Dzisiaj:
Sobota, 23 listopada 2024 roku
Adela, Erast, Felicyta, Klemens, Klementyn, Orestes, Przedwoj

6 zł za posegregowane i 12 zł za nieposegregowane

13 lutego 2013 | komentarzy 28

Tyle od lipca za wywóz śmieci płacić będa mieszkańcy Powiśla Dąbrowskiego. Magistrat chce jednak skorzystać ze zmian jakie dopuszcza nowelizacja ustawy śmieciowej.

 Od lipca tego roku wszyscy mieszkańcy Małopolski zapłacą nowy podatek śmieciowy – zastąpi on dotychczasowe opłaty za wywóz śmieci.

W Dąbrowie stawki ustalono już w roku ubiegłym – to 6 złotych za mieszkańca jeśli segreguje odpady i 12 złotych jeśli ich nie segreguje.

Nowelizacja ustawy śmieciowej ze stycznia tego roku umożliwia jednak zróżnicowanie tych opłat – i dąbrowski Urząd Miasta zastanawia się czy z tej opcji nie skorzystać. Urzędnicy chcieliby zróżnicować stawki w przypadku rodzin wielodzietnych przyznał na antenie, burmistrz Dąbrowy Stanisław Początek

Zastanawiamy się czy nie zmniejszyć tych stawek dla rodzin wielodzietnych,gdyż ilość odpadów nie zależy wprost proporcjonalnie od liczby mieszkańców gospodarstwa domowego i to chcemy wziąć pod uwagę. Zastanawiamy się także nad zróżnicowaniem stawki dla osób mieszkających w mieście i na wsi.Wszystkie te poprawki będą omawiane podczas marcowej sesji Rady Miasta w Dąbrowie. 

Tymczasem już teraz do mieszkańców Dąbrowy trafiać będą specjalne deklaracje śmieciowe, w których powinni określić sami czy będą odpady segregować czy nie. Wypełnione deklarację będzie trzeba dostarczyć do dąbrowskiego magistratu do końca maja.

Nowa ustawa śmieciowa wejdzie w życie od lipca tego roku.  (Agnieszka Wrońska)

źródło: Radio Kraków

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 13 lutego 2013 o 15:54
    xx :
    Będzie tak, że ja w mieście za sortowane śmieci zapłacę 6 złotych , albo więcej.A moja powiedzmy koleżanka z Gruszowa, która ma męża za granicą i 4 dzieci za nie sortowane zapłaci 2-3 złote.I znowu mieszkańcy Dąbrowy zrobieni na szaro.Niech mi ktoś wyjaśni i mnie oświeci dlaczego tak jest.Urodziłam się w Dąbrowie, pracuje, jem ,płacę podatki i marnie zarabiam jak inni.Dlaczego mam płacić więcej? woda droższa, kanalizacja ,podatki i śmieci. Że niby nam tu manna z nieba leci ,czy co? I dlaczego mam płacić tyle samo, co np.sześcioosobowa rodzina-czyli wprost mówiąc ja będę płacić za nich, nazywajmy rzeczy po imieniu.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 19)
  2. 13 lutego 2013 o 16:43
    BOJKOT :
    Cyt.:"...do mieszkańców Dąbrowy trafiać będą specjalne deklaracje śmieciowe, w których powinni określić sami czy będą odpady segregować czy nie. Wypełnione deklarację będzie trzeba dostarczyć do dąbrowskiego magistratu do końca maja." Nie odsyłajcie im zadnych deklaracji z powrotem,nie dajmy się doić jak te barany!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 12)
  3. 13 lutego 2013 o 20:23
    Tomek :
    na zachodzie segregowane smieci odbierane są bezpłatnie ponieważ to cenny surowiec wtórny,myśle że u nas powinno być podobnie może zwiększyło by to stopień odzysku a tak dalej wszystko do jednego wora i w okopy albo do lasu
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 15)
  4. 13 lutego 2013 o 20:44
    z bloku :
    A jak będzie w bloku?Nie myślę ze będziemy w mieszkaniu trzymać i segregować odpady jak gazety,plastik,butelki itd.Gdzie to mamy trzymać,na klatce?W mieszkaniu nie ma na to miejsca.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 7)
  5. 13 lutego 2013 o 22:14
    aska :
    ja tam se pojemniki na balkonie ustawie, nie bedzie kwiatkow, beda kosze mieszkam na 2 pitrze, poczekam co mi w lecie sasiedzi powiedza jak ich much zacza podgryzac :) ale bede mala taniej
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 5)
  6. 14 lutego 2013 o 09:41
    Barbara :
    Zgadzam się z Tomkiem. Bywam w Stanach, tylko, że tam nikt nie wrzuci do segregowanych śmieci np.nieumytej plastikowej butelki z mleka lub brudnego opakowania po jogurcie.Tamte odpady nadają się niemalże " z marszu" do przeróbki. Jeśli przyjmiemy tę metodę, to też możemy zabiegać o nieodpłatną zbiórkę.Jednak każda forma jaką przyjmiemy będzie wymagać naszej rzetelności i uczciwości.Będzie nam lżej to zaakceptować, jeśli popatrzymy na całą tę sprawę przez pryzmat walki o czystość naszego środowiska.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 8)
  7. 14 lutego 2013 o 10:19
    leon :
    Barbaro a czemu mam jeszce płacic za wode zuzyta do mycia tych opakowań.Niech to robia firmy recyklingowe które maja zamkniety obieg wody z oczyszczalnia, inaczej ekologiA wyklucza sie nawzajem. Poza tym Macie bardzo tania stawke najmniejsza chyba w Małopolsce.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 6)
  8. 14 lutego 2013 o 11:20
    yes :
    w stanach woda jest tak tania ze mozna zuzywac hektolitrami, nikt sie tam nie przejmuje oszczednoscia wody. w wielu miejscach nawet sie za nia nie placi
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 3)
  9. 14 lutego 2013 o 12:10
    leonie :
    weź wybierz opcje niesegregowania smieci i po problemie, taki problem umyc kubek po jogurcie faktycznie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 5)
  10. 14 lutego 2013 o 12:11
    przystepna :
    coz wbrew opiniom ,podoba mi sie ta ustawa ,wydaje sie nie droga ,ale dlaczego wieloletnie rodziny maja wyrzucac smieci taniej ?oni maja taka pomoc ze i smieci tyle samo co ja moga miec .A zeby bylo sprawiedliwie to moze smieci na kosze domkniete pokrywa bedziemy placic za realny ich wywoz .Kierowca bedzie rzetelnie zapisywal i nikomu nie bedzie krzywda utna sie wszelkie polemiki itd w blokach nie miesc na placu na segregowane smieci ,nikt wam nie kaze ich trzymac w kuchni przez dwa dni .Spacer dobrze zrobi kazdemu ze smieciami segregowanymi w malej reklamowce .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 8)
  11. 14 lutego 2013 o 14:17
    zoro :
    Ludzie zbieraja złom i sprzedaja zeby miec na chleb nikt nie pomysli o tych biednych
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 8)
  12. 14 lutego 2013 o 14:48
    samotna matka :
    Czy matki samotnie wychowujące dzieci też będą miały ulgi? Jakie będzie kryterium dochodowe? Czy dlatego że pracuję i o kilka złotych przekroczę kryterium dochodowe mam być karana? A rodzina, w której się chłopu robić nie chce ma mieć lżej?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 10)
  13. 14 lutego 2013 o 16:22
    ja :
    Choćby nie wiem jak kombinować,to i tak będą pokrzywdzeni.Dlaczego niby ja mam płacić w/g nowych cen,a rodziny wielodzietne mniej?Rozumiem,że jest im trudniej,ale dlaczego ja mam ponosić tego konsekwencje?Oni z racji wielodzietności mają możliwość korzystania w innych przywilejów,a ja mając jedno dziecko nawet rodzinnego nie mam mimo,że moje dochody są niskie.Dlaczego ZAWSZE ci wielodzietni są traktowani lepiej?Gdyby ludzi było stać to myslę,że wielu zdecydowalo by się na kolejne dziecko,ale w obecnej sytuacji,kiedy masowo zwalnia sie ludzi z pracy,podnosi się wszystkie opłaty,to każdy drży przed kolejną ciążą.Jesli ktoś decyduje się na kolejne dzieci,to chyba jest tego świadomy i powinien liczyc się z konsekwencjami wielodzietności.Nie może być tak,że ci NIE WIELODZIETNI będą zawsze pokrzywdzeni i będzie się im dokładać to,czego nie moga zaplacić ci wielodzietni.Nie chcę nikogo urazić,ale dlaczego mam godzić się na coś co jest sprzeczne z logiką?To,że ktoś ma jedno dziecko nie zawsze oznacza,że jest mu łatwo,bo dziś nikomu lekko nie jest!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 10)
  14. 14 lutego 2013 o 16:51
    do "ja" :
    Kochana, rozumiem Cię, ale dzięki tej "lekkomyślności" rodziców decydujących się na wielodzietność, być może będzie miał kto pracować kiedyś na Twoją emeryturę. Kokosów w tych rodzinach nie ma.Nie ma czego zazdrościć. Twoje dziecko nie je chleba ze smalcem a to widziałam w takiej rodzinie. Poza tym dzieci uspołeczniają się, uczą się empatii, pracy i odpowiedzialności. Przynajmniej w tej rodzinie, którą poznałam to widzę.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 12)
  15. 14 lutego 2013 o 17:26
    ja :
    Twierdzisz,że w rodzinach z jednym dzieckiem są "kokosy"?BARDZO się mylisz!Wystarczy,że w rodzinie jest choroba,to o kokosach mozna tylko pomarzyć!Ktoś ma 5 dzieci zdrowych,a ktoś inny jedno chore-WYSTARCZY?????????Przestańcie wreszcie oceniać status materialny rodzin sądząc po ilości dzieci,bo to BARDZO NIESPRAWIEDLIWE!Każdy ma jakąś bolączkę i nie znaczy to,że ma się obnosić ze swoimi problemami aby udowodnić swoją rację.Nawiązując do tych przyszlych naszych emerytur,to co nam z ilości dzieci,skoro one i tak wyjadą i będą pracować na emerytury obcokrajowców?!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 9)
  16. 14 lutego 2013 o 18:54
    bart :
    O co tyle wrzasku?? - W DT będą chyba najniższe stawki w kraju (nie slyszalem jeszcze, żeby gdziekolwiek były tak niskie). Po 1. W DT rozliczenie na nowych zasadach będzie tańsze niż dotychczas, ale obligatoryjne (np. w przypadku najpopularniejszego modelu czteroosobowej rodziny to jest 24 zł, a dotychczas było 2x 14 zł=28 zł) Po 2. Jeśli ktoś miał wywóz 2x w miesiącu to i tak jakoś musiał segregować śmieci, bo w 120l i tak by się nie zmieścił. Po 3. Obniżenie stawki w przypadku rodziny wielodzietnej ma sens nie ze względu na "ulżenie w rachunkach", ale ze względu na NIELINIOWY wzrost ilości odpadów. (Kto mieszkał sam, a później z drugą osobą zauważył, że wcale nie ma 2xkrotnego wzrostu ilości odpadów). Po 4. Ludziom w blokach to nawet lokaj wynoszący śmieci nie będzie pasował.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 12)
  17. 14 lutego 2013 o 20:00
    Jerzy :
    Przecież jest to opłata za usługę i jeżeli tak,to umowę powinienem zawrzeć z wykonawcą ,a nie z pośrednikiem jakim jest Gmina./Co będzie wtedy,kiedy za te same 6,12zł.będę miał do wywiezienia kilkaqnaście koszy ?Jaki rachunek ekonomiczny to wytrzyma?Chyba,że jest to podatek.Wtedy to całkiem prosta sprawa-czysta komuna.Jestem więc płacę i nie liczą się,ani ekonomia ,ani inne racje wynikające choćby z logiki,tylko cel,idea,skądinnąd słuszna"Chronmy lasy przed śmieciami".
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 3)
  18. 15 lutego 2013 o 08:52
    do bart :
    Czemu się strzępisz na tych co w bloku mieszkają.Przyjdź zobacz jakie mamy pomieszczenia,salony i doradź gdzie trzymać worek ze szkłem,plastikiem,makulaturą itd.Nikt nie bedzie latał z workiem na śmieci do kontenera,który stoi pod blokiem i np.z jedną butelką plastikową,gdzie pojemniki na ten plastik stoją 3 bloki dalej.Nie wiesz jak jest to się nie wypowiadaj na temat bloków tylko mów za siebie człowieczku. z bloku.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 8)
  19. 15 lutego 2013 o 11:39
    mieszkaniec :
    30zł. powinno być za nieposortowane.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 7)
  20. 15 lutego 2013 o 14:55
    czesio :
    popieram bart'a mam tylko nadzieję, że gmina (oraz spółdzielnia) zapewnią warunki do tego sprtowania, a środki na to dodatkowe "wyposarzenie" śmietników być może ud się zdobyć w firmach odbierających surowce wtórne.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 4)
  21. 15 lutego 2013 o 15:05
    zoro :
    Od dochodu rodziny
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 7)
  22. 16 lutego 2013 o 09:41
    emik :
    a jak cennik kształtuje sie w innych gminach powiśla?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 6)
  23. 17 lutego 2013 o 20:12
    mieszkaniec :
    stoi kontener na plasik na wyszyńskiego, dopelniony do granic mozliwosci, butelki sie wysypuja, nie ma komu tego wywiezc. A mieszkancom nalezy tez uswiadomic, zeby butelki zgniatali przed wyrzuceniem, wiecej sie zmiesci i nie wyrzuca sie powietrza. No ale niektorzy to juz i tak łaske robią ze plastikową butelke wyrzucą do kontenera do tego przeznaczonego.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 7)
  24. 20 lutego 2013 o 07:15
    Dąbrowianka :
    Jak czytam wpisy niezadowolonych,dochodzę do wniosku, że do tej pory chyba wywozili śmieci do lasu. Dla mnie te stawki są zdecydowanie mniejsze niż za dotychczasowy wywóz i z pewnością nie będę narzekać. Z Barbarą zgadzam się całkowicie. Szkoda jedynie, że za wodę płaci się jak za jakiś rarytas (nie wspominając o dodatkowych wydatkach na tę w butelkach z uwagi na jakość tej z kranu)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 5)
  25. 20 lutego 2013 o 17:40
    mieszkanka :
    mnie sie tez ustawa podoba
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  26. 23 lutego 2013 o 15:18
    edi :
    nie rozumiem o co chodzi z tym trzymaniem w blokach śmieci... ile Szklanych butelek produkuje rodzina w bloku w ciągu doby? ile plastikowych butelek, ile kartonów po mleku...? Czy to jest jakis problem zawiesić sobie 1 plastikową reklamówke(w której dają np bułki podczas codzinnych zakupów) i w niej wyniesc np. słoik po dżemie (o ile sie nie zbiera na nast. rok), butelke po koli i karton po mleku? Przecież im wiecej ludzi w mieszkaniu tym wiecej śmieci ale jednoczesnie cześciej ktoś wychodzi z domu do pracy, do szkoły. Tych pojemników jest naprawde sporo... oczywiscie powinno być wiecej i powinny być REGULARNIE opróżniane. Żeby się nie okazało, że problem jest w lenistwie... zasłanianie się brakiem czasu jest równie głupim tłumaczeniem. Wiadomo, najfajniej by było jakby ktos po te smieci przychodził codzinnie 3x i jeszcze płacił za to, że sie mu dało karton...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  27. 26 marca 2013 o 23:15
    kda :
    u nas się segreguje i zawozi do skupu, a organiczne odpady na kompostownik....jest przynajmniej jakiś namacalny bonus w postaci kilku złotych i nawozu na działkę...ale robić tak mogą ci co mają swoją posesję i trochę miejsca... posegregowanymi śmieciami z gminą dzielić się nie będę..cóż może to skąpstwo, ale jak widzę, jak wrzucają śmieci, które ktoś segreguje do jednego wora to nie bardzo rozumiem istoty segregowania... zobaczymy od lipca jak się to będzie sprawdzało...mam nadzieję, że "śmieciarki" będą rzetelnie docierać do każdego mieszkańca na wsi- nawet tej najmniejszej, bo jak nie to gmina do zaskarżenia z mocy ustawy...czekamy do lipca
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  28. 25 maja 2017 o 17:19
    ania :
    Minęło 4 lata i za śmieci opłata wzrasta o 50%, np. do 9,00 zł za śmieci segregowane od mieszkańca. Nasi "rajcy" na komisjach poparli te stawki proponowane przez "nasze władze". A czemu ? Bo ponoć ludzie nie segregują śmieci. Więc zamiast rozliczać tych co nie segregują i obciążać ich stawką za śmieci niesegregowane, to lepiej dowalić pozostałym, bo tamci to chociaż zasłużyli. Kiedy wyrzucano firmę z Tarnowa (w 2016r.) to uzasadniano, że "nasza" firma zrobi to lepiej i taniej. I co ? A figa, żeby nie napisać g...o. Zainteresowanych zapraszam na sesję 29 maja 2017r. o godz. 11.oo. A ci których to nie obchodzi (bo chętnie zapłacą więcej) niech nie przychodzą.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)