? Będzie bardzo dobrym zastępcą Pana Kaczmarskiego.Doświadczenie ma i biznesowe i samorządowe,więc przestańcie ujadać i uszanujcie wolę wyborców.Wiadomo,że nie wszystkim jest to na reke,ale wola ludu prawem!!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -11 (w sumie : 49)
  16. 7 grudnia 2014 o 16:34
    miś :
    Błagam tylko nie Krajewski na vice Burmistrza!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 42)
  17. 7 grudnia 2014 o 16:40
    wyborca :
    Szkoda tylko że Początek nie potrafi się usunąć tylko dalej si wpycha do władzy, tym razem na dyrektora PUP, po prostu żałosne......
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -10 (w sumie : 40)
  18. 7 grudnia 2014 o 16:53
    :Andrzej :
    To karygodne podejscie urzednika odpowiedzialnego za informatyke-,-brak zdjecia nowego burmistrza-tak samo zdjceia z mikolaja 3/4 pokazuje bylego buristrza, a nie dzieci to typowe dla paa Or.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 26)
  19. 7 grudnia 2014 o 17:26
    blokowicz :
    do Do Burmistrza...no, przed wyborami mówili na mieście,że ma być P.Stefańczyk albo P.Orwat ale ,nie wiem komu w kampanii pomagali.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 14)
  20. 7 grudnia 2014 o 17:38
    Dąbrowianka :
    Zgadzam się z poprzednikiem.Zdjęcie nowego Burmistrza powinno ukazać się na stronie gminy na drugi dzień po wyborach. Widać "komuś" żal jest odchodzącej władzy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 26)
  21. 7 grudnia 2014 o 17:39
    abc :
    informacja o tym ze Kaczmarski zostal burmistrzem juz sie ukazala na stronie UM a jak ktos nie wie jak wyglada to jeszcze moze sobie poogladac na plakatach wyborczych ktore jeszcze wisza w Dabrowie jak nowy burmistrz zacznie urzedowac to sie o tym napewno pojawi informacja na stronie UM juz sie nie macie czego czepiac
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 22)
  22. 7 grudnia 2014 o 17:59
    A ja :
    Bardzo proszę pana burmistrza o zastępcę Krajewskiego - pracowity, uczciwy,kompetentny
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -31 (w sumie : 67)
  23. 7 grudnia 2014 o 19:12
    wredny :
    Panie Bosak myślałem że jestem idiota.Pana wpis mnie dowartościował.Szkoda że Kurier nie udostępnia możliwości wymiany poglądów.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 3)
  24. 7 grudnia 2014 o 19:14
    bystry :
    Wiesio z dala od wszelkiej władzy. Inaczej czeka nas klęska, ośmieszenie i pisowska nienawiść.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 23)
  25. 7 grudnia 2014 o 19:24
    :Andrzej :
    Popieram pana .Krajewskiego,facet jest bezposredni grzeczny, nie jest lajdakiem,a ze ma mocne poparcie ludzi to widac w uzysknych glosac,h, demokracja to wiekszosc oraz mozliosc rzadzenia trzeba to uszanowac icieszyc sieze sie panowie dogadali i jest wynik.Brawo panowie,
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -14 (w sumie : 42)
  26. 7 grudnia 2014 o 20:05
    klara :
    Jaki jest Krajewski?? To Kazdy dobrze wie i nikt sie nie da nabrac na bajki o jego uczciwosci i pracowitosci!! Hahaha Nie znam nikogo drugiego kto by mial w sobie tyle jadu i obludy!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 20)
  27. 7 grudnia 2014 o 20:08
    gajowy :
    oglądałem na stronie starostwa wizytę Św.Mikołaja w Domu Dziecka z udziałem władz miasta/przewodniczący Rady Miejskiej oraz były burmistrz/ i powiatu/starosta/ nie mogłem doszukać się na fotkach obecnego burmistrza Dąbrowy T............może nie miał czasu?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 20)
  28. 7 grudnia 2014 o 20:10
    Pb :
    A Cyran- proboszcz od siedmiu bolesci niech sie lepiej zajmie kosciolem po uprawianie polityki z Kaczmarskim nie wyjdzie mu na dobre! A za kazanie w zeszla niedziele to powinni sie go pozbyc z dt! Bo nikt o nim nie ma dobrej opinii a ludzie sie boja zglaszac do kurii poczynania tego niby ksiedza!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +15 (w sumie : 25)
  29. 7 grudnia 2014 o 20:13
    Natka :
    Czytając te komentarze zauważam pewną prawidłowość. Przed pierwszą turą wyborów na Burmistrza najwięcej krytycznych wpisów dotyczyło osoby P. Buśko. Między pierwszą a druga turą był spokój. Nazwisko Buśki w ogóle się nie pojawiało. Teraz kiedy wspomina się o możliwości objęcia przez niego funkcji z-cy Burmistrza nastąpił kolejny atak na jego osobę. Myślę, że to nie przypadek. Przypuszczam, że to zwolennicy Wiesława chcą przedstawić tą kandydaturę w złym świetle. Mam nadzieję, że im się nie uda, bo nowy Burmistrz potrafi właściwie wybrać spośród tych dwóch Panów.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 25)
  30. 7 grudnia 2014 o 20:18
    Żul :
    Pan Początek jak pójdzie do PUP to nich wezmie z sobą te panie najmądrzejsze i panów co mu tak pomogli przegrać te wybory . Mota cośta chcieli !!!!!!!!!!!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 19)
  31. 7 grudnia 2014 o 20:36
    Włodek :
    do A ja. A któż to ten zastępca Krajewskiego ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 8)
  32. 7 grudnia 2014 o 20:38
    śledzący :
    Na zastępcę tylko KRAJEWSKI I NIE PISZCIE GŁUPOT bo jak patrzę na wpisy to jest totalnie tak jak w TVN -WSZYSCY TYLKO NIE PIS -LUDZIE POWAGI TROCHĘ
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -6 (w sumie : 42)
  33. 7 grudnia 2014 o 20:44
    Do Bosaka :
    Porozumienie dotyczyło tylko koalicji w Radzie Miejskiej i wszystkie zapisy zostały zrealizowane. Nie było w umowie ani słowa o stanowisku wiceburmistrza dla Krajewskiego. To co PiS dostał musi wystarczyć. To i tak bardzo dużo. Przecież udzielenie poparcia, to sprawa wirtualna. Kto wie ilu z PiS poszło na wybory i na kogo głosowali. Może poszli ci, którzy wcześniej nie byli, tzn w pierwszej turze? Poza tym poparcie przywódcy dawali bezinteresownie, bo chodziło im tylko o wyeliminowanie byłego burmistrza.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 24)
  34. 7 grudnia 2014 o 21:03
    wiedzący to i owo :
    Panie Kaczmarski, jeśli zależy Panu na losie miasta choć odrobinę i mieszkańców traktuje Pan nieco poważnie (że niezbyt, to wiadomo, bo nas Pan zdradził kumając sie z krajewskim) to niech Pan wiesława odstawi baaaardzo daleko od siebie. Jeśli nie, to najpierw zginie Pan, potem reszta tzw. "Niezależnych", a na końcu miasto.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 26)
  35. 7 grudnia 2014 o 21:11
    obserwatorka :
    Na stronie Urzędu Miejskiego w Szczucinie zdjęcie nowego Burmistrza umieszczono 5 minut po zaprzysiężeniu. Można ? można. Takie umiejętności posiada 10-letnie dziecko. Ciekawe kto w Dąbrowie blokuje zmianę zdjęcia Burmistrza. Ogólnie nie chodzi o zdjęcie, ale o zasadę tzw. przyzwoitości - chyba, że to pojęcie w gminie jest mało znane niektórzy publicznie to nawet udowodnili .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 24)
  36. 7 grudnia 2014 o 21:16
    Bosak :
    Do Olga.... Masz rację Krajewski zdobył 1760 głosów ale byli lepsi od niego :) i jeden z nich wygrał. No cóż Pan Wiesław był już starostą i nic wielkiego nie zdziałał . Chwalił się ile to dróg w powiecie wybudował ale nie powiedział ile spaprał , przykład Ulica Grunwaldzka gdyby nie mieszkańcy to byłby straszny KNOT ( zresztą nad ciągiem tej trasy do dziś jest kontrola ),ale zbliżały się wybory ..... I wiele innych... Pozdrawiam
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 25)
  37. 7 grudnia 2014 o 21:35
    jarek :
    Wszyscy narzekają na Krajewskiego, sam go nie lubię bo jest to człowiek, który ma złe podejście do innych ludzi. Ale jako osoba zarządzająca nie jest to zły wybór (stanowisko zastępcy to dobre miejsce dla niego) a wszystkie komentarze narzekające na niego to komentarze tych nierobów ze starostwa, którzy nic cały dzień nie robią a jak im się zwróci uwagę i zagrozi utratą stanowiska to wielce obrażeni, pfu.. Aczkolwiek posada zastępcy burmistrza, to (nie oszukujmy się) posada dla "ciecia", dlatego wątpliwe, żeby człowiek o tak wygórowanym ego (jakim niewątpliwie jest Krajewski) zgodził się na tą posadę.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -11 (w sumie : 19)
  38. 7 grudnia 2014 o 21:43
    wredny :
    Pani Anito M jesteś warta tej nagrody którą kiedyś dostałaś.Tak to zlokalizowałem.Ale umiejętność ładnego pisania to mało.Trzeba jeszcze analizować stosunki społeczne.Jeżeli oceniamy izolujemy się od rodziny znajomych rodziny.I mniej emocji.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 4)
  39. 7 grudnia 2014 o 22:17
    wyborca :
    Zastanawiam się kto i dlaczego tak bardzo boi się pana Krajewskiego i wypisuje o nim głupoty. Ten pan miał zbyt wielu wyborców i to już w 1 turze,a więc nie do końca jest tak jak probują go przdstawiać wystraszeni(dyrektorzy, urzędnicy?)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -8 (w sumie : 46)
  40. 7 grudnia 2014 o 23:18
    stary wyga :
    Tylko nie Krajewski na wice, głosujcie!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 56)
  41. 8 grudnia 2014 o 05:40
    Pb :
    Jaja chyba sobie robicie piszac o Krajewskim ze jest mily, grzeczny i kompetentny!!! Ja osobiscie wiekszego ... nie znam!! Ten Ktos powinien Juz dawno zrezygnowac z polityki bo to chodzaca obluda i czlowiek do szpiku kosci przesaczony jadem i zawiscia a w dodatku bardzo msciwy!! Krajewski NIE CHCEMY CIE!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 34)
  42. 8 grudnia 2014 o 10:14
    Obserwator x :
    Pracownicy UMiG to strach przed Krajewskim jest powodem pisania tych bzdur .Proszę weżci się za robotę a będzie wszystko dobrze.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 26)
  43. 8 grudnia 2014 o 10:22
    xxx :
    Najlepsza jest posępna mina minorczyka :P hahaaa A gdzie się podział Orwat?? Zawsze na pierwszym planie, nawet przed burmistrzem, a teraz gdzieś siedzi ciuchutko, że ani go nie widać :P
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +21 (w sumie : 27)
  44. 8 grudnia 2014 o 10:50
    doKRZYKACZY :
    wiecie co nie wiem skąd się wzięła opinia że pracownicy urzędu miejskiego boją się o pracę? Dla tych którzy są kiepsko poinformowani nie tak prosto jest zwolnić urzędnika państwowego bo macie takie widzi misie. A nawet jak ktoś dostanie wypowiedzenie umowy którą ma zawartą na czas nieokreślony czyli w praktyce do emerytury odwoła się do sądu pracy i będzie przywrócony z powrotem na miejsce pracy. Także spokojnie urzędnicy nie ma się co martwić a Ci którym już pociekła ślinka na etat w urzędzie mogą obejść się smakiem bo nawet jak zwolni się miejsce w skutek przejścia danego pracownika na emeryturę to na pewno Pan Kaczmarski będzie miał je już zarezerwowane. Pozdrawiam i życzę powodzenia w szukaniu pracy osobom bezrobotnym.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +23 (w sumie : 27)
  45. 8 grudnia 2014 o 11:13
    Turysta :
    HA! Co za nagonka na Krajewskiego :)) Aż tak się boicie urzedasy ? Boicie się realnej reformy w gminie? Kaczmar będzie jedynie się ze wszytskimi witał i uśmiechał. Lepszy niż poprzednik ale bez szału. Realne pomysły na zmiany w gminie miał ma i będzie miał Krajewski. Tylko on na burmistrza!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -17 (w sumie : 51)
  46. 8 grudnia 2014 o 12:16
    ula :
    gdyby Krajewski miał takie super poparcie to wygrałby wybory, a tu co... ze swoim wynikiem nie wszedł nawet do drugiej tury o czym to świadczy chyba nie o tym by go społeczeństwo chciało w Urzędzie - liczymy i wierzymy w rozsądek Pana Burmistrza Kaczmarskiego
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +18 (w sumie : 36)
  47. 8 grudnia 2014 o 13:17
    jacek :
    Proszę krzykaczy o podanie jednego przykładu niegodziwości Pana Krajewskiego i wcale nie muszą tego czynić pod własnym nazwiskiem.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -8 (w sumie : 32)
  48. 8 grudnia 2014 o 14:12
    Staszek :
    Gdyby nie P.Krajewski, to P.Kaczmarski nie zostałby Burmistrzem Dąbrowy , o tym każdy, nawet dziecko wie. Więc udajcie się na oczyszczalnie ścieków w pobliże swojego idola i tam oddajcie nadmiar świństwa, jadu i obrzydliwej wydzieliny.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -9 (w sumie : 31)
  49. 8 grudnia 2014 o 15:37
    :Andrzej :
    O godz.15.30 na stronie um dabrowa tarnowdka na tle biaego domku nadal pan Poczatel.portre czy zdecie ,to Oczywisce spryt pana "najwazniejszego " Orw.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 15)
  50. 8 grudnia 2014 o 16:17
    Do gajowego :
    To nie tak jak myślisz. W tej ekipie nie było dla niego miejsca. Nikt mu nie powiedział. Myślę, że okres B.Narodzenia jest na tyle długi, że na pewno odwiedzi dom Dz. i nowy burmistrz, ale niekoniecznie w tak obłudnym towarzystwie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 17)
  51. 8 grudnia 2014 o 17:05
    Anonim :
    wkrótce imprezy opłatkowe w szkołach, więc jeszcze się nachodzi.Chyba że obierze inną drogę niż poprzednik.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 12)
  52. 8 grudnia 2014 o 17:19
    Spółdzelca :
    Oddaliśmy głos na pana Kaczmarskiego tylko i wyłącznie z tą myślą, że pan Krajewski zostanie wice. W innym wypadku pan Kaczmarski nie otrzymałby naszych głosów. Panie Kaczmarski będziemy się czuli bardzo oszukani, nich pan uszanuje wolę wyborców i pomoc pana Krajewskiego.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -19 (w sumie : 55)
  53. 8 grudnia 2014 o 17:42
    Bosak :
    Do Jacek... Jak byś nazwał osobę którą znasz kilkanaście lat , która przez ten czas tylko raz podała Ci rękę i to tuż przed wyborami?? Taki właśnie jest Krajewski... To wiem z autopsji... Pozdrawiam
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 29)
  54. 8 grudnia 2014 o 17:43
    do Spółdzielca :
    A my głosowaliśmy na NIEZALEŻNEGO Kaczmarskiego, a nie w pakiecie z krajewskim. Niech nas nowy burmistrz nie oszukuje wybierając wiesława na zastępcę, bo jeden szwindel wystarczy. Daliśmy się nabrać na hasła o niezależności, więc, Panie Burmistrzu, ratuj honor i resztki wiary, które może Pan odzyskać. Krajewski do domu.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +17 (w sumie : 39)
  55. 8 grudnia 2014 o 17:45
    Bosak :
    I do Bosaka... Oczywiście zgadzam się z Tobą. Jednak nie wiem czy zgodzisz się ze mną , iż takie porozumienia mają tzw. drugie dno, czyli nie jest bezinteresowne. Oczywiście mogę się mylić. Czas pokaże. Pozdrawiam
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 15)
  56. 8 grudnia 2014 o 19:24
    Do do Spółdzelca :
    Wyborców Niezależnych jest tyle samo co wyborców PiS. Bez wyborców PiS pan Kaczmarski nie byłby burmistrzem. I jeszcze jedno nazwiska piszemy z wielkiej litery. Zapraszam do szkoły, bo nie podejrzewam,że chcesz kogoś obrazić.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -9 (w sumie : 37)
  57. 8 grudnia 2014 o 20:00
    gajowy :
    Dyskusja i panika nt. z-cy burmistrza nabiera tempa i liczenie na przechylenie szali wydaje się być coraz bardziej bezowocna.Poprzednik, mimo negatywnych opinii sam decydował,kto będzie jego zastępcą i tak było przez kilka kadencji.Nagle w tym przypadku maja decydować internauci ????? Zapytam ,dla czyjego dobra ???
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +23 (w sumie : 33)
  58. 8 grudnia 2014 o 20:14
    mp.memo :
    TYLKO KRAJEWSKI NA ZASTĘPCE INACZEJ NIC Z TEGO NIE BĘDZIE ,
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -18 (w sumie : 44)
  59. 8 grudnia 2014 o 21:42
    maturzysta :
    Na tym portalu jeszcze kilkanaście dni temu opluwany był Pan Kaczmarski wówczas jeszcze nie Burmistrz, z pewnością przez sługi ówczesnego burmistrza, teraz tą wredną wydzieliną od tych samych, częstowana jest inna osoba. Co za ohyda. Jeszcze kilka miesięcy nauki i spieprzam stąd.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 34)
  60. 8 grudnia 2014 o 22:17
    Wyborca :
    gajowy........... no co ty ....... nie wiesz dla czyjego dobra hahahahahhaaaaa
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 7)
  61. 9 grudnia 2014 o 09:43
    gajowy :
    wyborco...jesteś chyba na złym tropie...chodzi bowiem o te osoby które czują się wystraszone,nowym "złym" zastępcą.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 16)
  62. 9 grudnia 2014 o 10:32
    halo :
    Czy to prawda,że pan M.C., mający również zasługi w promowaniu pana Kaczmarskiego też chciałby być v-ce?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 9)
  63. 9 grudnia 2014 o 14:40
    aaaa :
    Jak dużo nienawiści w niektórych komentarzach. A pan Krajewski uzyskach w pierwszej turze trzeci wynik i zastępcą powinien zostać.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 24)
  64. 9 grudnia 2014 o 15:12
    Do gajowego :
    Będzie Ryczek Stanisław obecny sekretarz !
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 23)
  65. 9 grudnia 2014 o 15:53
    anonim :
    Krajewski na zastępce burmistrza się tylko nadaje i tak Pan burmistrz powinien go wybrać ponieważ jak by nie on to nie został by Pan Kaczmarski burmistrzem
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -9 (w sumie : 27)
  66. 9 grudnia 2014 o 17:39
    aaa :
    w magistracie są narazie ...... uniki św.Weroniki
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 8)
  67. 9 grudnia 2014 o 17:57
    anna :
    No i mamy pierwszy sukces informatyków z Urzędu Miejskiego .Po kilku dniach udało im się uaktualnić na swojej stronie zdęcie Burmistrza. Moja 70-letnia babcia wybierała się do urzędu z pomocą w tej sprawie - mówiła, że dla niej zamiana zdjęć to pikuś.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 12)
  68. 9 grudnia 2014 o 19:17
    do "mp.memo" :
    Czy pisząc, że "TYLKO KRAJEWSKI NA ZASTĘPCE INACZEJ NIC Z TEGO NIE BĘDZIE" sugerujesz, że obecnie wybrany większością głosów burmistrz jest do d... i bez Krajewskiego sobie nie poradzi? Tylko tak pytam.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +15 (w sumie : 19)
  69. 9 grudnia 2014 o 19:43
    jasmina :
    Juź decyzje zapadly vice burmistrzem jest Stanisław co byl sekreterzem tak wynika z tabliczki przy sekretariacie
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 21)
  70. 9 grudnia 2014 o 20:56
    kombinator :
    nigdy bym nie głosował na Maćka jak bym wiedział kogo wybrał na zastępce... to jest jego pierwsza i ostatnia...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 18)
  71. 9 grudnia 2014 o 21:19
    Bosak :
    Już mamy vice i cała dyskusja na portalu już nie będzie taka " ciekawa" pozdrawiam wszystkich....
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 16)
  72. 9 grudnia 2014 o 21:46
    Towarzysz :
    Nie dostrzegam żadnej różnicy pomiędzy St. Ryczkiem a St. Początkiem, więc wolę jednak na Vice Poczatka. Krzychu nie idź ta drogą bo wpadniesz w bagno.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 17)
  73. 9 grudnia 2014 o 21:48
    Do gajowego :
    Sekretorz będzie dobry. Przynajmniej będzie służył burmistrzowi, a nie mędrkował i rządził z za pleców szefa.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 15)
  74. 9 grudnia 2014 o 21:55
    Jadwiga :
    To kto jest v-ce? Pan Ryczek?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 14)
  75. 9 grudnia 2014 o 22:42
    Obserwator 7 :
    To w końcu Ryczek był za Początkiem czy za Kaczmarskim? Były burmistrzu musiał pan przegrać, skoro otaczał się pan takimi ludźmi.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 24)
  76. 10 grudnia 2014 o 06:29
    Włodek :
    To kto będzie sekretarzem ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 8)
  77. 10 grudnia 2014 o 09:10
    Wyborca 9 :
    Nigdy bym nie zagłosował na Kaczmarskiego gdybym wiedział, że Ryczek będzie wice. Panie Kaczmarski czuję się bardzo oszukany! No to nowy burmistrz zapewnił nam powiew świeżości.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 25)
  78. 10 grudnia 2014 o 09:52
    do Wyborcy9 :
    Wiesio Ci pasował?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 9)
  79. 10 grudnia 2014 o 09:59
    Do Włodek; :
    Pan Ryczek jest sekretarzem i Vice w jednej osobie,wiec za jedną wypłate pełni dwie funkcje.Oszczędności SIĘ ZACZĘŁY
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 14)
  80. 10 grudnia 2014 o 10:57
    Jola :
    To jest cały Ryczk, umiał się gość ustawić. FAŁSZ i OBŁUDA. I z Początkiem i z Kaczmarskim.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 20)
  81. 10 grudnia 2014 o 10:59
    mieszkaniec :
    Gdybyśmy my wyborcy wiedzieli, że taki powiew świeżości zafunduje nam nowy burmistrz nasz głos przekazany byłby komu innemu. Osobiście czuje,że zmarnowałem swój głos ... I nie pozostaje mi nic innego jak powiedzieć "przepraszam Staszku" No cóż, człowiek uczy się na błędach...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 17)
  82. 10 grudnia 2014 o 11:25
    wyborca :
    Ciekawe na kogo głosował Ryczek z rodziną. Myślę, że na Początka. O CO TU CHODZI ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 17)
  83. 10 grudnia 2014 o 13:43
    Pracownik Roku :
    W ZOZ też się właśnie zaczęły pożegnania pracowników - z powodu restrukturyzacji i finansowania zakładu. :(
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 14)
  84. 10 grudnia 2014 o 14:16
    Antek :
    Panie Krzysztofie Orwat!!! Kierowniku działu promocji czy czegoś takiego może byś Pan wreszcie dał na stronie choć notkę o nowym burmistrzu!!! Wiem iż cierpi Pan że nowy pryncypał to nie Początek ale jesteś Człowieku pracownikiem Urzędu miasta opłacanym z naszych podatków!!! Nie wszyscy chcieli Początka zrozum to Pan wreszcie i postępuj jak przystało!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 18)
  85. 10 grudnia 2014 o 14:19
    zwolennik zmian :
    Ale niektórzy są porąbani ;-) czy Wy myślicie, że jak głosowaliście na Kaczmarskiego to teraz jest zobowiązany spełniać Wasze życzenia?! Dajcie facetowi robić co uważa: albo obdarzyliście go mandatem zaufania albo nie! Każdy by chciał co innego! A może miał przed wyborami zrobić referendum kogo akceptujecie a kogo nie? trzeba było zaznaczyć na karcie głosowania, że jeśli Kaczmarski nie wywali połowy urzędu to głos trzeba uznać za nieważny :-P
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 19)
  86. 10 grudnia 2014 o 14:59
    niunia :
    Sekretarz - Ryczek , Wiceburmistrz- Ryczek, Spółdzielnia mieszkaniowa- Ryczek. I gdzie jeszcze będzie Ryczek? I z Początkiem i z Kaczmarskim.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +17 (w sumie : 21)
  87. 10 grudnia 2014 o 14:59
    ciekawski :
    Jeśli Ryczek będzie wice to mamy przykład typowego kolesiostwa. Żył w dobrej komitywie z poprzednim burmistrzem i kolesiował z Kaczmarskima, gość ma parcie na władze i cała swą rodzinkę obsadził już w białym domku. Jakie ma przygotowanie merytoryczne do pełnienia tej funkcji?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 16)
  88. 10 grudnia 2014 o 15:16
    Oszukany :
    Ludzie kogo myśmy wybrali na burmistrza? Widzicie co się dzieje? Kolesie zamienieją się stołkami i tyle! Nadal w Dąbrowie nie ma miejsca dla młodych ludzi. Awanse dostają 60letni kumple. Kaczmarski nigdy więcej nie dostanie głosów mojej rodziny!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 17)
  89. 10 grudnia 2014 o 16:21
    czytelniczka :
    Jadwigo...czy chcesz się upewnić czy podpowiedzieć ? Poczekaj ze trzy miesiące i będziesz wiedziała.Zastanawia,po co ci ta wiedza ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 5)
  90. 10 grudnia 2014 o 16:37
    blokowicz :
    do Oszukany,,Dziwi Twoja tak rozpaczliwa reakcja.Widzisz,jeżeli ktoś ma 60 lat to już mu niewiele zostało do emerytury i musisz wiedzieć,że taki ktoś posiada duże doświadczenie,które może przekazać młodym.Ci zaś powinni zaczynać,nie od funkcji np.wiceburmistrza bo tu potrzebna jest niestety wiedza.W urzędzie jest dość stanowisk,na których można zdobyć doświadczenie i tam winno się obsadzać ludzi młodych i to jest prawidłowość którą nowy,ale i poprzednik dobrze zna.Ja czekam spokojnie na działania nowego burmistrza,które deklarował w kampanii,jednak oceniał je będę nie po tygodniu urzędowania a po roku czy dwóch.Pozdrawiam.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 15)
  91. 10 grudnia 2014 o 16:48
    SoNG :
    do Pracownika Roku. Jest po wyborach, nie trzeba się starać o głosy wyborców to starostwo rękami dyrekcji szpitala robi porządki.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 11)
  92. 10 grudnia 2014 o 17:07
    Maria :
    Niestety Pan Ryczek - wszystko jedno kto będzie burmistrzem , ważne żeby On swoje ugrał , a jestem w 90 % prawie pewna że glosował na P. Początka . Wiatr zawiał z innej strony , to i Pan Ryczek się ustawił do wiatru - " byle z wiatrem " i kasa będzie . Ułożony , układny - i po cichu do przodu , bez względu na wszystko . Za chwilę będziemy otwierać lodówkę " jak w reklamie " i będzie wyskakiwał P. Stasiu Ryczek . Panie Początek - i właśnie tacy ludzie byli wokół Pana . Bardzo to jest przykre i zastanawiam się nad Pana refleksjami z kim Pan współpracował i smutne że Pan nic nie widział. Więcej nie napiszę , bo bym za dużo napisała.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 22)
  93. 10 grudnia 2014 o 19:02
    rozczarowana :
    Teraz naprawde widać jak ludzie potrafią się ustawić, Staszek cicho siedział bo z góry wiedział,że Krzyś go przygarnie do koryta.Teraz tylko czekać jak syn Ryczka zostanie prezesem spółdzielni i wszystko będzie ok? Wstyd i żenada!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 16)
  94. 10 grudnia 2014 o 19:22
    czytelniczka :
    do Marii.Dziwna decyzja nowego burmistrza,czyżby odcinał się od koalicjanta z kampanii wyborczej,któremu zawdzięcza stanowisko???
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 20)
  95. 10 grudnia 2014 o 20:07
    Wyborca :
    Maria zastanow sie czy ty nie miescisz sie w tej grupie wspolpraconikow ,osadzac innych, badz po prostu dobrym czlowiekiem i nie trac czasu na to aby to udowadniac " PAMIETAJ ze zlo zostaje i smuci a dobro do nas powroci "
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 7)
  96. 10 grudnia 2014 o 22:20
    jesteście porąbani .... jesteście :
    młodzi, młodzi, młodzi ..... ale jacy młodzi, którzy? ci którzy siedzą na necie i skomlą jak szczeniaczki odebrane od matki, których nikt nie chce przytulić i pogłaskać! bo ci młodzi, którzy są zdolni, coś umieją, mają pomysły i kompetencje albo prowadzą swoją działalność albo jakąś pracę. Ci, którzy tu siedzą i ubolewają nad decyzjami nowego burmistrza i ubolewają nad sobą nie nadają się do żadnej odpowiedzialnej pracy. Ryczek może nie ma 30 lat ale to akurat nie wada ale zaleta. Ma doświadczenie, wiedzę, jest opanowany i prezentuje wysoką kulturę osobistą. A jakie znaczenie ma, że u Początka był sekretarzem a nowy powołał go dodatkowo na v-ce? Zna gościa nie od dzisiaj, nie od dzisiaj ze sobą współpracowali i wie czego może oczekiwać. Ta decyzja jest racjonalna. Kolesiostwo było by wtedy, gdyby sprzedał stanowisko najbliższego współpracownika na 4 lata w zamian za głosy (na dodatek osobie z którą też ma jakieś doświadczenia - chyba nie najlepsze).
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 14)
  97. 10 grudnia 2014 o 22:21
    do czytelniczki :
    Kaczmarski wygrałby sam, bez Krajewskiego. Niepotrzebnie bał sie i z tego strachu rozum i honor mu odebrało. Żenujące. A że odcina się od niepotrzebnego koalicjanta to dobrze, bo to nie jest dobry i uczciwy człowiek.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 25)
  98. 10 grudnia 2014 o 22:21
    Ktoś :
    Zastanówmy się kto zarządza szpitalem? Czy to naprawa? Może rozdawnictwo dóbr.Starostwo dyrekcja,jedna opcja.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 12)
  99. 11 grudnia 2014 o 15:31
    ret :
    dzieki Bogu ze krajewski niezostal v-ce super
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 19)
  100. 13 grudnia 2014 o 03:02
    kot :
    to jaką teraz funkcję pełni Krajewski? Czyżby została mu tylko fucha radnego powiatowego w marnej opozycji? To i tak za dużo ...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 17)
  101. 13 grudnia 2014 o 17:06
    igi :
    tak tu czasem narzekano na informatyka dąbrowskiego, ze nie wprowadza zmian na stronie urzędu miasta na bieżąco. Ciekawe co powiecie na to, że w Bolesławiu nadal cisza jak przebiegła pierwsza sesja rady gminy, a była ona 1 grudnia. Tam to dopiero śpią snem zimowym. albo ustalenia owiane tajemnicą
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 6)
  102. 15 grudnia 2014 o 11:40
    D. :
    Inny temat: Oświetlenie przedświąteczne naszego Urzędu Miejskiego. Powiedzcie, co to za specjalista uznał, że urząd należy upiększyć w stylu "Małe Betlejem v.25"? Komu podoba się ten małomiasteczkowy, pretensjonalny, tandetny styl oświetlania "sopelkami" i innymi badziewiami Budynku, który jakby nie patrzeć jest naszą wizytówką? Czy nie można byłoby zainwestować w oświetlenie takie jak w budynku Sądu? Proste, ładne, podkreślające charakter budynku. A Urząd... jak stajenka betlejemska, tandetnie bez gustu... Nowy burmistrz wygląda na człowieka ze stylem - Panie Kaczmarski proszę się zastanowić nad swoją/naszą wizytówką.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 5)
  103. 2 stycznia 2015 o 14:20
    Obserwator :
    dlaczego nikt nic nie pisze
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)